Voiko vaalennusainetta jatkaa/laimentaa hoitoaineella?
Minulla on nyt keskiruskeat hiukset, pohjalla todella vaalea väri. Nyt haluaisin vaalentaa hiuksia n. 3 astetta hiekanruskeiksi. En haluaisi läntätä vaalennusainetta tuollaisenaan päähän ettei vaalene liikaa tai mene oranssiksi. Onko laimentaminen käytännössä mahdollista vai häviääkö teho sitten kokonaan? :D Kiitän etukäteen!
Kommentit (5)
Olen kyllä käynyt kampaajillakin mutta ei tunnu ikinä syntyvän sellaista tulosta kun haluaisin. Nyt siis päätin kokeilla itse. Ainakaan ei tarvitse ketään muuta syyttää jos tukka ei olekkaan mieleinen, eikä tarvitse heittää 150e hukkaan. Nyt jos menee pilalle niin hukkaan menee vaan 10e vaalennusaine :) Ap
Voi siihen hoitoainetta tuupata mukaan, jos olet sekoittanut sekä hapatteen että jauheen. Mutta et sä kyllä onnistu vaalentamaan hiuksia ruskeiksi. Et ensinnäkään saa samalla sekunnilla väriä koko päähän. Eli ensin joutuu anyway vaalentamaan ja sitten sävyttämään haluttuun väriin.
Ei kannata laimentaa hoitoaineella, saat vain karseat hiukset kun hoitoaine reagoi vaalennusaineen kanssa. Vähennä mielummin vaikutusaikaa. Niin ne kampaajatkin tekee.
Kannattaisko ostaa joku laimeampi vaalennusaine? Ainakin meijän Citymarketissa on ollut sarja hintaan 4,95€, jossa on ollut eri vahvuuksia. Tai voisit kokeilla vaikka vaalennuspraytä, itsellä se toimii parhaiten (koska vaalentaa vain max 1 asteen kerralla) joten pystyy kontrolloimaan paremmin ja tulos luonnollisempi.
Mee kampaajalle.