Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaannutko, jos vieraasi lisää ruokaan suolaa?

Vierailija
20.08.2016 |

Jos olet valmistanut ruoan, loukkaannutko, jos vieraasi lisää siihen (lisää) suolaa?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sellainen sairaus, johon on syötävä suolaista ruokaa? Tiedän, että pitkä suolaton dieetti ei ole kaikille hyväksi, mutta yleensä pieni suolamäärä ei aiheuta sellaisia ongelmia kuin täysi suolattomuus.

Minua ei loukkaa, jos joku haluaa lisätä suolaa. Minä itse joudun olemaan vähäsuolaisella ravinnolla terveydellisistä syistä. Jos minua jokin loukkaa, niin se, kun ruokailija ruuttaa puoli pullollista ketsuppia annoksen päälle edes maistamatta ensin.

Vierailija
22/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koskaan laita suolapurkkia pöytään, jos minulla on vieraita.

Ilmeisesti minulla käy vain fiksuja ihmisiä kylässä, koska kukaan ei koskaan kysy suolaa?

Maistamatta suolaa lisääviä pidän heikkolahjaisina.

Millä logiikalla suolan käyttö ja fiksuus korreloivat keskenään?

Sillä kaikkein yleisimmällä logiikalla. Se on heikkolahjaisten logiikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, tiedän itsekin tekeväni vähäsuolaista ruokaa. Usein sanonkin vieraille, että lisätkää suolaa tarvittaessa. Ja se suolasirotin on tietty pöydässä. Ei tulis mieleenikään loukkaantua tuollaisesta. Makuja on monia.

Vierailija
24/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en.

Mutta omalla äidilläni oli tapana, maistettuaan minun valmistamaani ruokaa, ponkaista pöydästä ylös ja ryhtyä kovaan ääneen pohtimaan, miten sitä voisi maustaa. Alkoi myös omatoimisesti kaivaa maustehyllyä ja jääkaappi etsiessään lisämakuja.

Tämä vaihe kesti kauan, vaikka muutkin toistuvasti huomauttivat tuosta käytöksestä äidille. Nyt on rauhoittunut, olen itse 35 ja äiti 65 vuotta.

Vierailija
25/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi loukkaantua?Ihmiset kokevat maut ihan oman mielensä mukaan.

Vierailija
26/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sellainen sairaus, johon on syötävä suolaista ruokaa? Tiedän, että pitkä suolaton dieetti ei ole kaikille hyväksi, mutta yleensä pieni suolamäärä ei aiheuta sellaisia ongelmia kuin täysi suolattomuus.

Minua ei loukkaa, jos joku haluaa lisätä suolaa. Minä itse joudun olemaan vähäsuolaisella ravinnolla terveydellisistä syistä. Jos minua jokin loukkaa, niin se, kun ruokailija ruuttaa puoli pullollista ketsuppia annoksen päälle edes maistamatta ensin.

Miksi loukkaantua siitä, jos joku pitää jostakin, esim. ketsupista?

Vierailija
27/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kälyni joutuu ainakin syömään normaalia suolaisempaa ruokaa lääkärin suosituksesta. Hänellä on paha Crohnin tauti.

Vierailija
28/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulis mieleen että esim. matala verenpaine, suolahan nostaa verenpainetta. 

Vierailija
29/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla sairas, jos haluaa suolaa?

Vierailija
30/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolan lisääntymisestä loukkaantujat, loukkaannutteko myös esim. siitä jos vieraat laittaa kahviinsa sokeria? Tai maitoa?

Vierailija
31/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolan lisääntymisestä loukkaantujat, loukkaannutteko myös esim. siitä jos vieraat laittaa kahviinsa sokeria? Tai maitoa?

lisääntymisestä=lisäämisestä

Vierailija
32/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään haittaa suolan lisääminen. Äitini ainakin on sanonut meillä olevan vähäsuolaisia ruokia. Ja sama toisinpäin, äidin tekemä ruoka on mielestäni liian suolaista.

Mutta tämä jo aiemminkin ketjussa mainittu ketsupilla ruuan kuorruttaminen ennen kuin edes on maistanut, on mielestäni ärsyttävää. Ja kun tunnen ihmisiä jotka laittavat ketsuppia, chilikastiketta ja majoneesia.😁 Lisäksi pizzeriassa jätetään ne reunat syömättä. Niin ärsyttävää..😩

Vierailija
33/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet valmistanut ruoan, loukkaannutko, jos vieraasi lisää siihen (lisää) suolaa?

En, koska yleensä korvaan suolan mausteilla  tai lisään sitä vaan vähän ja vieraalla voi olla erilainen maku. Suolaa voi lisätä mutta liikasuolaa on  vaikeaa tai mahdotonta ottaa ruoasta pois.

Vierailija
34/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti! Vain suomalainen voi loukkaantua näin pienestä asiasta 😁😂😃

Vierailija
35/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäämällä suolaa loukkaat ruoanlaittajaa...

Vierailija
36/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! Miksi ihmeessä loukkaantuisin? :-D kyllä pitää olla herkkänahkaista porukkaa jos tuollaisesta itseensä ottaa

Vierailija
37/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos Suomessa ei saa hyvää ruokaa, kun ei edes suolaa saa lisätä. Moni ihminen kärsii suolan puutteesta, joten lisätkää sitä vaan rauhassa.

Vierailija
38/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeasti loukkaantuisitte moisesta? Ettehän te sitä ruokaa joudu syömään! Voiko joku ihminen ihan oikeasti perustella mielipiteensä edes jotenkin järkevästi?

Vierailija
39/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Suomalainen loukkaantuu kaikesta.

Vierailija
40/87 |
20.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu. Käytän henkilökohtaisesti todella vähän suolaa, ruokaan joskus en lisää sitä olleenkaan tai vain hyvin vähän. Lääkäriltä olen joskus kehoituksen laittaa sitä suolaa reilummin (veriarvot suolojen/elektrolyyttien kohdalla todella huonot), mutta en ikinä muista sitä tai en lopulta tykkää ruoasta valmiina kun siinä on enemmän suolaa. Vaikka minä en sitä suolaa syö niin muut saa lisätä niin paljon kuin haluaa. Arvostan toki jos ruokaa maistetaan ennen maustamista. Juon sitten omat suolani elektrolyyttijuomana mielummin.