Minkä kokoinen perhe teillä on, joilla riittää vain yksi kaupassakäyntikerta/viikko?
Kuinka monta kassillista ostatte ruokaa kerralla?
Meillä on kolmen hengen perhe ja me ei ainakaan pärjättäis kerran viikossa kaupassa käynnillä. Yleensä viikonloppuisin tehdään isoimmat ostokset seuraavaa viikkoa varten. Kaksi isoa kassia.
Sitten viimeistään puolivälissä viikkoa täytyy käydä täydentämässä kaappeja, yleensä maito ja leipä jms loppuu kesken. Silloin tulee ostettua +- yksi ostoskassi.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5h ( käytännössä 5 aikuisen kokoista) ja käyn kaupassa vain lauantaisin. Ostan 5-8 kassillista ja päälle wc- ja talouspaperit. Joskus saatan työmatkalla napata kaupasta pari leipää mutta muuten yleensä riittää.
Paljon sulla tulee nuo viikonlopun ostokstet maksamaan yhteensä? Aika kauan saat kassalla pakkailla tavaroita kassiin. Kahdeksan kassia.... 😯 Ap
Lähinnä vois kysyä millaiset kylmäsäilytystilat ja mitä ruokia perheissä syödään jos kaupassa käydään vain kerran viikossa ?
2+1, eväät töihin.
Pari kassia + maidot, piimät yms kulkee ilman kassia. Lihat ja vessapaperit tulee kotiin kuljetettuna muualta. Marjat on pakkasessa.
Joskus haen tuoretta, maitotuotteita tai leivän työmatkalla kun ennakointi on mennyt pieleen. Meillä on 10km siedettävään ja 20km siihen kauppaan jota käytän. Ei sinne montaa kertaa viitsi työpäivän päälle ajella.
5 hengen perhe. Kerralla ostetaan n. 5 kassillista ruokaa, jos käydään kerran viikossa.
Sama kun yllä. 5 henkeä, kerran viikossa 5-6 kassia. Noin 250e kerta, siinä voi kyllä olla meikkejä jne. mukana. Viikolla voidaan ulkoilujen yhteydessä hakea jotain mitä on unohtunut, ihan minimaalista.
6 henkeä (minä ja muksut) kerran viikossa yleensä köydään. 6 kassia tavaraa. Tosin leivon leivät itse ja säilön kellariin sieniä, marjoja yms ja pakkasee omaa tekemää mehua ja muuta.
Meitä on 5, lapset pieniä. Kylmään ei mahdu koko viikon maitoja. Ostan n 4-5 päiväksi kerrallaan. Ostokset maksaa n 60-80e. Pari kolme isoa prisman kestokassillista tulee tuosta.
Tykätään pitää isoja kuiva-aine, säilyke ja pakastevarastoja niin Kaupassakäynti ei ole niin päivän päälle kun aina on jotain ruokaa varastossa, välillä sit tehdään isompia keikkoja kun noita varastoja täydennetään
2 aikuista, 1 teini, 2 lasta.
Lauantaina käydään kaupassa, yhteen kassiin n. 20l maitoja yms, muita kasseja puolen kymmentä.
Jääkaappi on aivan täysi reissun jälkeen, samoin pakastin ja kuiva-ainekaappi. Hintaa tulee 200-250€.
6 henkeä. Autolla käydään; ei lasketa kasseissa kun käytetään pakkauslaatikoita. Rahaa kuluu noin 300 eur/viikko ruokaan ja kotitaloustuotteisiin.
Enemmän minä ihmettelen sitä, että syödäänkö näissä perheissä sitten loppuviikosta viikon vanhaa lihaa, kalaa ja leipää. Ainakin minä haluan syödä tuoreempaa ruokaa kuin viikko sitten kaupasta ostettua.
Mun yhden hengen perheeni käy kaupassa vain kerran kahdessa viikossa. Silloin haen kaksi isoa kassillista, sen verran kuin jaksan kantaa (ei ole autoa).
Etätyöläisenä syön kaikki ateriani aina kotona.
Vierailija kirjoitti:
6 henkeä. Autolla käydään; ei lasketa kasseissa kun käytetään pakkauslaatikoita. Rahaa kuluu noin 300 eur/viikko ruokaan ja kotitaloustuotteisiin.
Ja meillä on siis huoneen kokoinen ruokakomero ja 2 jääkaappi-pakastinta. Ollaan yleensö varustautuneita ydinsodan varalle. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Enemmän minä ihmettelen sitä, että syödäänkö näissä perheissä sitten loppuviikosta viikon vanhaa lihaa, kalaa ja leipää. Ainakin minä haluan syödä tuoreempaa ruokaa kuin viikko sitten kaupasta ostettua.
Vastaus: pakastin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 5h ( käytännössä 5 aikuisen kokoista) ja käyn kaupassa vain lauantaisin. Ostan 5-8 kassillista ja päälle wc- ja talouspaperit. Joskus saatan työmatkalla napata kaupasta pari leipää mutta muuten yleensä riittää.
Paljon sulla tulee nuo viikonlopun ostokstet maksamaan yhteensä? Aika kauan saat kassalla pakkailla tavaroita kassiin. Kahdeksan kassia.... 😯 Ap
Ja miten saat yksin noin ison määrän tavaraa kerralla kassalle saakka? Siinähän pitäs olla vähintään kahdet ostoskärryt samaan aikaan käytössä.... Ostatko ensin neljä kassillista ja viet ne autoon ja sitten tulet ostamaan uudestaan seuraavat 4 kassillista tavaraa? Ap
Meitä on 2 ja ollaan käyty ruokakaupassa viimeksi varmaan pari viikkoa sitten. Syödään paljon leipää ja makaroniruokia. Emme juo maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn 2-3 pvän välein -yksi henkilö taloudessa. Ostan tuoretiskiltä yleensä kalaa/broileria ja vihanneksia kuluu myös. Pääsääntöisesti mitään ruokaa ei tarvitse heittää pois vanhentuneena ja en oikeasti söisi monta pvää vanhaa kalaa.
Meitä viisi ja kerran viikkoon pyritään käymään. Joskus saattaa esim oivariini loppua kesken ja tarvitsee sitten käydä lisää. Yritän kyllä tarkistaa, että kaikkea olisi riittävästi. Kaksi jääkaappia ja pakastin. Sämpylät ja vaaleanleivän leivon itse.
4 hlö. Yleensä käydään kaupassa kerran viikossa ja tulee n.3 kauppakassia. Maksaa n.95€. Joskus käyn ostamassa leivän kauppakerojen välissä mutta usein syömme vaikka sitten näkkäriä leivän loputtua.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kassillista ostatte ruokaa kerralla?
Meillä on kolmen hengen perhe ja me ei ainakaan pärjättäis kerran viikossa kaupassa käynnillä. Yleensä viikonloppuisin tehdään isoimmat ostokset seuraavaa viikkoa varten. Kaksi isoa kassia.
Sitten viimeistään puolivälissä viikkoa täytyy käydä täydentämässä kaappeja, yleensä maito ja leipä jms loppuu kesken. Silloin tulee ostettua +- yksi ostoskassi.
Hyvin voi käydä vain kerran viikossa. Meitä on neljä plus kaksi koiraa.