Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osallistuuko teillä isät vauvojen yövalvomisiin?!

Vierailija
23.08.2016 |

Meillä lapset 6kk ja 2.5v ja olen valvonut tän 2.5v. Kotiäiti. Mikä siitä MIEHEN työssäkäynnistä tekee niin erikoista, että ansaitsee yöunet päivän jälkeen?!

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä lapsen isä tainnut yhtenäkään yönä herätä lapsen kanssa. Mutta enpä minäkään hirveästi muista niistä heräilyistä. Aamulla vaan huomasin että vauva on vieressä tissi suussa, joten oli varmaan yöllä herännyt ja minä olin ottanut sen viereen syömään. Öisin ei meillä ollut muita palveluita tarjolla kuin tissimaito. Vaippaa en öisin vaihtanut paitsi jos vauva oli vääntänyt kakan.

Näin,ja joskus meillä pojilla pissakin falskannut vaipasta sänkyyn mutta siihen peitto päälle ja unet jatkuu..aamulla ennättää siivota.

Vierailija
22/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hoitaa öisin ja päivisin, sen minkä töiden lisäks pystyy. Meillä 4kk ikäiset kaksoset, joita ei yrityksistä huolimatta olla saatu samaan rytmiin ja lisäks toinen on herkkäuninen eli herää tosi pieneenkin ääneen ja toinen taas todella itkuinen. Jos mun pitäis valvoa melkeen 24/7 ni taitaisin olla hyvin pian sairaalassa tai haudassa univelan takia. Ollaan kyllä palkattu myös lastenhoitaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistunut.Kuopus oli tosi maruinen ja heräili öisin tunnin välein.Mies kanssa reissutöissä,joten yksin oli pärjättävä viikot.

Vierailija
24/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi minä hoidin yösyötöt aina arkisin vaikka mies olisi teoriassa voinut auttaa (vauva oli pulloruokinnassa), enkä edes väsynyt. Viikonloppuisin vuoroteltiin. Puolesta vuodesta reiluun vuoteen aloin kärsiä pahasta unettomuudesta ja mies auttoi ensin aina kun jaksoi, ja loppujen lopuksi alkoi hoitaa kaikki yöt koska mieluummin kuulemma heräsi itse joitakin kertoja kuin katseli mua silloin kun olin kuolemanväsynyt. Hän tottui siihen ja on itse asiassa hoitanut pitkään koko nukutus - mahdollinen vaipanvaihto - mahdollinen yöherääminen - aamuvesi/vaippa -rumban (lapsi on vajaa 2v.). Olen todella kiitollinen, minulla on aivan ihana ja auttavainen mies <3

Vierailija
25/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tuo PALKAN taloon. Kotiäiti kitisee vaikka ei tee muuta kuin KULUTTAA. Kotiäitiys on oma valinta. Jos se potuttaa niin sitten ei enää vanhempainvapaan jälkeen kannata jäädä kotiin. Jos mies menee valvomisen vuoksi työkunnottomaksi niin aika äkkiä loppuu kotimammaltakin rahat.

Kyllä meillä ainakin ajateltiin niin, että mun työ oli silloin kotona.

Vierailija
26/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkui alusta asti hyvin, joten yleensä yksi yöherätys ei hirveästi rasittanut.

Kuopus itki vajaa kolmekuiseksi muutaman kerran viikossa ja nukkui puolen tunnin pätkiä, joten kun mies oli työkyvyttömänä, hoiti hän kuopuksen yömellastukset kunnes hänkin alkoi nukkia yöt yhdellä herätyksellä.

Vierailija
27/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoi osallistua, mutta meillä lapset onkin hankittu alle 30 vuotiania eikä vasta yli 40 vuotiana.

Mutta jos toinen vanhemmista on kotona lasten kanssa, niin kyllä päävastuu kotitöistä ja lasten hoidosta silloin on tällä henkilöllä.

Yön valvomisen jälkeen on aika tuskaa olla 8h töissä ja hoitaa työnsä. Kotona oleva todennäköisesti pääsee nukkumaan sitten kun se yön valvonut lapsi väsähtää ja pistää nukkumaan, kotityöt voi myös siirtää ja jättää tekemättä ilman että on vaarassa saada potkuja.

Vierailija
28/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tuo PALKAN taloon. Kotiäiti kitisee vaikka ei tee muuta kuin KULUTTAA. Kotiäitiys on oma valinta. Jos se potuttaa niin sitten ei enää vanhempainvapaan jälkeen kannata jäädä kotiin. Jos mies menee valvomisen vuoksi työkunnottomaksi niin aika äkkiä loppuu kotimammaltakin rahat.

Kyllä meillä ainakin ajateltiin niin, että mun työ oli silloin kotona.

Kotityöntekijän työ on kuitenkin paljon vapaapaa ja joustavampaa kuin sen työ joka on vieraalla palkkatöissä.

Vierailija
29/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ja lapsen rytmi on sellainen, että nukutaan päikkäreitä pari kolme kertaa päivässä. Miehen täytyy olla virkeä ja skarppi töissä. Lisäksi hänen alallaan työpäivät saattavat venyä jopa 14 tuntisiksi.

Olisi kohtuutonta vaatia häntä heräilemään yöllä, edes vaihtamaan vaippoja.

Kun sovittiin että jään kotiin hoitamaan lapsia, sovittiin myös, että miehen ei tarvitse kotitöihin osallistua. Hänen tehtävänsä on tuoda leipä pöytään.

Vierailija
30/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes viikonloppuisin tai lomilla :( Olen pyytänyt, että saisin edes joskus lomalla minäkin muutaman kerran yössä jättää heräämisen väliin tai aamulla nukkua, mutta aina sama tekosyy "kun en mä herää siihen itkuun". Jos sitten herätän miehen, että "nyt se vauva tai lapsi itkee, voitko mennä" niin siihen lähtöön menee niin kauan, että itse se on mentävä ettei pienen tarvii hätääntymiseen asti huudella :( Juu itsekäs mies, mutta niin lupaili ennen lapsia hoitaa heräilyjä, kuinkas kävikään.. Olis pitänyt pyytää kirjallisena ja määritellä sanktiot myös.

Vierailija
31/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä kyllä lapsen isä tainnut yhtenäkään yönä herätä lapsen kanssa. Mutta enpä minäkään hirveästi muista niistä heräilyistä. Aamulla vaan huomasin että vauva on vieressä tissi suussa, joten oli varmaan yöllä herännyt ja minä olin ottanut sen viereen syömään. Öisin ei meillä ollut muita palveluita tarjolla kuin tissimaito. Vaippaa en öisin vaihtanut paitsi jos vauva oli vääntänyt kakan.

Näin,ja joskus meillä pojilla pissakin falskannut vaipasta sänkyyn mutta siihen peitto päälle ja unet jatkuu..aamulla ennättää siivota.

Meilläkin jätettiin nuo aamuun. Ihmettelen hiukan niitä jotka rupeavat keskellä yötä säätämään lakanoiden kanssa ja sitten valittavat kun ei saa nukuttua. Minä ainakin virkistyn tuollaisesta puuhastelusta ja unen saaminen kestää kauemmin -> aamulla väsyneempi.

Vierailija
32/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei ole mitään järkeä vaatia työssäkäyvää heräämään öisin, viikonloppuisin sitten toki on hyvä antaa äidinkin nukkua kunnolla. Meillä ei myöskään ole palveluja öisin. Nukkuivat vieressä ja 6-8kk ikään asti saivat tissiä öisin, sen jälkeen vain sanat "nyt on yö, nukutaan". Toki jos kovasti itkivät niin otettiin hetkeksi syliin mutta ei mitään muuta.

Vierailija
33/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuu onneksi!

Vauva herää 3-4 krt yössä, isä hoitaa alkupuolen ja itse hoidan loppuyön (vauva osittain korvikkeella). Arkisin vaihdetaan vuoroa aiemmin kuin viikonloppuna. Toinen nukkuu korvatulpat korvissa omalla nukkumisvuorollaan.

Minä saan siis nukkua rauhassa alkuyön ja isä loppuyön sekä viikonloppuisin myös aamulla niin pitkään kuin haluaa.

Päivisin en pysty nukkumaan, koska vauvan päiväunet on korkeintaan 30min kerrallaan. Ja siinä välissä laitetaankin sitten yleensä pyykit koneeseen, syödään itse, siivotaan... jos ehtii.

Kun vauva jättää osan heräilyistä pois otan yövastuun kokonaan.

Onneksi mies ymmärtää myös minun jaksamisen tärkeyden. Ollaan siis mielummin molemmat vähän väsyneitä kuin, että toinen uupuisi täysin. Tähän järjestelyyn päädyttiin monen vaiheen kautta. Kokeiltiin vuoroöitä, vuoroherätyksiä ym., tämä oli kuitenkin ainoa järjestely, jonka kumpikin jaksaa.

Vierailija
34/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta. Miehellä raskas fyysinen työ. Mies ei osallistunut vauva-aikana minun kotona-ollessani arkisin, mutta viikonloppuisin vei vaunukävelyille ja ulos päivällä, niin sain nukkua päiväunet. Eipä hänestä öisin imettämään......häädin hänet aina ekaksi pois meidän makkaristakin, ja valloitin sängyn vauvan kanssa. Oli itselle helpompaa, kun napitti vain paidan auki, ja imetyksen jälkeen pääsi nopeasti uneen, ja joskus nukahdin kesken imetyksen.

Meillä loppui yösyönnit noin 5-7 kk iässä ja alettiin nukkua yöt klo 22-08. Tankkasin vauvat aina iltasella täyteen kaurapuuroa, hedelmäsosetta ja pistin sekaan ruokaöljyäkin.

Jos vauva/lapsi oli sairas, niin kyllä mies valvoi, nukkui patjalla lattialla lastensängyn vieressä. Otetaan nyt huomioon se, että  piti myös lasten kanssa pitkät hoitovapaat, ja hoiti samalla kodin. Itselläni on sellainen ammatti, että jos mielii kyydissä pysyä, ei siitä kauan olla kotihengettärenä.

Vierailija
35/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osallistuu onneksi!

Vauva herää 3-4 krt yössä, isä hoitaa alkupuolen ja itse hoidan loppuyön (vauva osittain korvikkeella). Arkisin vaihdetaan vuoroa aiemmin kuin viikonloppuna. Toinen nukkuu korvatulpat korvissa omalla nukkumisvuorollaan.

Minä saan siis nukkua rauhassa alkuyön ja isä loppuyön sekä viikonloppuisin myös aamulla niin pitkään kuin haluaa.

Päivisin en pysty nukkumaan, koska vauvan päiväunet on korkeintaan 30min kerrallaan. Ja siinä välissä laitetaankin sitten yleensä pyykit koneeseen, syödään itse, siivotaan... jos ehtii.

Kun vauva jättää osan heräilyistä pois otan yövastuun kokonaan.

Onneksi mies ymmärtää myös minun jaksamisen tärkeyden. Ollaan siis mielummin molemmat vähän väsyneitä kuin, että toinen uupuisi täysin. Tähän järjestelyyn päädyttiin monen vaiheen kautta. Kokeiltiin vuoroöitä, vuoroherätyksiä ym., tämä oli kuitenkin ainoa järjestely, jonka kumpikin jaksaa.

Kyllä nuo hommat hoidetaan niissäkin perheissä joissa äiti hoitaa yövalvomiset..;)

Korvikkeen kanssa mielestäni turha häslätä jos maitoa tulee.Mut asiat saa tehtyä just niin hankalaksi kuin itse haluaa.Onhan se hienoa demokratiaa että molemmat on varmasti väsyneitä.Sori mut en ymmärrä.

Vierailija
36/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistunut, sotki kodin, keskittyi töiden jälkeen salkkareihin ja läppäriin. Seksiä olisi pitänyt olla vähintään kerran päivässä tai herra suuttui. Nyt herralla uusi perhe kaukana täältä ja minä lähestulkoon nautin elämästä.

Paljon meteliä "ihanista" parisuhteista...

Vierailija
37/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill on 4 kk ikäinen tyttö ja minä olen hoitanut kaikki yöhommat. Mies nukkuu sovitusti korvatulpat päässä. Miksi molempien pitäisi valvoa? Onneksi meillä on saatu pääsääntöisesti nukuttua, kerran aamuyöllä imetän ja jossain vaiheessa yötä nostan vauvan viereen niin pyöriminen rauhoittuu. En ole siis itse lainkaan väsynyt, joten olen ihan mielelläni hoitanut vauvaa ja olemme siten molemmat virkeinä päivän askareisiin. Tottakai jotenkin jakaisimme vastuuta, jos vauva olisi hyvin vaativa ja heräisi miljoona kertaa yössä yms. Tilanteita kun on perheillä niin erilaisia.

Vierailija
38/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osallistu, mutta ottaa töiden jälkeen yleensä vetovastuun, että mä pääsin päikkäreille välillä jos lapset oli nukkunut huonosti päikkärit enkä itse ollut ehtinyt nukahtaa. Yleensä mä nukun silloin päikkärit jostain viidestä seitsemään ja vauva nukahtaa 10 jälkeen ja itse sitten takaisin nukkumaan. Vauva herää syömään aina kahden ja kolmen välillä yöllä ja kerran saa sen ja aamun välillä laittaa tutin suuhun ja rauhoittuu sillä. Aamulla havahdun itse yleensä kuudelta kun mies nousee enkä saa enää unta. Lapset onneks herää vähän myöhemmin niin saan siinä käydä rauhassa suihkussa ja juoda teetä. Saan vuorokaudessa niillä päikkäreillä nukkua noin 9 tuntia.

Vierailija
39/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidan vauvan yövalvomiset. Mies vie vaeltavaa taaperoa takaisin sänkyyn.

Yhteistyö on aika ehdoton, kun pieniä lapsia on 4.

Päävastuun hoidan kuitenkin minä.

Vierailija
40/105 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei mies yksinkertaisesti herännyt (todella sikeäuninen). Minä heräsin helposti, eikä valvominen mua sinällään haitannut. Olisi ollut hölmöä varta vasten herättää mies yöllä hoitamaan vauvaa, kun minä heräsin kuitenkin aina.