Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko säilyttäneet lapsuusaikaiset hiihtokilpailulusikat tai muut palkinnot?

Vierailija
24.08.2016 |

Mietin että mitä noillekin tekisi, metallinkeräykseen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lusikat lapsille hiekkalaatikkoleikkeihin, yks isompi pokaali mulla on nappipurkkina.

Vierailija
2/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mukaani ottanut, kun kotoa pois muutin. Sitä en tiedä, onko ne äidillä vielä. Ei niillä mulle ainakaan mitään arvoa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmainta hajuakaan missä ne on. Ehkä vanhempien vintillä, siellä on musta aukko mihin kaikki tarpeeton häviää.

Vierailija
4/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Säilytän niitä maan alla reilun metrin syvyydessä!

Vierailija
5/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti vei/ilmoitti minut usein urheilu-ja piirustuskilpailuihin, vaikka en ollut yhtään hyvä noissa jutuissa. Joskus sain  lusikan, jos osanottajia oli niin vähän että kaikki palkittiin :D Kerran ilmoittauduin itse johonkin kirjoituskilpailuun ja silloin olinkin toinen n. 15 osallistujan joukossa. En ymmärrä miksei äitini tajunnut ettei piirtäminen ja liikunta ollut mun juttuja (numerot 7-8), äikässä mulla oli 9-10.

Ja joo, en siis näe mitään arvoa noilla hikilusikoilla, ovat aiheuttaneet lähinnä mielipahaa.

Vierailija
6/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai materiaalistakin. Äidin isä hiihti nuorena miehenä palkinnoille useassa maakuntahiihtokilpailussa, niitä hopeasta tehtyjä lusikoita on kymmenkunta, nyt lapsillaan ja lapsenlapsillaan.

Oma äitini teetti kahdesta lusikasta minulle, tyttärelleen, 50-vuotispäiväksi rannekorun. Kaunis muisto vaarista, jota en koskaan tavannut, kaatui jatkosodassa. Vaari oli syntynyt v. 1907, nämä palkintolusikat ovat vuosilta 1928 ja 1931. Palkintokaiverrukset näkyvät edelleen.

Tuohon aikaan kuulemma (oli lama-aikaa) moni hopeaseppä kierteli maakunnissa kultasepänliikkestä toiseen työn perässä, mm. sulattivat romuhopeaa ja tekivät ja kaiversivat näitä palkintolusikoita.

Vierailija
7/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ainoa lusikka, jonka joskus sain jonain osallistumispalkintona hiihtokilpailusta, ei luultavasti ole tallella. Eipä siihen tai muihinkaan kisoihin mitään hyviä muistoja edes liity. Puusuksilla hiihdin, kun muilla oli jo lasikuituiset. Kerran eksyin hiihtokisan reitillä.

Vierailija
8/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt, niitä on tusinan verran kahvilusikoita ja puoli tusinaa jälkiruokalusikoita. Ovat ihan arkikäytössä.

Sen sijaan isoisän suojeluskuntien hiihtokilpailuista saadut lusikat ovat kunniapaikalla vitriinissä.

Vierailija
9/9 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin ullakolla pahvilaatikossa on osa (lusikoita, mitaleita ja jotain muitakin), osa on jo hävinnut jonnekin. Kierrätykseen ne voisi laittaa, en jää kaipaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän