Loukkaannutko, jos vieraasi lisää ruokaan suolaa?
Jos olet valmistanut ruoan, loukkaannutko, jos vieraasi lisää siihen (lisää) suolaa?
Kommentit (87)
En koskaan laita suolapurkkia pöytään, jos minulla on vieraita.
Ilmeisesti minulla käy vain fiksuja ihmisiä kylässä, koska kukaan ei koskaan kysy suolaa?
Maistamatta suolaa lisääviä pidän heikkolahjaisina.
Hämmennyn, jos joku kaivaa taskustaan suolapurkin. Meillä ei pöydässä ole lisäsuolaa tarjolla.
Kyllä se vituttaa. Jotkut vaan on totaalisia juntteja. Minkä sille mahtaa. Yhtä sukulaisperhettä emme ole minun aloitteesta enää kutsuneet pariin vuoteen vierailulle, koska heillä tapana tunkea ruokaan suolaan ilman maistamista, minkä koen loukkaavana.
En koska teen suolatonta lasten vuoksi. Olen tottunut normaalia vähäsuolaisempaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
En koska teen suolatonta lasten vuoksi. Olen tottunut normaalia vähäsuolaisempaan ruokaan.
Miksi et anna lapsille suolaa?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti minulla käy vain fiksuja ihmisiä kylässä, koska kukaan ei koskaan kysy suolaa?
Ai oikein heikkolahjaisina? Liittyykö tämä mielikuva ainoastaan suolan vai myös muidenkin mausteiden lisääjiin?
En, tykkään itsekin suolaisesta ruuasta ja jos joku pistää paremmaksi niin miksi se minua loukkaisi? Ja verenpaineet on luokkaa 96/65.
Vierailija kirjoitti:
En.
En edes vaikka muutama tekee sen edes maistamatta ruokaa. Hiukan säälin tuollaisia suolan orjia, mutta sellaisia nyt vaan on.
Tiesitkö, että joidenkin täytyy käyttää enemmän suolaa terveyssyiden vuoksi?
Miksi muuten säälit ihmisiä, joilla on erilaiset makutottumukset?
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän heikkolahjaisina ihmisiä, jotka eivät ymmärrä ihmisten erilaisia makuaisteja.
Vierailija kirjoitti:
Millä logiikalla suolan käyttö ja fiksuus korreloivat keskenään?
Höh, en tietenkään. Makuasia on makuasia. Onpa ihan hienoissakin ravintoloissa suolaa tarjolla pöydässä...
Vierailija kirjoitti:
Jos olet valmistanut ruoan, loukkaannutko, jos vieraasi lisää siihen (lisää) suolaa?
Mitä tarkoittaa kun lisätään (lisää) suolaa?
En pidä suolan lisäämistä loukkaavana, mutta joidenkin ihmisten tapa haluta lisätä ketsuppia lähes joka ruokaan maistamatta on mielestäni erittäin loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmennyn, jos joku kaivaa taskustaan suolapurkin. Meillä ei pöydässä ole lisäsuolaa tarjolla.
Miksi hämmennyt? Ja miksi vieraillasi ei ole mahdollisuutta lisätä ruokaansa suolaa?
En loukkaannu, saatan itsekkin lisätä suolaa omaan ruokaani, kun kokatessa olen varovaisempi suolankäyttäjä. Muutaman kerran käynyt niin, että ole kuvitellut ruuan olevan suolatonta usean maistamisenkin jälkeen, ja kun ruoka on pöydässä, niin on ollutkin aika tujut suolat.
Enemmän loukkaannun, jos joku haluaa ketsuppia joka ainoaan ruokaan edes maistamatta ensiksi.
Suola ärsyttää vain hiukan, mutta ne jotka kuorruttavat ensin maistamatta ruuan ketsupilla, sinapilla tai soijakastikkeella saavat minut raivostumaan.
Aivan turhaa kokata sellaisille ihmisille, voisi keittää vaikka vain kaurapuuroa. Sama maku niiden soosien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vituttaa. Jotkut vaan on totaalisia juntteja. Minkä sille mahtaa. Yhtä sukulaisperhettä emme ole minun aloitteesta enää kutsuneet pariin vuoteen vierailulle, koska heillä tapana tunkea ruokaan suolaan ilman maistamista, minkä koen loukkaavana.
Ihmisten erilaiset mieltymykset siis ärsyttävät - anteeksi, vituttavat - sinua yleensäkin? Mitä junttia on suolan käyttämisessä? Se on hyvä mauste. Loukkaannutko muuten aina noin pienistä asioista?
En, saa lisätä kaikkea mitä tarjolla on. Saa lisätä ketsuppiakin ruokaan maistamatta, lisään minäkin makaronilaatikkoon.
En.
En edes vaikka muutama tekee sen edes maistamatta ruokaa. Hiukan säälin tuollaisia suolan orjia, mutta sellaisia nyt vaan on.