Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiysvapaa

Pottuuntunut äiti
23.08.2016 |

Moi kaikki, olen 22 vk raskaana ja ilmoitin pomolle raskaudesta viime perjantaina, vaikka hän olisi varmaan jo luullut näkevän pallovatsan. Joka tapauksessa maanantaina, kun pomoni tuli niin töihin niin hän oli ajatellut, että palaan töihin synnytyksestä 3kk päästä. Minulla on jo vanhempia lapsiakin, joiden kanssa olin 9kk kotona. Olen hieman ällistynyt asiasta. Onko muilla tälläisiä kokemuksia? En tiennyt, että laki on muuttunut edellisen raskauden jälkeen (äitiysloma 3,5 kk ja vanhempainvapaa 6kk, joknka voi käyttää äiti tai isä). Näyttää, että täysimetykseen ei enään kannusteta .

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, ehkä sun pomo luuli, että lapsen isä jää vanhempainvapaalle. Ei laki ole muuttunut. Ehkä sun pomo on vielä 60-luvulla?

Tai ehkä ap on vielä 60-luvulla, jos hänelle on täysin itsestään selvää, että isä ei jää pitämään vanhempainvapaata.

Ymmärrän kyllä, että jos on kyseessä pienyrittäjä, jolla on vaikka 2-4 alaista, käy kovasti kukkaron päälle, jos työntekijät ovat useaan otteeseen vuosia pois. Ap:llakin jo kolmas lapsi tulossa. Siinä ei välttämättä ole irtisanomisen syy se, että ap on vanhempainvapaalla, vaan se, että yritys meni nurin.

Vierailija
22/22 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, ehkä sun pomo luuli, että lapsen isä jää vanhempainvapaalle. Ei laki ole muuttunut. Ehkä sun pomo on vielä 60-luvulla?

Tai ehkä ap on vielä 60-luvulla, jos hänelle on täysin itsestään selvää, että isä ei jää pitämään vanhempainvapaata.

Ymmärrän kyllä, että jos on kyseessä pienyrittäjä, jolla on vaikka 2-4 alaista, käy kovasti kukkaron päälle, jos työntekijät ovat useaan otteeseen vuosia pois. Ap:llakin jo kolmas lapsi tulossa. Siinä ei välttämättä ole irtisanomisen syy se, että ap on vanhempainvapaalla, vaan se, että yritys meni nurin.

Hyvä, että tiedät monta lasta minulla on kotona ja tunnet minut.  ;-)  Minun tapauksessa tiedän 100 % ettei hän jää kotiin, mutta olen todella iloinen isistä jotka jäävät kotiin hoitamaan lasta. Sinä itse taidat olla yksityisyrittäjä, mistä nostan hattua.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla