Mitä ostat kaupasta, kun haluat herkutella?
Kohta lähden kauppaan ja aion pitää kunnon mässytys- ja herkkupäivän.
Kertokaa teidän vinkit mitä ostaa :)
Kommentit (58)
Linkosuon miniruisnappeja ja kermaviiliä dippeineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa meillä erilaiset herkut. Kun itselle tekee herkkua mieli, eikä ole aikaa itse valmistaa, niin ostan skagenröraa ja laitan sitä paahdetun leivän päälle.
Jos joku makea pitäisi olla, niin se olisi vaniljajäätelöä ja lakkoja.
Vielä, kun kerrot mitä tuo "herkku" mahtaa olla...
Ai, minustakin skagenröra on ihanaa. Sitä on helppo tehdä itsekin, mutta ainakin meidän lähikaupassa, Espoonlahden S-marketissa tekevät itse ihanaa skagenröraa. Ja yhtä hyvää on Stockan skagenröra.
- "suolaisina" herkkuina kalatiskistä chili-hunajasavulohta. Skagenrörää. Kylmäsavulohta. Sitruunmarinoitua graavilohta.
- makeina herkkuna valmista suklaamoussea, esim. Sittarista Pirkka-merkkistä
- mitä tahansa kermavaahdolla päällystettyä valmista suklaavanukasta.
- kauan sitten herkkuna toimi Fanny-vaniljavanukas. Miksi se katosi?
- Lidlin valmis vaniljakastike puolen litran purkissa.
Erilaisia juustoja, tuoreita viikunoita, viinirypäleitä ja hyvää viiniä. Jälkkäriksi Fazerin punaista. Joskus haluan herkutella lapsuuteni ruoalla/herkuilla. Nostalgia-hetkiin kuuluu Kalinka-jogurtit, palloedam, muutkin tietyt juustot esim. munster, Fazerina, juustomakaroonit (se jenkkiläinen paketti-versio), doritos-sipsit, valmis cookie dough, erilaiset jenkkikarkit (Nerds, Milkduds, Twizzler suosikeita), browniesit Betty Crockerin purkista, karhunvadelmat, pensasmustikat, granaattiomenat, Arizona-jäätee, Welches Grape Soda ja melkein kaikki jenkkiruoka jonka Suomessa asuessani saan käsiini.
Maustamatonta jugurttia ja ananasta..
Mä en voi tälle mitään mutta tämä on mulle karkkia! Nytkin tulee vesi kielelle kun ajattelee miten hyvää se on!
Se on lun herkkua. Karkeista tai sipseistä en tykkää yhtään.
Makea ei ole minulle herkku, paitsi jos salmiakki lasketaan :)
Omat herkkuni:
- Hyviä juustoja ja niille tykötarpeet (Granny Smith -omenaa, vihreitä rypäleitä, Carrs -vesikeksit, sinihomejuuston kanssa pienen pieni määrä ohuita piparkakkuja, esim. Annas). Tietty joku ihana punaviini siihen.
- Yksi tietty katkarapusalaatti, johon tulee pastaa, sitruunan mehua, katkarapuja, parmesania ja rucolaa.
- Nyt kun täällä mainittiin, niin ehdottomasti skagenröra, jota ei olekaan tullut syötyä aikoihin, mutta nyt herahti vesi kielelle. Myös itse tehty perunasalaatti käy mainiosti.
- Hyvin simppelinä ruissipsit ja tuorejuustot
- Vielä simppelimmin sipsit ja dippikastike
- Karkeista vain ja ainoastaan turkinpippurit.
Sushia, kampasimpukoita, kermaista jugurtteja, karkkia. Hyviä juustoja myös.
Vierailija kirjoitti:
Makea ei ole minulle herkku, paitsi jos salmiakki lasketaan :)
Omat herkkuni:
- Hyviä juustoja ja niille tykötarpeet (Granny Smith -omenaa, vihreitä rypäleitä, Carrs -vesikeksit, sinihomejuuston kanssa pienen pieni määrä ohuita piparkakkuja, esim. Annas). Tietty joku ihana punaviini siihen.
- Yksi tietty katkarapusalaatti, johon tulee pastaa, sitruunan mehua, katkarapuja, parmesania ja rucolaa.
- Nyt kun täällä mainittiin, niin ehdottomasti skagenröra, jota ei olekaan tullut syötyä aikoihin, mutta nyt herahti vesi kielelle. Myös itse tehty perunasalaatti käy mainiosti.
- Hyvin simppelinä ruissipsit ja tuorejuustot
- Vielä simppelimmin sipsit ja dippikastike
- Karkeista vain ja ainoastaan turkinpippurit.
Tost skagen on kyllä ihan parasta!
Erilaisia juustoja. Joskus mukaan tulee viinirypäleitä. Myös pestoa ostain usein jota sitten laitan esim ruisnappeihin tai pikkelöityyn punasipuliin.
Sushi, erilaiset juustot sekä Skagenröra. Myös Hartwallin omena limsa. Harvoin tulee tosin herkuteltua, mutta joku noista.
Gluteenitonta tummaa jälkiuunileipää ja päälle joko metvurstia ja kurkkua, maksamakkaraa, basilikapestoa tai Hyvä Apajan savukalasalaattia
Juuressipsejä
Appelsiinimehua
Makeana suklaata ja salmiakkia
Korvasieniä niistä salaatin teen ja syön. Tarjoan mukavalle naapurille salaattia siinä samalla
Milloin mitäkin. Suklaata, jätskiä, sipsejä, salmiakkia, leivoksia, sushia, viiniä...
K-kaupoista saa pakasteena Pirkka mini juustokakkuja sellaisessa pienessä 2kpl pakkauksessa. Ne maistuvat aivan ihanalta ja monesti tekee niitä mieli. Niin täyteläistä ja herkullista, suosittelen.
Aito ja hedelmäinen Aakkoset karkkeja.
Itse tehtyjä subway -tyylisiä patonkeja. Juusto ja paahdolla kiitos! Täytteet? Kaikki! Mitä kastikkeita? Majoneesia kunnon töräys.
Makeat setit: jotain jäätelöä ja helvetisti jotain kinuskikastiketta.
Fiininpään menoon: valkohomejuustoa ja viikunahilloa. Muodon vuoksi pari keksiä alle.