Huomenna torstaina pörssisähkö on jälleen superhalpaa uuni päälle ja pyykit pyörimään
Alkuyöstä sähkö pysyy jopa negatiivisella aina aamukuuteen saakka. Aamukahvitkin aina kello yhdeksään saakka voi keitellä alle sentin kilowattitunnilla.
Yhdeksästä klo 13:een pörssisähkö maksaa hieman rapiat 3 senttiä kilowattitunnilta, kunnes hinta laskee jälleen alle senttiin.
Siinä pysytään koko loppuillan, joten nyt on hyvä hetki laittaa pesukone ja kuivuri päälle sekä vaikka napauttaa myös kiuas kuumenemaan, jos siltä tuntuu.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Sähkönsiirto maksaa edelleen yhtä paljon kuin ennen. T. Sähkölämmitys ok talon omistaja
Sähkönsiirrosta maksat, käytit sähköä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkönsiirto maksaa edelleen yhtä paljon kuin ennen. T. Sähkölämmitys ok talon omistaja
Sähkönsiirrosta maksat, käytit sähköä tai et.
Toki kk-maksu menee siirrosta, kuten myös käyttösähköstä (ainakin uusimmissa sopimuksissa).
Mutta siirronkin hintaan vaikuttaa myös käytetyn sähkön määrä.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä pelaamista. Onneksi on määräaikainen sopimus.
Minulla on määräaikainen 8,2snt/kwh ja soppari loppuu helmikuussa 2024.
En ole seurannu paljon sopparit nyt on mutta ei uutiset enää sähkökriisistä kirjottele joten luulen joku 3-4snt/kwh irtoo soppari pariksi vuodeksi.
Uusin sopparin just ennen energiakriisiä mutta kriisi on ohi jo ollu vuoden verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole seurannu paljon sopparit nyt on mutta ei uutiset enää sähkökriisistä kirjottele joten luulen joku 3-4snt/kwh irtoo soppari pariksi vuodeksi.
Uusin sopparin just ennen energiakriisiä mutta kriisi on ohi jo ollu vuoden verran.
Sama homma. Sopimus uusittiin keväällä ennen hinnan suurinta nousua ja astui voimaan vasta kesällä vanhan sopimuksen mentyä umpeen. Kannatti olla ajoissa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyskuun hinnaksi mulle pörssisähköllä tuli 4,6 snt/kWh. Kalliilta tuntuisi maksaa 8 snt. Pörssisähkö oli syyskuussa välillä tosi kallista, mutta silti hinta jäi alle 5 senttiin. Ja olen töissä 8-16, joten ei mahdollista kauheasti ajoittaa, vaan sähkönkäyttö sijoittuu iltoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin sopparin just ennen energiakriisiä mutta kriisi on ohi jo ollu vuoden verran.Syyskuun hinnaksi mulle pörssisähköllä tuli 4,6 snt/kWh. Kalliilta tuntuisi maksaa 8 snt. Pörssisähkö oli syyskuussa välillä tosi kallista, mutta silti hinta jäi alle 5 senttiin. Ja olen töissä 8-16, joten ei mahdollista kauheasti ajoittaa, vaan sähkönkäyttö sijoittuu iltoihin.
Köyhälle kaikki on kallista.
Mulla on mökillä 14,5c/kWh määräaikainen vieläkesän alkuun asti, kaupunkiasunnossa pörssisähkö.
Olen mökillä aika paljon talvellakin. Puu-uuneja on, mutta klapitkin ovat kalliita.
Eniten silti ärsyttää Carunan perusmaksu: lähes 30€/kk. Se menee, vaikka sähköä ei käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusin sopparin just ennen energiakriisiä mutta kriisi on ohi jo ollu vuoden verran.Syyskuun hinnaksi mulle pörssisähköllä tuli 4,6 snt/kWh. Kalliilta tuntuisi maksaa 8 snt. Pörssisähkö oli syyskuussa välillä tosi kallista, mutta silti hinta jäi alle 5 senttiin. Ja olen töissä 8-16, joten ei mahdollista kauheasti ajoittaa, vaan sähkönkäyttö sijoittuu iltoihin.
Ihan itsekö luulit keksineesi tyon typerän sanonnan?
Pointti on se, että tuntuu epäreilulta maksaa samasta tuotteesta moninkertainen hinta.
Vierailija kirjoitti:
Kuten myös vesi maksaa yhtä paljon kuin ennen, jos siis aikoo vaikkapa pyykkikonetta käyttää, kuten ap totesi.
Koko ikäni maksanut sähköstä liikaa. Mies maksoi laskut ja hintaa ei seurattu.
Yli 300 euroa sähkölasku neliössä. Osittain oli lattialämmitys ja sähkönkäyttöä ei seurattu.
Nyt mennään pörssillä ja puolet halvemmalla ja ikinä ei kiinteää oteta. Jotain tämä sähkökriisi opetti meille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pörssisähköstä jankutetaan ja jankutetaan ?
Tämä.
Ei ennen kukaa puhunu pörssisähköstä mitään mutta nyt jopa iltapäivälehdet kirjoittelee siitä viikottain. Monet ei edes tienny koko pörssisähköä että se on olemassa.
Tämä on minusta jopa epäilyttävää, mikähän takaa ajatus tässä hommassa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse köyhyydestä. En halua enää noille kroisoksille antaa rahojani.
Ww2 pelurit roikkuivat sähkötolpan nokassa.
Putttinin pelurit pyörittävät nykyisiä markkinoita.
Pjuuuuttiiiin tahtoisi pääztä Europpaan tuhoamaan nazzzzzzeja.