Eipä saatu poikaa tälläkään kertaa :(
Viides tyttö tulossa, sain juuri tietää sukupuolen ultrassa. Itkettää. Me ollaan niin kovasti poikaa toivottu monesta syystä ja taas se unelma särkyi :( Tiedän aiheen olevan tabu, mutta en voi mitään näille ajatuksille. Pettymys vain on niin suuri vaikka lapsi on kuinka toivottu. Ja muutkin ovat kovasti poikaa meille toivoneet. Mies on myös tosi pettynyt eikä salaile tunteitaan. Tähän taisi loppua nyt mun onnellinen odotus tai siltä nyt tuntuu. Mussa on varmaan jotain vikaa :(
Kommentit (105)
Ymmärrän kyllä että harmittaa jos poikaa on kovasti toivonut. Itse olen varma, että meille tulee pelkkiä poikia (miehen suvussa ei tyttöjä. Kaikki saaneet poikia). Mutta itse ajattelen asian niin, että tyttö olisi kiva mutta toisen pojankin enemmän kuin mielellään ottaisin. En ikinä voisi tehdä aina uusia lapsia tytön toivossa. Raja menee siinä, että minun pitää haluta sekä poika että tyttö jos alan uutta raskautta yrittämään. Sukupuolta kun ei voi valita. En ikinä haluaisi noin kovasti pettyä ultrassa tai synnytyksessä jos toive sukupuolesta ei toteudukkaan.
Me aijomme seuraavassa raskaudessa ihan vain mielenkiinnosta yrittää tyttöä (eli ajoittaa seksi päiviä ennen ovulaatiota). Mutta olisimme kyllä oikeasti täysin tyytyväisiä ja onnellisia toisesta pojastakin. :)
"pekonilla saa poikia" eli joo, äidin ruokavalio kuntoon niin ehkä ensi kerralla tulee poika.
Joo, puolet alkioista abortoituu spontaanisti ihan alkuvaiheessa. Ei sillä ole merkitystä miten yhdynnän ajoittaa koska se on naisen elimistö joka päättää kumpi sukupuoli saa kehittyä. Moni kaksosraskauskin typistyy yksösraskaudeksi ihan alussa, suotuisampi alkoi pääsee jatkamaan.
Etkös jotain vuosi sitten tätä samaa asiaa valittanut, silloin odotit 4ttä tyttöä? Olisitte kiitollisia lapsesta, jonka saatte. Tuohan on jo väärin teidän uskontoakin (eikö ollut islam) kohtaan, ettei tyydytä siihen mitä Luoja antaa.
Minulla on kolme lasta, kaksi tyttöä ja poika. En halunnut raskausaikana selvittää sukupuolta ja jännättiin tuleeko kolmas tyttö vaiko eka poika. Vähän enemmän minä tyttöä toivoin, mutta tiesin, että tuli kumpi tuli niin ei sitä pois antaisi tai mihinkään vaihtaisi.
Se on ihan ymmärrettävää, että voi toivoa tyttöä/poikaa, mutta kyllä tuollainen itkeminen sukupuolen takia on järkyttävää! Ja ihanko sillä niitä lapsia tehdään, että saatais se poika?? Sehän on sinun lapsesi, oletko oikeasti häneen pettynyt? Vai mikä on ongelmasi?
Oisitte nussineet ovulaation aikana tai seuraavana päivänä takaapäin.
Tytöt tehdään 2-3 päivää ennen ovulaatiota lähetyssaarnaajalla.
Tämä on tieteellinen fakta miten voi hieman vaikuttaa lapsen sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain ultrassa tietää, että vauvani ei selviä hengissä synnytykseen asti. Poikavauva kyseessä. Mua saa sitten vissiin onnitella..
Olen niin pahoillani puolestasi! Ilmeisesti ei ehdi siis niin pitkälle, että tulisi keskosena maailmaan, on kuitenkin tuo hoito niin hurjasti kehittynyt.
Voimia päiviisi ja luottoa tulevaan vaikka nyt kurjalta näyttää ja tuntuu.
Miltä tytöistänne tuntuu kuulla, voi ei tullut poikaa, oltais niin toivottu poikaa, nyt meni odotus pilalle kun ei tuu poikaa, isä on pettynyt taas tyttö... Sukulaisetkin yhdessä kuorossa vanhempien kanssa päivittelemässä missä vika kun tyttöjä kaikki lapset. Ihan oikeasti oletko hetkeäkään miettinyt muuta kuin miehesi ja itsesi halua saada poika.
Ap on kirjoittanut tänne ennenkin, olisiko ollut edellisen raskauden aikana. Silloin selvisi, että mies on kulttuurista, jossa arvostetaan poikalapsia.
Ap, on ihan ok tuntea pettymystä toiveesta mikä ei toteutunutkaan. Helpottavaa kuulla kuitenkin, että lapsi on toivottu ja rakastettu. On tärkeää, että käsittelet rauhassa pettymyksentunteitasi läpi ja tiedät varmasti jo neljän lapsen äitinä, ettei sukupuoli oli kaikki kaikessa, kunhan saat sen pienen nyytin käsivarrellesi ja katsot hänen pientä suloista olemustaan. Sellainen onni on kuitenkin korvaamatonta.
Nyt sinulla on vielä hyvin aikaa sulattaa ja hyväksyä tilanne. Ja vaikka täällä jotkut sinua asian takia haukkuvatkin, älä ota itseesi. Olet ihminen siinä missä muutkin ja sinulla on toiveesi, tunteesi ja haaveesi, eikä se ole kiellettyä olla pettynyt. Pääasia on, että pystyt ajan kanssa sulattaa tämän pettymyksen ja itkettyä pahanolon ulos. Kyllä kaikki iloksi vielä iloksi muuttuu, muista ettet ole turhan ankara itsellesi. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja rauhallista odotusaikaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Ap on kirjoittanut tänne ennenkin, olisiko ollut edellisen raskauden aikana. Silloin selvisi, että mies on kulttuurista, jossa arvostetaan poikalapsia.
Mistä tiedät?
Hei ap, mitäs jos pistäisitte lapsen adoptioon? Varmasti löytyisi iso liuta halukkaita rakastamaan tyttölastasi enemmän kuin mitään muuta maailmassa, minä ja mieheni mukaanlukien.
Meillä on yks tytsy jo, mutta innokkaasti ollaan yritetty toista ja mies juuri todennut ettei ole väliä onko tyttö vai poika, sukunimen jatkamiseen kun ei enää poikia tarvita.
Tietysti vähän pelottaisi onko sukurasitteena tuota mielenterveysongelmaasi tai itkeskelitkö itsekkyyden ja lapsellisuuden vuoksi ainoastaan...
Olisin niin kiitollinen, kun minulla olisi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Sovinisti ei poikaa saa, sanotaan.
Mulla on 4 poikaa, ja tottakai toivon saavani joskus tytön , mutta jos saan vielä joskus lapsen, ja se on poika, niin ei se nyt mikään valtava pettymys tule olemaan, vaan yhtä rakas lapsi kuin muut, tietenkin, ja vaan sillä on oikeasti väliä, onko lapsi terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuota tiedäthän että se on miehen siittiö joka määrää lapsen sukupuolen eli lähinnä miehessäsi on sitten jotain vikaa.
No siittiö määrää vain alkion sukupuolen mutta naisen elämistö "päättää" kumpaa sukupuolta suosii. Esim. alipainoiset naiset saavat useammin tyttöjä koska poikasikiö rasittaa elimistöä enemmän ja siksi poika-alkion ei kannata antaa kiinnittyä/kehittyä.
Jepjep, tuon takia varmaan sodan jälkeen syntyi paljon poikia.
Pettymyksesi on turhaa ap, ole onnellinen että saat terveitä lapsia ja yksilöitä. Mitä väliä sillä sukupuolella loppujen lopuksi on???
Aina voitte adoptoida pojan jos se on niin tärkeää poika saada.
Kerrotte tytöille että rakastatte heitä yli kaiken mutta samalla perustelut miksi on tärkeätä saada heidän LISÄKSI myös yksi poika talouteen. Jos sille nyt oikeasti on jotain järkeviä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin muuten onkin!
Vierailija kirjoitti:
Pettymyksesi on turhaa ap, ole onnellinen että saat terveitä lapsia ja yksilöitä. Mitä väliä sillä sukupuolella loppujen lopuksi on???
Kulttuurijuttu.
Olisit ylpeä!
Poikia on ihan liikaa sen lisäksi, että niistä arviolta 95% on vähintään rasittavia ja huonoja ihmisiä, huomattava osa jopa todella pahoja.