Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilija - miksi kiihdytät vauhtiasi, jos joku yrittää ohitsesi körötellessäsi 100:n alueella 8-kymppiä?

Mummeli
20.08.2016 |

Vittuiluako? Liikenteen vaarantamista vai pitääkö näyttää, että kyllähän tästä Skodasta lähtis enemmänkin tehoja?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ylinopeutta ei saa ajaa ohittaessakaan, niin nostan ajonopeuteni rajoituksen mukaiseksi ja katson josko ohittaja täräyttäisi kameraan tms. Kerran vastaan tuli juuri poliisipartio tutkan kanssa ja ohittajalle ryhdyttiin kirjoittamaan sakkoa. Niiin oikein! :D

Vierailija
22/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla köröteltiin Hämeenlinnasta Jyväskylään erään pickupin perässä. Jonoa kertyi jo aika paljon ja kun ohituskaista alkoi niin ukko polkas Volovon kaasun pohjaan. Arvatkaa mitä teki juntti pickupissa? No yritti naama punasena painaa kaasua, mutta sinne jäi!

Paljonko kertyi volvolle enimmillään nopeutta?

Muistitko tehdä poliisille ilmoituksen liikenteen törkeästä vaarantamisesta ja ylinopeudesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ylinopeutta ei saa ajaa ohittaessakaan, niin nostan ajonopeuteni rajoituksen mukaiseksi ja katson josko ohittaja täräyttäisi kameraan tms. Kerran vastaan tuli juuri poliisipartio tutkan kanssa ja ohittajalle ryhdyttiin kirjoittamaan sakkoa. Niiin oikein! :D

- Miksi et päästä ohittajaa ohi?

Vierailija
24/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hähh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkööt jos pääsee. Minä ajan rajoitusten mukaan.

Vierailija
25/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hähh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joudut nostamaan nopeuttasi saavuttaaksesi tiellä suurimman sallitun nopeuden takana ajavan yrittäessä ohitusta, olet itse ohittajaa vaarallisempi liikenteessä. Tiellä voi ajaa hitaamminkin, mutta ennakoitavuus tekee liikenteestä turvallisempaa. Tahallinen yhtäkkinen nopeudenvaihtelu  ja arvaamattomat liikkeet ovat vaaraksi kaikille tielläliikkujille. 

Vierailija
26/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tuota vain niille mulkuille jotka roikkuvat puskurissa jne. Saavat maistaa omaa lääkettään, eli liikenteen vaarantamista. Normaalisti käyttäytyville annan tilaa ja tarvittaessa hidastan ohitustilanteessa sen verran, että pääsevät helpommin ohi.

Itse ohitan kaltaisesi leikkisästi hyvin pienellä muutaman kymmenen sentin turvamarginaalilla vaikka nopeutta on reilusti yli 100 ja tien pintakin voi olla liukas. :)

27/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kulunut aihe toistuu palstalla noin kerran viikossa. Vaihtakaa jo levyä.

Jos on ikuisuusaihe ja huomaat sen niin laita linkkiä pariin aiempaan keskusteluun. Nyt voit laittaa tän keskustelun osoitteen muistiin niin ensi viikolla voit sitten laittaa linkin näkyviin.

Vierailija
28/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hähh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä mitään aja. Sinä olet letkuissa teholla kun kirurgi koittaa jollain ihmeellä vielä pelastaa leukaasi.

Vierailija
29/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuski on seilaaja, jolla on vaikeuksia pitää vauhtia tasaisena ja rajoituksen mukaisena. Ohitustilanteessa hän herää siihen että vauhtinsa on hiippunut. Tai sitten hän on kotipoliisi jolla on tarve yrittää estää "kaahaaminen".

Vierailija
30/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime viikolla köröteltiin Hämeenlinnasta Jyväskylään erään pickupin perässä. Jonoa kertyi jo aika paljon ja kun ohituskaista alkoi niin ukko polkas Volovon kaasun pohjaan. Arvatkaa mitä teki juntti pickupissa? No yritti naama punasena painaa kaasua, mutta sinne jäi!

Volovos näkyy vain taustapeilissäni kiihdytyskilpailussa. V8, 5,8l, 400 kW, 220 km/h PickUp

Vierailija
31/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ojennan törttääjiä ja nolaan ne. Kuvaan ilmeet etu- ja takakameralla. Taidan laittaa parhaat suonipullistumat nettiin ;-)

Vierailija
32/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittaminen on niiin turhaa, järjetöntä ja vaarallista. Vuosittain 100 turhaa ruumista, tuhatkunta loukkaantumista, miljoonia euroja ja ennenkaikkea tukalaa ajamista.

Vierailija
33/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästän mielelläni varsinkin ne puskurissaroikkujat ohitseni. En halua että tositilanteen sattuessa sellainen ajaa takanani.

Mutta sama ilmiö ihmetyttää minuakin. Ajellaan 90 km/h ja kiihdytyskaistalla 110, sitten vauhti putoaa taas yhdeksäänkymppiin kiihdytyskaistan jälkeen. Kiva kun joku kertoi millainen ihminen (tuleva ex) sellaista tekee.

Vierailija
34/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä päästän mielelläni varsinkin ne puskurissaroikkujat ohitseni. En halua että tositilanteen sattuessa sellainen ajaa takanani.

Mutta sama ilmiö ihmetyttää minuakin. Ajellaan 90 km/h ja kiihdytyskaistalla 110, sitten vauhti putoaa taas yhdeksäänkymppiin kiihdytyskaistan jälkeen. Kiva kun joku kertoi millainen ihminen (tuleva ex) sellaista tekee.

Ensinnäkään se ei ole "kiihdytyskaista". Ajamme siis 80-alueella mittarinopeutta 90. Sitten tie muuttuu kaksikaistaiseksi ja rajoitus sadaksi. Enkö minä siis saisi kiihdyttää mittarinopeuteen 100, jotta perässäroikkujani pääsisi törttäämään ohi?

Vierailija
35/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan kiva näyttää, kuinka Octavia TSi-moottorilla on hyvin suorituskykyinen.

Vierailija
36/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi kysymys ohituksiin liittyen: miksi ohitettava näyttää keskisormea kun ohitan hänet ja hänen edellä ajavan hitaamman auton? Olisiko itse halunnut ohi mutta ei mennyt ja rupesi harmittamaan? Minä ohitan kun on paikka, hänellä oli siihen yhtä hyvä mahdollisuus. Eikä liikenteessä jaeta vuoronumeroita.

Vierailija
37/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan saman kuin muihinkin keskusteluihin ko aiheeseen liittyen: ihan sama mitä nopeutta muut ajaa kun alla on 200hv kawasaki. Ohitus tapahtuu sekunneissa, ei tarvitse ohituskaistoja. Rahalla saa ja hevosella pääsee

Vierailija
38/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitan saman kuin muihinkin keskusteluihin ko aiheeseen liittyen: ihan sama mitä nopeutta muut ajaa kun alla on 200hv kawasaki. Ohitus tapahtuu sekunneissa, ei tarvitse ohituskaistoja. Rahalla saa ja hevosella pääsee

ja törttäävä mopomies kuolee ;-)

Vierailija
39/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on törttäävä : D onneksi mopomies, luulin hetken että olen vaarassa.T.motoristi nainen

Vierailija
40/47 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ojennan törttääjiä ja nolaan ne. Kuvaan ilmeet etu- ja takakameralla. Taidan laittaa parhaat suonipullistumat nettiin ;-)

Asenne kuin appiukolla, 82 vee. Hänellä(kin) on  aivoissa verenkiertohäiriöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi