Kuinka monessa maassa olet käynyt?
Kommentit (53)
Ai no tietty oon käynyt myös Vatikaanissa. /19
Vierailija kirjoitti:
Miten maiden määrä voi riippua laskutavasta? Siis onko kyse siitä, onko kyseessä maa vai ei vai siitä, onko siellä käynyt vai ei?
Minä esim. en laskenut mukaan maita joihin kone on vain tehnyt välilaskun tai on ollut vaihto ilman kentältä poistumista.
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Hollanti, Espanja, Usa, Thaimaa.
29.
Asunut kolmessa. Mahdollisesti neljäs kutsuu pian. Tarjottiin töitä palkalla 4300e/kk, Suomessa taas tarjottiin 1700e/kk. Eipä tuota tarvi paljoa pähkäillä.
PS: Opiskelkaa kieliä, niin ovet avautuu.
Oisko joku 50-55 ja olen asunut kolmessa maassa. N23
Yli 30, joillain matkoilla on tullut samalla kertaa 4-5 maata ja näitä on tehty useampia vuosien mittaan. Ehkä kaikkineen n 70 reissua? Viimevuonna tuli jo 10 matkaa, tälle vuodelle tulee ainakin 9 reissua. Tämän vuoden uusi kohde oli Romania.
Lasken vain ne matkat/paikat joissa olen yöpynyt, en välilaskuja enkä läpiajoja.
Vierailija kirjoitti:
Mun tapauksessani on kysymys siitä, onko kyseessä maa vai ei. Esimerkiksi erilaiset nettilaskurit laskevat nämä eri tavalla.
Ongelmallisia ovat jonkin maan ns. "alusmaat". jotka kuitenkin ovat käytännössä ihan itsenäisiä. Näitä on paljon esimerkiksi Karibialla. Siis esimerkiksi:
- Britannian merentakaiset alueet, joita on kymmeniä, tunnetuimpina Caymansaaret, Falklandinsaaret, Gibraltar, Anquilla, Bermuda, Montserrat, Turks & Caicos ja Brittiläiset neitsytsaaret...
- Yhdysvaltain erityishallintoalueet Puerto Rico, Samoa, Guam, Neitsytsaaret,..
- Hong Kong ja Macao
- Australian merentakaiset alueet Joulusaaret, Kookossaaret ja Norfolkinsaaret
- Alankomaiden antillit Aruba, Bonaire ja Curacao sekä Sint Maarten
- Ranskan merentakaiset, mm. Guadeloupe, Martinique, Guyana, Reunion, Saint Matrin, Uusi Kaledonia,...
- Yhdysvaltain neitsytsaaret
- Tanskan Färsaaret ja Grönlanti
- Uuden Seelannin CookinsaaretEn laske käymikseni maiksi esimerkiksi niitä, joissa olen ollut vain lentokentällä tai laivan kyydissä (satamassakin) jos en ole poistunut maihin. Lasken että olen käynyt maassa vasta jos olen vartavasten mennyt katsomaan tai tekemään jotain siellä.
t. tuo 55-62 vastannut
Ou nou, palstalle on ilmestynyt uusi tunnistettava henkilö, risteilyhullu. Sama kirjoitustyyli ja päteminen on tullut tutuksi tällä viikolla muistakin matkailuaiheisista keskusteluista. Loppujen lopuksi tietämys kohdemaasta on amerikkalaismummon tasoa...
Ruotsi, Viro, Latvia, Venäjä, Englanti, Ranska, Espanja, Sveitsi, Saksa, Itävalta, Unkari, Tsekki, Slovakia, Kroatia, Kypros, Islanti, USA, Etelä-Afrikka, Namibia, Sambia, Botswana, Zimbabwe = 22
Näitä käytyjä maita laskevat vain typerimmät "travellerit" joille maiden lukumäärä on tärkeätä eikä suinkaan se matkustelu ja tutustuminen muihin maihin ja kulttuureihin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä käytyjä maita laskevat vain typerimmät "travellerit" joille maiden lukumäärä on tärkeätä eikä suinkaan se matkustelu ja tutustuminen muihin maihin ja kulttuureihin.
Aha. Eiköhän noilla 14-30 päivän reissulla ole ehtinyt muutakin tekemään kuin laskemaan rajanylityksiä. Mutta hyvä kun sinä tiedät paremmin;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. Eiköhän noilla 14-30 päivän reissulla ole ehtinyt muutakin tekemään kuin laskemaan rajanylityksiä. Mutta hyvä kun sinä tiedät paremmin;D
Arvasin, että löytyi nopeasti ensimmäinen "travelleri" johon osui.
Miksi teille on niin tärkeätä se käytyjen maiden lukumäärä? Tiedän monia jotka suunnittelevat jokaisen lomansa niin, että pystyvät käymään mahdollisimman monessa uudessa maassa ja sitten tulevat innoissaan listaamaan näitä maita kuvitellen olevansa jotenkin parempia "travellereita", kuin he jotka ovat löytäneet sen mistä ovat kiinnostuneita ja tutustuvan siihen paremmin tai vain nauttivat olostaan niissä maissa joista pitävät.
Jotenkin niin huvittavaa ja paljastavaa miten teillä menee heti kasetti poikki, kun joku hiemankin kritisoi tätä maiden keräilyä.
Itsellä 50-60 maata. Ehkä yli 60, jos laskee "väljästi". Noin puolet työmatkoilla käynyt ja puolet lomamatkoilla.
Esim. Onko kyseessä kolme eri maata, jos käynyt Tsekkoslovakiassa, Tsekeissä ja Slovakiassa?
Kohta 200 maata eli enemmän, kuin teillä. Mitä voitin?
Vierailija: 10-20 maata
Vierailija: 15-30 maata
Vierailija: 100 maata
Mistä tässä on tarkoitus keskustella ja ketä hyödyttää tai kiinnostaa, että joku täysin tuntematon vierailija nimimerkki kertoo käyneensä kolmessa maassa ja toinen viidessä?
Vierailija kirjoitti:
Kohta 200 maata eli enemmän, kuin teillä. Mitä voitin?
Peukkuja alas miksi? Siksi, että minulla on enemmän maita käytynä, kuin monella teistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että löytyi nopeasti ensimmäinen "travelleri" johon osui.
Miksi teille on niin tärkeätä se käytyjen maiden lukumäärä? Tiedän monia jotka suunnittelevat jokaisen lomansa niin, että pystyvät käymään mahdollisimman monessa uudessa maassa ja sitten tulevat innoissaan listaamaan näitä maita kuvitellen olevansa jotenkin parempia "travellereita", kuin he jotka ovat löytäneet sen mistä ovat kiinnostuneita ja tutustuvan siihen paremmin tai vain nauttivat olostaan niissä maissa joista pitävät.
Jotenkin niin huvittavaa ja paljastavaa miten teillä menee heti kasetti poikki, kun joku hiemankin kritisoi tätä maiden keräilyä.
Itseasiassa en ole tähän mennessä tiennytkään, tänäaamuna huvikseni laskin. Joten ei ole aikaa kulunut paljoa mun elämästäni tähän:) Älä huoli. Mitä tulee noihin useampiin maihin - pakko ylittää rajoja jos meinaa ajaa Suomesta Etelä-Eurooppaan. Ei siis kehuskelua vaan maantieteellinen realiteetti. Ja kyllä, minullakin on maa ja paikka johon olen tutustunut useamman vuoden vaikka reitti sinne onkin aina eri. Siellä on toinen "koti" ja ystäviä.
No en rupea tähän kaikkia maita luettelemaan, joku pian tunnistaa :-) Olen kyllä käynyt kaikilla mantereilla lukuunottamatta etelämannerta. Ja siis ne 55 ja 62 välissä olevat 7 paikkaa ovat tuossa laittamassani epäselvien luettelossa.