Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käyttänyt värillisiä piilolinssejä

Vierailija
02.03.2006 |

siis vahvuudeltaan -0.00 eli ihan tavallinen näkö eikä ole muutenkaan laseja/piilareita? Kävitkö ensin kuitenkin näöntarkastuksessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Espanjasta sekä jenkeistä, Suomesta kans yhet. Ei niissä kai muuten ongelmaa, mut pitäs tosissaan ensin käydä silmälääkärillä ja sit kai vasta sais myydä/ostaa.

Vierailija
2/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluisin tilata mut en oo käyny näöntarkastuksessa kun viimeks yläasteella..oon kyl vasta 21v että onkohan näkö tuossa ajassa menny huonompaan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se näön huonontuminen iästä riipu.

Vierailija
4/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne kertakäyttö linssejä?Hetki sit tilasin netistä....muutaman kerran pitäny...28¿..kuukauden käytettävät.Mä ainakin tykkäsin

Vierailija
5/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydätarkistuttaan näkö, ja samalla ne kaarevuudet ym. että osaat tilata oikean kokoiset. itte oon tilaillu netistä paljonkin värillisiä, vaikka näkö onkin ihan normaali.

Vierailija
6/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden päivän pidettävät..en mä joka pvä meinaa pitää..sillon haluisin ku lähtee bilettää ja vaik kaupungille..:D

millanen se näöntarkastus o nykyää? vieläkö pitää niitä mustia E-kirjaimia näytellä??? :D

Vierailija
7/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuosittain käyn optikolla tarkistuttamassa näön.

Vierailija
8/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle ainakin viimesyksynä niitä E-kirjaimia näyteltiin :) mutta kannattaa sun käydä optikolla! saat sieltä hyvät neuvot ja opastukset piilareiden käyttöö varten!

Vierailija
9/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suoraan vaan tilasin.ei o kyl mtn ongelmia ollu.Joku tosin sano ettei kannattas ravintolaan laittaa,kun silmät kuivuu tupakan savusta ja silmät ärtyy.En o kokeillu...ihan normaali oloissa käyttäny.

Vierailija
10/13 |
02.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku oon yrittäny pitää baarissa linssejä silmissä. tupakansavu kuivattaa tosipaljon. saa olla kokoajan räpyttelemässä ja hieromassa silmiä.

Vierailija
11/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa minkä ikäiset saisi niitä käyttää? Pankaa linkkejä?

Vierailija
12/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun tietää mitkä piilarit sopii, voi netistä tilata niitä lisää. Ei se ole ainoastaan se vahvuus, jonka takia pitää sovittaa. Linssejä on eri kokoisia ja eri kaarevuuksilla. Vääränkokoiset tuntuvat samalta kuin olisi roska silmässä. Ei sellaisia voi kukaan käyttää. Jos on poikkeuksellisen kaareva silmä, kuten minulla, voi joutua kokeilemaan useita erilaisia ennen kuin sopivat löytyvät.

Piilareiden hankkimiseen tarvitaan silmälääkärin resepti, pelkkä näöntarkastus optikolla ei ainakaan ennen riittänyt. Tämä siksi, että piilolasien käyttöön voi olla jotain esteitä (silmävaurioita, silmäsairauksia tms.), joista et itse ole tietoinen.

Vierailija
13/13 |
03.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että nykyisiä voi 13-vuotiaskin jo hyvin käyttää. Ovat paljon silmäystävällisempiä kuin silloin ennen vanhaan. Mutta tosiaan, silmäläärkärin kautta optikolle sovittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi