Suomi ei ole savuton vuonna 2030, minä poltan vielä silloin
Kommentit (93)
Röökipellet on luusereita, renkejä.
Riippuvainen on renki, apuri, ei-mikään.
Lopeta muiden ilmaa pilaava puhaltelu, senkin kurja luuseri.
420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäm koululainen uhoaa tupakoinnillaan. Söpöä.
Joku uskoo vielä kieltolakeihin. Söpöä.
Kieltolaki on monesti hyvä laki, varsinkin jos ei tyhmä muuten ymmärrä omaa parastaan.
Yksikään kieltolaki ei ole toiminut, siis onnistunut tavoitteessaan.
Riippuu toki keneltä kysyt. Onhan se kultakaivos niille yksityisille tahoille, jotka sitä eniten halusivat ja haluavat eniten pitää siitä kiinni. Yhteiskunnalle siitä ei toki ole muuta kuin haittaa.
Silloin joskus 2010 kun oli juttua että Suomi savuttomaksi 2020, minäkin uhosin että ei tule onnistumaan ja varmasti poltan vielä silloin. 2011 tein positiivisen raskaustestin ja lopetin tupakoinnin. Kukaan ei uskonut että minä pystyisin koskaan lopettamaan. Nyt olen ollut 5,5 vuotta polttamatta. Kaverini, jotka myös uhosivat silloin että eivät koskaan lopeta tupakointia, ovat hekin lopettaneet, 1-5 vuoden aikana.
Never say never! ;) Tupakointi ylipäätään on vähentynyt viime vuosina. :)
Vierailija kirjoitti:
Silloin joskus 2010 kun oli juttua että Suomi savuttomaksi 2020, minäkin uhosin että ei tule onnistumaan ja varmasti poltan vielä silloin. 2011 tein positiivisen raskaustestin ja lopetin tupakoinnin. Kukaan ei uskonut että minä pystyisin koskaan lopettamaan. Nyt olen ollut 5,5 vuotta polttamatta. Kaverini, jotka myös uhosivat silloin että eivät koskaan lopeta tupakointia, ovat hekin lopettaneet, 1-5 vuoden aikana.
Never say never! ;) Tupakointi ylipäätään on vähentynyt viime vuosina. :)
Mitä tekemistä tällä on sen kanssa, että yksikään kieltolaki ei ole ikinä toiminut eikä tule ikinä toimimaan? Jos kieltolaki toimisi, kyllä se olisi alkanut toimimaan 45 vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap pistelee menemään 15-vuotiaan elämäm koululaisen uholla.
Jos ap oikeasti on 15-vuotias, niin 2030 hän on vasta 29-vuotias. Ihan hyvin saattaa silloinkin vielä kessutella keuhkosyövistä ja keuhkoahtaumataudeista tietämättäkään. Eihän tuohonkaan ole enää kuin 14 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ap oikeasti on 15-vuotias, niin 2030 hän on vasta 29-vuotias. Ihan hyvin saattaa silloinkin vielä kessutella keuhkosyövistä ja keuhkoahtaumataudeista tietämättäkään. Eihän tuohonkaan ole enää kuin 14 vuotta aikaa.
Jotkut myös pössyttelevät ysikymppisiksi ongelmitta ja kuolevat sitten vanhuuteen, eivät pössyttelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut myös pössyttelevät ysikymppisiksi ongelmitta ja kuolevat sitten vanhuuteen, eivät pössyttelyyn.
Pössyttelyssä ongelma on laki, ei aine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pössyttelyssä ongelma on laki, ei aine.
Kyllä. Tarkoitin pössyttelyllä kuitenkin tupakointia, en pajauttelua.
420 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltolaki on monesti hyvä laki, varsinkin jos ei tyhmä muuten ymmärrä omaa parastaan.
Yksikään kieltolaki ei ole toiminut, siis onnistunut tavoitteessaan.
Minä ajattelin panna silloin rahoiksi salakuljettamalla tupakkaa. Niinhän alkoholinkin kieltolain aikana porukka rikastui salakuljetuksella. Tulevaisuudessa on vielä toivoa kerätä jonkinlainen pesämuna itselleen.
Joten hyvä haihattelu. Porukka alkaa rikastumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttele vaan.
Minä katsos ihan oikeasti uskon että tupakan myynti tullaan vielä kieltämään ja että se vaikuttaa aika paljon loppujenkin tupakointiin. Tietty joku sitä ulkomailta roudaa -en sitä yritäkään kieltää.
Olet siis eri mieltä. No, teepä minut nyt naurunalaiseksi kertomalla miksi tuo kirjoittamani ei pitäisi paikkaansa.
Tuo oksettava ja vitun epäterveellinen tapa on yhtä kaikki tiensä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttele vaan.
Minä katsos ihan oikeasti uskon että tupakan myynti tullaan vielä kieltämään ja että se vaikuttaa aika paljon loppujenkin tupakointiin. Tietty joku sitä ulkomailta roudaa -en sitä yritäkään kieltää.Olet siis eri mieltä. No, teepä minut nyt naurunalaiseksi kertomalla miksi tuo kirjoittamani ei pitäisi paikkaansa.
Onneksi sun haihatteluilla av-palstalla ei ole kuitenkaan mitään tekemistä reealimaailman kanssa.
Ei kukaan viitsi enää tupakoida tuolloin, tupakka tulee vaihtumaan huumeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttele vaan.
Minä katsos ihan oikeasti uskon että tupakan myynti tullaan vielä kieltämään ja että se vaikuttaa aika paljon loppujenkin tupakointiin. Tietty joku sitä ulkomailta roudaa -en sitä yritäkään kieltää.Olet siis eri mieltä. No, teepä minut nyt naurunalaiseksi kertomalla miksi tuo kirjoittamani ei pitäisi paikkaansa.
Nuuskahan kiellettiin Suomessa ja nykyään nuuskaa käytetään enemmän, kuin ikinä ennen.
En usko kieltolakeihin. Tupakointi ei tule loppumaan Suomesta, ei pohjoismaista, eikä Euroopasta.
Itse en kyllä polta, joten minun mielestä olisi hyvä jos loppuisi. Mutta kieltolait eivät tule ikinä onnistumaan. Alkaa vain uusi salakuljetusbisnes. Nythän nuuskaa tuodaan lasteittan rajan ohi, vaikka siinäkin on muka määrät, mitä saa tuoda. Luuletko ettei tupakkaa aleta tuomaan samalla tavalla. Poliiseilla ja tulleilla ei ole resursseja kytätä tupakan salakuljetusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan viitsi enää tupakoida tuolloin, tupakka tulee vaihtumaan huumeisiin.
Kerrotko vielä mitä tekee tupakasta ei-huumeen? Jos nyt unohdetaan lainsäädäntö.
Vedin muutin nassuun pari xanoria vartti sitten. Silloin kun lääkäri määräsi näitä vuosi sitten, ne olivat lääkkeitä. Nyt kun ostin niitä laittomasti, ne muuttuvat jotenkin ihmeesti lääkkeestä huumausaineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttele vaan.
Nuuskahan kiellettiin Suomessa ja nykyään nuuskaa käytetään enemmän, kuin ikinä ennen.
En usko kieltolakeihin. Tupakointi ei tule loppumaan Suomesta, ei pohjoismaista, eikä Euroopasta.
Itse en kyllä polta, joten minun mielestä olisi hyvä jos loppuisi. Mutta kieltolait eivät tule ikinä onnistumaan. Alkaa vain uusi salakuljetusbisnes. Nythän nuuskaa tuodaan lasteittan rajan ohi, vaikka siinäkin on muka määrät, mitä saa tuoda. Luuletko ettei tupakkaa aleta tuomaan samalla tavalla. Poliiseilla ja tulleilla ei ole resursseja kytätä tupakan salakuljetusta.
Salakuljetettuun tavaraan ryhtyminen on aina hyvin pienen piirin tekosia.
Kieltolaki oli eri juttu, sille naurettiinn ja sitä pidettiin epäoikeudenmukaisena.
Tupakointi on jo nyt reippaasti vähentynyt ja röökaajia ei katsota hyvällä.
Ja uskon että tupakan myynti kielletään monessa maassa yhtä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Salakuljetettuun tavaraan ryhtyminen on aina hyvin pienen piirin tekosia.
Että ihan pienten piirien hommaa. Mitä nyt alkoholin kieltolain aikana maailmaan ilmestyi järjestäytynyt rikollisuus, jollaista ei aikaisemmin ollut olemassa. Korruptio ja pikkurikollisuus oli huomattavasti vähäisempää ennen kuin hattukukat ja muut moralistit ottivat tehtäväkseen ihmisten kontrolloimisen, kyttäämisen ja henkilökohtaiseen elämään puuttumiseen.
Ja tästä huolimatta sama virhe toistettiin uudelleen paljon suuremmassa mittakaavassa 1971 ja luotiin vielä paljon verisemmät ja isommat laittomat markkinat kuin alkoholin kieltolain aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttele vaan.
Niin kun sitä saa Ruotsista ostaa. Mutta Ruotsin raja pitäisi nyt sulkea muutenkin.
Tupakointi ollaan kieltämässä KAIKISTA euroopan valtioista. Eikä sitä saa tuoda eikä polttaa enää missään.
Eri asia. Nuuskaa saa Suomessa käyttää. Mutta tupakkaa tullaan kieltämään kokonaan. Sen maahantuonti, omistus ja käyttö tullaan kieltämään.
Joten erittäin harvassa on ne jotka edes suostuisivat polttelemaan jotain pimeää tupakkaa jossain pimeässä kellarissa että kukaan ei huomaisi että poltetaan tupakkaa.
Ite aloitin polttamisen 15-vuotiaana. Lopetin sitten aikuisena, kun tulin raskaaksi. Aika monta vuotta olin ilman röökiä, enkä sitä edes mitenkään kummemmin kaivannut.
Sit alkoi tosissaan ahdistamaan kanssaihmisten tekopyhyys. Jengi alkoi selittämään ostaessaan uuden auton (tai siis kaksi) että joo, luonnon hyväksi tässä autoa vaihdetaan uuteen, lapsia tehdessään ne selitti "uusista veronmaksajista" - kuka muka oikeesti ajattelee tekevänsä maailmaan uuden veronmaksajan, omaa vauvaa siinä haluttiin - ja lomat alettiin viettää kaukomailla, kun Suomessa on niin kallista ja matkailu avartaa, kehittää maailmankuvaa ja lapsistakin kasvaa monikulttuurisia ja globaaleja tms. Omat kaverit eivät voineet enää sanoa suoraan että tekee mieli reissata, tekee mieli uutta autoa, tekee mieli omaa vauvaa.
Sit kun kerran kuulin kadulla jonkun nelivuotiaan alkavan tekevän oksennusliikkeitä tupakallaolevien ihmisten ohitse kulkiessaan ja kommentoivan "yök, tupakoitsijat haisee pahalle" ja vanhempien myhäilevän siinä vieressä tyytyväinen hymy huulillaan, menin ostaa vuosien tauon jälkeen askin.
Kapinaa vai kettuilua, ihan sama. En tiedä, poltanko ensi vuonna (vai elänkö edes silloin), mutta ainakin mua ärsyttää suunnattomasti noi kukkupuheet savuttomasta Suomesta. Ehkä voisi ensiksi yrittää korjata päihdeongelmaa ja psyykkistä pahoinvointia. Monelle ahdistuneelle ihmiselle tupakka antaa hetken helpotuksen ja saattaa jopa lisätä sosiaalista pääomaa. - Tupakkapaikalla ne parhaat jutut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiukuttele vaan.
Onhan kannabiksen myynti, ostaminen ja jopa kasvatus kielletty Suomessa, ollut jo vuosikymmeniä, mutta silti sitä käytetään nykyään enemmän kuin koskaan ennen.
Tupakkimuijat ja -äijät on luusereita. Alinta kastia.