Mitkä sinulle täysin selvät harhaluulot ärsyttävät sinua?
Kertokaa. Tein tämän keskustelun puhtaasti itsekkäistä syistä ja kertoakseni, mitkä minua ärsyttävät. Toivon kommentointia omiin ärsytyksiini mutta haluan myös tietää, elänkö itse jossakin teitä ärsyttävässä harhaluulossa.
Minua ärsyttävät seuraavat harhaluulot ainakin:
Ensimmäinen asiani on täällä palstallakin monesti puhuttu aihe: immenkalvo. Olen tullut siihen tulokseen, että 90%:ia ihmisistä luulee, että immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinät toisiinsa yhdistävää, ikään kuin tamburiinin kalvon lailla virittynyttä kalvoa, joka sitten "poksahtaa", kun jotain penetroituu emättimeen. Ei, ei ja vielä kerran ei. Miten voi aikuiset ihmiset (ja kaiken lisäksi vielä naiset) luulla jotain tämänlaista? Eikö ihmisen anatomia ole käynyt sen vertaa tutuksi, että ei siellä emättimessä mitään kalvoa ole vaan immenkalvolla tarkoitetaan emättimen seinien ulointa kudoskerrosta eli putkimaista "kalvoa", joka sitten venyy/repeää penetroiduttaessa emättimeen, siitä mahdollinen verenvuoto. Ja väite "Immenkalvo voi kasvaa takaisin" niin kyllä, kudokset palautuvat hiljalleen takaisin venymättömyyteen tottuneeseen tilaan, jos emättimeen ei penetroiduta.
Sitten seuraava asia: kohdunkaula. Näin suorastaan punaista kun luin tällä palstalla vähän aikaa sitten keskustelua, jossa sekä miehet että naiset puhuivat siihen sävyyn, että seksiä harrastettaessa kohdunkaulaan asti penetroituminen sattuu (osa tietysti tykkää, mutta se ei ole olennainen asia tässä) ja että kun päästään kohdunkaulasta "yli", ei satu enää. Nyt valoja tauluun, kohdunkaulasta läpi penetroidutaan korkeintaan hentaissa. Kohdunkaula erottaa emättimen kohdusta ja avautuu itsestään vauvan syntymän yhteydessä kovien kipujen kanssa tai esimerkiksi lääkärin asettaessa kierukkaa, sekin kovien kipujen ja epämiellyttävän tunteen kanssa. Se, että syvälle penetroituminen ei satu toisinaan johtuu emättimen laajentumisesta. Ps. en ole mikään valittaja, mutta nyt ärsyttää sana penetraatiokin. :D
Minulla oli vielä jokin kolmaskin ihmisen anatomiaan liittyvä asia, mutta se katosi. Ehkä se vielä palaa mieleni perukoilta.
Kiitos ja anteeksi!
N25
Kommentit (382)
Sikiö kuolee siihen, että napanuora kuristaa sen kurkkua, siis samoin kuin kuristettaisiin jo syntyneen ihmisen kurkkua. Sikiö kuolee hapenpuutteeseen sen vuoksi, että happi ei kulje napanuorassa. Ihan sama, vaikka se olisi kietoutunut jalan, käden tai vartalon ympärille. Lähes kaikilla vauvoilla on napanuora vähintään kerran kaulan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tömä on näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Kosmetologit lakkaavat vain kynsiä ja meikkaavat
-Hiukset kasvavat nopeammin jos joka kuukausi leikkaa niitä
-Pelaaminen tekee väkivaltaiseksiPelaamisasia ei olekkaan harhaluulo . On useita tutkimuksia joissa pelaajaryhmä verrokkkiryhmään verrattuna oli huomattavasti alttiimpi agressioille ja se koski kaikkia ikätasoja. Selitys sille on se että pelatessa ( aivan kuin nyrkkeilyottelua katsellessakin jne.) ihmisen mikrolihakset ikäänkuin matkivat iskuja jne) se on siis hermostoa myöten melkoista treeniä juuri aggressioitten ja väkivallan kannalta jossa hermoradat treenautuvat toimimaan!
Löysin juuri useita tutkimuksia jotka todistavat sinun olevan väärässä. Mutta mitäpä noista kun tuskin edes lukisit niitä.
Valhe - Emävalhe - Tilasto - Tutkimus. Tässä järjestyksessä totuuden suhteessa.
Ja Ainoa Oikea Totuus on av-mamman mututuntuma. :D onnea sulle!
Ja pillukalvot kiinnostaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! LISÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!
Kuppikoot. Kuvitellaan, että kaikki A,B jne kupit ovat samankokoisia ja joku F on niin valtava, ettei sitä voi luonnostaan olla kellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Keskeytetty yhdyntä toimii ehkäisykeinona". Mä en voi ymmärtää, että nukkuuko nää ihmiset terveystiedon tunneilla vai mitä ihmettä?
Toimiihan se, kuten myös rytmimenetelmä ja moni muu luonnollinen tapa. Ymmärrettävistä syistä näitä ei kuitenkaan voi suositella siellä terveystiedontunneilla.
Toimii toki, mutta riskit ovat huomattavasti isommat kuin varmemmissa menetelmissä. Nuo ovat ihan päteviä menetelmiä, jos lasta ei varsinaisesti tavoitella, mutta lapsen saaminen ei myöskään haittaa.
Että turkis muka olisi ekologinen luonnontuote tai että turkistarhauksen jatkuminen Suomessa muka estäisi tuotannon lisääntymistä Kiinassa. Kun asia on juuri päinvastoin, turkistuotanto saastuttaa helvetisti ja suomalaiset turkistuottajat ovat edistäneet tuotannon kasvua Kiinassa. Ja täälläkin laki sallii eläinten kohtelun ihan päin vittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se luulo, että 17 vuotta kirjoitettaisiin 17-vuotta.
Tai 17v
Toi nyt vaan on lyhenne.
Siitä huolimatta pitää olla välilyönti numeraalin ja substantiivin välissä, eli kirjoittaa 17 v.
Useamman vuoden Australiassa asuneena arsyttaa niin tuhannen se jokavuotinen nillitys siita, etta miten minun suomalaisena pitaa kestaa kylmaa ja mullahan on taalla shortsikelit ympari vuoden.. Siis ihminen minakin olen, vielapa henkilo jolla on huono aareisverenkierto. Perkele etta palelee koko talven ihan yhta paljon ku muitaki, itseasiassa enemman ku monissa tapauksissa. Ei mulla mitaan saakelin turkkia ole luonnostaan...
Ja isoin erohan on siina etta Suomessa on kunnon lammitys ja eristeet, taalta ei vanhemmista rakennuksista (jollaisessa itsekin talla hetkella asun) loydy kumpaakaan ja sisalampotila on aamuisin rapeat 10-12 astetta kun ikkunoista tuulee sisaan ja ulkona on 4 astetta lamminta.
Vierailija kirjoitti:
Se harhaluulo, että imettävä äiti ei voi nauttia alkoholia. Olen pöyristynyt siitä, että Suomessa tätä harhaluuloa levitetään neuvolaa myöten. Vaikka äiti olisi umpikännissä, on äidinmaidossa vähemmän alkoholia kuin d-tipoissa. Silloin ei tietenkään voi hoitaa vauvaa, enkä sano että kenenkään tulisi juoda imettäessään, mutta mua ärsyttää kun aikuiset ihmiset syyllistää itseään yhdestä saunaoluesta. Sillä ei ole mitään vaikutusta äidinmaitoon!!
Ai jaa, Tämä on mielikuvituksen tuote sitten? Itse tunnen tällaisen ihmisen, äitinsä joi ja tupakoi koko raskaden ajan, syntyi vammaisena, syynä nuo nautintoaineet. Monenlaisia vammoja ja kehityshäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se harhaluulo, että imettävä äiti ei voi nauttia alkoholia. Olen pöyristynyt siitä, että Suomessa tätä harhaluuloa levitetään neuvolaa myöten. Vaikka äiti olisi umpikännissä, on äidinmaidossa vähemmän alkoholia kuin d-tipoissa. Silloin ei tietenkään voi hoitaa vauvaa, enkä sano että kenenkään tulisi juoda imettäessään, mutta mua ärsyttää kun aikuiset ihmiset syyllistää itseään yhdestä saunaoluesta. Sillä ei ole mitään vaikutusta äidinmaitoon!!
Ai jaa, Tämä on mielikuvituksen tuote sitten? Itse tunnen tällaisen ihmisen, äitinsä joi ja tupakoi koko raskaden ajan, syntyi vammaisena, syynä nuo nautintoaineet. Monenlaisia vammoja ja kehityshäiriöitä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Siki%C3%B6n_alkoholioireyhtym%C3%A4
Linkki unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Että kaikki pankit käyttävät yhteistä "järjestelmää" jonka perusteella voit S-pankin asiakkaana lampsia Osuuspankin tiskille ja esimerkiksi pyytää maksamaan laskun heti S-pankin tililtä. Ei, ei voi. Ei ihminen tiskin takana myöskään näe saldoasi tai osaa välttämättä vastata kysymykseesi, jos kyseessä on toisen pankkiryhmän asiakas.
Ei K-Plussa pisteetkään kerry S-marketin ostoista, vaikka kuinka yrittäisit..
Että kaikki julkisen terveydenhuollon laitokset käyttävät samaa järjestelmää, josta näkyy suunnilleen kaikki tiedot henkilöstä alkaen perhesuhteista (myös millaiset välit ex-puolisoon on) aina verotietoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että länsimaat luulevat tuhoavansa isisksen jos hyökkäävät isisin hallinnoimille alueille vaikkakin isis on perustettu vain ja ainoastaan siksi että sunni muslimit ovat kyllästyneet shiojen (Syyrian armeija, Irakin armeija ja Iran) terrorisointiin. Syyriaan saataisin rauha jos bashar syrjäytettäisiin eikö johtoon oteta enää ketään shiaa. Tuntuu ihan kauhealta lukea miten viattomia siviilejä tapetaan isisillä koston nimissä ja kuinka Syyrian ja Irakin armeija (shiat) nöyryyttävät ja kiduttavat tavallista kansaa länsimaisen luvalla.
Isis on jenkkien rahoittama.
Isiksen tarkoitus on luoda eurooppaan kaaosta.
Tähän liittyen, moni pitää jenkkejä hyviksinä,
ja että he ajavat meidänkin etujamme, olemmehan länsimaa (😂)
Omia etujaan he ajavat, häikäilemättä.
Obamasta pidetään Euroopassa, mutta miettikää nyt, mitä Euroopassa on tapahtunut hänen kaudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuija, tässä oli kyseessä kaksi eri asiaa. On eri asia juoda raskausaikana tai imetysaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tömä on näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Pelaaminen tekee väkivaltaiseksiPelaamisasia ei olekkaan harhaluulo . On useita tutkimuksia joissa pelaajaryhmä verrokkkiryhmään verrattuna oli huomattavasti alttiimpi agressioille ja se koski kaikkia ikätasoja. Selitys sille on se että pelatessa ( aivan kuin nyrkkeilyottelua katsellessakin jne.) ihmisen mikrolihakset ikäänkuin matkivat iskuja jne) se on siis hermostoa myöten melkoista treeniä juuri aggressioitten ja väkivallan kannalta jossa hermoradat treenautuvat toimimaan!
Löysin juuri useita tutkimuksia jotka todistavat sinun olevan väärässä. Mutta mitäpä noista kun tuskin edes lukisit niitä.
?... Mitä
Hän ilmeisesti totesi vain yleisen harhaluulon.
Tuo on lyömätön argumentti siinä vaiheessa, kun joku on lyönyt sinulle jauhot suuhun faktoilla. Toinen on kuin puulla päähän lyöty, ja hiljenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että länsimaat luulevat tuhoavansa isisksen jos hyökkäävät isisin hallinnoimille alueille vaikkakin isis on perustettu vain ja ainoastaan siksi että sunni muslimit ovat kyllästyneet shiojen (Syyrian armeija, Irakin armeija ja Iran) terrorisointiin. Syyriaan saataisin rauha jos bashar syrjäytettäisiin eikö johtoon oteta enää ketään shiaa. Tuntuu ihan kauhealta lukea miten viattomia siviilejä tapetaan isisillä koston nimissä ja kuinka Syyrian ja Irakin armeija (shiat) nöyryyttävät ja kiduttavat tavallista kansaa länsimaisen luvalla.
Isis on jenkkien rahoittama.
Isiksen tarkoitus on luoda eurooppaan kaaosta.
Tähän liittyen, moni pitää jenkkejä hyviksinä,
ja että he ajavat meidänkin etujamme, olemmehan länsimaa (😂)Omia etujaan he ajavat, häikäilemättä.
Obamasta pidetään Euroopassa, mutta miettikää nyt, mitä Euroopassa on tapahtunut hänen kaudellaan.
Niin ja jos edes vihjaat tuosta ettei ne jenkit mitään puhdassydämisiä suojeluspyhimyksiä ole, niin olet tietenkin "puuttinin trolli"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tömä on näin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?... Mitä
Hän ilmeisesti totesi vain yleisen harhaluulon.
Tuo on lyömätön argumentti siinä vaiheessa, kun joku on lyönyt sinulle jauhot suuhun faktoilla. Toinen on kuin puulla päähän lyöty, ja hiljenee.
Minä löysin ainakin satatuhatta miljoonaa tutkimusta jotka taas sanovat toista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullakin on toi lukutaito vähän hukassa, tässä puhuttiin imetysajasta, ei raskausajasta. Niissä on vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että "puolet enemmän" tarkoittaisi muka samaa kuin "kaksi kertaa enemmän". Kuulee myös uutislukijoiden suusta, mikä aina hämmentää.
Tää on varmaan jo kommentoitu, mutta se että "kaksi kertaa enemmän" tarkoittaisi kaksinkertaista määrää. :-)
Puolet enemmän: 1,5
Kaksi kertaa enemmän: 3
Kaksi kertaa enemmän eli 1x2 on 2 ei kolme... kaksi kertaa enemmän on kaksin kertainen määrä. Ainakin meidän nurkilla :D
Jos lähdetään luvusta 100, niin
- puolet enemmän on 100 + 50 = 150
- kaksinkertainen on 2 x 100 = 200
- kaksi kertaa enemmän on 100 + 2 x 100 = 300
- puolet vähemmän on 100 - (0,5 x 100) = 50
Ei ole mitään "meillä päin on näin", on vain yksiselitteisiä laskutoimituksia.
Onneksi nyt ei ole kyse laskutoimituksista.
Sanakirjat, kielitoimisto ja suurin osa ihmisistä ovat sitä mieltä, että "kaksi kertaa enemmän" on sama kuin kaksinkertainen. Onhan se tavallaan virhetulkinta.
Jotkut tulkitsevat asian kuten sinä, vääntävät itsepintaisesti mitä sanonta _sanasta_sanaan_ merkitsee.
Tarkoittaako karhunpalvelus sitä, että karhu tekee sinulle palveluksen?
Kotus on tuota mieltä vain siksi, että niin iso osa ihmisistä puhuu ennen kuin ajattelee. Jos tarpeeksi iso osa ihmisistä sanoo "Thaimaaseen", Kotus hyväksyisi sen muodon nikottelemetta. Samalla tavalla he ovat alkaneet hyväksyä, ruvenneet hyväksymään ja alkaneet hyväksymään suomen kielen raiskaamista monissa muissakin asioissa. Kuitenkin "kaksinkertainen" ja "kaksi kertaa enemmän kuin" tarkoittavat päivänselvästi eri asioita. Ellei tätä hallitse, on parempi esittää luvut lukuina. Siis Manulla oli viisi omenaa ja ja Juho-enolla viisitoista. Silloin ei ole kenellekään epäselvää, oliko Juho-enolla "kaksi kertaa niin paljon" vai "kaksi kertaa enemmän" omenoita.
Sananparsien tuntijat kyllä tietävät, että karhunpalvelus tarkoittaa epämieluisaa, jopa hengenvaarallista "palvelusta".
Googlasin, ja tuo, että "kaksi kertaa enemmän" tarkoittaa kaksinkertaista, on nimenomaan vanha, satoja vuosia käytössä ollut tulkinta.
Ilmeisesti vasta viime vuosituhannen lopulla on joissakin koulukirjoissa esitetty asia toisin.
Esim. lääketieteellisessä tekstissä ilmaisua käytetään suht paljon, ja kenellekään ei ole epäselvää, että "kolme kertaa isompi riski" tarkoittaa kolminkertaista riskiä, ei nelinkertaista.
Matematiikka on eksaktia. Kieli perustuu mielikuviin ja yhteisiin sopimuksiin siitä, mitä sanat ja ilmaisut tarkoittavat. Sitä tarkoitin "karhunpalvelus" -esimerkillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se luulo, että 17 vuotta kirjoitettaisiin 17-vuotta.
Tai 17v
Toi nyt vaan on lyhenne.
Lyhenne on, joo, mutta ei sitä lyhennettä kirjoiteta yhteen numeron kanssa.
Tästä tulikin mieleen, että yhdellä kaverilla on 3 koeputkilasta. Ovat äitinsä puolelta kaksosia, vaikka ovat syntyneet eri aikaan. Munasolut on vaan kerätty samalla reissulla.