Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettakaa niille lapsillenne ettei toisten koiriin kosketa!

Vierailija
25.08.2016 |

Koirani oli vääntämässä torttua, kun yhtäkkiä kulmantakaa juoksee lapsi joka mitään kysymättä läppäisee koiraani (en tiedä oliko tarkoitus silittää vai mitä) ja koirani pelästyy ihan helvetisti. Lapsen isä käveli perässä, eikä pahoitellut mitenkään tilannetta, tai kieltänyt lastaan.
Ja tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun lapset tulevat mitään kysymättä silittelemään koiraani. Estän tilanteen normaalisti aina, tuossa äskeisessä tapauksessa en vaan ehtinyt.

Minulla on pieni ja lasten mielestä varmasti söpö koira, mutta se ei todellakaan tarkoita, että sitä saa tulla automaattisesti silittämään!

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän koiranomistajien mielestä vastaantulija on vastuussa. "älä näytä sille että pelkäät", "älä nosta lastasi tai koiraasi syliin". Ym.ym.

Pitäisikö teidän koiranomistajien ottaa vastuu siitä, että opetatte koiranne reagoimaan oikein jos lapsi tulee taputtelemaan?

Eli saa repiä koiraa turkista ja vaikka lyödä, koiran pitää vaan kestää? Kun ei se taputtelu ole aina sitä hellää taputtelua. Miksi vanhemmat siirtävät oman vastuunsa eivätkä opeta miten eläinten kanssa toimitaan? Koska se Veeti-Jalmari saa tehdä mitä haluaa? Että päästään vaatimaan toisen lemmikki piikille ja mahdollisesti myös rahalliset korvaukset?

Opetan lapselleni, ettei mitään eläintä lähestytä. Älä anna koirasi lähestyä ihmisiä tai opeta, miten ihmisten kanssa käyttäydytään, eli ei näykitä ihmistä, koskaan.

En annakaan, niinkuin jo sanoin, en päästä koiriani haistelemaan vieraita ihmisiä, elleivät nämä itse halua silittää. Eikä se lähestyessäkään käy kenenkään lahkeeseen kiinni. Näykkää, jos näykkää vain kiusattuna ja sillä onkin huonoja kokemuksia huonosti käyttäytyvistä lapsista, jotka ovat luvan kysyttyään alkaneetkin härnäämään koiraa. Olenkin tehnyt selväksi lapsille, että hyvin käyttäytymällä koirasta saa mukavan kaverin, huonosti käyttäytymällä tulee mahdollisesti hammasta. Omalla riskillä ovat tulleet silittämään, eikä vahinkoja ole sattunut 8 vuoteen. Mites, saako sinun lastasi tulla härnäämään esim kehitysvammainen (minulla EI ole mitään näitä vastaan, mutta käytän tätä vertauksena, koska nämä eivät välttämättä ymmärrä toimivansa väärin), saa tulla iholle, pitää vaan ymmärtää ja koittaa käyttäytyä vaikka pelottaisikin? Koiratkaan eivät välttämättä ymmärrä ja pelkäävät, siksi saattavat näykätä.

Lapseni ei näykkää tai pure. Ei voi satuttaa, kuten koirasi. Etkö ymmärrä?

Meidän koiraa on yksi lapsi heittänyt kivellä, oli omalla pihallaan ja me käveltiin tietä pitkin. Toinen lapsi yritti lyödä kepillä, mutta ehdin onneksi väliin. Kepin isku osui minua jalkaan, eikä onneksi koiraani. Molemmat tapaukset olivat alle kouluikäisiä. Pienikin lapsi voi satuttaa toista elollista, puhumattakaan idiootti teinipojista jotka potkii siilejä hengiltä ym. kivaa. Lapset ovat raakoja ja syntymästään pahoja, ihan niin kuin koiran omistaja kouluttaa koirastaan yhteiskuntakelpoisen, on vanhemman vastuulla kouluttaa lapsestaan yhteiskuntakelpoinen, ei naapurin, ei vastaantulevan koiranomistajan eikä edes opettajan.

"Lapset ovat raakoja ja syntymästään pahoja" ok. Nyt ymmärrän, miksi emme ole lainkaan samalla aaltopituudella ja emme voi koskaan ymmärtää toisiamme. Maailman- ja elämänkatsomukseni eroaa täysin omastasi.

Miksi elät ihmisten keskuudessa?

Korkeasaaressa oli häkissä maailman vaarallisin peto -ihminen. Kuinka monta ihmistä toiset ihmiset tappaa maailmanlaajuisesti vuodessa? Kuinka monta ihmistä koirat tappaa maailmanlaajuisesti vuodessa.

Miksi meillä pitää olla lakeja kertomassa, että toisen ihmisen tappaminen on väärin?

Oletko sitä mieltä, että jos et ollenkaan kasvata ja opeta lastasi, hänestä tulee silti lainkuuliainen ja moraalisesti oikein käyttäytyvä ihminen?

"Oletko sitä mieltä, että jos et ollenkaan kasvata ja opeta lastasi, hänestä tulee silti lainkuuliainen ja moraalisesti oikein käyttäytyvä ihminen?" En tietenkään. Silti en ajattele että ihmisessä asuu pahuus joka täytyy kitkeä pois ja että eläimet ovat ihmisten yläpuolella. 

Vierailija
162/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin kissat poistettiin jatkuvan riitelyn ja uhkailun takia, nähtävästi jotkut koiraihmiset ovat ihan samanlaisia. Pelottaa nämä "eläinrakkaat" ihmiset, fanaattisia hulluja kaikki tyyni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän koiranomistajien mielestä vastaantulija on vastuussa. "älä näytä sille että pelkäät", "älä nosta lastasi tai koiraasi syliin". Ym.ym.

Pitäisikö teidän koiranomistajien ottaa vastuu siitä, että opetatte koiranne reagoimaan oikein jos lapsi tulee taputtelemaan?

Reagoimaan oikein? Voi pyhä yksinkertaisuus. Täällä koirapelkoinen ihminen kirjoittelee, eikä kukaan oikeasti oleta että koirapelkoisen pitäisi pystyä hanskaamaan koirat välttämättä koskaan. Mitä sitten kun on lapsipelkoinen koira (tullut lapsien kiusaamaksi ja pahoinpitelemäksi), tämä koira pitäisi kuitenkin pystyä kouluttamaan "reagoimaan oikein"? Ihmiselle sentään pystyy järjellä selittämään asioita, koirapelkoinenkin ymmärtää että kyseessä on trauma josta voi halutessaan oppia pois. Koira ei tälläistä järkeilyä pysty tekemään.

Miksi sitten tuot tälläisen koiran muiden ihmisten seuraan? Pysy pois koirasi kanssa sieltä missä on ihmisiä.

Ei mulla ole koiraa. Olen kuitenkin niiden parissa elänyt koko ikäni. Jos mulla tälläinen koira olisi, mulla olisi ihan tasan sama oikeus kulkea sen kanssa ihan kaikkialla missä ei ole koirien kanssa kulkemista kielletty. Kenelläkään vieraalla ei kuitenkaan ole oikeutta koskea mun omaisuuteeni ilman lupaa, ihan vieraan iästä riippumatta.

Kirjoitit: "Mitä sitten kun on lapsipelkoinen koira (tullut lapsien kiusaamaksi ja pahoinpitelemäksi), tämä koira pitäisi kuitenkin pystyä kouluttamaan "reagoimaan oikein"? Ihmiselle sentään pystyy järjellä selittämään asioita, koirapelkoinenkin ymmärtää että kyseessä on trauma josta voi halutessaan oppia pois. Koira ei tälläistä järkeilyä pysty tekemään". Eli jos se on trauman kokenut ja ei pysty häiriintymättä olemaan ihmisten seurassa, ihmettelen miksi se pitäisi ihmisten joukkoon viedä kärsimään? Aika vastuutonta minusta. Lapset voivat huutaa, kiljua, tehdä äkkinäisiä liikkeitä, se kuuluu kehitykseen.Tai se voi haistaa koirapelkoisen pelon kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Koirasi voi tästä häiriintyä ja yrittää hyökätä, eikä se voi oppia traumastaan pois kuten kerroit. Miksi siis tuoda tälläinen koira ihmisten joukkoon, ihmisille tarkoitettuihin paikkoihin?

Kukaan ei tuo julkiselle paikalle koiria joiden kanssa normaali kanssakäyminen on mahdotonta, sen sijaan on hyvin eri asia käveleekö vierestä lapsia normaalisti vai tuleeko joku äkkiarvaamatta ja kysymättä lupaa yhtäkkiä koskemaan koiraa. Jos lapsi ei osaa olla koskematta asioihin jotka eivät hänelle kuulu eivätkä vanhemmat saa pidettyä lasta kontrollissa että toisten omaisuuteen ei kosketa niin silloin tällaista lasta ei pidä tuoda julkisille paikoille.

Kumma kun av:lla näkyy kaikilla vanhemmilla olevan ongelma lasten kasvatuksessa, "ei se lapsi ymmärrä". Joo, itse olen ainakin jo 3-vuotiaana uskonut vanhempiani ja ymmärtänyt ettei naapurin koiraa/kissaa mennä silittelmään ilman lupaa.

3- vuotias tuskin liikkuu yksin joten tuota riskiä ei ole. 3- vuotias voi unohtaa jonkun opetetun asian aivan hetkessä. En usko että ilman lupaa silittelemään tulevat ovat koirattomien perheiden lapsia, ovat varmaan koiraperheistä kun eivät koiria pelkää. Monet ovat myös allergisia koirille, joka on hyvä muistaa kun matkustaa esimerkiksi junassa ja menee lastenvaunuille tarkoitttuun osastoon. 

Vierailija
164/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun popparit loppuivat. On kyllä draamaa taas kerrakseen...

No niin on. Kun aiheena on kurittomat lapset vs koirat, on luvassa taattua av jankkausta.

Vierailija
165/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitteleeko joku hullu täällä yksinään? Vastailee itselleen?

Vierailija
166/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahhahhaaa!! Mä vihaan koiria ja niiden tyhmiä omistajia, joiden tyhmyys tässäkin ketjussa hyvin paljastuu!!

Vierailija
167/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, uusi satsi poppareita tehty. Mistäs jäin paitsi?

Vierailija
168/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitteleeko joku hullu täällä yksinään? Vastailee itselleen?

Minä olen ainakin täällä vastaillut jonkun koiranomistajajankkaajan viesteihin ja käyttänyt tähän liikaa aikaa. Taas osoittaa todeksi sen että olen vain eri aaltopituudella koiranomistajien kanssa. Tämä keskustelu on ollut ihan turha, jankkausta siihen miksi ottaa kontaktia koiraan, miksi ei ota, miksi pelkää ja opettaa sen lapselleen jne. Koiranomistajien mielestä kaikki muu kuin koiran ihastelu on väärin, myös se että haluaa elää ilman koiria ja ymmärtää että joku muu voi koiraa rakastaa.

Vierailija
169/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihmisten pitäisi suorittaa joku kortti ennenkuin he saavat hankkia lapsia ja/tai lemmikkieläimiä. Tämäkin ketju on oiva esimerkki siitä, miten tarpeellinen tällainen kortti olisi.

Vierailija
170/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vastuuta kaivataan niin vanhemmilta kuin koiranomistajiltakin. Kellään ei ole oikeutta tulla yllättäen ja ilman lupaa lääppimään toisten koiria, kissoja tai muita eläimiä, mutta myös lasten tulisi saada olla rauhassa eläimiltä.

Itsellä on pieni, vanha koira, joka ei ole kovin lapsirakas. Tykkää kyllä tutuista lapsista, mutta päälle käyvät muksut stressaavat sitä. Koiraa ei päästetä ilman lupaa muiden ihmisten ja eläinten lähelle. Ei ole tullut vaaratilanteita 12 vuoden aikana onneksi kuin kaksi, noin eskari-ikäinen poika yritti tahallaan ajaa pyörällään koiran päälle ja pentuaikana aggressiivinen saksanpaimenkoira retuutti ja ravisteli pentukoiraani puistossa. Tästä koiralleni jäi isojen koirien pelko.

Vierailija
171/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luja potku on hyvä keino. Sama se kumpaan osuu. Pääasia että jompaankumpaan :)))

Vierailija
172/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reagoimaan oikein? Voi pyhä yksinkertaisuus. Täällä koirapelkoinen ihminen kirjoittelee, eikä kukaan oikeasti oleta että koirapelkoisen pitäisi pystyä hanskaamaan koirat välttämättä koskaan. Mitä sitten kun on lapsipelkoinen koira (tullut lapsien kiusaamaksi ja pahoinpitelemäksi), tämä koira pitäisi kuitenkin pystyä kouluttamaan "reagoimaan oikein"? Ihmiselle sentään pystyy järjellä selittämään asioita, koirapelkoinenkin ymmärtää että kyseessä on trauma josta voi halutessaan oppia pois. Koira ei tälläistä järkeilyä pysty tekemään.

Miksi sitten tuot tälläisen koiran muiden ihmisten seuraan? Pysy pois koirasi kanssa sieltä missä on ihmisiä.

Ei mulla ole koiraa. Olen kuitenkin niiden parissa elänyt koko ikäni. Jos mulla tälläinen koira olisi, mulla olisi ihan tasan sama oikeus kulkea sen kanssa ihan kaikkialla missä ei ole koirien kanssa kulkemista kielletty. Kenelläkään vieraalla ei kuitenkaan ole oikeutta koskea mun omaisuuteeni ilman lupaa, ihan vieraan iästä riippumatta.

Kirjoitit: "Mitä sitten kun on lapsipelkoinen koira (tullut lapsien kiusaamaksi ja pahoinpitelemäksi), tämä koira pitäisi kuitenkin pystyä kouluttamaan "reagoimaan oikein"? Ihmiselle sentään pystyy järjellä selittämään asioita, koirapelkoinenkin ymmärtää että kyseessä on trauma josta voi halutessaan oppia pois. Koira ei tälläistä järkeilyä pysty tekemään". Eli jos se on trauman kokenut ja ei pysty häiriintymättä olemaan ihmisten seurassa, ihmettelen miksi se pitäisi ihmisten joukkoon viedä kärsimään? Aika vastuutonta minusta. Lapset voivat huutaa, kiljua, tehdä äkkinäisiä liikkeitä, se kuuluu kehitykseen.Tai se voi haistaa koirapelkoisen pelon kuten tässäkin ketjussa on kerrottu. Koirasi voi tästä häiriintyä ja yrittää hyökätä, eikä se voi oppia traumastaan pois kuten kerroit. Miksi siis tuoda tälläinen koira ihmisten joukkoon, ihmisille tarkoitettuihin paikkoihin?

Kukaan ei tuo julkiselle paikalle koiria joiden kanssa normaali kanssakäyminen on mahdotonta, sen sijaan on hyvin eri asia käveleekö vierestä lapsia normaalisti vai tuleeko joku äkkiarvaamatta ja kysymättä lupaa yhtäkkiä koskemaan koiraa. Jos lapsi ei osaa olla koskematta asioihin jotka eivät hänelle kuulu eivätkä vanhemmat saa pidettyä lasta kontrollissa että toisten omaisuuteen ei kosketa niin silloin tällaista lasta ei pidä tuoda julkisille paikoille.

Kumma kun av:lla näkyy kaikilla vanhemmilla olevan ongelma lasten kasvatuksessa, "ei se lapsi ymmärrä". Joo, itse olen ainakin jo 3-vuotiaana uskonut vanhempiani ja ymmärtänyt ettei naapurin koiraa/kissaa mennä silittelmään ilman lupaa.

3- vuotias tuskin liikkuu yksin joten tuota riskiä ei ole. 3- vuotias voi unohtaa jonkun opetetun asian aivan hetkessä. En usko että ilman lupaa silittelemään tulevat ovat koirattomien perheiden lapsia, ovat varmaan koiraperheistä kun eivät koiria pelkää. Monet ovat myös allergisia koirille, joka on hyvä muistaa kun matkustaa esimerkiksi junassa ja menee lastenvaunuille tarkoitttuun osastoon. 

En voi sille mitään jos tyhmät ihmiset saavat vielä tyhmempiä lapsia, 3-vuotias kykenee kyllä muistamaan hänelle kerrottuja sääntöjä. Pointti olikin siinä että kun 3-vuotiaskin kykenee noudattamaan "vieraita koiria ei mennä silittämään ilman lupaa" niin miksi vanhemmat lapset jotka liikkuvat ulkona yksin eivät osaisi? Ainiin, koska vanhemmat eivät koskaan ole opettaneet koska miksi kasvattaa lapsi, antaa sen potkia lentokoneessa edessä olevan penkkiä ja junassa lähmiä suklaakäsillä jokaista käytäväpaikalla istuvaa. Eihän lapsi ymmärrä!

Koiraperheissä lapset opetetaan kyllä siihen että äkkiarvaamatta koiraan ei kosketa, ei myöskään kun koira tekee jotain (esim. syö). Koiraperheiden lapset tuskin myöskään ovat joka sesseä ulkona koskemassa koska kotona voi halailla sitä omaa.

Vierailija
173/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään koiria ja välttelen parhaani mukaan. En ymmärrä, jos kävelen kadulla ja vastaan tulee koira, miksi omistaja antaa koiran tulla haistelemaan tai pitää ketjua niin löysällä että koira pääsee lähelle? 

Lapsia ja koiria on turha verrata siksi ettei lapsi pysty ketään raatelemaan/tappamaan kuten koira. Itselle jäi pelko kun olin nuorena juoksulenkillä ja irti päässeet 3 koiraa lähtivät perääni yllättäen ja yrittivät kaataa maahan, siis ihan hyökkäsivät päälle. Olin aivan paniikissa tapauksen jälkeen, en tehnyt ilmoitusta poliisille paniikista johtuen. Pelkään sitä, että löysässä hihnassa oleva koira näykkäisee 2 vuotiasta lastani vaikka jalasta vaikka yritämme vältellä koiria ja tulee paha jälki,tai karkaa muuten päälle.

Ja ei, en mene psykologille koirapelkoni takia, minulla on oikeus liikkua yleisillä paikoilla niin ettei minun tarvitse pelätä kohti tulevia koiria.Koiranomistajalla on velvollisuus pitää lemmikkinsä kurissa niin ettei se tule haistelemaan tms. Tuntuu usein että monet ovat todella välinpitämättömiä, tulee todella ikävä olo kun vaikka koira haukkuen hyökkää kohti ja omistaja vain nykäisee koiraa tulehan nyt, tai ei tee mitään jolloin itse joutuu kiirehtimään askeliaan. Ymmärrän, että oma lemmikki on tärkeä perheenjäsen, mutta en koe olevani niin arvoton paskakasa että ei tarvitse edes anteeksi pyytää, jos lemmikki käyttäytyy aggressiivisesti.

EN HALUA eikä lapseni halua koiria silittää joten pitäkää koiranne kaukana, kiitos.

Älä sitten kävele päin, jos haluat pysyä kaukana koirista! Kun kävelen jalkakäytävällä koirien kanssa, me viemme sen tilan minkä viemme, ei ole meidän velvollisuutemme loikkia ojaan, kun sinä tulet lapsinesi "leveänä kuljetuksena" vastaan. Toki koirat kulkevat vierelläni lyhyessä hihnassa, ohi kyllä mahtuu. Mutta jos esim. talvella kaupungissa jalkakäytävä on lumen takia kapea,tai muuten toisella puolella on kivitalo, en voi koirineni haihtua olemattomaksi.

Ja mietit poliisille ilmoittamista, kun koira juoksee sinua kohti? 😁

Koirat muuten haistavat pelon, ne saattavat senkin takia villiintyä lähelläsi. Jos joku koira ärhentelee sinulle hihnassa, et oikeasti voi muuta kuin luottaa omistajaan, että hän pitää koiran kurissa. Jos et luota, kierrä kaukaa.

Koirat hyökkäsivät päälleni, siis laumana, ei pelkästään juossut kohti. Tapahtui jo n. 15 vuotta sitten: kirjoitin: "Itselle jäi pelko kun olin nuorena juoksulenkillä ja irti päässeet 3 koiraa lähtivät perääni yllättäen ja yrittivät kaataa maahan, siis ihan hyökkäsivät päälle. Olin aivan paniikissa tapauksen jälkeen, en tehnyt ilmoitusta poliisille paniikista johtuen". Lenkkipolulla joka alkoi ok taloalueelta josta koirat päässeet jostain pihasta irti, näkivät minut ja lähtivät perään, laumana 3 isoa koiraa. Hyppäsivät kahdelle tassulle ja yrittivät kaataa, menin kyyryyn ja suojasin päätäni, lähtivät pois. Koin todella kuolemanpelkoa. Mitä jos ihmiset tekisivät noin laumana toiselle? Tulisi päällekarkaus/pahoinpitelysyyte.

En kyllä muuta kulkureittiäni koirasi takia, sinun velvollisuutesi on pitää koirasi kurissa vaikka se haistaisi jonkun pelon. Tätä en vaan millään tajua koiranomistajissa, ei tuota pelon tunnetta voi hallita. Miksi minun olisi mentävät psykologille tms käsittelemään asiaa, vain sen takia, että koira haistaa pelkoni ja mahdollisesti hyökkää päin? Tuohan on sama periaate kuin se että oma syys jos joku pahoinpitelee, tai raiskaa. Uhri ei ole koskaan syyllinen. 

Kävelen lapsineni ja lapsiryhmien kanssa työssäni siellä missä ihmiset ovat tehneet tiet meidän ihmisten kuljettaviksi. Ei sinun tarvitse haihtua mihinkään, pidä vain koirasi kurissa, äläkä päästä pitkällä hihnalla haistelemaan. Vai miksi minun täytyy ymmärtää koiraasi, että se kokee uhkaksi jos kiristätä hihnaa, mutta sinun ei tarvitse opettaa koirallesi että senkin täytyy "ymmärtää" lasten käytöstä? Tämä on juuri se pointti, että koiranomistajat kuvittelevat olevansa karvaperseidensä kanssa ihmisten lakeja ylempänä. Miksi?

Koiranomistaja tietysti mokasi, kun koirat pääsivät irti. Ikävä tapaus. Mutta ymmärräthän, että jos nämä olisivat olleet oikeasti vihaisia koiria, sinua ei enää olisi? Se, että sinä menet koirista paniikkiin, on sinun ongelmasi, eikä sinun toki tarvitse hoitaa ongelmaasi, jos et halua. Itsehän siitä kärsit.

Yritin vain sanoa, että on meillä koiraihmisilläkin oikeus elää ja olla, myös siellä kadulla, ihan niin kuin sinullakin. Lakeja noudattaen tietysti, niin kuin sinäkin toivottavasti noudatat. Jos kävelet päin hihnassa olevaa koiraa, ja se kääntää päätään ja nuuhkaisee (tai hyppää vasten, nämä eivät synny hillittyinä ja tuiman asiallisina), ja sinä panikoit, niin omapa on paniikkisi.

Niin ja nämä koirat on koulutettu ja mullakin on lapsia. Jos joku koskee niihin ilman lupaa, koirat eivät suutu, omistaja suuttuu.

Anteeksi vain, mutta verenpaine nousee tavastasi syyllistää. Olen yrittänyt jankata, ettei kiinnosta minkäänlainen kontakti koiriin. Pidä se hihna kireällä ettei pääse nuuskimaan. MIkSI koirasi saa lähestyä minua joka ei sitä halua mutta joku lapsi ei saa lähestyä koiraa joka ei sitä halua? Väännätkö rautalangasta kun en vaan tajua? Haluan elää ilman koiraasi, vaikka se haistaisi pelkoni, en halua kontaktia siihen. en kävele koiria päin, voin taata sen. Vaihdan kadun puolta. 

Vierailija
174/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeeta asiaa. Toinen on sitten osoitettu koiranomistajille: pitäkää ne rekkunne aisoissa ja kiinni, en minäkään halua, että ykskaks jonkun koira hyppää rinnuksilleni.

Näin on käynyt kerran, jos toisenkin ja viimeksi pari viikkoa sitten.

Olin pysähtynyt juttelemaan ystäväni kanssa ja ehdin vain hiukan päätäni kääntää nähdäkseni, että norsunpoikasta kokoluokkaa oleva koira tulee kohti. Kohti tuli ja hyppäsi suoraan rinnuksilleni. Pelästyin niin helvetisti, ettei tosikaan. Koira oli päässyt irti omistajalta, joka kyllä ihan kiitettävän ripeätä vauhtia oli juoksemassa paikalle huutaen samalla koiralleen. Koira irroitti minusta ja juoksi kohti omistajaansa, mutta sitten siltä omistajalta pääsi irti toinen koira, hiukan pienempi kuin eka koira.

No, mitä tekee tämä toinen koira: lähtee täyttä vauhtia juoksemaan minua päin ja hyppää päälle, kuten edellinenkin. Koirat eivät purreet, onneksi, ja niiden omistaja oli syvästi pahoillaan, suorastaan itkua väänsi.

Tosin olisi voinut jättää tämän lauseen pois: miten ne nyt noin, kun eivät ole koskaan aikaisemminkaan...

En provosoinut koiria mitenkään, en edes katsonut niihin päin niiden hyökätessä.

haloo miksi alapeukut? Olen joutunut itsekin äkäisesti käskemään kiinni jättikokoista vierasta koiraa, joka hyppi raskautuneelle vatsalleni jolkuttaessaan vapaana luonnonsuojelualueella, jolla siis sekä normaali järjestyssääntö että erillinen suojeluasetus kieltävät irtipidon. Vastaus taas se "ei se yleensä". Tällä hetkellä meillä ei omaa koiraa ole, mutta muksut oon opettanut kysymään luvan vieraan koiran tervehtimiseen, ja sen että koira saa haistaa ensin. Oikeus koskemattomuuteen on niin eläimillä kuin ihmisilläkin.

Anteeks, vatsasi oli siis raskautunut? Etkö ollut kertonut vatsalle riittävästi suojaseksistä vai pettikö ehkäisy?

Oletko kuullut suunnitellusta raskaudesta? Ymmärrän et se voi ahdistaa jos oma elämä on keskittynyt koiriin ja koiriin mutta kaikki raskaudet ei ole vahinkoja. Mua ei kiinnosta sun huonosti käyttäytyvän hurtan tassut kropallani muutenkaan, mutta raskausvatsaan tyrkkiminen saa aikaan välittömän vihan olkoon se koiraa kohtaan reilua tai ei. Koira kiinni kiinnipitoalueella ja piste.ymmärtäisit jos ymmärtäisit.

Vierailija
175/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään jos tyhmät ihmiset saavat vielä tyhmempiä lapsia, 3-vuotias kykenee kyllä muistamaan hänelle kerrottuja sääntöjä. Pointti olikin siinä että kun 3-vuotiaskin kykenee noudattamaan "vieraita koiria ei mennä silittämään ilman lupaa" niin miksi vanhemmat lapset jotka liikkuvat ulkona yksin eivät osaisi? Ainiin, koska vanhemmat eivät koskaan ole opettaneet koska miksi kasvattaa lapsi, antaa sen potkia lentokoneessa edessä olevan penkkiä ja junassa lähmiä suklaakäsillä jokaista käytäväpaikalla istuvaa. Eihän lapsi ymmärrä!

Koiraperheissä lapset opetetaan kyllä siihen että äkkiarvaamatta koiraan ei kosketa, ei myöskään kun koira tekee jotain (esim. syö). Koiraperheiden lapset tuskin myöskään ovat joka sesseä ulkona koskemassa koska kotona voi halailla sitä omaa.

? Nyt sekoitat keskenään monta asiaa. Tottakai lapsi osaa olla sotkematta jne, mutta voi innostua jos joku koira tulee nuuskimaan ja haluaakin sitä sitten silittää. Enkä muutenkaan ymmärrä näitä esimerkkejä että lapsi on hyökännyt silittämään, en näe vastaavia tapauksia koskaan, mutta niitä olen nähnyt että koiranomistaja kehottaa arkaa lasta silittämään "kun ei meidän Rekkurakkipiski aka karvaperse tee mitään kenellekään"

Vierailija
176/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirani oli vääntämässä torttua, kun yhtäkkiä kulmantakaa juoksee lapsi joka mitään kysymättä läppäisee koiraani (en tiedä oliko tarkoitus silittää vai mitä) ja koirani pelästyy ihan helvetisti. Lapsen isä käveli perässä, eikä pahoitellut mitenkään tilannetta, tai kieltänyt lastaan.

Ja tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta, kun lapset tulevat mitään kysymättä silittelemään koiraani. Estän tilanteen normaalisti aina, tuossa äskeisessä tapauksessa en vaan ehtinyt.

Minulla on pieni ja lasten mielestä varmasti söpö koira, mutta se ei todellakaan tarkoita, että sitä saa tulla automaattisesti silittämään!

Öö miksi näkisin ylimääräistä vaivaa SINUN koiraharrastuksesi takia? Itse olet päättänyt koiran hankkia, se on SINUN vastuulla huolehtia ettei harrastuksestasi aiheudu haittaa ulkopuolisille. 

Mitä hemmetin haittaa ulkopuolisille? Jos joku pentu tulee koskemaan koiraani ilman lupaa niin jo lain mukaan koira saa purra ja minun koira puree ihan varmasti.

Oma vikasi jos se sinun pentusi päätyy arkkuun.

Vierailija
177/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen miettinyt näitä iltapaskoissa itkeviä vanhempia: "Koira raateli lapseni" (= koira näykkäisi sormeen pikku haavan) Todellisuudessa ei olla opetettu ollenkaan että koirien kimppuun ei saisi rynnätä suinpäin. Nämä on näitä joiden nikojasmiinat saa tehdä mitä lystää ja ne traumatisoituu jos niitä opettaa. Näitä purevia koiria käy aina sääliksi, ei niinkään lapsia ja heidän vanhempiaan. 

Vierailija
178/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeeta asiaa. Toinen on sitten osoitettu koiranomistajille: pitäkää ne rekkunne aisoissa ja kiinni, en minäkään halua, että ykskaks jonkun koira hyppää rinnuksilleni.

Näin on käynyt kerran, jos toisenkin ja viimeksi pari viikkoa sitten.

Olin pysähtynyt juttelemaan ystäväni kanssa ja ehdin vain hiukan päätäni kääntää nähdäkseni, että norsunpoikasta kokoluokkaa oleva koira tulee kohti. Kohti tuli ja hyppäsi suoraan rinnuksilleni. Pelästyin niin helvetisti, ettei tosikaan. Koira oli päässyt irti omistajalta, joka kyllä ihan kiitettävän ripeätä vauhtia oli juoksemassa paikalle huutaen samalla koiralleen. Koira irroitti minusta ja juoksi kohti omistajaansa, mutta sitten siltä omistajalta pääsi irti toinen koira, hiukan pienempi kuin eka koira.

No, mitä tekee tämä toinen koira: lähtee täyttä vauhtia juoksemaan minua päin ja hyppää päälle, kuten edellinenkin. Koirat eivät purreet, onneksi, ja niiden omistaja oli syvästi pahoillaan, suorastaan itkua väänsi.

Tosin olisi voinut jättää tämän lauseen pois: miten ne nyt noin, kun eivät ole koskaan aikaisemminkaan...

En provosoinut koiria mitenkään, en edes katsonut niihin päin niiden hyökätessä.

haloo miksi alapeukut? Olen joutunut itsekin äkäisesti käskemään kiinni jättikokoista vierasta koiraa, joka hyppi raskautuneelle vatsalleni jolkuttaessaan vapaana luonnonsuojelualueella, jolla siis sekä normaali järjestyssääntö että erillinen suojeluasetus kieltävät irtipidon. Vastaus taas se "ei se yleensä". Tällä hetkellä meillä ei omaa koiraa ole, mutta muksut oon opettanut kysymään luvan vieraan koiran tervehtimiseen, ja sen että koira saa haistaa ensin. Oikeus koskemattomuuteen on niin eläimillä kuin ihmisilläkin.

Anteeks, vatsasi oli siis raskautunut? Etkö ollut kertonut vatsalle riittävästi suojaseksistä vai pettikö ehkäisy?

Oletko kuullut suunnitellusta raskaudesta? Ymmärrän et se voi ahdistaa jos oma elämä on keskittynyt koiriin ja koiriin mutta kaikki raskaudet ei ole vahinkoja. Mua ei kiinnosta sun huonosti käyttäytyvän hurtan tassut kropallani muutenkaan, mutta raskausvatsaan tyrkkiminen saa aikaan välittömän vihan olkoon se koiraa kohtaan reilua tai ei. Koira kiinni kiinnipitoalueella ja piste.ymmärtäisit jos ymmärtäisit.

Siellä taas joku psykoosimamma, v-i-t-u-n-d-o-r-k-a kyseessä ihmettely siitä miten vatsa voi raskautua, alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti näin "raskautuneelle vatsalleni". Ihminen voi raskautua, vatsa ei. 

Vierailija
179/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Junissa on koiravaunut erikseen. On sinnekin joskus eksynyt joku koirakammoinen, joka aloitti riidan, lopulta konduktööri ohjasi hänet pois.

Vierailija
180/253 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luja potku on hyvä keino. Sama se kumpaan osuu. Pääasia että jompaankumpaan :)))

Kehotat potkimaan lasta tai vanhempaa?

Huh huh.