Olipa ahdistava tuo Hesarin kirjoitus mitä USA oikeasti voi tehdä Suomelle
ja toki koko Euroopallekin. Sillä on järjetön kiristyskeino käytössä.
https://www.hs.fi/visio/art-2000011759181.html
Eurooppa nimittäin toimii yhdysvaltalaisten digipalveluiden varassa. Viime vuonna saksalainen tietotekniikan professori Holger Schmidt kävi läpi 100 suurinta digialustaa. Niistä 86 prosenttia oli yhdysvaltalaisia.
Voisiko Trump siirtää halutessaan Suomen kerrasta 1990-luvulle?
Kommentit (64)
Ironista on, että olemme itse tahtoneet USA:n alamaisiksi. Siis vaaleissa ollaan valittu USA-mielisiä johtajia. Monessakin maassa.
Nyt on mm. kaasu ja digi USA:n otteessa. Lisäksi raportoimme vapaaehtoisesti koko ajan USA:han päin. Monessa Euroopan maassa.
Onhan se outoa, ettei muka Euroopassa kukaan osaisi tehdä tälle pazzkalle Microsoftille kilpailijaa? Ai niin, on meillä Linux, mutta kun ollaan niin tyhmiä, ettei meille kelpaa edullinen ja toimiva, vaan pitää ostaa kallis ja huono.
Onko itkuinen olo ja ahistaa, ap? Kipuilet ja oireilet ja masentaa? Et saa unta ja keholliset traumareaktiot vaivaavat? Trump pelottaa?😢
Sosialisteja ja kommunisteja moni ei ole äänestänyt. Usein on sitten jäänyt USA:ta tahtovat jäljelle. Mitterandkin lähti Ranskan johdosta pois.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että moni akka haluaisi pakata 90-luvulle.
Mitäs sinne pitäisi pakata?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa, ettei muka Euroopassa kukaan osaisi tehdä tälle pazzkalle Microsoftille kilpailijaa? Ai niin, on meillä Linux, mutta kun ollaan niin tyhmiä, ettei meille kelpaa edullinen ja toimiva, vaan pitää ostaa kallis ja huono.
Tämä.
Mitä muuta se Hesari kirjoittaa kuin lännestä tulevaa pahaa jonka pitää ahdistaa uskollista lukijaa.
Ei tuo niin paha ollut kuin ajattelin. Tosin tässä voi olla vielä kolme vuotta trumputinta jäljellä, ehkä olisi parasta heivata amerikkalaiset pihalle meidän systeemeistä eli siis hommata korvaavat eurooppalaiset vaihtoehdot.
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta se Hesari kirjoittaa kuin lännestä tulevaa pahaa jonka pitää ahdistaa uskollista lukijaa.
Hesari on Naton hybridikeskus.
T. dezantti Bäckman
Olisi ihana palata maailmaan ennen somea, digiä ja appeja.
Olemme tottuneet digitalisaatioon, miksi emme tottuisi digitalisaatiottomuuteen.
Niin tätä mieltä olen aina ollut
Lehdonvirta puolestaan peräänkuuluttaa Suomen digiriippuvuudesta poliittista keskustelua. Viime kädessä Suomen valtiojohto on siitä vastuussa, että maan digipalvelut toimivat, päätti Trump mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että moni akka haluaisi pakata 90-luvulle.
Miksi? Silloin oli ihan liikaa krapula-aamuja
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kuule ihan ne sun rakkaat äärioikeiston mediatkin kirjoittaa Trump-uhasta
Vierailija kirjoitti:
Onko itkuinen olo ja ahistaa, ap? Kipuilet ja oireilet ja masentaa? Et saa unta ja keholliset traumareaktiot vaivaavat? Trump pelottaa?😢
Mene takas nukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Suksipa sinä v-ttuun.
Suomi ei taida olla USA:n ensimmäisten listalla, koska meillä ei ole täällä mitään, ei öljyä, ei timantteja eikä mitään muutakaan sellaista. Emme ole myöskään valtio, jolla on runsaasti ranta/rajaa isoille valtamerille. Eikö ne muka käyneet täällä jotain harjoittelemassakin nato joukot siis. Toki saattoi olla heiltä ovela peliliike päästä näkemään miten Suomen armeija toimii.
Vierailija kirjoitti:
Mites ne teslat, iphonet ym. Onko joku pakottanut ne ostamaan? Suosittelen luopumaan pikaisesti. Nyt on pakko kääntyä itään ja kiinasta uusi kumppani. Sieltä löytyy kaikkea mitä usastakin mutta siellä on vähän terveempi pressa.
Totalitaarinen diktaattori xi on terveempi? Aaaahahahahahahahahahahaha!!!! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua pelottaa nämä kaksi valtionpäämiestä.
T. Ohis
Suomi on ihan itse kuoppansa kaivanut käyttämällä vain Microsoftin tuotteita.