Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro kauheimmista juhlista, joissa o!et o!lut!

Vierailija
19.08.2016 |

Häät, ristiäiset, tuparit,kotibileet, pikkujoulut, firman bileet .... you name it

Kommentit (298)

Vierailija
161/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työpaikan kautta kutsuttu, erään firman pieneen illanistujaiseen,jossa meidän lisäksi kaksi pariskuntaa. Isäntä ei esitellyt vieraita keskenään.

Söimme ja joimme pitkän kaavan mukaan. Tosin minä ja mieheni emme juonneet alkoholia joka maistui muille paremmin kuin hyvin.Kutsu oli tullut niin yllätyksenä viime hetkellä, vieraalla paikkakunnalla ja työpäivä olisi aamulla.

Siinä sitten eräs vieraista totesi, että kun sai kutsun pari kuukautta sitten,niin heti varasivat hotellin, kun tälläiset tilaisuudet on niin harvassa. Oli sanomattakin selvää että meidät oli napattu täyttämään aukko,kun joku oli peruuttanut tulonsa.

Vierailija
162/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimuistoiset rippijuhlat.. Meidät oli kutsuttu mieheni kummitytön rippijuhliin. Minä odotin silloin neljättä lasta seitsemännellä kuulla, joten olin jo aika muhkea. Kirkko oli kuuma kuin sauna, joten karkasimme sieltä sitten juhlapaikalle. 

Odottelimme kiltisti pihalla ja juhlakalukin viimein saapui. Onnittelut ja juomista, pikkunaposteltavaa. Tunnelma oli varsin rento, meidän lapset leikkivät pihalla ja istuin siinä terassilla, kun viereen tuli talon emännän setä. Vanhempi mies, oikein pönäkkä, hän siinä minua katseli ja sitten se saarna alkoi, hän oikein puhisi, kun puhui minulle, ettei tuollaista valasta saisi päästää sairaalasta uloskaan, että tokko ymmärsin kuinka hirvittävän näköinen olin ylipainoni takia...ja puhe jatkui tasan yhtä loukkaavana. Nuorimmainen tuli syliini itkemään ja kaikki muut vieraat ryntäsivät sisälle kokeilemaan onko perunat kypsiä.

Saarna loppui yhtä äkisti kuin alkoikin, mutta minä en siitä kyllä noin vain toipunut. Saimme jotenkin oltua juhlat loppuun,  mutta sen jälkeen en ole jalallani astunut kyseiseen taloon.  En ylioppilasjuhliinkaan, vaan laitoin mieheni yksin. 

Jälkeenpäin yritettiin selitellä, että alkavaa dementiaa tällä miehellä, mutta olisihan joku voinut tulla avuksi tuohon hyökkäykseen, vaan eipä kantti kenelläkään riittänyt. Ei edes miehelläni.. 

Vieläkin muistan nuo iloiset pirskeet, aikaakin jo parikymmentä vuotta kulunut ja puheenpitäjäkin kuollut ja kuopattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät (jotka itseasiassa kuvattiin Neljät häät -ohjelmaan). Tästä on muutamia vuosia ja itselleni ei suuremmin yksityiskohdat jääneet mieleen, mutta tässä mitä muistan.

Vihkitilaisuuden alkamista odoteltiin ties kuinka kauan, kun morsian oli myöhässä pukuongelmien takia. Oli edellispäivänä saanut puvun tilattuna ulkomailta, joka ei ollutkaan sopiva ja oli sitten aamun viettänyt ostoksilla. Siellä me vieraat odoteltiin kun morsian etsi itselleen mekkoa jne. Erittäin äkäisten ampiaisten keskellä (loppukesää kun oli). 

Vihkitilaisuus lopulta tuli ja meni, siitä sitten juhlapaikalle. Taas odottelua kunnes pääsi syömään. Tai no itse en syönyt paljoa mitään, ruoka oli kuin kouluruokaa - kumisia perunoita jne. Itseasiassa tässä ohjelmassakin joku arvostelevista morsiamista haukkui ruuan täysin kouluruuaksi, ja ehdottoman samaa mieltä olin. 

Lähdin pian ruuan jälkeen kotiin, onneksi, sillä myöhemmin ohjelmassa oli ollut mm. jonkinlainen enempi polttareihin soveltuva vähäpukeisten naisten strippityylinen tanssiesitys?! Ja häissä myös lapsia paikalla... 

Sori mutta suoraan sanottuna ei tullut yllätyksenä, kun häät sijoittuivat ohjelman jaksossa viimeiseksi ja saivat muutenkin haukkuja. 

Vierailija
164/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava sai vauvan ja pitivät juhlat tämän kunniaksi. Viikon ikäinen vauva nukkui sitterissä nurkassa sillä aikaa kun asunto oli täynnä vieraita jotka polttivat tupakkaa, joivat alkoholia ja kuuntelivat musiikkia.

Lähdin melkein heti pois.

Aivan kamalalta kuulostaa! :( Kylläpä alkoi ahdistamaan. Siitähän olisi voinut tehdä heti lastensuojeilmon.

Vierailija
165/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat opiskelijapippalot luokkalaisen uuden pariskunnan luona. Koko kämppä oli hujanhajan ja koiran paskaa, karvoja ja likaa joka paikassa (koira muualla). Kahden ihmisen viikon tiskit tiskaamatta ja keittiö haisi. Pleikkari oli myös paskana, joten esim. nhl tai singstar ei onnistunut. Pelattiin juomapeliä ja kokemattomammat laattaili jatkuvasti. Isäntä-pariskunta riitautui kesken illan jostain tyhmästä jutusta ja ilmeisesti olivat riidelleet jo ennen bileitä. Riitelivät keskenään makuuhuoneessaan ja ilmeisesti harrastivat lähdön aikana/jälkeen myös seksiä siellä ja baariin eivät lähteneet. Baarissa sitten sammuilua, kourimista ja baarista pihalle lentämistä. Tämä nyt ekana tulee mieleen. m25

Vierailija
166/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi siis missä tyypit poltti tupakkaa kun se vauva oli siellä😩

Ohis, mutta vielä 25 v sitten oli okei sauhutella vaikka lastenhuoneessa. Ajat on muuttuneet...

Vierailija
167/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalimpia tai oudoimpia:

- Baptistihäät. Tilaisuus vierasmäärään nähden aivan liian pienessä seurakuntatilassa. Ruoka yritetty laittaa rahan säästämiseksi itse, ja oli arkista ja omituista, muistaakseni jotain laatikkoa ja pahaa salaattia jossa oli rusinoita. Ohjelmana oli ainoastaan pöydissä istumista sekä loputtomasti puheita ja hengellisiä lauluja. 

- Mieheni isän 70 v synttärit. Mies ei ollut kertonut, että isä on juova alkoholisti, joten minä raukka olin pukeutunut hyvin, ja vähän jännittikin, kun ekaa kertaa tapaan miehen isän. Tiesin hänestä lähinnä että on ollut insinööri. Sinne kun mentiin niin olikin melkoinen kämppä ja melkoiset bileet. Jo eteisessä sukkahousut tarttuivat juoma- ja ruokaläiskiin ja kämpässä haisi pahalta. Röökinhaju, jota yleensä inhoan, oli siinä aromicocktailissa pieni paha, lähes kiva haju. Vieraat olivat myös melkoista sakkia. Öriseviä vanhoja juoppoja sekä miehen isän naisystävä, myös sössöttävä alkoholisti. Siellä kun istuttiin niin parikin kertaa näin jonkun vieraista siitä vaan kusevan sisätiloihin. Lisäksi juopuessaan lisää miehen isä ja tämän naisystävä alkoivat siinä vaan toisten nähden hyväillä toisiaan aika härskisti ja nainen mm riisui alushoususilleen. Mieheni käyttäytyi kuin touhu olisi maailman arkisinta menoa, ja vaikutti aidosti ihmettyneeltä kun aika pian sanoin että voitaisiinko me lähteä kotiin.

- Kotimyyntinä myydyn meikkimerkin kutsut. Paras tässä oli että kutsujen pitäjä halusi tehäd ihmisille meikkejä osoittaakseen miten hyvin tuotteet kaunistaa. Meikki vielä maksoikin, paitsi jos osti tuotteita tarpeeksi meikin sai ilmaiseksi. No, otin minäkin meikin sitten. Lopputulos: naamassa aivan liian kellertävää ja tummaa meikkivoidetta, räikeän oranssinpunaiset huulet, silmän tuhrittu harmaan ja mustan sävyillä sen näköiseksi kuin olisin saanut turpaan. Pakkohan se töhnä oli pois pestä ennen kuin menin julkiselle paikalle.

Mary Kay MF?

Vierailija
168/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin, etten koskaan ole ollut oikeasti huonoissa juhlissa. Mut sitten muistin reilun 10 vuoden takaiset vuosijuhlat Kalastajatorpalla. Edustin erästä tiedekunnan kattojärjestöä erään TKK:n ainejärjestön vuosijuhlissa. Olin ystäväni kanssa menossa juhliin, sillä oma järjestö maksoi yhden edustajan päivällislipun ja päätettiin maksaa toinen puoleksi ystäväni kanssa. Kaksi sinkkunaista ja miesvaltainen ainejärjestö - ei muuta kuin menoksi :)  Juhlamekkoja emme muistaakseni ostaneet erikseen näihin juhliin, mutta hiukset kampaajalla yms. Juhlapaikka oli hieno ja kaikki näytti hyvältä.

Kunnes löysimme pöydän, johon meidät oltiin plaseerattu. Kolme jo kauemmin työelämässä ollutta miestä. No, olemme ystäväni kanssa kokeneet monenlaisia juhlia, joten no problem. Mutta kyllä hyvää seurusteluun tarvitaan myös toinen osapuoli. Lyhyesti 1. mies: puhui työn ja perheen yhdistämisen haasteista ja oli muutenkin kuolettavan tylsät jutut. Häipyi juhlista heti jälkiruuan jälkeen. 2. mies oli juuri saapunut Kiinasta työmatkalta ja sammui (siis oikeasti sammui!) pöytään kesken juhlien 3. mies kertoi perheestään yms. Lähti bussilla jatkopaikalle, joka sattui olemaan minun ja ystäväni kotien lähellä, joten päätettiin käyttää ilmainen kyyti kotiin hyväksi. Ennen kuin ehdimme lähteä kävelemään kohti kotia, tämä mies yritti saada meidät kaupunkiasunnolleen kimppakivaa harrastamaan. Ollaan kyllä usein naurettu tuolle illalle :D

Vierailija
169/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta vielä 25 v sitten oli okei sauhutella vaikka lastenhuoneessa. Ajat on muuttuneet...

Mitä h*lvettiä? Olen 37-vuotias, ja en todellakaan ole kokenut tuollaisia aikoja! Missä wt-piireissä olet lapsuutesi viettänyt?

Vierailija
170/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat ovat muuttuneet ja hyvä niin. Nykyään tiedetään enemmän tupakan vaaroista. Ja tässä asiassa kauhistuttaa enemmän ne känniset ihmiset vastasyntyneen parissa, toivottavasti edes äiti ollut selvinpäin.

Vierailija
171/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h*lvettiä? Olen 37-vuotias, ja en todellakaan ole kokenut tuollaisia aikoja! Missä wt-piireissä olet lapsuutesi viettänyt?

Tupakointihan oli ennen (1900-luvulla) eleganttia ja hienon naisen merkki. Vasta viime vuosikymmeninä sen hienous on karissut, kun sen vaarat tiedostetaan, ja siitä tullut alempien sosiaaliluokkien tapa.

Vierailija
172/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO ei todellakaan ollut ok 25 vuotta sitten. Ehkä jos mennään 40 vuotta taaksepäin, niin ollaan noissa ajoissa.

Vierailija
173/298 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät, jossa morsian "murjotti" koko ajan. Yleensä morsian hymyilee ja on ystävällinen vieraille. Mutta tämä oli suupielet alaspäin... Miehen puoli ihmetteli jo etukäteen, mitä mies näkee tuossa epäkohteliaassa naisessa... Nyt onneksi eronneet mutta järkkyjä huoltajuuskiistoja :(

Vierailija
174/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät, jossa morsian "murjotti" koko ajan. Yleensä morsian hymyilee ja on ystävällinen vieraille. Mutta tämä oli suupielet alaspäin... Miehen puoli ihmetteli jo etukäteen, mitä mies näkee tuossa epäkohteliaassa naisessa... Nyt onneksi eronneet mutta järkkyjä huoltajuuskiistoja :(

Mies oli pettänyt polttareissa mutta nainen ei kehdannut perua häitä?

Vierailija
175/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulinpa, etten keksi mitään, mutta kun joku mainitsi yliopistobileet niin tulipa sitten mieleen se kerta kun eksyin Otaniemeen oman järjestön ja teekkareiden yhteissitseille. Omassa järjestössä olin tottunut sivistyineisiin juhliin, mutta teekkareilla olivat sekä juhla- että käytöstavat juntteja. Pöytäseura puhui lähinna rahasta ja vittuili meidän humanistien joutumisesta kaupan kassalle. Sitsilauluissa hakattiin päitä irti ja puhuttiin runkkaamisesta. Tauoilla tarjoiltiin kivoja yllätysdrinkkejä, kuten cocktailia joka näytti tarkoituksella siltä kuin joku olisi vetänyt spermat purkkiin. Toisen puolen pöytäseura joi itsensä ympärikänniin, lauloi ihmisten tuijottessa kaikki lisäsäkeistöt lampaiden ja lapsien panemisesta, ja loppuillasta yritti käydä lääppimään.

Jatkot jätin suosiolla väliin.

Päädyit palstamiesten juhliin.

Pahoitteluni.

Paskat bileet joo, mutta onko pakko lietsoa miesvihaa?

Vierailija
176/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat häät. Maniaa sairastava äitini halusi pitää "pienet hääjuhlat lähimmille ystäville ja perheelle". Juhlat paisuivat aivan järkyttävän kokoisiksi. Äitini halusi kerätä meille juhlilla sitten rahaa mutta kaikki ystävät ja sukulaiset olivat niin köyhiä että tuli kaikkea täysin typerää rojua lahjaksi ja isot kulut puvusta, tarjoomisista ym. Juhlista 15 vuotta ja vieläkin ahdistaa ajatella.

Vierailija
177/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkkitehti-opiskelijoiden bileet, olin ainut jonka vaatteet eivät olleet täysmustat, kukaan ei puhunut minulle mitään, varsinkin toiset naiset ottivat naamalleen sellaisen torjuvan ilmeen kun yritin porukassa puhua jotain small talkia. Olin paikalla arkkitehti-poikaystävän kanssa, onnex oli viiniä tarjolla...

Meilläkin on mies arkkitehti, mutta heidän kiltansa juhlat olivat aina mukavia ja kosteita. :> Nyt ovat valmistuneet jo, ja edelleen pidetään yhteyttä. Vaatteista heidät tunnistaa kyllä, kaikki on linjakasta, Marimekkoa, Samujia, perusvärejä, ei koruja tai sitten jotain hopeisia/muovisia/puisia jäyhän graafisia koruja...

Juu, nämä kyllä aina tunnistaa huonosti istuvista halpiskamoista, kuten juurikin luettelemasi Marimekko, Samuli jne. Siksipä emme koskaan porukkaansa eksy, vaikka arkkitehtejä molemmat koulutukseltamme olemmekin.

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinä ja puolisosi ette hengaa niiden toisten arkkitehtien/arkkitehtiopiskelijoiden kanssa, koska heidän pukeutumistyylinsä ja suosimansa vaatemerkit eivät vastaa teidän makuanne? :D

Kerrotko vielä, mihin merkkeihin kaltaisenne paremmat ihmiset pukeutuvat? Olen itsekin muotoilualalla ja olen aina tiennyt, että monet arkkitehdit kokevat olevansa ihan omaa kastiaan, mutta että arkkitehtien keskuudessakin on jokin sisäinen tyylihierarkia?

Jospa oli sarkasmia tuo! Se on vaikea laji, se sarkasmi. 😏

Vierailija
178/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät joissa istumapaikka oli ulkokatoksessa, kun muu väki sai istua sateelta, kylmältä ja hyttysiltä suojassa, lämpimässä sisällä. Ulos ei nähnyt leikkejä, ei kuullut hääparista hauskoja anekdootteja. Ei mitään. Olisi ollut itsen ja vauvan pukeutumisen kannalta kiva tietää etukäteen. Ei viihdytty kauaa.

Mukava että lahja kelpasi. Harmi että erositte pian.

Turun suunnalla? Uskovia?

Vierailija
179/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi jättänyt vauvaa yksin tuollaisiin olosuhteisiin. Ainakin olisin puhunut asiasta suoraan vanhemmille ja vieraille. Ja jos puhe ei mene perille, olisin poistunut paikalta soittamaan lastensuojeluviranomaisille.

Ihan kamalaa, että viikon ikäinen pikkuinen on humalaisten ympäröimänä. Ja tupakansavu ja kova musiikki siihen päälle. :(

Vierailija kirjoitti:

Tuttava sai vauvan ja pitivät juhlat tämän kunniaksi. Viikon ikäinen vauva nukkui sitterissä nurkassa sillä aikaa kun asunto oli täynnä vieraita jotka polttivat tupakkaa, joivat alkoholia ja kuuntelivat musiikkia.

Lähdin melkein heti pois.

Vierailija
180/298 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauheimpia juhlia ovat kotibileet, joissa isäntä/emäntä nököttää aivan lampaana eikä esittele vieraita toisilleen, herättele keskustelua tai toimi mitenkään aktiivisesti tehdäkseen vieraiden olon kotoisaksi.(...)

Asia on kyllä niin, että jokaisen, myös vieraiden tulee kantaa kortensa kekoon seurustelun suhteen. Kun vieraita saapuu, he tervehtivät isäntäperhettä, joka toivottaa vieraat tervetulleeksi ja pyytää käydä istumaan. Jos olohuone on täynnä ihmisiä, juuri saapuneet vieraat ITSE tervehtivät muita vieraita ja kättelevät ja esittelevät itsensä. Sen jälkeen vieraiden tulee osata small talkata muiden vieraiden kanssa. Kun kaikki ovat tulleet, niin sitten isäntä tai emäntä kohtottaa maljan ja pitää pienen tervetuliaispuheen. (Tai malja voidaan nostaa yksitellen vieraiden saapuessa.) Myöhemmin isäntäperhe voi johtaa keskustelua, varsinkin, jos muut eivät sitä tee.

Ärsyttävämpiä ovat vieraat, jotka istuvat tuppisuina kenties arvostellen muiden ihmisten puheita. Näitä meillä on onneksi harvoin, yleensä meidän kutsuilla juttu lentää ja ajatuksia vaihdetaan tiuhaan :) voi johtua siitä, että yleisin titteli kutsuillamme on toimitusjohtaja (isoja yrityksiä) eikä niissä hommissa pärjää, jos sosiaaliset taidot ovat surkeat.

No mutta hyvänen aika, esimerkillähän kerroit juuri, kuinka monin tavoin isännän/emännän on oltava aloitteellinen, jotta vieraat viihtyvät ja keskustelu pysyy käynnissä ja vireänä. Juuri näin tuleekin toimia. On kuitenkin todella noloa, jos isäntäväki ei hoida osuuttaan, vaan istuskelee yhden ystävän kanssa nurkassa ketään esittelemättä tai huomioon ottamatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän