Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä sinulle täysin selvät harhaluulot ärsyttävät sinua?

Vierailija
22.08.2016 |

Kertokaa. Tein tämän keskustelun puhtaasti itsekkäistä syistä ja kertoakseni, mitkä minua ärsyttävät. Toivon kommentointia omiin ärsytyksiini mutta haluan myös tietää, elänkö itse jossakin teitä ärsyttävässä harhaluulossa.

Minua ärsyttävät seuraavat harhaluulot ainakin:

Ensimmäinen asiani on täällä palstallakin monesti puhuttu aihe: immenkalvo. Olen tullut siihen tulokseen, että 90%:ia ihmisistä luulee, että immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinät toisiinsa yhdistävää, ikään kuin tamburiinin kalvon lailla virittynyttä kalvoa, joka sitten "poksahtaa", kun jotain penetroituu emättimeen. Ei, ei ja vielä kerran ei. Miten voi aikuiset ihmiset (ja kaiken lisäksi vielä naiset) luulla jotain tämänlaista? Eikö ihmisen anatomia ole käynyt sen vertaa tutuksi, että ei siellä emättimessä mitään kalvoa ole vaan immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinien ulointa kudoskerrosta eli putkimaista "kalvoa", joka sitten venyy/repeää penetroiduttaessa emättimeen, siitä mahdollinen verenvuoto. Ja väite "Immenkalvo voi kasvaa takaisin" niin kyllä, kudokset palautuvat hiljalleen takaisin venymättömyyteen tottuneeseen tilaan, jos emättimeen ei penetroiduta.

Sitten seuraava asia: kohdunkaula. Näin suorastaan punaista kun luin tällä palstalla vähän aikaa sitten keskustelua, jossa sekä miehet että naiset puhuivat siihen sävyyn, että seksiä harrastettaessa kohdunkaulaan asti penetroituminen sattuu (osa tietysti tykkää, mutta se ei ole olennainen asia tässä) ja että kun päästään kohdunkaulasta "yli", ei satu enää. Nyt valoja tauluun, kohdunkaulasta läpi penetroidutaan korkeintaan hentaissa. Kohdunkaula erottaa emättimen kohdusta ja avautuu itsestään vauvan syntymän yhteydessä kovien kipujen kanssa tai esimerkiksi lääkärin asettaessa kierukkaa, sekin kovien kipujen ja epämiellyttävän tunteen kanssa. Se, että syvälle penetroituminen ei satu toisinaan johtuu emättimen laajentumisesta. Ps. en ole mikään valittaja, mutta nyt ärsyttää sana penetraatiokin. :D

Minulla oli vielä jokin kolmaskin ihmisen anatomiaan liittyvä asia, mutta se katosi. Ehkä se vielä palaa mieleni perukoilta.

Kiitos ja anteeksi!

N25

Kommentit (382)

Vierailija
281/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että ylipainoisten ihmisten luullaan kaikkien olevan sairaita, vähintäänkin löytyy verepainesairaus tai sokeritauti, ja  että kaikista meistä ylipainoisista tulee veronmaksajille aivan järkyttävät sairaanhoitokulut ym. maksuja.

No, omalta kohdaltani, parikymmentä vuotta reilusti yli satakiloisena naisena eläneenä, voin sanoa, ettei yhteiskunta ole maksanut senttiäkään minun lihavuudestani, ei ole ongemia verenpaineen tai verensokerin kanssa, en sairastele oikeastaan edes flunssaa.

Minusta on outoa, että sanotaan, että autolla humalassa ajamalla saattaa tappaa muita. Itse ajan joka päivä humalassa enkä ole tappanut vielä ketään!!! Eli paskapuhetta.

Itse myös poltan tupakkaa ja olen terve kuin pukki. Eli paskapuhetta, että röökistä saisi syövän.

Vierailija
282/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluuloja on kyllä lueteltu vino pino, mun suosikit on:

- miesten harhaluulot siitä, että kuukautiset on täsmälleen samanlaiset ja saman mittaiset kaikilla naisilla. Luultavasti jollain tyttökaverilla on olleet tietynlaiset ja siitä saanut mielikuvansa.

- tiettyjen ihmisten kuvitelmat siitä, että Eurooppa kukoistaisi kaikin puolin, jos tänne muuttaisi miljoonia ihmisiä, joilla on täysin eri kulttuuri, tavat ja uskonto kuin eurooppalaisella kantaväestöllä keskimäärin

- joidenkin väite, että kylmettyminen ei aiheuttaisi flunssaa. Jos on yhtään flunssa-aika, vähissä vaatteissa kulkeminen on varmin tapa saada se flunssa myös itselle

- se, että imettävä äiti joutuisi olemaan absolutisti samalla tavalla kuin raskaana oleva. Ihan eri asia, kuten täällä on jo selkeästi selitetty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että voi sanoa matkustavansa Thaimaaseen ja kuvittelee, ettei ole tehnyt mitään kielioppivirhettä. Luulisi, että jos sinne matkustaa, tietäisi, että se on Thaimaa eikä Thaivas.

Vierailija
284/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää se, että ylipainoisten ihmisten luullaan kaikkien olevan sairaita, vähintäänkin löytyy verepainesairaus tai sokeritauti, ja  että kaikista meistä ylipainoisista tulee veronmaksajille aivan järkyttävät sairaanhoitokulut ym. maksuja.

No, omalta kohdaltani, parikymmentä vuotta reilusti yli satakiloisena naisena eläneenä, voin sanoa, ettei yhteiskunta ole maksanut senttiäkään minun lihavuudestani, ei ole ongemia verenpaineen tai verensokerin kanssa, en sairastele oikeastaan edes flunssaa.

Minusta on outoa, että sanotaan, että autolla humalassa ajamalla saattaa tappaa muita. Itse ajan joka päivä humalassa enkä ole tappanut vielä ketään!!! Eli paskapuhetta.

Itse myös poltan tupakkaa ja olen terve kuin pukki. Eli paskapuhetta, että röökistä saisi syövän.

Sinulle olisi varmaan parempi että lukisit tuosta edellisestä tekstistä vain siihen ekaan pilkkuu saakka.

Sen jos ymmärtäisit niin hyvä.

Tai lue vain tämä sana: KAIKISTA

Vierailija
285/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyökkäsit olkiukkoa vastaan.

Vierailija
286/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka tapauksessa. Vanhemmat antavat nimen lapselleen ennen kastetta ja pappi siiten liittää sen nimetyn lapsen kasteessa seurakunnan jäseneksi. Lapsi ei missään tapauksessa saa nimeä kasteessa!

Paitsi jos vanhemmat niin päättävät. On jotenkin hauskaa, että joku kokee henkilökohtaisesti sen, jos jonkun lapsi saa nimen vasta kasteen hetkellä, kuten meillä kaikki neljä.

Antoiko pappi sen nimen? Saitteko itse vaikuttaa mitkä nimet lapset saivat?

Siitä tuli virallista sillä hetkellä kun pappi sen ääneen sanoi. Voi olla, että sua se harmittaa, mutta meillä näin.

No koska te olitte päättäneet niin. - Vai sanoiko se pastori: " Nyt tämä lapsi saa virallisesti nimen villemartta."?

Vierailija
287/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että edelleen jotkut automaattisesti pitävät ekstroverttiä henkilöä sosiaalisesti taitavana, vaikka todellisuudessa sosiaaliset taidot ovat jotain ihan muuta.

Vierailija
288/382 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että vain äiti voi tuosta vaan alkaa hoitaa vauvaa.

Vierailija
289/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako monikin vielä saivarrella silmien väristä, karvoista ja immenkalvosta...?

Vierailija
290/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että edelleen jotkut automaattisesti pitävät ekstroverttiä henkilöä sosiaalisesti taitavana, vaikka todellisuudessa sosiaaliset taidot ovat jotain ihan muuta.

Se, että todella moni ujo ja arka luulee olevansa introvertti (kuulostaa ehkä paremmalta?).

Jotkut myös luulevat, että introvertit ovat älykkäämpiä kuin ekstrovertti. Väärin tämäkin.

Vierailija
291/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että suvaitsevaisuus on joidenkin mielestä sitä, että pitää ajatella juuri samalla tavalla kuin he tai muuten haukutaan heti erilaisilla nimityksillä (eli itse eivät loppujen lopuksi suvaitse kuin tietynlaisia arvomaailmoja, tämä tulee todella monella ihmisellä esiin kun vain vähän pintaa rapsuttaa). Aidosti suvaitsevainen hyväksyy sen, että maailmaan mahtuu erilaisia mielipiteitä, mutta kunnioittaa ja hyväksyy silti ihmiset joilla ei ole samanlaisia arvoja kuin itsellään. Jos on aidosti suvaitsevainen, pystyy myös keskustelemaan asioista menemättä heti henkilökohtaisuuksiin.

Vierailija
292/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että todella moni ujo ja arka luulee olevansa introvertti (kuulostaa ehkä paremmalta?).

Jotkut myös luulevat, että introvertit ovat älykkäämpiä kuin ekstrovertti. Väärin tämäkin.

Ekstroverttejako ne ujot sitten on? Introvertti ei välttämättä ole ujo mutta eiköhän suuri osa ujoista ihmisistä ole enemmän introvertteja.

Vierailija
293/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kliininen neitsyys menee silloin kun penis menee vaginaan. Jos esim lääkäri kysyy oletko neitsyt tämä on se mitä hän tarkoittaa.

Tosielämässä taas se neitsyys lähtee sitten kun on tuntenut harrastavansa seksiä.

OT, mutta ei kai kukaan lääkäri kysy tuollaista? Perverssin oloinen kysymys. "Onko ollut yhdyntöjä?" lienee ns. normaali tapa tiedustella onko tarvetta pohtia esim. sukupuolitautinäytteiden ottoa tai sisätutkimuksen tekoa. Sana neitsyt on tuulahdus menneestä maailmasta ja sisältää niin paljon arvolatauksia, että sitä ei pitäisi kyllä missään virallisemmissa yhteyksissä käyttää.

Vierailija
294/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini luuli, että sukulaisemme vaikeasti vammainen vastasyntynyt vauva hätäkastettiin sen vuoksi, ettei hän kuolisi nimettömänä.

Olin tosi järkyttynyt,e ttä 70-vuotias ei tiedä sen vertaa oman uskontonsa ja kulttuurinsa asioista.

Tosin, hätäkastehan annetaan sen takia, ettei se vauva joutuisi helvettiin. Eivät vauvan vanhemmatkaan tienneet, että se oli se hätäkasteen alkuperäinen motiivi. Heille se oli tärkeää muista syistä.

Onneksi vauva jäi henkiin.

Mutta kummallista, miten ihmisten eivät oikeasti tiedä, miksi jotain tehdään, mutta haluavat silti tehdä niin.

Vierailija
295/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne karvatupet sitten lisääntyy esim sheivauksen tai vahauksen seurauksena?

Pitäisikö alkaa nyppiä ripsetkin irti, tai leikata, niin kohta olisi ripsienpidennykset historiaa!

Karvatupet ei lisäänny, mutta kun karvankasvua häiritään, voi samasta karvatupesta alkaakin kasvaa kolme paksua karvaa. Näkeehän sen silmillä, että sieltä kasvaa kolme, eikä yksi kuten ennen.

Epiloinnin aiheuttama karvankasvun lisääntyminen johtunee ihon tasapainon häiritsemisestä. Samalla tavalla johonkin parantuvaan osin vielä rikkinäiseen ihoon (entiseen rupeen) voi alkaa kasvaa tummempaa ja vahvempaa karvaa kuin terveeseen ihoon. Varsinaiseen vaaleaan arpikudokseenhan ei kasva karvaa ollenkaan, mutta toisella tavalla rikkoutuneeseen ihoon kasvaa. Mitä pontevammin iho yrittää parantua, sitä aktiivisemmin myös karvat kasvavat. Myös luomissa voi olla muuta ihoa voimakkaampaa karvankasvua.

Aivan samoin kuin ihoon voi tulla pigmentaatiotakin, siihen voi tulla myös läikkiä, joissa karvankasvu on muuta ihoa voimakkaampaa. Yleensä syy tähän ei ole sisäinen, vaan ulkoinen vaurio, ihon rikkoutuminen tai liian raju epilointi.

Vierailija
296/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini luuli, että sukulaisemme vaikeasti vammainen vastasyntynyt vauva hätäkastettiin sen vuoksi, ettei hän kuolisi nimettömänä.

Olin tosi järkyttynyt,e ttä 70-vuotias ei tiedä sen vertaa oman uskontonsa ja kulttuurinsa asioista.

Tosin, hätäkastehan annetaan sen takia, ettei se vauva joutuisi helvettiin. Eivät vauvan vanhemmatkaan tienneet, että se oli se hätäkasteen alkuperäinen motiivi. Heille se oli tärkeää muista syistä.

Mutta kummallista, miten ihmisten eivät oikeasti tiedä, miksi jotain tehdään, mutta haluavat silti tehdä niin.

Öö oletko katolilainen vai kuulutko johonkin herästyliikkeeseen? Jos et, niin ehkä kannattaisi jutella ihan vaikka oman seurakunnan papin kanssa, että mikä kasteen merkitys nykyteologian on. 

Vierailija
297/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö oletko katolilainen vai kuulutko johonkin herästyliikkeeseen? Jos et, niin ehkä kannattaisi jutella ihan vaikka oman seurakunnan papin kanssa, että mikä kasteen merkitys nykyteologian on. 

Olen entinen luterilainen ja kyllä tuo on hätäkasteen alkuperäinen tarkoitus, kuten kirjoitin. Alkuperäinen. Nykyään sitä pidetään tietysti vain seurakuntaan liittämisenä. Lapsesta tulee srk:n jäsen. Eihän luterilainen kirkko enää helvetillä peloittele, mutta tuo oli sen alkuperäinen motiivi. Usko pois.

Mistä se sana 'hätä' tulisi? Kova hätä, ettei lasta ehditä liittää ev.lut. kirkon jäseneksi ennen kuolemaansako? 

Vierailija
298/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että säästä puhutaan kelinä. Ei ole sama asia. Säätiedotus ja kelivaroitus. Mahtava keli ulkona... yäk. Paitsi tietysti jos on esim. hiihtämässä.

Tämä sama ärsyttää. Missä vaiheessa sää/ilma on vaihtunut sanaan keli?? Te jotka olette alapeukuttaneet, ettekö ole koskaan miettineet ettei uutisissa tule kelitiedotusta...? Jotenkin pidän säätilasta puhuttaessa keli-sanaa käyttävää ihmistä hieman yksinkertaisena.

Vierailija
299/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää vuodesta toiseen jatkuva veden juomisen ylihehkuttaminen ja siihen liittyvät terveysväitteet, jotka ovat täyttä hölynpölyä. Kännykkäapplikaatiot, joissa ihmiset seuraa ja kirjaa veden juontiaan, on tätä samaa humpuukia ja vaan saa ihmiset kuvittelemaan, että päivittäin tietyn määrän vesilasillisia juomalla ja laskemalla tulisi jotenkin terveemmäksi. Todellisuudessa minkään tietyn vesimäärän juomisesta, esim 2 litraa päivässä, ei ole todistettu tutkimuksissa mitään terveysvaikutuksia. Perusterveellä ihmisellä on janorefleksi, joka kertoo milloin pitää juoda nestettä. Päivittäin juodun veden laskeminen on lähes mahdotonta koska ihminen saa ihan kiinteänkin ruuan mukana valtavasti vettä - esimerkiksi monet vihannekset kuten kurkkuhan koostuu melkein pelkästään vedestä - ja niitä määriä on ihan mahdoton arvioida. Todennäköisesti niitä juotuja desilitroja laskemalla siis vain juo paljon ylimääräistä vettä, joka taas poistuu luonnollista reittiä eli virtsana ja hikenä. Siitä ei ole varsinaista haittaa muttei varsinaista hyötyäkään.

Veden juomisesta huolehtiminen hellekelillä tai vaikka urheillessa on tietysti asia erikseen - silloinhan kulutus tietysti kasvaa. Lisäksi vaikkapa pikkulapsilla tai muistisairailla vanhuksilla voi todella olla vaikeuksia tunnistaa janoa ja toimia sen mukaan, jolloin tietysti asiaa voi seurata tarkemmin. Mutta ihan tavallinen perusterve ihminen ei mitään vesikuureja tai mittareita oikeasti tarvitse mihinkään.

"Alilämmöstä" puhuminen ja homeopatiaan uskominen mainittiinkin jo aiemmin, ne ärsyttävät aivan tuhottomasti.

Vierailija
300/382 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti ei ole sama kuin ujo. Ekstroverttikin voi olla tietyissä tilanteissa ujo. 

Maitoallergia on paljon laajempi ja haastavampi vaiva kuin pelkkä laktoosi-intoleranssi, mutta yllättävän monet sekoittavat nämä keskenään.

Narsisti ei ole pelkästään itsekäs tai äänekäs tai röyhkeä ihminen. Narsisti on sairas, hänellä on vääristynyt käsitys omasta itsestä suhteessa toisiin ihmisiin.

Suomessa ei ole valtionkirkkoa, kuten usein väitetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän