Käyttääkö eskari-ikäiset pojat kokohaalaria vai toppahousuja + takkia?
Olen menossa ostamaan alennusmyynneistä ensi talven toppavaatteita. Poika on tarkka siitä ettei kaverit kiusaa, ja haluaa pukeutua kuten muutkin.
Kommentit (25)
Äly hoi älä jätä taas!! Elaluokkalaisella koulussa kaksiosainen,kotona pihalla ihan omasta vapaasta tahdosta haalari.
Onko teidän kaksiosaisen puvun takki iso? Onko housuissa henkselit? Ei vissiin, sanoit, että poika inhoaa niitä.
Hoksasin vasta nyt tuon, että sanoit mäenlaskun jäljiltä paidan selkämyksenkin olevan märkä. Meillä ei pojalla ole koskaan mennyt selkään lunta. Liekö sitten niiden henkseleiden ansiota vai olisiko takin helma tiiviimpi?
26
Mielestäni enemmän kuin se miten muut pukeutuu, vaikuttaa se, missä vaatteissa lapsi itse viihtyy.
Meillä juuri 6v täyttänyt poika ei tänä talvena vaan enää ole haalaria halunnut päälleen laittaa. Tietysti laittaa jos sanon, mutta itse valitsee aina 2-osaisen. Ja kun kerran siinäkin leikit toimii ihan hyvin, eikä asialla itsellenikään niin väliä, niin ajattelin suosiolla ensi talveksi vain kaksiosaista. Ostan sitten vaikka kirppikseltä pihahaalarin, jos tuntuu, että sitä jostain syystä tarvittaisiin. Kaksiosaisen lisäksi hankin varmaan toiset toppahousut, koska ne kastuvat ja kuluvat tuplavauhtia takkiin verrattuna.
Ja meillä ainakin poika saa itse tulla mukaan valitsemaan, mielestäni on vain hyvä, jos saa sellaiset missä viihtyy. Itse sanon kuitenkin viimeisen sanan. Se on tietenkin yksilöllistä kuinka vahvat omat mieltymykset tämän ikäisillä vielä on, toisten voi jo antaa vaikuttaa, toisten taas ei vielä pitkään aikaan.
Kyllä kaksiosainen puku on aivan yhtä hyvä kuin haalarikin! Meillä pojalla 4,5v (superaktiivinen lumessa möyrijä) on sekä haalari, että henkselihousut+takki yhdistelmä, joita molempia käyttää. Ihan yhtä hyvin pysyy vaatteet menossa mukana ja poika lämpimänä.
Meillä poika tykkää enemmän haalarista, kun on helpompi itse pukea. Mutta kyllä hän saa itse päättää, kummanlaisen ensi talveksi haluaa (koska minulle se on aivan sama).