Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilija - miksi kiihdytät vauhtiasi, jos joku yrittää ohitsesi körötellessäsi 100:n alueella 8-kymppiä?

Mummeli
20.08.2016 |

Vittuiluako? Liikenteen vaarantamista vai pitääkö näyttää, että kyllähän tästä Skodasta lähtis enemmänkin tehoja?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauksia:

-huomaa vasta jonkun ohittaessa, että olikin isompi rajoitus kuin muisti

-kiusaa sua jostain syystä?

-nolottaa ajaa hiljaa

-nolottaa ajaa hiljaa mutta vaimo on käskenyt ajamaan hiljaa... eli joku viimeinen nössykkätossukan yritys?

-yrittää näyttää, että skoda kulkee yli 80 mutta ei ole tarvetta kaahailla koko ajan

-ei aja tutussa ympäristössä niin pelottaa kaahailla jos menee risteys ohi mutta kuitenkin ohitustilanteessa kokeilee kiusata

-haluaa tappaaa ohittajan?

Vierailija
2/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihdyttelijän vastaus on varmaan että olemme kuitenkin melkein samaan aikaan perillä. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tuosta Skodasta on tullut auto? Ennen sanottiin: Skooda - helppo purkaa ja koota  💋

Vierailija
4/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kottero tuo Skoda on edelleen.

Vierailija
5/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittaminen on vaarallista

Vierailija
6/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannut kännykkää räplätessä, että vauhti hidastui.

Vierailija
7/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää mitä autokoulussa opetettiin, sekä se että muiden täytyy mielestäni ajaa perässäni.

Vierailija
8/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla köröteltiin Hämeenlinnasta Jyväskylään erään pickupin perässä. Jonoa kertyi jo aika paljon ja kun ohituskaista alkoi niin ukko polkas Volovon kaasun pohjaan. Arvatkaa mitä teki juntti pickupissa? No yritti naama punasena painaa kaasua, mutta sinne jäi!

Vierailija
9/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista enää mitä autokoulussa opetettiin, sekä se että muiden täytyy mielestäni ajaa perässäni.

Autokoulusta tuli mieleeni. Se oli katastrofi. 90-luvulla oli vielä autokoulunopettajia, jotka poltti tupakkaa. Minun opettajani veti koko ajan hermosavuja - luvallani.

Sain kortin 3. yrittämällä. Teoriat meni heti oikein, mutta se käytäntö! Nykyään en enää ajele: Helpompi hommata kuski 😬

Vierailija
10/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohittaja on öykkäri! Kokoomuslainen! Etuilija! Opiskellut! Kerran päivässä suihkussa kävijä! Kauluspaitatyyppi!"

Siksi on OIKEIN että teen hiukan kiusaa.

Tuntuu että noin moni kiihdyttelijä ajattelee.

Vierailija
11/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että ainakin nää ohituskaistoilla vasta kaasunsa löytävät ovat yksinkertaisesti niin arkoja kuskeja, että pitää olla sellainen leveämpi alue että ne uskaltaa ajaa. Koska heti kun se ohituskaista loppuu, niin se vauhti taas hiipuu. Se kyllä vituttaa kun ei ole päässyt ohi, kun ei itse viisis kovin kauheeta ylinopeutta ajaa, ja sit nää äliöt löysää kaasua heti kun ohituskaistat loppuu.

Vierailija
12/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten niin tuttua ja oikeasti vaarallista. Minulla on aika tehoton auto, mutta kulkee se nyt silti alamäkeen peräti yli 130 :D mutta siis pointti on se, että haluan ajaa rajoitusten mukaan ja jos edelläni körryttää joku alinopeutta millä tahansa pelillä, niin joudun oikeasti suunnittelemaan ohituksen tarkkaan, koska kiihdytys ei ole mikään räjähtävä. Joskus meinannut alkaa itkettämään kun yritän ohittaa sitä audi-kuskia, joka ensin ajoi reilusti ali rajoitusten mutta painaa tallaa kun yritän koppimopollani ohi.

Vierailija
13/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (tuleva ex-)mieheni tekee tuollaista, mikä on käsittämätöntä. Hän ajaa hiljaksiin pihiytensä vuoksi (ajattelee säästävänsä bensaa), mutta egolle käy heti, jos joku hienompi auto meinaa ohittaa, jolloin hän polkaisee kaasun pohjaan. Toisin sanoen: pihi, pienimunainen, kateellinen öykkäri käyttäytyy niin nolosti liikenteessä.

Vierailija
14/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kulunut aihe toistuu palstalla noin kerran viikossa. Vaihtakaa jo levyä.

Vierailija
15/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän tuosta Skodasta on tullut auto? Ennen sanottiin: Skooda - helppo purkaa ja koota  💋

Skoda - neljä pyörää ja loota! :)

Vierailija
16/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todennäköisimmin siksi että ajatuksissaan ajellessa vauhti hiipuu ja sitte kun siellä takana vilahtaa joku transsi katkeaa, nopeus rekisteröityy ja eka impulssi on painaa kaasua. Sama noissa ohituskaistoissa. Muutos herättää ja vauhti lisääntyy, takana tuleva tulkitsee vittuiluksi.

Vierailija
17/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa nolottaako, kun mulle on muutaman kerran käynyt näin: Olen siis huomannut vieressäni ohittavan auton ja samalla huomannut, että olen ruvennut kiihdyttämään / menemään vahingossa ylinopeutta. Kiihdytys siis tapahtui ennen kuin huomasin auton olevan ohittamassa minut. Outoa. Sattumaa, alitajunnan outoa käytöstä vai autojen ohitushalukkuutta juuri tuollaisissa tilanteissa, kun rupean kiihdyttämään?

Ja siis tuo nolottaa siksi, että se auto varmaan luulee, että tahallaan kiihdytän juuri silloin, aivan kuin yrittäisin estää tätä jotenkin.

Jos näen, että joku ohittaa minut, niin saatan jopa hieman "hidastaa" nostamalla jalan kaasulta. Ei minulla ole mitään syytä ärsyttää muita tahallani liikenteessä, vaan yritän olla mahdollisimman "huomaamaton". Yritän.

Vierailija
18/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vain tuntuu siltä ja ohittajan "laatuauto" onkin kottero joka ei kiihdy niin kuin oli luullut.

Vierailija
19/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tuota vain niille mulkuille jotka roikkuvat puskurissa jne. Saavat maistaa omaa lääkettään, eli liikenteen vaarantamista. Normaalisti käyttäytyville annan tilaa ja tarvittaessa hidastan ohitustilanteessa sen verran, että pääsevät helpommin ohi.

Vierailija
20/47 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mä voin 😆

Vitsi vitsi 😃

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi