Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian hyvin viihtyvät yövieraat

Väsynyt
21.08.2016 |

Meille sukulaisperhe laittoi viestiä, että onko loppuviikolle suunnitelmia, jos he tulis kylään. No saapuivat torstaina päivällä, ovat edelleen, eikä loppua näy..

Muuten olisi oikein mukavaa, mutta asumme kolmiossa, jossa jo valmiiksi me vanhemmat asumme olohuoneessa ja meillä on 4 lasta. Tottakai otamme mielellämme vieraita, mutta ongelma on tällainen:

1. Vievät yhden makuuhuoneen. Osaavat kuitenkin pitää tavaransa siellä.

2. Lapset 2v ja 3 v huutavat ja itkevät ja narisevat koko ajan. Nukkuvat vain 22-06 ja loppuaika on marinaa väsyksissä. Siis koko ajan n. 20 minuutin välein jompikumpi lapsista itkee ja sitä jatkuu 10 min. Asiallisesti ei pyydetä, vaan vingutaan ja rääytään, jos ei saada.

3. Kun minä kiellän, äitinsä lepyttelee ja sama kierre jatkuu.

4. Emme saa syödä esim. karkkia, koska näille lapsille ei ole opetettu, että kaikkea ei tarvitse heidän saada. Huutavat puoli tuntia, jos eivät saa. Ja lopulta tietysti äiti antaa... Grr!! Vaikka olisivat vasta syöneet, tulevat heti syömään, jos joku syö. Syövät siis koko ajan. Äsken söivät päivällisen, kävivät saunassa ja tulivat syömään vielä iltapalan. Siis puoli tuntia kävivät poissa ruokapäydästä!!

5. Minä teen kaikki ruoat. Siis 6 lapselle ja 4 aikuiselle. Ja tietysti siivoan jne.

6. Me maksamme ruuat.. Tiskikone käy 3 kertaa päivässä, 1 sijaan. Ja kaikki syödään ja ei mieltäkään, että hakisivat kaikille lisää, vain itselleen.. Esim. omilleen ostivat vanukkaat, ei muille.. Meidän sapuskat siis yhteisiä, mutta heidän ei.

Saan nukuttua todella vähän, kun omakin vauva vielä valvottaa. Ja nämä vieraat ei tajua lähteä vaikka ulos, että saisimme nukkua pidempään tai edes päikkärit. Ja nukkua voisimme normiäänissä, mutta kun nämä märisevät koko ajan.. Ja tuo, että minä kiellän, siinä missä omiakin, ja äitinsä antaa sitten periksi...

Olen ihan puhki noiden komentamiseen, mutta häätö tulee kohta jos annan niiden rääkyä jatkuvasti..

Miten helvetissä tällaiset saa lähtemään suututtamatta? Ovat kuitenkin rakkaita, mutta rajansa kaikella..

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat ovat tietysti lukeneet sen Me Naiset -lehden jutun, jossa neuvottiin kuinka säästetään monta tonnia parissa kuukaudessa: muutetaan jonkun muun nurkkiin ja jääkaapille loisimaan.

Vierailija
62/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti minulta ei heru ollenkaan sympatiaa aloittajalle. Jos on noin lammas, että antaa kaikkien käyttää hyväksi itseään eikä osaa edes kotiaan puolustaa, ei parempaa ansaitsekaan.

Kasva siis aikuiseksi äläkä ole kynnysmatto, tai vaihtoehtoisesti jatka passaamista ja maksamista kiltisti. Valinta on sinun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh vieläkö vieraat on teillä????

Vierailija
64/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todelliset ystäväni ovat luokseni tervetulleita.

He eivät koskaan tule siinä tarkoituksessa  että käyttäisivät minua , majoituspalvelujani ja vieraanvaraisuuttani hyväkseen, eikä heidän vierailuistaan minulla herää koskaan mitään negatiivisia ajatuksia heistä.

Heidän lähtiessään jää oikeastaan vain hieman haikea ja kaipaava tunne joksikin aikaa sen jälkeen, kun auto poistuu taas  pihaltani.

Ehkä sinunkin,ap. kannattaisi vastaisuuden varalle  miettiä vähän tarkemmin(siis: jo ennakkoon )  sitä, kenet tai ketkä kotiisi lasket ja luoksesi haluat ottaa.

Jos valinta on siinä suhteessa oikea,ei yleensä mitään ongelmiakaan asiassa synny, vaan kumpikin osapuoli, päinvastoin, saa vierailusta taas (henkisestikin) jotain.

Vierailija
65/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tulepa tänne päivittämään tilannetta! Vieläkö vieraat loisivat teillä??

Tuolla tavoin ystäviinsä  suhtautuvan ja heistä noin  puhuvan  ihmisen luokse en missään nimessä haluaisi tulla edes käymään.

Yöpyisin sitten mielummin sitten  vaikka jossain metsässä, tai jossain rannalla teltassa, tai nukkuisin vaikka autoni takapenkillä.

Aamukahvit vain huoltoasemalla ja ei kun eteenpäin-

tapaamaan  niitä oikeita ystäviäni ...

Vierailija
66/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sairastetaan usein ripuli- ja  oksennustautia ;)

Vierailija
67/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolin ja toisin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tavoin ystäviinsä  suhtautuvan ja heistä noin  puhuvan  ihmisen luokse en missään nimessä haluaisi tulla edes käymään.

Yöpyisin sitten mielummin sitten  vaikka jossain metsässä, tai jossain rannalla teltassa, tai nukkuisin vaikka autoni takapenkillä.

ps. Alapeukutitko sitä, jos joku ei ehkä  pidäkään niin ihastuttavina sellaisia tuttavia, jotka kuitenkin sitten  pitäisivät vain jonain 'loisena' ? Iloisena vain  sivuutan mielummin tuon loisena jossain suhteessa olon mahdollisuuden ajattelemisenkin.

Vierailija
68/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelias parikin yötä viipyvä  yövieras antaa lähtiessä muutaman kympin isäntäväelle, tai isännälle, tai emännälle.

Näin varsinkin jos kommunikaatio rajoittuu lähinnä (ehkä joidenkin muodollisten joulu-,pääsiäis- tai nimipäivätervehdysten lähettelyyn ja vaihtoon ) ja tarve on majoituspaikasta vanhalla kotipaikkakunnalla joskus vieraillessa silloin kun siellä on esim. joku tapahtuma meneillään.

Näin vierailusta ei sitten jää vain se  paha mieli, kun kokee itsensä pelkästään hyväksikäytetyksi..

Itse kokisin rahan tarjoamisen outona. Minusta aikuisten ihmisten on parempi saada sen verran naamaansa auki, että voidaan sopia syömiset, juomiset ja erikoistoiveet muun suhteen (jos semmoisia on) eli kuka ostaa mitäkin. Minä en majoittaisi kotiini ihmisiä, joiden kanssa en kehtaisi keskustella siitä mitä vierailun aikana syödään, kauanko vierailu kestää jne. Olisivat liian vieraita minulle.

Vierailija
69/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kysytään "sopiihan" ja sinä sanot "sopii" niin sitten sopii ja turha urputtaa! Toi on niin...että sanotaan ettäjoo joo ja sitte selän takana jupistaan.

Ei saa valehdella kellekään.

Jos kutsut, sanot ETUKÄTEEN mikä sopii.

Vierailija
70/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki mustalaisia?

Vierailija
71/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on todellakin erilaisia, ja myös vieraat.. Mun läheisen serkun mies sai työkomennuksen aikanaan Helsinkiin ja heillä oli kaksi pientä lasta, toinen vauva vielä,serkku hoiti vauvoja. Asuin avomieheni kanssa alkovillisessa yksiössä jossa keittonurkkaus, kolme erillistä "tilaa" siis 38 neliön alueella. Serkun perhe muutti meille kuukaudeksi, ja oli tosi kivaa! Kävivät ruokakaupassa ja serkku kokkasi usein kun oli lasten kanssa ainoa joka ei ollut työssä.

Ei kertaakaan ottanut päähän, lapset oli ihania ja niiden kanssa leikittiin. Mies oli töissä pitkät päivät ja serkun kanssa käytiin kaupungilla ja mä kävin sitten illat töissä ja mies päivällä. Viikonloppuna käytiin Korkeasaaressa ja Lintsillä.

Ei ollut mitään ongelmia, eikä oltu oikeastaan koskaan kaikki yhtä aikaa, paitsi keskellä yötä. Mä ja mies nukuttiin olohuoneen lattialla ja siskon perhe alkovin isossa parisängyssä.

Joten luulen, että jos henkilökemiat ei toimi niin olo on tuskaisaa. Äitiäni en jaksa yhtäkään yötä, se on niin hankala ja vaativa ja vaatii passaamista multa. Semmoiset vieraat on mukavia, jotka osaavat olla ihmisiksi ja käyvät ruokakaupassa ja ovat omatoimisia.

Ikävä jopa sitä, kun talossa oli eloa. <3

Oliko sun miehelle kans ok että sun sukulaiset oli noin kauan yksiössä? Itse olisin tullut hulluksi tollaisessa.

Vierailija
72/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletin, että lähtevät tänään ja petejä korjatessa sanoivat,että jäävät, sopiihan..? No juu enhän minä voinut sanoa ei.. puhe oli viikonlopusta!

---

Tietysti olisit voinut sanoa, että ei sovi. Oikeastaan sinun olisi PITÄNYT sanoa ei. (Esim. "Valitettavasti ei sovi. Emme osanneet varautua näin pitkään vierailuun ja meillä on muita suunnitelmia ensiviikolle." tai "Oli mukava kun olitte viikonlopun, mutta nyt perheemme tarvitsee jo omaa aikaa.")

Vierailija
73/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puolin ja toisin... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ps. Alapeukutitko sitä, jos joku ei ehkä  pidäkään niin ihastuttavina sellaisia tuttavia, jotka kuitenkin sitten  pitäisivät vain jonain 'loisena' ? Iloisena vain  sivuutan mielummin tuon loisena jossain suhteessa olon mahdollisuuden ajattelemisenkin.

Harmittaako,kun joillakin on yleensä  ihmisten  ystäviksi kelpuuttamisen  suhteen joitain kriteerejäkin ?

Eipä nyt  luulisi hirveästi rasittavan sen ,jos joku sellainen,jota sitten kuitenkin olisitte valmiit kutsumaan 'loiseksi',paineleekin moottoritiellä  tietämättänne kaukaa talonne ohi,eikä välitä pihallenne päinkään edes  kääntyä.

Vierailija
74/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä mus*alaissuku te olette? Koskaan meille ei ole tunkenut yksikään perhe yöksi - saatika useammaksi!

Vierailija
75/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat ovat tietysti lukeneet sen Me Naiset -lehden jutun, jossa neuvottiin kuinka säästetään monta tonnia parissa kuukaudessa: muutetaan jonkun muun nurkkiin ja jääkaapille loisimaan.

Meinasin just kommentoida samaa :D Itekin mietin et vois vaikka mennä mummolle vanhainkotiin niin vois vaikka vuokrata oman kämpän ja saada näin rahaa lainanmaksuun.

Jos nuo vieraatkin ovat vuokranneet asuntonsa/irtisanoneet vuokra-asuntonsa eivätkä näin ollen voi mennä omaan kotiinsa.

Vierailija
76/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tuo tai sitten Ove ja Anette on tulleet Saltiksesta kyläilylle :)

Vierailija
77/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan saaneet häädön ja kiertävät nyt kaikki tuttavat. Ja mies vielä käy töissä teiltä käsin? Helvetin outoa. Asuvat siis ilmeisesti jossain lähellä. Ihan puhdasta hyväksikäyttöähän tuo on. Antaa suuttua jos suuttuvat, ulos vaan. Meillä omassa tuttavapiirissä sovitaan aina vierailun kesto ja mitä kukin tuo/maksaa. Sitten yhdessä kokataan ja siivotaan.

Vierailija
78/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni perheessä oli ilmeisesti totuttu tällaiseen yhteiseloon. Joskus tuli exän sisko tai veli vieraaksi ja olivat monta päivää putkeen. Kerran tämän vanhemmat olivat varmaan pari viikkoa. Koitin exälleni sanoa, että millonhan nuo lähtevät ja tämä oli vain minulle vihainen siitä, etten ollut tyytyväinen, kun he olivat käymässä.

Kyllähän tuo aluksi mukavaa oli ja pari yötä menee vielä ihan siedettävästi, mutta en ole tottunut tuollaiseen yhteiseloon. Jos minulla käy vieraita, niin he ovat maksimissaan yhden yön ja jatkavat sitten matkaansa. Olen sellainen ihminen joka kaipaa omaa aikaa, joten alkaa rasittamaan jos en saa sitä edes kotonani.

Vierailija
79/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä satutädillä riittää aiheita...

Vierailija
80/97 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövieraita erikoisemmalle kuulostaa että vanhemmat nukkuvat olohuoneessa ja kaksi lasta aina yhdessä huoneessa, ei ehkä ole kovin kivaa lapsille. Ja vanhemmat niin saamattomia etteivät saa edes ei-toivottuja vieraita ulos kodistaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi