Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse matkoilla, lapsi joutui sairaalaan, pitäisikö palata?

Vierailija
19.08.2016 |

Lähdimme puolison kanssa parisuhdematkalle 700 km kotoa. Kouluikäinen lapsi kotona kummin kanssa. Yöllä lapsi sairastui ja joutui päivystyksen kautta osastolle. Luultavasti ei tarvita toimenpiteitä, muuta kuin antibioottitippaa ja tarkkailua. Kummi lapsen mukana.

Jäisitkö lomalle vai lähtisitkö paluumatkalle lapsen luokse?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja te naiset jotenki sekoatte kun saatte lapsia :D Pitääkö siinä pennusa olla kiinni 24/7? Ei edes lomalla voi olla ilma lasta?? Voi nyyhky sentään! On varmasti ap:n muksuki kuoleman sairaana... Voi elämä, antakaa munki kaikki kestää...:DD

Vierailija
42/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku edes kysyä tuollaista?

Käsittämätöntä!

H$/#$&*tti nyt mietit, miten peloissaan sen ikäinen lapsi on yksin sairaalassa.

Järkyttäviä empatiakyvyttömiä vanhempia, anteeksi vain.

T. Tuohtunut yh, joka menisin (ja olen mennytkin) jopa sairaalan lattialle nukkumaan lapsen sängyn viereen, kun joutui hoitoon. Ja viereisissä sängyissä olevien lasten äidit olivat siellä lattialla yötä myös.

Itse taisin olla 9 tai 10 kun pienne onnettomuuden takia jouduin sairaalaan. Siellä minä makasin yksin sairaalasängyssä lukien kirjaa enkä kaivannut siihen ketään.

Jos tilanne ei ole vakava ja lapsi ei koe tarvitsevansa teitä niin voitte hyvin jäädä lomalle, lapsella on kuitenkin vierellään turvallinen aikuinen. Kannattaisi miettiä pystyttekö viettämään loppuloman rentoutuen vai stressaatteko lapsesta, turha siellä lomalla on olla jos kaipaa kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte siis sunnuntaina tulossa kotiin? Eri kyse on päivän erosta. Ei kannata, jos lapsella on tuttu kummi sen kanssa eikä ole eka kerta sairaalassa sekä tilanne hallinnassa. 

Vierailija
44/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin kokonaosuutta. Onko teillä miehen kanssa hyvä suhde? Kuinka vakava sairaus on? Voisiko lapsi tuntea syyllisyyttä ennenaikaisesta palaamisestanne? Onko lapsi itsenäisempi persoona, vai vielä ns. Vanhempien pikku tyttö. Mitä mieltä isä on? Onko kummi todella läheinen lapsen kanssa?

Noista saatte sen kokonaiskuvan, että miten te hoidatte asian. 12-vuotias on kuitenkin "jo aika iso". Eri asia jos olisi tarhaikäinen tai eka-tokaluokkalainen.

Vierailija
45/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin 12-vuotiaana hävennyt silmät päästäni jos äiti olisi tukka putkella tullut maailman toiselta puolen kotiin liian aikaisin koska jouduin olemaan yön sairaalassa jonkun pikkujutun takia :D tuon ikäinen on jo melkein yläasteella ja jos mukana on toinen tuttu aikuinen niin ainakin itse olisin pitänyt tuota nolona hössötyksenä

Vierailija
46/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helvetti mitä sakkia! "Onhan se jo 12..." LAPSI se on! Vaikka sillä lapsella olisi asiat noin kuten ap antaa ymmärtää, niin en kyllä pystyisi enää millään jatkamaan lomaa ja unohtamaan ja rentoutumaan -oikeastiko joku pystyy?!? - joten sama olisi lähteä kotiin.

Ja provohan tämä on. Eihän nyt kukaan oikeasti tule tällaista tänne kyselemään, eihän?!?

Vierailija
47/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka on noin tylsä, että pitää netissä notkua niin kotiin vaan.

Vierailija
48/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti joku äiti kysyy vauvapalstalta pitäisikö lähteä kotiin,kun lapsi on sairas. Oma äitini olisi tilannut varmasti yksityiskoneen ja lentänyt viivana paikalle. Pointtina, vaikka "vaara ohi" niin mikä tunne lapselle jää, kun te vain jatkatte lomailua. Mitä jos tilanne meneekin yllättäen pahemmaksi. Itse menisin kyllä heti kotiin, kyllä lapsi on tärkeämpi kuin lomamatka.

Vierailija
49/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisuus ratkaisee, mutta kyllähän 12-vuotias on vielä lapsi kuitenkin. Isompikin ihminen, aikuinenkin, kaipaa läheisiään erityisesti sairaana.

Olen ollut vähän vastaavassa tilanteessa lapsena, olin jo 15-vuotias. Ja vaikka vakuuttelin pärjääväni, ja pärjäsinhän minä toki, niin muistan vieläkin sen tunteen, kuinka pettynyt olin, kun vanhempani eivät tulleet.

Vierailija
50/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan laittaa tämän ketjun ylös ja linkata jatkossa jokaiseen keskusteluun, jossa vähätellään yksinhuoltajia. Ihan järkyttävää luettavaa, suorastaan itkettää ko lapsen puolesta, miten kurjalta hänestä mahtaa tuntua.

T. Se tuohtunut yh, joka nukkui lattialla sängyn vieressä, kun lapsi oli sairaalassa. Ja ei, Helsingissä Lastenklinikalla perheille ei ollut sänkyjä potilashuoneissa, kaikki aikuiset nukkuivat siellä lattialla.

Vierailija
51/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan laittaa tämän ketjun ylös ja linkata jatkossa jokaiseen keskusteluun, jossa vähätellään yksinhuoltajia. Ihan järkyttävää luettavaa, suorastaan itkettää ko lapsen puolesta, miten kurjalta hänestä mahtaa tuntua.

T. Se tuohtunut yh, joka nukkui lattialla sängyn vieressä, kun lapsi oli sairaalassa. Ja ei, Helsingissä Lastenklinikalla perheille ei ollut sänkyjä potilashuoneissa, kaikki aikuiset nukkuivat siellä lattialla.

No kylläpäs nyt meni tunteisiin.

Vierailija
52/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kylläpäs nyt meni tunteisiin.

Niin, kun on tunteet.

Vierailija
53/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet tähän mennessä saanut päätettyä lapsesi hoitoon liittyvistä asioista?

Vierailija
54/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

'Huokaus, todella syvä huokaus'.

Miten lapset pärjäsi 1900 -luvulla kun vanhemmat ei saaneet olla mukana sairaalassa?

Just oli puhetta kun 80 -luvun alussa serkku oli sairaalassa ja äitinsä ja isänsä sai käydä vierastunnin ajan, eli tunnin päivässä, potilaan luona... ja hyvin pärjäsi ja alle 10-v. oli silloin.

Eiköhän siis 12-v. pärjää kummin kanssa siellä sairaalassa jos tosiaan ei mistään vakavasta ole kyse.

Ja juu, meidän lapsi on ollut monesti sairaalassa ja aina olen ollut mukana mutta jos joku muu läheinen aikuinen olisi lapsen mukana niin luottaisin että lapsi pärjää jos sanoo pärjäävänsä.

Vierailija
55/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei se on ainutkertainen loma, älä pilaa sitä. Lapsia saa aina uusia, jos yksi menee rikki. Lomaile toki rauhassa.

Vierailija
56/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti kotiin, ja niin mieskin eli lapsen isä. En edes miettisi kahta kertaa. Jos ulkomaan matkasta kyse, lentolippua vaan ostamaan seuraavalle lennolle. Mikään matka ei ole niin tärkeä kuin oman lapsen terveys ja hyvinvointi.

Vierailija
57/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi kenenkään puolesta päättää. Se riippuu niin monesta tekijästä:

- onko lapsi hädissään tai yksinäinen. 12-vuotias tosin jo osaa ajatella muitakin eli saattaa teeskennellä urhoollista, jotta äiti ja isä eivät harmistuisi loman keskeytymisestä.

- millaisesta sairaudesta on kyse. Jos kivuliasta tai vaarallisesta, niin totta kai lähtisin kotiin ollakseni lapsen tukena.

- onko sairaala lapselle tuttu kokemus vai pelottava? Jos jälkimmäistä, niin kotiin.

- millainen lapsi on perusluonteeltaan. Arka lapsi tarvitsee vanhemman tuekseen.

- ja tämäkin kannattaa huomioida: kykenettekö te vanhemmat lomailemaan tuosta huolimatta. Ei kannata jäädä, jos loma menee murehtiessa lapsen pärjäämistä.

Muiden asia ei ole moralisoida. Te tiedätte itse parhaiten.

Vierailija
58/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää.. Missä pumpulissa teiän lapset elää? JOS lapsen luona on jo kumminkin tuttu ja turvallinen aikuinen nii miksi vanhempien pitäisi tulla höösäämään siihen 😂 Varsinkaan kun tilanne ei ole mitenkään hengenvaarallinen 😌

Vierailija
59/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 15-vuotiaan kanssa sairaalassa yhden yön tänä kesänä :)

Vierailija
60/66 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lapsen isä on asiasta mieltä? Onko hänestä ok, että lapsi on erossa vanhemmistaan sairaalassa?

Ja itse miettisin vähän kumminkin kantilta asiaa, on eri juttu huolehtia teinistä kotona, hengailla ja tehdä yhdessä kivoja juttuja vs olla ainoana aikuisena sen teinin kanssa sairaalassa. Siinä kohtaa se vastuu lapsen turvallisuudentunteesta on ihan erilainen.

Itse olisin jo kotimatkalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan