Talvia?
Heips,
törmäsin tällaiseen nimeen, joka on annettu yhdelle tytölle vuonna 1995. Millaisia ajatuksia se herättää teissä?
Itse pohdin sitä onko se vain talvi-sanan taivutettu muoto, mutta löytyyhän myös nimi Lumia sekä muita -ia-loppuisia nimiä. Tuleeko teille heti mieleen menneet talvet?
Kommentit (5)
No mikä ettei tätä voisi talvi-vauvalle laittaa! Näitä -ia nimiä on muitakin saman tyylisiä: Tuuli -> Tuulia, Lumi -> Lumia.
Itse en pidä talvesta, enkä siis myöskään nimistä, jotka viittaavat talveen, mutta sinällään talvi on varsin neutraali sana, joten ei nimeänkään mitään erityisiä tunteita herätä minussa.
Ei ainakaan heti nouse miksikään lemppariksi minulle,mutta ei kuulosta myöskään mitenkään oudolta. Olisin voinut luulla yleisemmäksikin nimeksi!
Kun jonkun aikaa makustelin niin tuli aika vahvasti salvia-talvia-yhditelmä,mutta eihän sekään mitään haittaa (Salvia 5n).
Eli ihan kiva nimi,eikä minullekkaan ensimmäisenä tule talven muunnos mieleen,ihan nimenä pidän.
Joo, itsellenikin tuli mieleen Salvia hieman tarkemmin miettiessäni. Tuulia-nimeä en muistanutkaan. Anopin nimi on Talvikki, josta tuo Talvia tuli mieleen. Miehen seulasta nimi tuskin menisi läpi edes toiseksi nimeksi.
Ihan vielä nimiasia kuitenkaan ei ole ajankohtainen (rv 6) - tai siis AINAHAN nimet ovat ajankohtaisia! ;)
Lisää mielipiteitä!
Tuo ois ihana, että anopilla on Talvikki ja siitä tulis ns. tuo Talvia tytölle ;o)!!
kun olen viimeaikoina vastannut niin uein, että " pidän tästä nimestä" ...mutta minkäs sille mahtaa, että kyselette niin hyvistä nimistä!
No, varmasti monet sanoo tästä nimestä, että tulee heti talvi mieleen...(että talvella syntynyt lapsi jne.) mutta minulle ei kyllä tullut kun nimen tosta luin. Vaikka mielikuva " talvi" onkin erittäin positiivinen ja cool.
Upea kirjainkokonaisuus: Reipas T-kirjain alussa,( i-kirjainkin löytyy)naisellinen kaunis -ia-loppu. Kuulostaa tämän ajan nimeltä, persoonallisessa ja harvinaisemmassa muodossa.
Jos ja kun joillekkin talvi tulee mieleen, ei minusta vauvan missään tapauksessa ole tarvinnut syntyä talvella. Mielikuva talvesta tuo nimeen raikkautta.
Ehdotan, että laitatte nimeksi: Virva Talvia ??!! Tämä olisi hyvä. Tokihan Talviakin on hyvä etunimi.