Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotkut ihmiset ei oikein tajuakaan mitkä kaikki asiat Suomesta tekee hyvinvointivaltion.

Vierailija
24.08.2016 |

Esim yksi mun tuttava aina itkee että muuttaa pois suomesta kun on niin kurjaa ja köyhää. Elää siis sosiaalituilla osittain ja käy osa-aikatöissä. Lapsensa koulussa. Töitä ei kuulema kannata tehdä enempää vaikka olisi kun sitten ei saa rahaa sossusta.

Esim tuo koulu, monessa maassa pitäisi maksaa siitä että lapsi pääsee kouluun. Kouluruoasta pitäisi maksaa. Sossua ei olisi olemassakaan puhumattakan asumistuesta. Suomessa on julkista terveydenhuoltoa, on poliisi ja suht edullisia kaupungin vuokra-asuntoja, työttömyyskorvausta ja ties mitä.

On sitä mieltä että ottaa loparit ja muuttaa pysyvästi Espanjaan koska siellä on niin halpaa, siellä työttömyyskorvauksilla elelisi herroiksi kun asuminen ja ruoka ja viinikin on niin edullista.. Katsoi minua ihan suu auki kun kysyin et mitäs rahoja (samoja kuin suomessa) meinasit siellä saada millä elelet herroiksi?

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo tuet kun on niin huonoja ettei niillä edes elä niin samahan ne olisi lopettaa kokonaan. Mulle sopii, veroprosentit tippuu huomattavasti :)

Vierailija
42/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai oikeastaan "Parasiitit paratiisissa" :D :D

25

Briteissähän on töllössä se Benefit Street. Sossuelätit laulaa karaokea, ryyppää ja ottaa tatuointeja. Sitä voisi joku kanava ostaa Suomeenkin lihavuusdokkarien lisäksi.

Joo, tämä sarja Suomeen mutta sellaisessa muodossa, että voisivat yrittää pitää yllä tuota samaa elintasoa, dokailua ja tatskojen ottamista sitten jossakin muussa valtiossa, jossa ei ole samanlaista paskaa tukijärjestelmää kuin Suomessa :D

Parasiitit paratiisissa

Toisaalta olisi kiva katsoa tuollaista Benefit Street -tyyppistä ohjelmaa ja nähdä paljonko vaikkapa muovitukkaa ja -kynsiä, Tallinan reissuja ja karaoke-iltoja niillä "surkeilla tuilla" oikeasti saakaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa. Minua ei toimittajana koskaan lakkaa ihmetyttämästä se, millaisin tiedoin ihmiset elävät elämäänsä. Ei vähäisintäkään ymmärrystä siitä, miten Suomi tai oma kunta toimii, missä asioista päätetään ja millä mikäkin rahoitetaan. 

Osasyy lienee yhteiskuntaopin vähäisessä opetuksessa, osa siinä, että monet nykyaikuiset eivät seuraa pätkääkään uutisia (nyt en laske uutisiksi jotain iltamössön rikosuutista).

Verovaroilla tietysti rahoitetaan mutta olisi hyvä päättäjienkin mieltää että verokertymä joka kansalta voidaan kerätä . Sillä on joku raja.

Sosiaaliturvamenot ja työttömyysmenot on nyt isot mutta päättäjien olisi pitänyt ymmärtää että näin voi käydä. Ei vaan sitä ymmärrystä löytynyt ja nyt kitistään kun kansalla ei ole mitä verottaa. 

Päättäjän pitäisi olla sen verran fiksu että katsoo asioita pitemmällä sihdillä että mihin on varaa.

Riskihän on et maksajat kyllästyy ja painaa kytkintä kun tarpeeksi kupataan. Mulla on ainakin sen verran fyffee säästössä et voisin jäädä aikaistetulle eläkkeelle ja muuttaa sinne Espanjaan . Ei oo Suomi kauaa hyvinvointivaltio ja sitten nää narisijat saa ihan oikeaa narinan aihetta.

Tuo maksajien kyllästymisen kulminaatiopiste taitaa olla jo lähempänä kuin uskommekaan.

Muutos ilmapiirissä ja sanavalinnoissa tätä aihetta käsiteltäessä on lyhyessä ajassa huomattava. Ihmiset eivät enää jaksa antaa omastaan jatkuvasti enemmän ja enemmän, kun "kiitokseksi" siitä saa lähinnä vain siipeilijöiden haukut ja räät silmille.

Vierailija
44/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim yksi mun tuttava aina itkee että muuttaa pois suomesta kun on niin kurjaa ja köyhää. Elää siis sosiaalituilla osittain ja käy osa-aikatöissä. Lapsensa koulussa. Töitä ei kuulema kannata tehdä enempää vaikka olisi kun sitten ei saa rahaa sossusta.

Esim tuo koulu, monessa maassa pitäisi maksaa siitä että lapsi pääsee kouluun. Kouluruoasta pitäisi maksaa. Sossua ei olisi olemassakaan puhumattakan asumistuesta. Suomessa on julkista terveydenhuoltoa, on poliisi ja suht edullisia kaupungin vuokra-asuntoja, työttömyyskorvausta ja ties mitä.

On sitä mieltä että ottaa loparit ja muuttaa pysyvästi Espanjaan koska siellä on niin halpaa, siellä työttömyyskorvauksilla elelisi herroiksi kun asuminen ja ruoka ja viinikin on niin edullista.. Katsoi minua ihan suu auki kun kysyin et mitäs rahoja (samoja kuin suomessa) meinasit siellä saada millä elelet herroiksi?

Jokainen työssä kävijä ottaa ne tunnit joita saa. Ylitöistä voi sitten olla eri käsityksiä. Hyväosaiset narisee päivästä päivään kuinka työtön laskee tarkasti että montako tuntia kannattaa olla töissä. Todellisuus on ihan toista.

Harmi että tämmöistä "työllistymisen este" sontaa saa koko ajan esittää ja mustamaalata työttömiä.

Minulla ei ole ainakaan mikään tarve mustamaalata työttömiä, on useita työttömiä ystäviä jotka varmasti menisivat mielellään töihin. Mutta on myös niitä jotka eivät menisi kirveelläkään, tämä mun nariseva espanjaan haluava kaveri nimenomaan on sanonut ettei kannata etsiä kokoaikaista työtä koska sitten ei saisi rahaa sossusta.

AP

Työnantaja määrää työtunnit. On nollatuntisopimusta sun muuta ja ihmisiä pidetään kotonaan hälytysvalmiudessa nollatuntisopimuksilla.

Ei työntekijä määrää työtuntejaan.

Edelleenkin tämä minun kaverini on sanonut ettei kannata etsiä kokoaikaista työtä koska sitten ei saisi rahaa sossusta. Hän kyllä voisi etsiä kokoaikaista työtä ja uskon että saisikin, ainakin enemmän tunteja kuin nyt mutta ei halua. Sinun tunneistasi tai tilanteestasi en tiedä.

Ja jokatapauksessa on typerää väittää että Suomi on paska maa joka ei pidä huolta omistaan ja joka ei ole hyvinvointivaltio. Pitää varmasti niin hyvin kun pystyy mutta tosiasia on että ei se raha mistään taikapuusta sinne sossuun jaettavaksi mene.

Vierailija
45/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa. Minua ei toimittajana koskaan lakkaa ihmetyttämästä se, millaisin tiedoin ihmiset elävät elämäänsä. Ei vähäisintäkään ymmärrystä siitä, miten Suomi tai oma kunta toimii, missä asioista päätetään ja millä mikäkin rahoitetaan. 

Osasyy lienee yhteiskuntaopin vähäisessä opetuksessa, osa siinä, että monet nykyaikuiset eivät seuraa pätkääkään uutisia (nyt en laske uutisiksi jotain iltamössön rikosuutista).

Verovaroilla tietysti rahoitetaan mutta olisi hyvä päättäjienkin mieltää että verokertymä joka kansalta voidaan kerätä . Sillä on joku raja.

Sosiaaliturvamenot ja työttömyysmenot on nyt isot mutta päättäjien olisi pitänyt ymmärtää että näin voi käydä. Ei vaan sitä ymmärrystä löytynyt ja nyt kitistään kun kansalla ei ole mitä verottaa. 

Päättäjän pitäisi olla sen verran fiksu että katsoo asioita pitemmällä sihdillä että mihin on varaa.

Riskihän on et maksajat kyllästyy ja painaa kytkintä kun tarpeeksi kupataan. Mulla on ainakin sen verran fyffee säästössä et voisin jäädä aikaistetulle eläkkeelle ja muuttaa sinne Espanjaan . Ei oo Suomi kauaa hyvinvointivaltio ja sitten nää narisijat saa ihan oikeaa narinan aihetta.

Tuo maksajien kyllästymisen kulminaatiopiste taitaa olla jo lähempänä kuin uskommekaan.

Muutos ilmapiirissä ja sanavalinnoissa tätä aihetta käsiteltäessä on lyhyessä ajassa huomattava. Ihmiset eivät enää jaksa antaa omastaan jatkuvasti enemmän ja enemmän, kun "kiitokseksi" siitä saa lähinnä vain siipeilijöiden haukut ja räät silmille.

Ja tää on ihan oikeasti harmillista niille jotka eivät väärinkäytä tukia ja ovat kiitollisia siitä että meillä on Suomessa paljon hyvääkin. Nuo narisijat on ainakin mun mielessä vähän pilanneet  kaikkien esim toimeentuloa hakevien maineen.

Vierailija
46/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yleensä nämä valittajat ovat just niitä jotka eivät osallistu talkoisiin millään lailla.

Mun serkku alkoi valittamaan mulle siitä että hän maksaa enemmän veroja kuin suurinosa suomalaisista, saa siis jotain kelan tukea josta menee kuulema 20% veroa. Päivääkään ei ole tehnyt töitä eikä koskaan luultavasti tule tekemäänkään koska ei kiinnosta. Niin, että mitenkä se meni? Saat yhteiskunnalta kaikki rahasi jotka suurimmaksi osaksi rahoitetaan työtä tekevien veronmaksajien varoista ja sitten maksat tästä sinulle ilmaisesta rahasta veroja ja olet sitä mieltä että se työtätekevä veronmaksaja pääsee jotenkin vähemmällä ja että tilanne on epäreilu - sinulle?

Joo tosi epäreilua että hän ei saa työtulovähennystä verotukseen kun niitä työtuloja ei ole. Sama rutina myös eläkeläisillä.

Ja työmatkakustannuksista :D

Vierailija
47/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmällä ja halvemmalla päästäis kun ostettais valtion kassassata menolippu Ap:n kaverin kaltaisille ihmisille.

Vierailija
48/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tää on ihan oikeasti harmillista niille jotka eivät väärinkäytä tukia ja ovat kiitollisia siitä että meillä on Suomessa paljon hyvääkin. Nuo narisijat on ainakin mun mielessä vähän pilanneet  kaikkien esim toimeentuloa hakevien maineen.

Harmillistahan se. Ryhmä kuin ryhmä, muutama tarpeeksi äänekäs ja paha suustaan saa helposti pilattua sen muunkin ryhmän, tässä tapauksessa niiden oikeasti hädänalaisten, maineen.

Vierailija
49/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmällä ja halvemmalla päästäis kun ostettais valtion kassassata menolippu Ap:n kaverin kaltaisille ihmisille.

Ja evättäisiin mahdollisuus tulla konsulikyydillä takaisin!

Vierailija
50/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa halutaan hyvinvointivaltion palvelut, mutta markkinatalousmaan työllisyysaste, verot, hinnat ja palkat. Se yhtälö ei toimi, jostakin on pakko joustaa. Ja liitot eivät siedä joustoa missään muussa kuin työllisyydessä.

Vierailija
51/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa halutaan hyvinvointivaltion palvelut, mutta markkinatalousmaan työllisyysaste, verot, hinnat ja palkat. Se yhtälö ei toimi, jostakin on pakko joustaa. Ja liitot eivät siedä joustoa missään muussa kuin työllisyydessä.

Jossakin vaiheessa jompikumpi osapuoli lähtee. Onko se sitten tuo tukia käyttävä puoli vai maksava puoli, se jää nähtäväksi. Jokatapauksessa tällä menolla Suomi ei ole hyvinvointivaltio tulevaisuudessa vaikka se vielä sitä onkin.

Vierailija
53/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua sitä et joku valittaa et suomi ei ole hyvinvointivaltio ja samaan hengenvetoon kertoo ettei viitsi tehdä töitä kun tuet menee. Siinähän puhuu yhdessä lauseessa itsensä pussiin :D

Vierailija
54/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossakin vaiheessa jompikumpi osapuoli lähtee. Onko se sitten tuo tukia käyttävä puoli vai maksava puoli, se jää nähtäväksi. Jokatapauksessa tällä menolla Suomi ei ole hyvinvointivaltio tulevaisuudessa vaikka se vielä sitä onkin.

Toistaiseksi ne lähtijät ovat olleet maksajia, ja niin ovat takuulla jatkossakin. Huono juttu on se, että ulkomaisissa yrityksissä työskentelevät vievät lähtiessään usein työpaikkansa mukana. Lähtijän tilalle ei siis palkata Suomessa uutta työntekijää, vaan Suomesta siirtyy ulkomaille sekä maksaja että työpaikka.

Vierailija
55/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä tämä roskaväki haikailee vallankumouksen perään.... *huutonaurua*

Menisivät jonnekin Intiaan, Bangladeshiin tai Filippiineille vallankumouksensa kanssa elämään kaduille. Voisi tulla ilkeiden porvarien hallitsemaa Suomea ikävä aika pian.

Vierailija
56/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sairaseläkkeellä. Jos asuisin esim. Usa:ssa, olisin varmasti kassi-alma tai jo kuollut. Sama juttu suurimmassa osassa maailmaa.

?

Minäkin olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Nythän juuri olisi hyvä aika lähteä, eläke on sama, vaikka asuisi Balilla tai Pariisissa. Ja eläminen on halvempaa.

Olet työkyvyttömyyseläkkeellä koska olet Suomen kansalainen. Jos olisit syntynyt sinne Balille niin et varmaan tietäisi mikä työkyvyttömyyseläke on.

Vierailija
57/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku nyt kertoa mitä ilmaista toi kaikki aloituksessa esitetyt asiat on? Me kaikki maksetaan tosta kaikesta joka kuukausi! Myös me työttömät! Minäkin maksan joka kuukausi vaikka en kaikkea edes tarvitse.

Vierailija
58/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sairaseläkkeellä. Jos asuisin esim. Usa:ssa, olisin varmasti kassi-alma tai jo kuollut. Sama juttu suurimmassa osassa maailmaa.

?

Minäkin olen työkyvyttömyyseläkkeellä. Nythän juuri olisi hyvä aika lähteä, eläke on sama, vaikka asuisi Balilla tai Pariisissa. Ja eläminen on halvempaa.

Olet työkyvyttömyyseläkkeellä koska olet Suomen kansalainen. Jos olisit syntynyt sinne Balille niin et varmaan tietäisi mikä työkyvyttömyyseläke on.

Aivan. Mutta jos olisin myös Balilla onnistunut syntymään kahden "ylemmän keskiluokan" korkeasti koulutetun virkamiehen lapseksi, käynyt yliopiston ja painanut hiki hatussa töitä 25 vuotta, en toki tarvitsisi mitään eläkkeitä.

Tämä toimii molempiin suuntiin.

Vierailija
59/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku nyt kertoa mitä ilmaista toi kaikki aloituksessa esitetyt asiat on? Me kaikki maksetaan tosta kaikesta joka kuukausi! Myös me työttömät! Minäkin maksan joka kuukausi vaikka en kaikkea edes tarvitse.

Niin mistä maksat? Ja mistä saat ne rahat joilla maksat? Avaatko vähän?

Vierailija
60/136 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on paska maa keskituloisille, tienaan 3940 kuukaudessa, josta menee 34% veroja. Mitään vastinetta en saa, verorahat käytetään sossupummien ja pakolaisten elättämiseen. Ja hinnat nuosevat kokoajan. Paska maa.