Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juma! Mies antaa 11-kuista isosisarusten vastuulle :((

Vierailija
18.08.2016 |

Mua niin ärsyttää, kun mies antaa surutta isosisarusten (sisko 7v, veli 6v) vastuulle, esim kylvettää itse pientä, sitten antaa siskolle syliin ja tämä vie pyyhkeineen vauvan makkariin vanhempien sängyn päälle puettavaksi. Vauva nousee pystyyn ja keikkuu. Mies tulee perässä kunhan ehtii...voi vaikka omat hampaat siinä pestä. On vaan tyytyväinen jos isommat haluaa hoitaa, kun itse ei tykkää esim pukea rimpuilevaa nuorimmaksta. Mä olen sanonut asiasta vihaisesti monta kertaa, että EI SAA jättää tuon ikäisille! Voi tippua sängyltä, voi rempauttaa pään niin että niskat menee..mitä vaan. Miehen mielestä olen liian hysteerinen, kyllä ne nyt saavat oppia hoitamaan ja harjoitella. Antaa myös pienimmän olla isojen huoneessa kun leikkivät pikkulegoilla tms, sanoo välillä isommille että mitäs se Xx siellä touhuaa, katsokaa ettei syö mitään. Ja mies välillä itse katsoo. Mutta yhtälailla joku on huomaamatta, kun nuorimmainen laittaa jotain pientä suuhunsa.
Sanon, että tottakai voivat harjoitella, mutta aikuisen tulee olla mukana ja auttaa ja seurata!
Mies antaa edelleen vaikka olen kuinka sanonut tiukasti. Mulla on olo, etten uskalla jättää pientä enää miehen vastuulle niin että toiset lapset kotona. Ikävää:(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteria on kamala sairaus.

Vierailija
22/28 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo 10 v. kun jouduin hoitamaan nuorempaa sisarusta ilman vanhempien läsnäoloa. Muistan vain kauhulla odottaneeni koska vauva herää ja sitten epätoivoisena hyssytellyt ja kanniskellut ympäriinsä toivoen sen lopettavan itkemisen. Minulla ei ollut mitään käsitystä mitä pitäisi tehdä. Siinä ei siis ole vain vauvan hyvinvointi kyseessä vaan hoitavalle sisaruksellekin voi tulla traumoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva. Tein myös lapsen samankaltaiselle miehelle, mutta huomattuani, että mies ei pysty ottamaan vastuuta vaan rallattelee vaan menemään muita asioita hoitaessaan vauvaa, niin päätin olla tekemättä enempää lapsia. Erottiin heti kun lapsi oli mielestäni riittävän iso ollakseen isänsä kanssa kahden. Karua, mutta totta.

Vierailija
24/28 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko järjestää niin, että mies ensi kerralla mukaan neuvolaan, ja siellä otat asian puheeksi? Jos hän uskoisi ammattilaisen mielipidettä. Tai jos ei mies pysty tulemaan neuvolaan niin otat asian siellä kuitenkin puheeksi, ja mietitte siellä miten asiassa kannattaa edetä että miehen saa uskomaan.

Vierailija
25/28 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhuoneen oveen kannattanee laittaa turvaportti tuon pikkulegohomman vuoksi. Meillä kyllä suurempi ongelma oli se että jos vauva pääsi rikkomaan legorakennelmia niin tulistunut sisarus saatto esim huitasta sen kumoon(noilla toki pienempi ikäero)

Sitä en ihan ymmärrä miksei lapset voisi kantaa tai pukea jos kerran haluavat. En ymmärrä mikseivöt osaisi käsitellä turvallisesti. Voihan heille laittaa hoitoalustan tai muovifroteen palan vaikka olkkarin lattialle niin saavat siinä pukea eikä vauva pääse tippumaan.

Vierailija
26/28 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono tilanne. Mies vastuuton. Lasten kanssa jotain sattuu aina kuitenkin, joten kamala vastuu 6-ja 7-vuotisille, kantaa loppuelämänsä ko. muistoa (voi olla läheltä piti tilannekin). Sitten lapset aikuisena ymmärtävät miten juntteja vanhemmat olivatkaan kun antoivat liian suurta vastuuta liian aikaisin.

Miehesi tuosta tuskin muuttuu, joten pystyisitkö sinä olemaan lasten tukena tiiviimmin vielä vuoden. Ei eskari/eka/tokaluokkalainen voi ottaa vastuuta vauvan kylvettämisrstä!

Tämä! Mun 7-vuotias ei ole ikinä hetkeäkään vastuussa mun 1-vuotiaasta, 4-v vielä vähemmän. Eivät ole ikinä keskenään vahtimatta ja pienempi ei kantele vauvaa. Kaveripiirissäni on hyvä varoittava esimerkki. Isosisko oli hetken ollut vastuussa ja sinä aikana oikeasti sattui se vahinko ja kaveri oli pudonnut portaista. Siitä seurauksena kaverillani on lievä aivovaurio ja siskonsa tuntee yhä syyllisyyttä.

Vierailija
27/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/28 |
19.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä