Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa maassa olet käynyt?

Vierailija
18.08.2016 |

Saa kertoa tarkemminkin :-)

Kuinka monessa maassa olet käynyt?

Vaihtoehdot

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta 200 maata eli enemmän, kuin teillä. Mitä voitin?

Peukkuja alas miksi? Siksi, että minulla on enemmän maita käytynä, kuin monella teistä?

Wau, täytyy onnitella. Suomessa ei ole montaa ihmistä jotka on käyneet kaikissa maailman maissa/valtioissa. Laskutavoista riippuen niitä on 193 tai 204.

Mä vaan mietin miten olet uskaltanut matkustaa esim Pohjois-Koreassa, Itä-Timorissa tai Hondurasissa, em tietty tehdään turistikäyntejä mutta monet muut on niin levottomia etten itse uskaltaisi;D

Vierailija
42/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Venäjä, Saksa, Tanska, Benelux-maat, Iso-Britannia, Ranska, Portugali, USA, Meksiko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä käytyjä maita laskevat vain typerimmät "travellerit" joille maiden lukumäärä on tärkeätä eikä suinkaan se matkustelu ja tutustuminen muihin maihin ja kulttuureihin.

Aha. Eiköhän noilla 14-30 päivän reissulla ole ehtinyt muutakin tekemään kuin laskemaan rajanylityksiä. Mutta hyvä kun sinä tiedät paremmin;D

Arvasin, että löytyi nopeasti ensimmäinen "travelleri" johon osui.

Miksi teille on niin tärkeätä se käytyjen maiden lukumäärä? Tiedän monia jotka suunnittelevat jokaisen lomansa niin, että pystyvät käymään mahdollisimman monessa uudessa maassa ja sitten tulevat innoissaan listaamaan näitä maita kuvitellen olevansa jotenkin parempia "travellereita", kuin he jotka ovat löytäneet sen mistä ovat kiinnostuneita ja tutustuvan siihen paremmin tai vain nauttivat olostaan niissä maissa joista pitävät.

Jotenkin niin huvittavaa ja paljastavaa miten teillä menee heti kasetti poikki, kun joku hiemankin kritisoi tätä maiden keräilyä.

Pöh. Tässä kysyttiin, monessakin maassa on reissannut, niin ihmiset vastaavat. Eikö saisi :)

Olen se, jolla on nelisenkymmentä maata käytynä, eikä moneen vuoteen ole tullut lisää, kun on yrittänyt matkailla kohtuullisen lentomatkan päässä. Maiden keräily ei ole ollut mun juttu, mutta minusta siinä ei ole mitään vikaa. Hyvin voisin kuvitella, että esim. eläkkeellä kävisin kaikissa maailman maissa (ainakin turvallisissa). Keräähän ihmiset postimerkkejä tai lasinalustojakin, miksipä maiden "keräily" olisi sen huonompi harrastus?

Vierailija
44/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28-33 maata, riippuen siitä lasketaanko Vatikaani omaksi maakseen, sekä siitä, miten Tsekkoslovakia ja Jugoslavia lasketaan. Molemmissa kävin ennen hajoamista, mutta useammilla alueilla, jotka nyt ovat omia maitaan. Esimerkiksi Tsekkoslovakian matkalla kävin sekä nykyisen Tsekin, että nykyisen Slovakian alueella. Saksassa kävin ennen yhdistymistä, mutta vain Länsi-Saksan puolella, entisen Itä-Saksan puolella kävin vasta yhdistymisen jälkeen.

Koko lista (Vatikaani omanaan, Jugoslavia ja Tsekkoslovakia kumpikin yhtenä valtiona):

Ruotsi, Tanska, Norja, Viro, Latvia, Liettua, Iso-Britannia, Irlanti, Espanja, Portugali, Belgia, Alankomaat, Luxemburg, Saksa, Ranska, Italia, Kreikka, Itävalta, Unkari, Sveitsi, Tsekkoslovakia, Romania, Bulgaria, Jugoslavia, Vatikaani, Japani, USA, Turkki, Puola.

Juu, on tultu kierrettyä Eurooppaa autolla :D

Vierailija
45/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tapauksessani on kysymys siitä, onko kyseessä maa vai ei. Esimerkiksi erilaiset nettilaskurit laskevat nämä eri tavalla.

Ongelmallisia ovat jonkin maan ns. "alusmaat". jotka kuitenkin ovat käytännössä ihan itsenäisiä. Näitä on paljon esimerkiksi Karibialla. Siis esimerkiksi:

- Britannian merentakaiset alueet, joita on kymmeniä, tunnetuimpina Caymansaaret, Falklandinsaaret, Gibraltar, Anquilla, Bermuda, Montserrat, Turks & Caicos ja Brittiläiset neitsytsaaret...

- Yhdysvaltain erityishallintoalueet Puerto Rico, Samoa, Guam, Neitsytsaaret,..

- Hong Kong ja Macao

- Australian merentakaiset alueet Joulusaaret, Kookossaaret ja Norfolkinsaaret

- Alankomaiden antillit Aruba, Bonaire ja Curacao sekä Sint Maarten

- Ranskan merentakaiset, mm. Guadeloupe, Martinique, Guyana, Reunion, Saint Matrin, Uusi Kaledonia,...

- Yhdysvaltain neitsytsaaret

- Tanskan Färsaaret ja Grönlanti

- Uuden Seelannin Cookinsaaret

En laske käymikseni maiksi esimerkiksi niitä, joissa olen ollut vain lentokentällä tai laivan kyydissä (satamassakin) jos en ole poistunut maihin. Lasken että olen käynyt maassa vasta jos olen vartavasten mennyt katsomaan tai tekemään jotain siellä.

t. tuo 55-62 vastannut

Toinen ongelma ovat muuttuneet rajat. Jos on aikanaan reissannut ympäri Jugoslaviaa, niin onko nykylaskujen mukaan käynyt Serbiassa, Kroatiassa, Montenegrossa ja Bosnia Herzegovinassa?

Vierailija
46/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmessa. Peruna-, porkkana- ja sitä kolmatta en enää muista.

Vierailija
47/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 50-60 maata. Ehkä yli 60, jos laskee "väljästi". Noin puolet työmatkoilla käynyt ja puolet lomamatkoilla.

Esim. Onko kyseessä kolme eri maata, jos käynyt Tsekkoslovakiassa, Tsekeissä ja Slovakiassa?

Tarkoitat varmaan Tšekkoslovakioissa, Tšekeissä ja Slovakioissa.

Vierailija
48/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peukkuja alas miksi? Siksi, että minulla on enemmän maita käytynä, kuin monella teistä?

Wau, täytyy onnitella. Suomessa ei ole montaa ihmistä jotka on käyneet kaikissa maailman maissa/valtioissa. Laskutavoista riippuen niitä on 193 tai 204.

Mä vaan mietin miten olet uskaltanut matkustaa esim Pohjois-Koreassa, Itä-Timorissa tai Hondurasissa, em tietty tehdään turistikäyntejä mutta monet muut on niin levottomia etten itse uskaltaisi;D

Nyt pitää kommentoida vaikka en ole tuo jolta kysyt, enkä ole käynyt kuin alle 30 maassa, mutta esim. tuolla Pohjois-Koreassa olen ollut reilun viikon. Ei noissa "vaarallisissa" maissa ole oikeasti mitään vaarallista hyvin ja normaalisti käyttäytyvälle turistille. Ihan omaa hölmöyttä on jos alkaa esim. kritisoimaan maan hallitusta tms. Vaarallisia ovat sellaiset joissa turisteja ryöstetään, esim. nyt tapetilla oleva Brasilia.

Vierailija
49/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro, Ruotsi, ja Tunisia n. 7 vuotta sitten.

Vierailija
50/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 6 eri maassa siten, että olen kyseissä maissa oleskellut (ei välilaskuja ym). Tänä vuonna olen ehtinyt käydä 4 maassa, eli olen vasta aloittanut matkailun =). Marras-joulukuussa Espanjaan ja saa nähdä mitä ensi vuodelle keksii. Ehdotuksia otetaan vastaan!

Vierailija
51/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivälehdissä oli viime kesänä juttua Jormasta, joka oli käynyt kaikissa maailman valtioissa. Ainut paikka missä hänet oli ryöstetty oli Kanarian saaret.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-2000000980765.html

Vierailija
52/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä käytyjä maita laskevat vain typerimmät "travellerit" joille maiden lukumäärä on tärkeätä eikä suinkaan se matkustelu ja tutustuminen muihin maihin ja kulttuureihin.

Aha. Eiköhän noilla 14-30 päivän reissulla ole ehtinyt muutakin tekemään kuin laskemaan rajanylityksiä. Mutta hyvä kun sinä tiedät paremmin;D

Arvasin, että löytyi nopeasti ensimmäinen "travelleri" johon osui.

Miksi teille on niin tärkeätä se käytyjen maiden lukumäärä? Tiedän monia jotka suunnittelevat jokaisen lomansa niin, että pystyvät käymään mahdollisimman monessa uudessa maassa ja sitten tulevat innoissaan listaamaan näitä maita kuvitellen olevansa jotenkin parempia "travellereita", kuin he jotka ovat löytäneet sen mistä ovat kiinnostuneita ja tutustuvan siihen paremmin tai vain nauttivat olostaan niissä maissa joista pitävät.

Jotenkin niin huvittavaa ja paljastavaa miten teillä menee heti kasetti poikki, kun joku hiemankin kritisoi tätä maiden keräilyä.

Mitä ihmettä horiset? Tässä nimenomaan kysyttiin monessako maassa on käyty ja sitten kun luvun ilmoittaa, niin koet asiaksesi kritisoida henkilöä siitä, että hän "keräilee" maita? Lopeta kadehtiminen ja tee sinäkin sitten elämälläsi jotain.

T: ei-keräilijä.

Vierailija
53/53 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi, Ruotsi, Viro, Saksa, Hollanti, Iso-Britannia, Italia, Kroatia, Thaimaa, Malesia, Japani.

Ihan hyvin ottaen huomioon, että aloitin matkustelun vasta lukion jälkeen ja ikää nyt 25v. Opiskelijana matkustaminen on ollut aikamoista pennin venytystä, mutta mielummin 400e aasian lennot kahdella välilaskulla kuin vaikka adidaksen verkkapuku ja parit kengät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme