Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjät vinkuu hesarissa, mustikka jää metsiin, lisää orjatyövoimaa ulkomailta sillä ahne yrittäjä ei maksa kuin 4,5e tunti

Vierailija
22.08.2016 |

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/425102-palkka-45-eh-yritykset-…
Onko noiden ihmisten ahneudella mitään rajaa. Saatana häpeisivät, kuinka he kehtaa. Taas syy yritetty laittaa laiskan suomalaisen piikkiin. Laitetaanpa faktat pöytään, syy on teissä ahneissa hyväksikäyttäjä paskoissa ei kenessäkään muussa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkansaajat lähinnä nauttivat yrittäjien työstä nostamalla kohtuuttomia TESsien sanelemia palkkoja ilman mitään vastuita tai velvoitteita.

Karma. Ahneella on paskainen loppu.

Vierailija
22/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras marjastusaika on ohi, niin nyt tehdään juttu siitä ettei laiskat suomalaiset taaskaan keränneet marjoja. Miksi tuo työnantaja ei saanut Hesarista palstatilaa silloin, kun mustikoita vielä oli? Minä olisin ollut kiinnostunut myymään, kun jossain selvästi ja AJOISSA ilmoitettaisiin paljonko maksetaan ja missä on tavaran vastaanotto, että tietää järjestellä kyydit ja etsiä marjapaikat. Jonkun ihmeen puskaradion kautta ilmeisesti tieto kulkee, mutta minulla ei ole sellaisia suhteita. En siis tarkoita että työsuhteessa keräisin, vaan omalla ajalla ja möisin sitten marjat sopimushintaan yritykselle. Mutta noista työsuhdekeräämisistä voisivat esim. työkkärin kautta viestittää koko Suomeen - tulee sieltä turhempiakin sähköposteja.

Mutta ei se mitään, nyt annon ilmaiseksi sukulaisille ja omakin pakastin on täynnä marjaa. Eipä tarvitse kaupasta ostaa.

Taas osattu lukea. Harjoitat varmaan paljonkin medialukutaitoasi? Kyseessä ei ollut hesarin (helsingin sanomien lyhenne) jutusta, vaan helsinginuutiset.fi sivustosta, jossa on yhtä laadukasta journalismia, kuin mv-lehdessäkin.

Ja kyllä mä ennemmin kerään marjoja ja sieniä omaksi iloksi ja myyn muille siihen hintaan, mihin haluan. En tarvitse työnantajaa luonnontuotteiden poimimiseen.

Ymmärsin kyllä, että aloituksessa oli linkki Helsingin uutisten juttuun. Itse olin jo aiemmin aamulla lukenut Hesarin verkkosivuilta saman valituksen, siksi puhuin Hesarista. En käynyt lukemassa aloituksen linkin uutista, koska oletan, että se on sisällöltään suurin piirtein sama kuin Hesarin juttu. Mielestäni näkyvyyttä Hesarissa tästä asiasta olisi kaivattu silloin, kun paras marjastusaika oli vasta edessäpäin. Näin takakäteen tuo on vain turhaa syyllistämistä.

Tämä palsta on samaa Sanoma-konsernia kuin Hesarikin, siksi tulee usein kommentoitua juuri Hesarin juttuja muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras marjastusaika on ohi, niin nyt tehdään juttu siitä ettei laiskat suomalaiset taaskaan keränneet marjoja. Miksi tuo työnantaja ei saanut Hesarista palstatilaa silloin, kun mustikoita vielä oli? Minä olisin ollut kiinnostunut myymään, kun jossain selvästi ja AJOISSA ilmoitettaisiin paljonko maksetaan ja missä on tavaran vastaanotto, että tietää järjestellä kyydit ja etsiä marjapaikat. Jonkun ihmeen puskaradion kautta ilmeisesti tieto kulkee, mutta minulla ei ole sellaisia suhteita. En siis tarkoita että työsuhteessa keräisin, vaan omalla ajalla ja möisin sitten marjat sopimushintaan yritykselle. Mutta noista työsuhdekeräämisistä voisivat esim. työkkärin kautta viestittää koko Suomeen - tulee sieltä turhempiakin sähköposteja.

Mutta ei se mitään, nyt annon ilmaiseksi sukulaisille ja omakin pakastin on täynnä marjaa. Eipä tarvitse kaupasta ostaa.

Taas osattu lukea. Harjoitat varmaan paljonkin medialukutaitoasi? Kyseessä ei ollut hesarin (helsingin sanomien lyhenne) jutusta, vaan helsinginuutiset.fi sivustosta, jossa on yhtä laadukasta journalismia, kuin mv-lehdessäkin.

Ja kyllä mä ennemmin kerään marjoja ja sieniä omaksi iloksi ja myyn muille siihen hintaan, mihin haluan. En tarvitse työnantajaa luonnontuotteiden poimimiseen.

Juttu oli paperiversiossa Helsingin Sanomissa tänään, verkossa näköjään luettavissa myös.

Vierailija
24/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttu oli paperiversiossa Helsingin Sanomissa tänään, verkossa näköjään luettavissa myös.

Lisäksi tämän ketjun otsikko viittaa nimenomaan Hesariin. OT

Vierailija
25/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työsuhteisesta marjanpoiminnasta saa rahallisesti tasan yhtä paljon, tai jopa vähemmän hyötyä kuin työttömänä, ymmärrän täysin, jos työttömät suomalaiset poimivat nämä kotimaiset supermarjat ihan omaan pakkaseen ja jatkavat työnhakua.

Vierailija
26/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noiden ihmisten ahneudella mitään rajaa. Saatana häpeisivät, kuinka he kehtaa. Taas syy yritetty laittaa laiskan suomalaisen piikkiin. Laitetaanpa faktat pöytään, syy on teissä ahneissa hyväksikäyttäjä paskoissa ei kenessäkään muussa.

Miksi kukaan maksaisi kaltaisellesi valittajalle enempää?

Ulkomailta saa parempaa työvoimaa -problem solved!

Liehuttele punalippua ihan rauhassa.

Vierailija
27/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse möin tänä kesänä useita kymmeniä kiloja mustikoita välittäjälle. Paras hinta puhdistetusta mustikasta oli 4,5 €/ kg ja huonoin 3 € /kg.

Vierailija
28/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan maksaisi kaltaisellesi valittajalle enempää?

Ulkomailta saa parempaa työvoimaa -problem solved!

Liehuttele punalippua ihan rauhassa.

Pitkän tähtäimen tulos: kotimaan kulutus laskee, koska entistä harvemmalla, jopa työssäkäyvällä ihmisellä on varaa kuluttaa muuhun kuin välttämättömään - ja liian moni joutuu sen välttämättömänkin kattamiseksi turvautumaan enenevissä määrin ja pysyvästi esim. toimeentulotukeen, joka alun perin tarkoitettiin väliaikaiseksi avuksi. 

Asian ydin: jos yrittäjänä pidät huolen, että saat työvoiman mahdollisimman halvalla, sinulta loppuu maksuvoimaiset asiakkaat. Takaamalla mahdollisimman huonon tuoton työntekijällesi petaat ennen pitkää itsellesikin entistä köyhemmän elämän.

Vierailija
29/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi myydä millilitraakaan nuolle paskoille välittäjille. Ne marjat saa myytyä ihan itsekin esim facebookin kirppareilla. Joillakin on tosi paljonkin tilausta. Saa itse paremman katteen ja ihmiset saa halvemmalla kuin oikealta lehden palstoilla itkeveltä yrittäjältä ostettaessa.

Vierailija
30/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tunnisssa poimii 5 litraa, sillä pääsee 4,5 euron tuntiansioon."

"Mustikkaa oli kauppatorilla myynnissä jo runsaasti 5—7 euron litrahintaan"

http://www.esaimaa.fi/Online/2016/07/14/Kauppatorilta%20l%C3%B6ytyy%20v…

Eli työntekijälle jää huikea 90snt 7 eurosta. Vitun ahneet riistäjät vetää itse välistä moninkertaisen määrän kulujenkin jälkeen.

Vierailija
32/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikanpoimijoillehan ei makseta palkkaa, vaan mustikat ostetaan heiltä. Tähän perustuu kokonaan tuo kaukomailta tuotavien poimijoiden käyttö. Palkkakulut ovat meillä niin tolkuttomat, ettei niitä marjoja voisi myydä kuin oikeasti rikkaille jos niitä palkatun työvoiman avulla poimittaisiin.

Vierailija
33/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäis lyödä turpaan noita vitun natsiyrittäjiä.

Vierailija
34/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikanpoiminta käy harrastuksesta, tuntipalkoille siinä pääsee kun vertaa poimimiensa marjojen arvoa siihen, että ostaisi ne muualta. Mutta yritykselle myyminen ei kyllä kannata. Kannattavinta on poimia itselle ja tuttaville sen mitä jaksaa syödä.

Thai-poimijoille tienestit ovat niin hyvät, että heidän kannattaa sitä työt tehdä. Poimikoot he siis ne myyntiin menevät marjat.

En muuten käsitä mitä nyt väitetään, että marjakausi on ohi. Viikonloppuna kun käytiin poimimassa mustat torvisienet Sipoonkorvesta, mustikkaa oli oikein hyvin sielläkin, kun menee puiston ytimeen. Makeita, isoja marjoja, niin paljon, että sieltä olisi poiminut poimurilla sankollisen tunnissa. Poimimme sen, mitä mustikkapiirakkaan tarvitsee, talven marjat on jo poimittu.

Puolukkakausi on vasta alussa. 

Vierailija
35/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikanpoimijoillehan ei makseta palkkaa, vaan mustikat ostetaan heiltä. Tähän perustuu kokonaan tuo kaukomailta tuotavien poimijoiden käyttö. Palkkakulut ovat meillä niin tolkuttomat, ettei niitä marjoja voisi myydä kuin oikeasti rikkaille jos niitä palkatun työvoiman avulla poimittaisiin.

Pelkäänpä, että ennen pitkää me saammekin Suomeen sellaista työvoimaa, joille ei tarvitse maksaa lainkaan sellaista palkkaa, jolla eläisi. Sellaisiahan meillä itse asiassa on jo aloilla, joita tehdään lähinnä osa-aikaisina ja nollasopimuksella, mutta emmeköhän me tule saamaan tämän saman kokoaikatöihinkin. 

... Ja tämä ei muuten ole mikään unelmaskenaario, ei edes sille pientä palkkaa tai palkkiota maksavalle yrittäjälle.

Vierailija
36/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimarit nostaa pyllyt penkistä ja menee itse pomimaan. Sen mitä poimin, myyn itse yksityisille. Olen saanut ämpärillisestä mustikkaa 30 euroa. Pudistetuista vielä enemmän, mut en viitsi puhdistaa kun se vie tuntikausia. Ja kun hyvä apaja, kerään tunnissa ämpärillisen.

Vierailija
37/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäis lyödä turpaan noita vitun natsiyrittäjiä.

Miksi?

Ei kenenkään ole pakko poimia marjoja. Ja yhteiskunta rajoittaa thai-poimijoiden määrää niin, että tänne tulijoille riittää poimittavaa.

Suomalaisille marjanpoiminnasta saatava palkka ei ole kyllin hyvä -> he eivät poimi marjoja myyntiin.

Thaimaalaisille palkka on hyvä -> he poimivat marjoja.

Homma toimii, joku vähän valittaa, mutta niinhän maailmassa aina. Marjoja saa kaupastakin jos ei viitsi metsään lähteä. Eikä ketään tarvitse lydä turpaan.

Vierailija
38/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustikanpoiminta käy harrastuksesta, tuntipalkoille siinä pääsee kun vertaa poimimiensa marjojen arvoa siihen, että ostaisi ne muualta. Mutta yritykselle myyminen ei kyllä kannata. Kannattavinta on poimia itselle ja tuttaville sen mitä jaksaa syödä.

Thai-poimijoille tienestit ovat niin hyvät, että heidän kannattaa sitä työt tehdä. Poimikoot he siis ne myyntiin menevät marjat.

Suurin osa suomessa myytävissä marjoista on puolalaisia hepatiitti/listeria-marjoja, joita täytyy keittää ainakin viisi minuuttia ennen kuin niitä uskaltaa syödä. Suomessa myytävistä taudittomista marjoista osataan kyllä kiskoa hintaa.

Vierailija
39/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh.. poimii suomalaiset myyntiin. Valheellinen väite etteivät poimi. He eivät vain myy näille yrityksille, vaan yksityisille. Kovin on suppea kuva asioista...

Vierailija
40/86 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos tunnisssa poimii 5 litraa, sillä pääsee 4,5 euron tuntiansioon."

"Mustikkaa oli kauppatorilla myynnissä jo runsaasti 5—7 euron litrahintaan"

http://www.esaimaa.fi/Online/2016/07/14/Kauppatorilta%20l%C3%B6ytyy%20v…

Eli työntekijälle jää huikea 90snt 7 eurosta. Vitun ahneet riistäjät vetää itse välistä moninkertaisen määrän kulujenkin jälkeen.

Missäs tuotteessa alkutuottaja saisi muuta kuin murto-osan loppukäyttäjälle myytävän tuotteen hinnasta? Tiedätkö mitä ovat puhelimen tuotantokustannukset verrattuna myyntihintaan?

Maailmassa on monestikin yritetty talousjärjestelmiä ilman vitun ahneita riistäjiä. Lopputuloksena on aina ollut, että nimettävien yrittäjäriistäjien tilalle saadaan nimettömät valtion riistäjät, ja huomattavan paljon raskaampi riistojärjestelmä.

Mutta kai sekin on jostain kivaa, kun kenelläkään ei ole kiva. Kun edes sillä yritteliäämmällä naapurilla ei ole sitten kivaa. Kitukoon samassa kurjuudessa, ahne paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi