Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen yrityksen perustaisit, jos voittaisit lotossa?

Vierailija
20.08.2016 |

Minä perustaisin palvelukahvilan, siis sellaisen oikean kahvilan joita Keski-Euroopassa on. Jossa istutaan pöytään ja odotetaan tarjoilijaa. Ei tarvitse kulkea linjastolla ja painaa itse kahvia automaatista kuppiinsa.
Lisäksi minun kahvilassani kävisi vain käteinen raha. Kortilla olisi turha yrittää maksaa :)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin hassuja ja ironisen giksuja t-paitoja pieniä sarjoja. Myisin niitä keikoilla ja festareilla. Idoleilleni kustomoisin ikiomat.

Vierailija
22/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis FIKSUJA - voi pahus näitä ahtaita näppiksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustaisin kirjankustantamon, joka julkaisisi hlbt-yleisölle suunnattua kirjallisuutta.

Minun firmani kustantaisi vain erotiikkaa, kaikista suuntauksista. Kirjoittaisin myös tilauksesta asiakkaan toiveiden mukaan.

Vierailija
24/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä perustaisin palvelukahvilan, siis sellaisen oikean kahvilan joita Keski-Euroopassa on. Jossa istutaan pöytään ja odotetaan tarjoilijaa. Ei tarvitse kulkea linjastolla ja painaa itse kahvia automaatista kuppiinsa.

Lisäksi minun kahvilassani kävisi vain käteinen raha. Kortilla olisi turha yrittää maksaa :)

Miksi kortilla olisi turha maksaa?  Veronkiertoako? Käteinen ylivoimaisesti kalleinta käyttää.

Kenelle se on kalleinta? Yrittäjälle ei ainakaan.

Kortilla ei meillä saisi maksaa juuri siksi, että olemme vanhanaikainen kahvila. Meillä saa palvelua ja meillä maksetaan käteisellä. Käteismaksaminen saattaisi tuottaa tarjoilijoille juomarahaa. He olisivat motivoituneita palvelemaan hyvin.

Hieman outoa, että käteistä pidetään oletusarvoisesti veronkiertona. Näin ajattelevien pitäisi korjata käsityksiään ja miettiä tarkemmin.

Minusta palvelua on myös se, että voi maksaa kortilla eikä tarvitse erikseen käydä nostamassa rahaa kahvilakäyntiä varten. Juomarahaa voi antaa kortillakin.

Juu, mutta sellaisia kahviloita, joissa voi maksaa kortilla, on jo riittävästi korttimaksajia varten. Me erottaudumme pöytiin tarjoilulla ja käteisrahastuksella.

Sehän tässä oli idea, että jos voittaisi lotossa, voisi perustaa juuri sellaisen yrityksen kuin haluaa. Minä haluan edistää käteisen käyttöä, joka on huolestuttavasti vähentynyt. Ihmiset suhtautuvat hyvin kritiikittömästi korttimaksamisen kehitykseen Suomessa. Saksalaiset ovat valveutuneempia. Haluan myös edistää palvelukulttuuria, siksi meillä tarjoillaan pöytiin. Tippiä voi antaa korttikoneenkin kautta, mutta todellisuudessa niin käy harvoin. Paljon helpompaa on jättää pikkuhilut pöytään lähtiessään.

Vierailija
25/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mitään yritystä.

Jos on hyvä yritysidea niin pitäisi voida perustaa ilman lottovoittoakin ja pystyykin. Hyvä idea ei ole "musta tuntuu" juttu vaan faktoja pöydässä.

Vierailija
26/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin perustaa/alkupaaoma niilla rahoilla Suomeen asuinalueen suomalaisille nettomaksajille, elakelaisille ja hyodyllisille mamuille (ei hyodyttomia su-vakki/vihervasemmistolaisia ei muslimeita tai mustia afrikkalaisia) Alueen kehittyessa omat sairaalat ja koulut josta kehittyisi ajan kanssa idyllinen kyla tai pikkukaupunki.

Vierailija
27/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusyhtiön. Ei mulla ole mitään liikeideoita, mutta tietynkokoisella salkulla on verotuksellisesti edullisempaa sijoittaa yhtiön kautta.

Vierailija
28/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusyhtiön minäkin. Tavoitteena ei olisi moninkertaistaa rahoja, niinkuin tuolla edellisellä. Mutta olisihan se todella tyhmää olla harjoittamatta minkäänlaista verosuunnittelua. Maltillisellakin tuotto-odotuksella tässä puhutaan isoista summista. Luuletteko että ne _oikeasti rikkaat_ eivät harjoita verosuunnittelua! Sijoitusyhtiön kautta voisin myöskin työllistää siivoojat tms. suoraan ilman välikäsiä ja näin taata heille reilut työehdot.

Vierailija
29/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kortilla olisi turha maksaa?  Veronkiertoako? Käteinen ylivoimaisesti kalleinta käyttää.

Kortilla ei meillä saisi maksaa juuri siksi, että olemme vanhanaikainen kahvila. Meillä saa palvelua ja meillä maksetaan käteisellä. Käteismaksaminen saattaisi tuottaa tarjoilijoille juomarahaa. He olisivat motivoituneita palvelemaan hyvin.

Hieman outoa, että käteistä pidetään oletusarvoisesti veronkiertona. Näin ajattelevien pitäisi korjata käsityksiään ja miettiä tarkemmin.

Minusta palvelua on myös se, että voi maksaa kortilla eikä tarvitse erikseen käydä nostamassa rahaa kahvilakäyntiä varten. Juomarahaa voi antaa kortillakin.

Juu, mutta sellaisia kahviloita, joissa voi maksaa kortilla, on jo riittävästi korttimaksajia varten. Me erottaudumme pöytiin tarjoilulla ja käteisrahastuksella.

Sehän tässä oli idea, että jos voittaisi lotossa, voisi perustaa juuri sellaisen yrityksen kuin haluaa. Minä haluan edistää käteisen käyttöä, joka on huolestuttavasti vähentynyt. Ihmiset suhtautuvat hyvin kritiikittömästi korttimaksamisen kehitykseen Suomessa. Saksalaiset ovat valveutuneempia. Haluan myös edistää palvelukulttuuria, siksi meillä tarjoillaan pöytiin. Tippiä voi antaa korttikoneenkin kautta, mutta todellisuudessa niin käy harvoin. Paljon helpompaa on jättää pikkuhilut pöytään lähtiessään.

Eli veronkiertoa todennäköisesti. Uskoisin että tipit jäisivät verottajalle ilmoittamatta. Eli haluat tukea ja mahdollistaa harmaata taloutta.

Vierailija
30/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hyvä yritysidea niin pitäisi voida perustaa ilman lottovoittoakin ja pystyykin. Hyvä idea ei ole "musta tuntuu" juttu vaan faktoja pöydässä.

Tuota ei kysytty. Ketjuihin ei ole pakko kirjoittaa, jos ei ole sanottavaa siitä, mistä avaus on tehty.

Vierailija
31/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli veronkiertoa todennäköisesti. Uskoisin että tipit jäisivät verottajalle ilmoittamatta. Eli haluat tukea ja mahdollistaa harmaata taloutta.

Minulle alkaa pikku hiljaa valjeta, miksi yritykset eivät Suomessa menesty, ja olemme tässä jamassa...

Onneksi minulla on kuitenkin lottovoittajana laittaa rahaa haisemaan. Toisaalta verottaja valvoo, sinun ei tarvitse :)

Vierailija
32/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota ei kysytty. Ketjuihin ei ole pakko kirjoittaa, jos ei ole sanottavaa siitä, mistä avaus on tehty.

Ja vastauksesi oli ?

Perustaisin sijoitusyhtiön maahan missä olisi parhaimmat edellytykset voiton tekoon. Tietenkin veroparatiisit olisi mukana kuvioissa.

Vierailija
33/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perustaisin jnkl asumisyksikön, jossa olis erilaisessa elämäntilanteessa olevia, avun tarpeessa olevia ihmisiä. Vanhuksia, jotka ei pärjää yksin, lievästi kehitysvammaisia, ongelmanuoria, uusavuttomia vanhempia lapsieen. Tarjoaisin yhteisöllistä asumista ympäristössä, jossa on virikkeitä ja järkevää tekemistä kuntouttavalla työotteella. 

Itse en osallistuisi ko. työhön, koska mulla ei ole siihen sopivaa koulutusta tai luonnetta. Mutta ajattelen että tää olis hyvä tapa parantaa maailmaa.

Vierailija
34/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bordellin. En tosin suomaassa. Muuttaisin ulkomaille.

Entä jos kohtaisit rekryongelman, ja olisit firmassasi ainoa työntekijä?

Vierailija
35/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut vähän mutta asiaa. Toki tietysti yritystoiminnan laajuuden määrää perustajan varallisuus. Mutta oneksi on olemassa erilaisia monipuoliset rahoitusmarkkinat tarjoaa erilaisia rahoitusmahdollisuuksia jos liikeideassa on potentiaalia. Veroja tulisi harkita.

Vierailija
36/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vastauksesi oli ?

Perustaisin sijoitusyhtiön maahan missä olisi parhaimmat edellytykset voiton tekoon. Tietenkin veroparatiisit olisi mukana kuvioissa.

Veroparasiitti!

Vierailija
37/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perustaisin yksityiskoulun. Ei kai se sentään ole Suomessa kielletty, onhan meillä jo yksityisiä ruotsinkielisiä koulujakin, steinerkouluja ja ties mitä?

Minä maksaisin päteville opettajille kunnon palkan enkä ketjuttaisi määräaikaisuuksia! Opettajat pääsisivät myös vuosittain koulutuksiin.

Meidän koulussa ei sitten ole hometta. Keittiössä on riittävästi henkilökuntaa niin, ettei ruokaa tarvitse tehdä puolivalmisteista. Luomuruokaa. Oppilaat osallistuisivat joskus keittiötöihin ja saisivat viljellä omia palstojaan koulun kasvimaalla.

Vierailija
38/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi opiskelija/nuorisoasuntosäätiön (ei siis varsinaisesti yritys) joka rakennuttaisi ja vuokraisi kohtuuhintaisia pieniä(!) asuntoja hyvien kulkuyhteyksien varrelle. Tai no, tämä vaatisi kyllä jo eurojackpot-voiton... 1,1 miljoonalla ei vielä kerrostaloja rakenneta :D

28

Vierailija
39/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin, että jos voittaisin sen 40-90 miljoonaa euroa jackpotissa, niin perustaisin kaikkien alojen yrityksen ja palkkaisin paikkakuntani kaikki työttömät töihin tekemään mieleisiään töitä. 

Vierailija
40/48 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustaisin lankakaupan.