Yrittäjät vinkuu hesarissa, mustikka jää metsiin, lisää orjatyövoimaa ulkomailta sillä ahne yrittäjä ei maksa kuin 4,5e tunti
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/425102-palkka-45-eh-yritykset-…
Onko noiden ihmisten ahneudella mitään rajaa. Saatana häpeisivät, kuinka he kehtaa. Taas syy yritetty laittaa laiskan suomalaisen piikkiin. Laitetaanpa faktat pöytään, syy on teissä ahneissa hyväksikäyttäjä paskoissa ei kenessäkään muussa.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset ovat laiskoja poimijoita, ei siitä mihinkään pääse.
Poimin mustikoita vain ja ainoastaan itselleni ja sekin äärettömän harvoin. En voi sietää metsien ötököitä.
Paras marjastusaika on ohi, niin nyt tehdään juttu siitä ettei laiskat suomalaiset taaskaan keränneet marjoja. Miksi tuo työnantaja ei saanut Hesarista palstatilaa silloin, kun mustikoita vielä oli? Minä olisin ollut kiinnostunut myymään, kun jossain selvästi ja AJOISSA ilmoitettaisiin paljonko maksetaan ja missä on tavaran vastaanotto, että tietää järjestellä kyydit ja etsiä marjapaikat. Jonkun ihmeen puskaradion kautta ilmeisesti tieto kulkee, mutta minulla ei ole sellaisia suhteita. En siis tarkoita että työsuhteessa keräisin, vaan omalla ajalla ja möisin sitten marjat sopimushintaan yritykselle. Mutta noista työsuhdekeräämisistä voisivat esim. työkkärin kautta viestittää koko Suomeen - tulee sieltä turhempiakin sähköposteja.
Mutta ei se mitään, nyt annon ilmaiseksi sukulaisille ja omakin pakastin on täynnä marjaa. Eipä tarvitse kaupasta ostaa.
Maksaa paremmin tai poimii itse. Kylänäino.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se kurjaa kun tehdystä työstä halutaan järjellistä palkkaakin...
Vierailija kirjoitti:
No kun katson oman paikkakunnan fb-kirppistä, niin mustikkaa on myynnissä ämpäreineen, mutta hinta laskee vuosi vuodelta, kun uusia poimijoita liittyy mukaan. Nyt tällä hinnalla kannattaa vielä poimia, mutta niin hyvin ei kauppa käy, että saisi edes kuukauden vuokran tai sitä vastaavan summan kasaan.
Mä en kyllä ymmärrä miksi vitussa kukaan menee jonkun porvarin maksana keräämään porvarille mustikoita? Onko se mustikoiden kerääminenkin niin vaatimaa hommaa, etteisitä voi tehdä omatoimisesti ilman porvarin maksamia välineitä?
Itse jos keräisin mustikoita, niin en todellakaan keräisi niitä minkään porvarin palkollisena, vaan keräisin ne ihan omatoimisesti ja myisin sille joka maksaa niistä eniten.
5 litraa tunnissa edellyttää jo melkoisen näppäriä sormia - ja erittäin hyvää selkää. 4,5 euron tuntipalkka ei noilla spekseillä todellakaan houkuttele.
Kaskein Marja on parhaana vuotenaan tehnyt melkein 300 000 euron tuloksen. Siitä on riittänyt kivasti jaettavaa osakkaille pääomatulona, vaikka todennäköisesti nostavat myös kuukausipalkkaa....
Vierailija kirjoitti:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/425102-palkka-45-eh-yritykset-…
Onko noiden ihmisten ahneudella mitään rajaa. Saatana häpeisivät, kuinka he kehtaa. Taas syy yritetty laittaa laiskan suomalaisen piikkiin. Laitetaanpa faktat pöytään, syy on teissä ahneissa hyväksikäyttäjä paskoissa ei kenessäkään muussa.
Palkasta pitää maksaa vielä ruoka ja majoitukset.
Olihan siinä sekin sanottu suoraa, että kotitaloudet kerää itselleen suunnilleen sen määrän, mikä tarvittaisiin lisää eli oletusarvoisesti kunnon yhteyksien äärellä ei edes olisi poimittavaa marjaa.
Itse olen työtön, ja asun Helsingissä, hoidan lasta kotona. Lähin metsä on Vihdissä jossa on mustikoita niin että saa ämpärin täyteen. Miten menisin sinne? Miten veisin marjat ja mihin? Miten lapsen hoito olisi järjestetty? Saisiko tuosta sen verran rahaa, että olisi varaa maksaa lapen hoito, kyydit edestakaisin? Mitä jos marjoja ei olisikaan, ja jäisin ilman marjoja, tulisi vain kustannukset ja järjesteltyt omaan piikkiin. Niin, en ole yrittäjä, vaan palkansaaja haluaisin olla, joten miksi minulla tulisi olla yrittäjän riskit, kuten artikkelin yrittäjä haluaa? Hänen tulee kantaa riskit ja mahdolliset tappiot, kun kerran saa voitotokin! Hän on YRITTÄJÄ.
Se tekee huiman 725 euron kuukausipalkan miinus verot jos marjoja poimii kokopäiväisesti. En kutsuisi näitä marjaketkuja yrittäjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä ymmärrä miksi vitussa kukaan menee jonkun porvarin maksana keräämään porvarille mustikoita? Onko se mustikoiden kerääminenkin niin vaatimaa hommaa, etteisitä voi tehdä omatoimisesti ilman porvarin maksamia välineitä?
Itse jos keräisin mustikoita, niin en todellakaan keräisi niitä minkään porvarin palkollisena, vaan keräisin ne ihan omatoimisesti ja myisin sille joka maksaa niistä eniten.
Thaimaasta tuodaan köyhiä maanviljelijöitä suomalaisen porvarin kyykytettäväksi koska suomalaiset eivät tuohon suostu. Pian varmaan te-toimisto hoksaa pakottaa työttömät työnhakijat töihin metsään. Ne thaimaalaiset maanviljelijäthän ovat muuten yrittäjiä ja työnantajien ei tarvitse maksaa heistä työnantajamaksuja vaikka eivät saa myydä marjoja muille yrityksille.
Kyseessä ei ole palkka, vaan veroton myyntitulo mustikoista. Marjanostaja maksaa iloisesti vaikka 100€ tulot tunnissa jos niitä moskaisia marjoja tipahtelee ämpärillinen viiden minuutin välein, paremmalla laadulla tietenkin riittää hitaampikin tahti.
Kannattaa varmaan satsata poimuriin. Tuo on kyllä erinomainen askel lähteä harjoittelemaan yrittämistä. Opettaa kuinka kovan työn takana se pienikin ansio on. Palkansaajat lähinnä nauttivat yrittäjien työstä nostamalla kohtuuttomia TESsien sanelemia palkkoja ilman mitään vastuita tai velvoitteita.
Vierailija kirjoitti:
Paras marjastusaika on ohi, niin nyt tehdään juttu siitä ettei laiskat suomalaiset taaskaan keränneet marjoja. Miksi tuo työnantaja ei saanut Hesarista palstatilaa silloin, kun mustikoita vielä oli? Minä olisin ollut kiinnostunut myymään, kun jossain selvästi ja AJOISSA ilmoitettaisiin paljonko maksetaan ja missä on tavaran vastaanotto, että tietää järjestellä kyydit ja etsiä marjapaikat. Jonkun ihmeen puskaradion kautta ilmeisesti tieto kulkee, mutta minulla ei ole sellaisia suhteita. En siis tarkoita että työsuhteessa keräisin, vaan omalla ajalla ja möisin sitten marjat sopimushintaan yritykselle. Mutta noista työsuhdekeräämisistä voisivat esim. työkkärin kautta viestittää koko Suomeen - tulee sieltä turhempiakin sähköposteja.
Mutta ei se mitään, nyt annon ilmaiseksi sukulaisille ja omakin pakastin on täynnä marjaa. Eipä tarvitse kaupasta ostaa.
Taas osattu lukea. Harjoitat varmaan paljonkin medialukutaitoasi? Kyseessä ei ollut hesarin (helsingin sanomien lyhenne) jutusta, vaan helsinginuutiset.fi sivustosta, jossa on yhtä laadukasta journalismia, kuin mv-lehdessäkin.
Ja kyllä mä ennemmin kerään marjoja ja sieniä omaksi iloksi ja myyn muille siihen hintaan, mihin haluan. En tarvitse työnantajaa luonnontuotteiden poimimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuolloin olisit juuri se moittimasi porvari. Tuolloin ansaitsisit rahat ihan itse ja se on täysin eri asia kuin kuitata muiden kustantamia tukia.
Markkinataloudessa yrittäjä nostaa ostetun marjan hintaa kunnes riittävästi marjaa on tarjolla tai poimii itse. Suomessa yrittäjät vinkuvat Hesarissa ja Juhana Vartiainen nyökyttelee vieressä.
Olen hillaa kerännyt nuorempana ja myynyt ne suoraan ilman välikäsiä pois. Olin nuori mutta en niin tyhmä, että tarvitsen jonkun Speden kertomaan kuinka marjoja poimitaan ja viemään rahaa välistä. Nuo yrittäjät taitaa pitää suomalaisia vähä-älyisinä.
M
Vierailija kirjoitti:
Minä keräsin mustikoita ja vadelmia itselleni kaksi isoa pakastinta täyteen ja siihen päälle kymmenisen litraa parille sukulaiselleni. Työkseni minua ei kiinnosta marjoja kerätä ja Suomen perustuslain mukaan ihmisellä on oikeus valita millä elinkeinolla tai ammattilla hän itsensä elättää. Sitä millä ihminen itseään elättää ei saa valita marjayrittäjä, virkamies tai mikään muukaan taho suomessa.
Muutenkaan marjan kerääminen ei ole mikään oikea ratkaisu köyhyyteen. Ei siitä mitenkään pääse suomen hinta-tasolla sellaisille tienesteille, että pystyisi ylläpitämään edes alemman keskiluokan elämän tasoa. Jonkun harrastuksen sillä ehkä rahottaa itselleen, mutta ei kunnollista elämää.
Vitutti jo lapsena että "yrittäjä" maksoi pilkkahinnan, istui perseellään ja vain kertoi hinnan viidellä. En myynyt!