Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä sinulle täysin selvät harhaluulot ärsyttävät sinua?

Vierailija
22.08.2016 |

Kertokaa. Tein tämän keskustelun puhtaasti itsekkäistä syistä ja kertoakseni, mitkä minua ärsyttävät. Toivon kommentointia omiin ärsytyksiini mutta haluan myös tietää, elänkö itse jossakin teitä ärsyttävässä harhaluulossa.

Minua ärsyttävät seuraavat harhaluulot ainakin:

Ensimmäinen asiani on täällä palstallakin monesti puhuttu aihe: immenkalvo. Olen tullut siihen tulokseen, että 90%:ia ihmisistä luulee, että immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinät toisiinsa yhdistävää, ikään kuin tamburiinin kalvon lailla virittynyttä kalvoa, joka sitten "poksahtaa", kun jotain penetroituu emättimeen. Ei, ei ja vielä kerran ei. Miten voi aikuiset ihmiset (ja kaiken lisäksi vielä naiset) luulla jotain tämänlaista? Eikö ihmisen anatomia ole käynyt sen vertaa tutuksi, että ei siellä emättimessä mitään kalvoa ole vaan immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinien ulointa kudoskerrosta eli putkimaista "kalvoa", joka sitten venyy/repeää penetroiduttaessa emättimeen, siitä mahdollinen verenvuoto. Ja väite "Immenkalvo voi kasvaa takaisin" niin kyllä, kudokset palautuvat hiljalleen takaisin venymättömyyteen tottuneeseen tilaan, jos emättimeen ei penetroiduta.

Sitten seuraava asia: kohdunkaula. Näin suorastaan punaista kun luin tällä palstalla vähän aikaa sitten keskustelua, jossa sekä miehet että naiset puhuivat siihen sävyyn, että seksiä harrastettaessa kohdunkaulaan asti penetroituminen sattuu (osa tietysti tykkää, mutta se ei ole olennainen asia tässä) ja että kun päästään kohdunkaulasta "yli", ei satu enää. Nyt valoja tauluun, kohdunkaulasta läpi penetroidutaan korkeintaan hentaissa. Kohdunkaula erottaa emättimen kohdusta ja avautuu itsestään vauvan syntymän yhteydessä kovien kipujen kanssa tai esimerkiksi lääkärin asettaessa kierukkaa, sekin kovien kipujen ja epämiellyttävän tunteen kanssa. Se, että syvälle penetroituminen ei satu toisinaan johtuu emättimen laajentumisesta. Ps. en ole mikään valittaja, mutta nyt ärsyttää sana penetraatiokin. :D

Minulla oli vielä jokin kolmaskin ihmisen anatomiaan liittyvä asia, mutta se katosi. Ehkä se vielä palaa mieleni perukoilta.

Kiitos ja anteeksi!

N25

Kommentit (382)

Vierailija
61/382 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/search?q=hymen&client=ms-android-sonymobile&prmd=…

Siinä kuvia immenkalvoista. Todellakin on, kuin kireä rumpukalvo!

62/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luulevat, että kihloihin voi mennä ilman minkäänlaisia avioliittoaikeita, se vähän pännii. Samoin se, että panseksuaalit haluavat hässiä kaikkia vastaantulijoita/ruumiita ja eläimiä, jos näin ei ole, panseksuaalisuus nähdään samana asiana kuin biseksuaalisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis bi-seksuaalille käy nainen tai mies.

Panseksuaalille käy mies, nainen, shemale, transu,nainen joka kokee olevansa mies, mies joka kokee olevansa nainen, hetero, bi, homo. Siis kaikenlaiset aikuiset ihmiset.

Eikö se näin ole?

Itse olen hulluna miehiin, jotka kokevat olevansa naisia. En tiedä miksi. Haluaisin naisystävän, joka on ollut mies. Mikähän minä sitten olen?

Vierailija
64/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän naurattaa toi tyyppi, joka väittää, että immenkalvo ei ole mikään tamburiinin kalvo. Semmonenhan se nimenomaan on. Ja siinä on pieni reikä. Kun se repeytyy tuusannuuskaksi yhdynnässä, tulee emättimen aukosta semmoinen kun se aikuisilla naisilla on. Tähtikuonomyyrän kuonon näköinen aukko. Googlasin teille kuvan ehjästä immenkalvosta. Tämä löytyi lääketieteellisestä julkaisusta.

http://aijaa.com/hoMzmW

Vierailija
65/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jokin sairaus tai lääkitys voisi muuttaa fysiikan lakeja niin, että ihminen lihoo syömättä. Sairaudet voivat vaikuttaa aineenvaihdunnan tehoon, mutta kilot pitää silti itse syödä. Lihottavat lääkitykset yleensä vain lisäävät ruokahalua.

Olet tavallaan oikeassa. Hoitamaton kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lihomista koska sitä sairastavan energiankulutus pienenee. Se mahdollistaa lihomisen kalorimäärillä, joilla normaali ihminen laihtuisi.

Mutta monelle se kilpirauhasen vajaatoiminta on syy olla läski, vaikka on lääkitys kohillaan. Paino tippuu heti, kun arvot alkavat normalisoitua, jos syöt normaalisti. Mulla ainakin ruokahalu oli olematon, kun arvot oli päin peetä, ja paino tipahti muutamassa kuukaudessa lääkityksen aloituksen jälkeen. Ja vaikka ruokahalu palasi, söin normaalisti, ja paino siis tippui.

Vierailija
66/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus... Ja sitten taas jänkkäjänkkäjänkkä...

Mikä ihmeen immenkalvoeksperttien kokoontuminen tää on??

Vierailija
67/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että "puolet enemmän" tarkoittaisi muka samaa kuin "kaksi kertaa enemmän". Kuulee myös uutislukijoiden suusta, mikä aina hämmentää.

Tää on varmaan jo kommentoitu, mutta se että "kaksi kertaa enemmän" tarkoittaisi kaksinkertaista määrää. :-)

Puolet enemmän: 1,5

Kaksi kertaa enemmän: 3

Vierailija
68/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittämä, että rasvan syönti lihottaa. No ei se rasva lihota, se on vain ruokateollisuuden luoma illluusio. 

Se, mikä lihottaa on ylenmääräinen syöminen, oli syötävä kohde mikä tahansa. Erityisesti makean syönti lihottaa, koska sitä alkaa tehdä mieli, vaikka ei olisi nälkäkään. SYödään yli tarpeen.

Ihminen pärjää yllättävän pienellä annoksella ruokaa. Ihmisen kannattaisi syödä vain oman nyrkkinsä kokoinen annos ja väittämä, että pitäisi syödä 5krt päivässä menee myös metsään. Syödä kannattaa näläntunteen mukaan, ei säännöllistä 5syöntikerran rytmiä noudattamalla. 

Rasvassa on enemmän kaloreita kuin vaikkapa kurkussa tai leivässä. Rasvan kaloripitoisuus on korkein verrattuna mihinkään ruoka-aineeseen, siksi sanotaan että ylipainoisten olisi sitä hyvä välttää,koska siitä tulee helposti liikaa kaloreja päivittäiseen kulutukseen. 

Luulen, että rageat asiasta koska et ole ymmärtänyt miksi rasvasta puhutaan. Jokainenhan tietää, että pieni määrä rasvaa ei lihota vaan on jopa hyväksi (oliiviöljy, avokado).

Vierailija
69/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jokin sairaus tai lääkitys voisi muuttaa fysiikan lakeja niin, että ihminen lihoo syömättä. Sairaudet voivat vaikuttaa aineenvaihdunnan tehoon, mutta kilot pitää silti itse syödä. Lihottavat lääkitykset yleensä vain lisäävät ruokahalua.

Tutustu ihmisen aineenvaihduntaan ja sen häiriöihin , sekä lääkkeiden sivuvaikutuksiin vähän paremmin, ja tule sitten kertomaan.

Vierailija
70/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mym kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kasteessa annetaan nimi. Miten minun lapsellani oli kelakortti ja passi ennen kastetta?

No ööö.. meidän poika sai vasta kasteessa nimen. Papille annettiin se paperi ja hän toimitti sen sinne minne lie pitääkään. Ennen kastetta hän oli virallisissa kirjoissa "Poika Heikkinen" vasta kasteen jälkeen saatiin kwlakortti yms.

Joo, sen paperin olisi itsekin voinut aikaisemmin toimittaa sinne minnelie mutta kyllä se lapsi useimmiten saa kastetilaisuudessa nimensä. Ellei lapselle tehty hätäkastetta tai jos tarkoitat nimiäisiä, mikä on eri asia niin useimmiten nimi tulee vasta kasteessa.

Nimi ilmoitetaan maistraattiin joko vanhempien tai papin toimesta. Ja lapsi saa nimen. Kasteessa lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi ja samassa yhteydessä on tavaksi tullut ilmoittaa lapsen nimi seurakunnan jäsenille. Kasteessa ei lapsi nimeä saa. Koska pappi sen lapun lähettää kastejuhlaa ennen, tulee poika korhosesta taavetti korhonen. Ja hän saa näin jelakorttinsa yms. Nimen voi maistraattiin ilmottaa vaik saman päivän ku laps syntyy ja kasteen antaa vaik 25vuotiaana.

Ei vaan se lappu annetaan papille KASTEPÄIVÄNÄ. Eli lappu menee maistraatille vasta kastejuhlan jälkeen. Eli nimi tulee vasta silloin, ellei halua itse erikseen sitä sinne maistraattiin viedä.

Vierailija
71/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"1/70

klo 16:34 | 22.8.2016

Kaikki uskonto - taikausko - yliluonnolliset ilmiöt ovat harhaluuloa ja ihmissuhteissa toisen niihin uskominen on deal breaker."

Juu. Uskovaiset, ne on hölmöä ja lapsellista porukkaa. Tuli seukattua parinkin uskovaisen mimmin kaa. Eihän siitä mitään voi tulla, kun nuori aikuinen uskoo edelleen satuihin.

Vierailija
72/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että "puolet enemmän" tarkoittaisi muka samaa kuin "kaksi kertaa enemmän". Kuulee myös uutislukijoiden suusta, mikä aina hämmentää.

Tää on varmaan jo kommentoitu, mutta se että "kaksi kertaa enemmän" tarkoittaisi kaksinkertaista määrää. :-)

Kaksi kertaa enemmän eli 1x2 on 2 ei kolme... kaksi kertaa enemmän on kaksin kertainen määrä. Ainakin meidän nurkilla :D

Vierailija
73/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun hehkutetaan, miten "vihreä" ja "luontoystävällinen" hybridi tai sähköauto on. Kuitenkin hybridi hyrrää ihan bensa/dieselmoottorilla ja sähköauton "puhtaus" on suoraan kiinni siitä, millä sen lataukseen käytettävä sähkö on tuotettu. Norjassa se on puhdasta vesisähköä, mutta meillä pääasiassa polttoenergiapohjaista, ja sen päästöihin  kuolee vuosittain maailmanlaajuisesti satojatuhansia,

Edelliseen liittyen ärsyttää näin ollen myös se, miten Vihreiden energiapolitiikkaa pidetään jotenkin vihreänä, kun se hirttää meidät fossiilienergiaan, jonka erittäin haitallinen vaikutus muuttaa ympäristöämme voimakkaasti ja juuri nyt.

Homeopaattisten tuotteiden mukalääkinnälliset vaikutukset, joita ei ole.  Vesi tai sokeri ei paranna.

Vierailija
74/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentävä spagettihirviö kirjoitti:

"1/70

klo 16:34 | 22.8.2016

Kaikki uskonto - taikausko - yliluonnolliset ilmiöt ovat harhaluuloa ja ihmissuhteissa toisen niihin uskominen on deal breaker."

Juu. Uskovaiset, ne on hölmöä ja lapsellista porukkaa. Tuli seukattua parinkin uskovaisen mimmin kaa. Eihän siitä mitään voi tulla, kun nuori aikuinen uskoo edelleen satuihin.

Tiedän useammakin patjan, jotka ovat tehneet lapsia vapaamielisten nimimuslimin kanssa.

Siis miehet eivät juuri korosta uskovansa mihinkään, mutta kun on lapsia ne kasvatetaan kunnon muslimiksi.

Siis ihmettelen, että uskotaan ns. maallistuneiden muslimien olevan kovinkin laajajoukko.

Vierailija
75/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa enemmän eli 1x2 on 2 ei kolme... kaksi kertaa enemmän on kaksin kertainen määrä. Ainakin meidän nurkilla :D

Jos lähdetään luvusta 100, niin

- puolet enemmän on 100 + 50 = 150

- kaksinkertainen on 2 x 100 = 200

- kaksi kertaa enemmän on 100 + 2 x 100 = 300

- puolet vähemmän on 100 - (0,5 x 100) = 50

Ei ole mitään "meillä päin on näin", on vain yksiselitteisiä laskutoimituksia.

Vierailija
76/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että varmasti iso osa palstalaisia on eriasteisia hoitsuja. En ole lukenut ketjua läpi, mutta voisin kuvitella, että siellä on saatettu vääntää jotain sectiosta ja keisarileikkaus/keisarinleikkauksesta sekä siitä, onko sektio synnytys vai syntyykö sen tuloksena vain jotain. 

Vierailija
77/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi immenkalvoon on niin paljon kommentoitu, että asia on heti aloitusviestissä, jonka useimmat sentään lukevat. Ja myös siksi, aloittaja esittelee asioita, jotka mielestään on harhaluuloja, mutta immenkalvoasiassa hän itse onkin väärässä eli harhaluulon vallassa.

Vierailija
78/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että varmasti iso osa palstalaisia on eriasteisia hoitsuja. En ole lukenut ketjua läpi, mutta voisin kuvitella, että siellä on saatettu vääntää jotain sectiosta ja keisarileikkaus/keisarinleikkauksesta sekä siitä, onko sektio synnytys vai syntyykö sen tuloksena vain jotain. 

Se on kyllä ceisarinleikkaus.

Vierailija
79/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että raskaana ollessa ei saa kantaa mitään painavaa ja muutenkin pitää tyyliin maata sohvan pohjalla 9 kk. Mua suorastaan vituttaa kuulla tätä koko ajan joka suunnasta. Olen nyt 9. kuulla raskaana ja kyllä, pyöräilen edelleen, pesen mattoja, muuttotavaroita kanniskelen, lenkkeilen ja käyn salilla. Vauva on edelleen kohdussani eikä syntynyt ennen aikojaan niinkuin eräät pelottelivat. Toki eri asia, jos raskaudessa on ollut jotain ongelmia tai muitalia huomioon otettavia seikkoja terveydessä, mutta ihan normaali raskaus ei tee naisesta vuodepotilasta automaattisesti.

Sama, tosin itse en oo ollut ikinä raskaana mutta mun kaveri sain tuossa noin viikko sitten tietää et nyt on ja siitä on tullut ihan mahdoton. Ei voinut mun kanssa lähtee käymään 100 kilsan päässä meidän kotipaikkakunnalla koska istumien autossa niin pitkän matkan on haitallista sikiölle ja selälle kun on raskaana. Ei voi lähteä lenkille enää mein koirien kanssa, ollaan siis aina lenkkeilty mun kahden koiran kanssa niin että hän taluttaa toista ja mä toista. Se on kuulema vaarallista jos vaikka koira vetää hänet kumoon ja lapsi vahingoittuu. Mun koirat painaa noin 10 kiloa eikä ole ikinä vetäneet ketään kumoon, tätä kaverianikaan vaikka ollaan yhdessä lenkkeilty vuosia :D

Tossa nyt pari esimerkkiä. Huomenna on menossa ekaan neuvolaan, raskaus todettu kotitestillä, menkat pari kuukautta myöhässä eli aika alussa on jos todella on. Huhhuijakkaa, jos jo eka viikko on noin hankalaa niin mitä seuraavat kuukauden tulee olemaan?

Vierailija
80/382 |
23.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että kasteessa annetaan nimi. Miten minun lapsellani oli kelakortti ja passi ennen kastetta?

No ööö.. meidän poika sai vasta kasteessa nimen. Papille annettiin se paperi ja hän toimitti sen sinne minne lie pitääkään. Ennen kastetta hän oli virallisissa kirjoissa "Poika Heikkinen" vasta kasteen jälkeen saatiin kwlakortti yms.

Joo, sen paperin olisi itsekin voinut aikaisemmin toimittaa sinne minnelie mutta kyllä se lapsi useimmiten saa kastetilaisuudessa nimensä. Ellei lapselle tehty hätäkastetta tai jos tarkoitat nimiäisiä, mikä on eri asia niin useimmiten nimi tulee vasta kasteessa.

Kasteessa lapsi otetaan tietyn seurakunnan jäseneksi ja pappi kysyy tätä sanamuotoa käyttäen: "vanhemmat, minkä nimen olette ANTANEET lapsellenne? " ja kirjaa sitten papereihin minkä nimisen lapsen on juuri seurakuntaan kasteessa liittänyt. Kts. Esim http://srv5.savitaipaleenseurakunta.fi/poista/expo_210_/kaste

Nimenanto ei liity tähän hommaan mitenkään. Vanhemmat antaa nimen lapselleen ja viimeistään kastetilaisuudessa se pitää ääneen sanoa, jos on jostain syystä halunnut salassa pitää. Ja silloin se viimeistään kirjataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi