Miksi portsarit ovat niin inhottavia? :(
Ymmärrän kyllä, että känniääliöiden ja riekkujien kanssa pitää olla tiukkana, mutta en ymmärrä sitä, että selvinpäin oleville/vähän juoville pienille naisille äristään ja tiuskitaan välillä todella rumasti.
En ole mitenkään erityisen kaunis, tavallinen pulliainen, mutta olen huomannut että saan portsareilta paljon rumempaa käytöstä kuin kauniimmat ystäväni.
Olimme kerran menossa viettämään syntymäpäiviäni, täytin tuolloin 21, ja ystäväni vänkäämällä vänkäsivät, että mennään erääseen K25 paikkaan, kyllä sinne kaikki pääsee sisään.
Kaikilta meiltä katsottiin henkkarit ovella, mutta minä olin ainoa jota ei laskettu sisään, vaikka seurueessa oli myös 18-20-vuotiaita ihmisiä. Koitettiin vielä sanoa, että päästäisi vielä minutkin, kun on minun syntymäpäiväni, poke ärähti MINULLE, että mene muualle siitä vikisemästä.
Toinen mielestäni törkeä portsari oli eräässä baarissa, jossa olimme opiskelukavereidemme kanssa. Istuimme asiallisesti pöydässä juttelemassa, kun viereisessä pöydässä kaksi känniläistä alkoi tappelemaan. Toinen tuupattiin meidän pöytäämme sillä seurauksella, että kaikki pyödällä olleet juomat ja lasit kaatuivat meidän päällemme.
Poke tuli ajamaan meidätkin ulos ko. baarista, vaikka baarimikkokin oli nähnyt, että me emme olleet edes osallisina. Joku seurueestamme marmatti harmistuneena, että kiva kun meni juomat hukkaan ja nyt pitää kävellä pakkasessa märillä vaatteilla kotiin. Portsari nappasi riveleistä ja retuutti ulos, rähisten samalla, että ole iloinen ettet haise paskalle ja jokaikinen saa elinikäistä porttikieltoa.
Kolmas kerta olimme menossa baariin. Hymyilin ovella seisovalle portsarile ja tervehdin, portsari tiuskaisi minulle, etä "mitä vittua sä siinä napitat?!"
Kaupungista sen verran, että Lahdessa nämä kaikki.
Kommentit (55)
Ainakin jokun aika sitten portsareina oli paljon kamppailulajien urheilijoita. Osa ihan kansainvälistä tasoakin. Omat kokemukseni näistä on ihan asialliset. Olen toki nähnyt, kuinka osa känniääliöistä haluaa haastaa heitä tappelemaan. Kertaakaan en ole nähnyt, että portsari lyö tai käyttää voimakeinoja asiakkaaseen ilman että heidän kimppuun on käyty ensin.
Yleisesti ottaen viikonlopun menopaikoissa portsari on se henkilö, jonka asiakas kohtaa ensimmäisenä saapuessaan sisään. Sillä on yleiskuvan kannalta iso merkitys.
Pokeja tuntuu olevan kahta tyyppiä. Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat turvallisuusalan koulutuksen saaneet, portsarina sivutoimisesti töitä tekevät ammattilaistason urheilijat ja muut asialliset tapaukset. Jälkimmäiseen kategoriaan menevät sitten nämä liivijengiläiset ja steroidi-Samit, joiden päämotivaatio on päästä näyttämään, kuinka kovia jätkiä he ovat. Ironista kyllä, yleensä he eivät uskalla kukkoilla itseään isommille asiakkaille vaan kaiken loan saavat niskaan pienet ja nuoren näköiset naiset. Sellaisia sankareita siellä.
Vierailija kirjoitti:
Portsarit työskentelevät asiakaspalveluammattissa,
Tosin portsarin asiakas on häneltä turvallisuuspalvelun ostava baari, ei se hassunhauska sisäänpyrkivä känniapina.
Ei ole koskaan tullut kohdattua asiatonta käytöstä portsareiden tai järkkäreiden toimesta. Muistaa vaan antaa heille rispektiä, niin kyllä heiltä saa rispektiä takaisin. Ihan perus alfa juttuja.
No toivottavasti koet nahoissasi itse jonain päivänä vähän " alfa juttuja ". Huomaa, ettei sinulla ole mitään kokemusta vielä mistään. Kun sen ensimmäisen kerran koet niitä alfa juttuja poken toimesta kun tällä sattuu olemaan huono päivä, niin tule ihmeessä Sedälle kertomaan tänne kokemuksistasi.
Eikä ne muuten ole pelkästään todellakaan mitkään pienet naiset jotka noiden idioottien kohteeksi joutuu, hekin kyllä varmasti, mutta kohteeksi voi joutua ihan kuka tahansa. Ja nimenomaan se vaatii vain sen, että joku päättjä herää asiaan oman kokemuksen kautta, tavalla tai toisella, niin sitten oven aukaisijoina onkin poket vaaleanpunaiset mekot ja letit päässä, arvatkaa kuka nauraa räkäisesti silloin. Vartija touhuhan on jo mennyt siihen suuntaan, ja hyvä niin.
He ovat palvelijoita, asiakasPALVELIJOITA. Ja sen mukaan heidän tulee käyttäytyä. Joku tuossa kirjoitti valvontakameroista, ei huono idea. Sehän olisi kaikille hyvä ratkaisu
" sylkykuppi uhrien " itsensäkin kannalta, että nauhalta voidaan sitten katsoa kuinka juopuneet reppanat hakkaa 130 kiloisia kaljupäitä, jotka vetävät hormooneita jne.... Eiks niin? Ei kai näillä " uhreilla " nyt mitään sitä vastaan ole? 30 kameraa eri puolille baaria, ulos myös. Niin, ettei kukaan vain pääse kuolleessa kulmassa kohtelemaan 130kg hormoonibodaria kaltoin....
On niin ihanaa välillä iltaisin miettiä että onneksi minä en tänäänkään mene baariin ja joudu kohtaamaan noita ylimielisiä pellejä.
En ole missään kohdannut niin töykeitä portsareita kuin Jyväskylässä. Pahin paikka on ollut jo toimintansa lopettanut Pub Katse. Siellä ihmisiä käännytettiin pois ihan vain naaman perusteella. Tunnen henkilökohtaisesti kolme ihmistä jotka sieltä ajettiin pois vaikka olivat täysin selviä, ei edes krapulaa. Minä olin heistä yksi. Jokaiselle meille kerrottiin syyksi, että olimme muka liian humalassa. Samanlaisia tarinoita muuten luki Katseen Facebook-seinällä silloin kun kyseinen p*ska oli vielä pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
On niin ihanaa välillä iltaisin miettiä että onneksi minä en tänäänkään mene baariin ja joudu kohtaamaan noita ylimielisiä pellejä.
Minä juon kerran tai kaksi kuussa mutta baarissa en ole käynyt enää moneen vuoteen. Kusipäiset portsarit ovat yksi syy mutta suurin syy on se, että ei enää kiinnosta pätkääkään. Nuorempana ravasin niissä joka viikonloppu.
No huh huh, aivan törkeää toimintaa. Varsinkin tuo ap:n viimeinen tarina, aivan uskomatonta käytöstä. Toivottavasti ap antoi ravintolalle palautetta (vaikka en tiedä, onko sellaisesta mitään hyötyä).
Itse olen joskus saanut portsareilta kommentteja "hymyilisit vähän" "miksi noin vakava" ja koen pelkästään tällaiset tosi rasittavina. Mielestäni asiakkaan habitusta ei pidä kommentoida eikä varsinkaan käskeä hymyilemään.
Lahdessa on Suomen surkeimmat portsarit. Minulle tultiin eilen sanomaan, että olen humalassa ja pitäisi lähteä heti kotiin. No mikäs siinä, paitsi että en juo alkoholia ollenkaan vaan olin vain kavereiden seurassa baarissa :D
Eikö voimaantuminen toiminut portsareihin. Kjeh rääh
Vierailija kirjoitti:
Lahdessa on Suomen surkeimmat portsarit. Minulle tultiin eilen sanomaan, että olen humalassa ja pitäisi lähteä heti kotiin. No mikäs siinä, paitsi että en juo alkoholia ollenkaan vaan olin vain kavereiden seurassa baarissa :D
Luuli ehkä, että olit kamoissa, kun et juo.
Nuorena Lahdessa oli yksi baari, jossa multa kysyttiin aina henkkari ja aina sain kinata portsarin kanssa, jos päästäisi sisään, kun kaverit jo menivät, mutta kun en muka näytä samalta kun virallisessa henkkarissani. No, lopulta aina päästi. Ei sentään ollut vihainen. Kuulin, että jollain toisella oli käynyt aina samassa baarissa sama juttu.
Toinen juttu vanhemmalla iällä ainakin pari kertaa poke ei Lahdessa päästä sisään jostain kumman syystä minua, kun olen porukan hännillä. Olen juonut tasan yhden siiderin, enkä ole kenekään muun mielestä yhtään juovuksissa. Lopulta kaverini lähes väkisin raahavat minut sisään. Tämä sama on käynyt myös muutamalle muulle tutulleni ja olen nähnyt käyvän myös tuntemattomalle edessä seisovalle ihmiselle, joka ei ole yhtään juopuneen oloinen. Onko nämä jotain testaamista vai halutaanko vaan rajata, minkä näköisiä tms paikkaan päästetään?
Kuopiossa pääsääntöisesti asialliset portsarit mutta kyllä täälläkin niitä vittupäitä onnistuu löytämään.
Vierailija kirjoitti:
No mietipä sellaista pokea, joka ystävällisesti hymyilee kaikille ja diplomaattisesti hoitaa kaikki tilanteet. Ei taitaisi kukaan ottaa tosissaan.
Näteille misuille voi vähän lirkutella, mutta ei muille.
T. Poke
Tiedän tuollaisia ja kyllä heidät otetaan tosissaan. Tilanteet eivät myöskään yleensä pahene, koska poke ei provosoi.
Menin Lahdessa Chicago baariin arkena klo 1.25 ja baari oli menossa kiinni klo 1.30.Kysyin tiskillä että kai vielä kerkee tilata.Sain myöntävän vastauksen.Kerkesin sitten ottaa pari hörppyä kun tuli valomerkki.Sitten heti tuli semmonen iso kaljupäinen bodariportsari sanomaan että nyt ulos.Sanoin että eikö valomerkin jälkeen ole kahteen asti aikaa juoda tuoppi loppuun.Ei käyny.Sitten ehdotin että jos hörppään huikalla alas et menee korkeintaan 30 sekkaa.Ei käyny vaan otti niskasta kiinni ja lähti retuuttamaan ulos.Siinä meni rahat hukkaan!!!!