Mitkä sinulle täysin selvät harhaluulot ärsyttävät sinua?
Kertokaa. Tein tämän keskustelun puhtaasti itsekkäistä syistä ja kertoakseni, mitkä minua ärsyttävät. Toivon kommentointia omiin ärsytyksiini mutta haluan myös tietää, elänkö itse jossakin teitä ärsyttävässä harhaluulossa.
Minua ärsyttävät seuraavat harhaluulot ainakin:
Ensimmäinen asiani on täällä palstallakin monesti puhuttu aihe: immenkalvo. Olen tullut siihen tulokseen, että 90%:ia ihmisistä luulee, että immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinät toisiinsa yhdistävää, ikään kuin tamburiinin kalvon lailla virittynyttä kalvoa, joka sitten "poksahtaa", kun jotain penetroituu emättimeen. Ei, ei ja vielä kerran ei. Miten voi aikuiset ihmiset (ja kaiken lisäksi vielä naiset) luulla jotain tämänlaista? Eikö ihmisen anatomia ole käynyt sen vertaa tutuksi, että ei siellä emättimessä mitään kalvoa ole vaan immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinien ulointa kudoskerrosta eli putkimaista "kalvoa", joka sitten venyy/repeää penetroiduttaessa emättimeen, siitä mahdollinen verenvuoto. Ja väite "Immenkalvo voi kasvaa takaisin" niin kyllä, kudokset palautuvat hiljalleen takaisin venymättömyyteen tottuneeseen tilaan, jos emättimeen ei penetroiduta.
Sitten seuraava asia: kohdunkaula. Näin suorastaan punaista kun luin tällä palstalla vähän aikaa sitten keskustelua, jossa sekä miehet että naiset puhuivat siihen sävyyn, että seksiä harrastettaessa kohdunkaulaan asti penetroituminen sattuu (osa tietysti tykkää, mutta se ei ole olennainen asia tässä) ja että kun päästään kohdunkaulasta "yli", ei satu enää. Nyt valoja tauluun, kohdunkaulasta läpi penetroidutaan korkeintaan hentaissa. Kohdunkaula erottaa emättimen kohdusta ja avautuu itsestään vauvan syntymän yhteydessä kovien kipujen kanssa tai esimerkiksi lääkärin asettaessa kierukkaa, sekin kovien kipujen ja epämiellyttävän tunteen kanssa. Se, että syvälle penetroituminen ei satu toisinaan johtuu emättimen laajentumisesta. Ps. en ole mikään valittaja, mutta nyt ärsyttää sana penetraatiokin. :D
Minulla oli vielä jokin kolmaskin ihmisen anatomiaan liittyvä asia, mutta se katosi. Ehkä se vielä palaa mieleni perukoilta.
Kiitos ja anteeksi!
N25
Kommentit (382)
Uskomus, että kaikki mikrobit (bakteerit, homeet, virukset) on pahasta. Pestään keittiönpöydät desinfioivilla pesuaineilla ja poistetaan pinnoilta ne hyvät "täyttöbakteerit" eli vaarattomat perusbakteerit. Sitten pääsee ne vaaralliset leviämään paremmin, kun niille on tullut tilaa vaarattomia suotta tuhotessa. Kaikissa mikrobeissa on sekä hyviä (esim. Maitohappobakteerit) ja huonoja ( esim. Salmonella)
Se kun kerrot kaverillesi, että yrityksesi liikevaihto oli miljoonan ja kaveri menee kertomaan tutuillesi, että olet miljonääri.
Tiedoksi, liikevaihdolla ei ole mitään tekemistä sen rahan kanssa, jonka yrittäjä saa tililleen käytettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jotka tarkoittaa sillä kun päästään kohdun kaulan läpi tai yli on se että penis ohittaa emättimessä olevan napukan eli työntyy syvemmälle. Se kohdun suu kun ei aina ole sielä emättimen pohjalla
Tämä. kohdunsuu on yleensä enemmän emättimen etupinnalla kuin pohjalla. Emättimen pohjukka (posterior fornix) on sitten hivenen kohdunsuuta syvemmällä. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c5/Female_anatomy-fi.svg/1420px-Female_anatomy-fi.svg.png
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus... Ja sitten taas jänkkäjänkkäjänkkä...
Mikä ihmeen immenkalvoeksperttien kokoontuminen tää on??Kannattaa muistaa, että varmasti iso osa palstalaisia on eriasteisia hoitsuja. En ole lukenut ketjua läpi, mutta voisin kuvitella, että siellä on saatettu vääntää jotain sectiosta ja keisarileikkaus/keisarinleikkauksesta sekä siitä, onko sektio synnytys vai syntyykö sen tuloksena vain jotain.
Se on kyllä ceisarinleikkaus.
Ei muuten ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittämä, että rasvan syönti lihottaa. No ei se rasva lihota, se on vain ruokateollisuuden luoma illluusio.
Se, mikä lihottaa on ylenmääräinen syöminen, oli syötävä kohde mikä tahansa. Erityisesti makean syönti lihottaa, koska sitä alkaa tehdä mieli, vaikka ei olisi nälkäkään. SYödään yli tarpeen.
Ihminen pärjää yllättävän pienellä annoksella ruokaa. Ihmisen kannattaisi syödä vain oman nyrkkinsä kokoinen annos ja väittämä, että pitäisi syödä 5krt päivässä menee myös metsään. Syödä kannattaa näläntunteen mukaan, ei säännöllistä 5syöntikerran rytmiä noudattamalla.
Rasvassa on enemmän kaloreita kuin vaikkapa kurkussa tai leivässä. Rasvan kaloripitoisuus on korkein verrattuna mihinkään ruoka-aineeseen, siksi sanotaan että ylipainoisten olisi sitä hyvä välttää,koska siitä tulee helposti liikaa kaloreja päivittäiseen kulutukseen.
Luulen, että rageat asiasta koska et ole ymmärtänyt miksi rasvasta puhutaan. Jokainenhan tietää, että pieni määrä rasvaa ei lihota vaan on jopa hyväksi (oliiviöljy, avokado).
Sä et näköjään ymmärrä mitään aineenvaihdunnasta.
No tässä pari, johon oon törmänny:
Se, että alapäätä pestessä pitäisi naisen muka ronkkia sieltä sisältäkin sormin rööri puhtaaksi. Ei näin.
Se, että karvoituksen poistaminen kokonaan alapäästä olisi jotenkin "hygieenisempää", vaikka tosiasiassa karvoituksella on aika iso rooli naisen alapään hyvinvoinnissa.
Se, että ennen anaaliseksiä pitäisi aina tehdä suolihuuhtelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että "puolet enemmän" tarkoittaisi muka samaa kuin "kaksi kertaa enemmän". Kuulee myös uutislukijoiden suusta, mikä aina hämmentää.
Tää on varmaan jo kommentoitu, mutta se että "kaksi kertaa enemmän" tarkoittaisi kaksinkertaista määrää. :-)
Puolet enemmän: 1,5
Kaksi kertaa enemmän: 3
Kaksi kertaa enemmän eli 1x2 on 2 ei kolme... kaksi kertaa enemmän on kaksin kertainen määrä. Ainakin meidän nurkilla :D
Että panseksuaalisuutta olisi olemassa.
Että influenssarokotuksen odotetaan suojaavan myös flunssalta.
Se, että lukioon menevät vain viisaat. Kyllä niitä aivottomia bimboja ja keskenkasvuisia apinoita löytyy sieltäkin!
Vierailija kirjoitti:
Se että kasteessa annetaan nimi. Miten minun lapsellani oli kelakortti ja passi ennen kastetta?
Meidän lapsia ei ole kastettu ollenkaan. Kelakortit niilläkin on. Postikin tulee niille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Se kun kerrot kaverillesi, että yrityksesi liikevaihto oli miljoonan ja kaveri menee kertomaan tutuillesi, että olet miljonääri.
Tiedoksi, liikevaihdolla ei ole mitään tekemistä sen rahan kanssa, jonka yrittäjä saa tililleen käytettäväksi.
Ei kannata uskoa. Tämä on se käsitys mitä yrittäjät haluavat tuputtaa. Muutenhan alettaisiin kysellä, mihin se miljoona oikein on palanut, kun ei uusia työntekijöitä ole palkattu tai olemassa oleville annettu palkankorotuksia. Eikä työturvallisuutta ja ergonomiaa parantavia uudistuksiakaan ole pahemmin nähty. Siitä on jo nähty merkkejä, että vastaus kadonneen miljoonan kysymykseen taitaa löytyä veroparatiiseista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että jokin sairaus tai lääkitys voisi muuttaa fysiikan lakeja niin, että ihminen lihoo syömättä. Sairaudet voivat vaikuttaa aineenvaihdunnan tehoon, mutta kilot pitää silti itse syödä. Lihottavat lääkitykset yleensä vain lisäävät ruokahalua.
Ainakin osalla jotkut lääkkeet aiheuttavat nesteiden kertymistä. Näyttää lihomiselta vaikka se on ennemmin turpoamista/paisumista. Sukulainen paisui kuin ilmapallo lääkkeistä. Kaunis nainen joka sulkeutui siitä johtuen asuntoonsa kun ei omien sanojensa mukaan kehdannut mennä sen näköisenä ihmisten ilmoille.
e-pillerit tekee joistakin naisista turvonneen pallon.
Ihminen tai koira vetää = syö mitä tahansa himoissaan ja ylen määrin joku toteaa, että sen elimistö varmasti tarvitsee jotain sellaista ainetta, mitä se mättö sisältää.
Että kaikki Aspergerin syndroomaiset ovat tunnekylmiä kouluammuskelijoita, jotka pitävät itseään kaikkia muita parempina ja pitävät tuntien mittaisia luentoja heitä kiinnostavista aiheistaan.
"Keskeytetty yhdyntä toimii ehkäisykeinona". Mä en voi ymmärtää, että nukkuuko nää ihmiset terveystiedon tunneilla vai mitä ihmettä?
"Jumala on pakosti luonut maan, koska eihän tyhjästä voi syntyä mitään". Sulla on google ja kirjastot ja valtava määrä tietoa ihan melkein nenän edessä. On hyvä ja perehtyy asiaan ennen typeriä argumentaatiovirheitä.
"Katotaan vaan, kun oot itse vanha, susta tulee ihan samanlainen kuin nykyiset vanhukset". Väärin, me ollaan sukupolvina jo huimasti poikkeavia toisistamme. Vanhuus ei ole mikään persoonallisuus.
"Kiva kun noin taiteellisena ihmisenä oot vaan syntyny noiden taitojen kanssa :)))". Joo ikinä en ole harjoitellut ja käyttänyt lukemattomia tunteja asioiden opetteluun. Kun oisin tänkin tienny ni ei ois ikinä tarvinu harjotella mitään, ku näemmä taitoja vaan osataan.
"No miten sä sit uskallat esiintyä/puhua ihmisille, jos olet introvertti?" Hohhoi.
Introverttiys ei ole sama asia kuin ujous. Introverttejä on erilaisia, kaikki ei ujostele uusia ihmisiä tai vihaa ihmisiä tms. Esim. Itse olen introvertti, joka nauttii ihmiskontaktista, mutta vain tietyn ajan (mittari tulee täyteen). Vaadin tämän tasapainottamiseksi myös yksinoloa.
Että miten luomutuotteet ovat tavallisia parempia ja terveellisempiä.
Totuus on:Suomalaiset, määräysten mukaan tuotetut elintarvikkeet ovat yhtä terveellisiä kuin luomusti tuotetut.
Ihan naurettava tuo kastevääntäminen. Mitä pahaa siinä on, jos joku sanoo, että lapsi saa nimen kasteessa? Sanotaanhan hääpareistakin, että puolisot saavat toisensa, vaikka he yleensä ovat saaneet toisensa jo ennen hääjuhlaa. Ja tahtominenkin tapahtuu kihlaushetkellä, joten miksei kukaan siitä ole vääntämässä, että ovathan he sanoneet tahdon jo aikoja sitten?
Kaikki lestadiolaisia koskevat urbaanilegendat. Yleensä lähinnä naurattavat, mutta alkavat väsyttää tietyssä pisteessä, kun ihmiset ottavat ihan tosissaan "faktoja" joiden logiikassa ei ole päätä eikä häntää.
Lisäksi nämä "ei lessuja haittaa, jos yksi lapsi jää auton alle, se on tarkoitettu niin ja tekevät vaan uutta tilalle." Tää lause on jotenkin niin kuvottavaa tyhmyyden multihuipentumaa, etten edes osaa kuvailla. Tiedän, että kyseisen lauseen on tarkoitus lähinnä provosoida, mutta minä en vaan voi käsittää miten kukaan voi sanoa noin. Oman lapsen menetys on aivan järkyttävä kokemus, se on jotain mitä ei toivo pahimmalle vihollisellekaan. Se raastaa ihmisen rikki syvältä, olipa niitä lapsia kaksi tai kaksitoista. Tuo lause on aivan hirveä ja todella ajattelematon.
En yleensä jaksa avautua näistä. Teen niin kuin 90 % muista lestadiolaisista, luen tällaisia juttuja ja kohautan olkiani. Joskus nauramme porukalla joidenkin juttujen typeryydelle, joskus joku piikki osuu nahan alle ja suljen koneen pahoilla mielin. Urbaanilegendat tulevat elämään aina, se on vaan hyväksyttävä. Ainakin on oppinut sen, ettei usko kaikkea mitä tietyistä ihmiskunnasta kirjoitellaan, onpahan kyseessä uskonto, aate tai kansallisuus, mikä tahansa.