Miten se lisää työllisyyttä, jos ansiosidonnaista lyhennetään?
Ihmiset putoavat nopeammin köyhyyteen, jos (kun) ansiosidonnaisen päivärahan maksuaikaa lyhennetään. Sitäkö ne haluaa, lisää köyhiä suomeen, toimeentulotuki luukulle?
Ei mitään järkeä, mutta sitähän ei ole ollut pitkään aikaan.
KUN EI NIITÄ TYÖPAIKKOJA OLE!
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis liitothan sen ansiosidonnaisen maksaa. Ei siihen kulu valtion rahoja. Luulisi, että pitäisivät ihmiset mielummin mahd.pitkään poissa valtion luukuilta.
Vanha vitsi. Liitot maksavat ansiosidonnaisista 5%, loput 95% kerätään sekä työnantajilta että kaikilta työntekijöiltä, myös kassaan kuulumattomilta.
Jep. Liitoille menevät maksut menee pomojen huippupalkkoihin, sijoituksiin ja edustusillallisiin. Eli byrokratian ylläpitämiseen, ei työttömyyskorvausten maksuun
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen voisi yhä lakkauttaa kokonaan. Työmarkkinatuelle vaan suorilla.
"Mutta kun mun elintaso tippuu :("
Hiljaa senkin itsekkäät vetelykset. Säästöistä hyötyy koko suomi.
Työmarkkinatuenkin voisi lakkauttaa kokonaan. Karenssille vaan suoraan, koska jokainen joka ei tee työtä on laiska pummi eikä ansaitsisi niitäkään armonpaloja.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen voisi yhä lakkauttaa kokonaan. Työmarkkinatuelle vaan suorilla.
Näin voi kirjoittaa vain sellainen joka on jo valmiiksi sossutuilla elävä luuseri. Ansiosidonnaisen eteen on tehty vuosia töitä (itse 35v ennen kuin jäin 2kk ansiosidonnaiselle) ja mielestäni kyllä rehellisesti ansaittu. Harva työstä pudonnut kun jää nautiskelemaan siitä työttömyydestä vaan etsii aktiivisesti uutta. Pitäisikö siitä rankaista jos ei työtä löydy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaa senkin itsekkäät vetelykset. Säästöistä hyötyy koko suomi.Näin voi kirjoittaa vain sellainen joka on jo valmiiksi sossutuilla elävä luuseri. Ansiosidonnaisen eteen on tehty vuosia töitä (itse 35v ennen kuin jäin 2kk ansiosidonnaiselle) ja mielestäni kyllä rehellisesti ansaittu. Harva työstä pudonnut kun jää nautiskelemaan siitä työttömyydestä vaan etsii aktiivisesti uutta. Pitäisikö siitä rankaista jos ei työtä löydy?
Täh? Eikö tehdystä työstä palkita jo eläkkeellä? Miksi maksaa järjettömän korkeita rahoja jos joutuu työttömäksi? Työmarkkinatuelle siitä vetys, sossusta saatat saada vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Et kyllä osaa selvästikään ajatella asiaa perheellisten ja asuntolainat niskassa olevien ihmisten kannalta lainkaan. Suomessa sitäpaitsi ansiosidonnainen on yleensä vain n. 60% palkasta käytännössä (monissa maissa selvästi korkeampi työttömyyden alkuvaiheessa, joissain maissa n. 90% palkasta, esim. Tanska ja Hollanti jos oikein muistan), monet saavat käytännössä ansiosidonnaista n. 1000-1400e/kk eli ei puhuta yleensä mistään isoista summista. Yleensä ansiosidonnaista saa juuri sen verran ettei tarvitse toimeentulotukeen turvautua.
Miten säästöistä hyötyy koko Suomi jos samalla kulutus laskee? Eli kun ansiosidonnaisia leikataan, niin ostovoima alenee ja se näkyy taas suoraan esim. ruokakauppojen myynnissä. Ei tämä yhtälö ole ihan yksinkertainen.
Ansiosidonnaisen leikkaaminen ei kauheasti luo uusia työpaikkoja, se kyllä tehostaa jonkin verran olemassa oleviin työpaikkoihin hakeutumista varmastikin. Uhkana on että jos sosiaaliturvaa voimakkaasti leikataan, niin houkutus rikolliseen toimintaan samalla kasvaa selvästi.
Täsmälleen näin! En ollut uskoa silmiäni, kun kerran eksyin yhteen STTK-laiseen hoitsujärjestöön vähäksi aikaa hommiin. Karsea, korruptoitunut systeemi, jonka ainoa tavoite on tuottaa hyötyä toimihenkilöille tai oikeastaan puheenjohtajalle.
Velkaantumistahtia on pakko leikata. Velkaantuminen ei ole hyvä asia, vaikka vassarit yrittävät näin vakuuttaakin. Kysykää vaikka kreikkalaisilta. Mamutus maksaa yli 10 miljardia verorahoja vuodessa. Siitä ei tingitä, siksi pitää leikata köyhiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen tarkoitus ei ole tarjota parin vuoden palkallista lomaa työpätkien välissä, tämä ihan vasemmistolaisille tiedoksi.
Eikä ansiosidonnaista ole tarkoitettu selkänojaksi ostettaessa ylihintaista asuntoa "porvareilta" vaan se ylikallis gybrockuutio pitää jättää ostamatta kunnes hinta on asettunut kansan maksukyvyn mukaiselle tasolle ja pankit kaukaa viisaita kun myöntävät asuntoluottoja nihkeästi nykyään :D
Parasiitti elitistit kovin yrittävät kyykyttää kansaamme.Köyhyyttä lisätessä voittoa voittoa lisää rahaa voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi insinöörin pitäisi jakaa postia, kun postinjakajia on irtisanottu ja työttöminä?
Miksi sen työttömän insinöörin ei pitäisi mennä siivoomaan tai jakaa postia?
Ovatko nämä työt liian huonoja korkearvoiselle insinöörille?
Postinjako muutettava niin että jakaminen on tuottavaa työtä. Syrjäseuduilla asukkaat hakekoot postinsa itse jostain jakelupisteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi insinöörin pitäisi jakaa postia, kun postinjakajia on irtisanottu ja työttöminä?
Postinjako muutettava niin että jakaminen on tuottavaa työtä. Syrjäseuduilla asukkaat hakekoot postinsa itse jostain jakelupisteestä.
Mulla on parempi ehdotus: Postin jakaminen on lopetettava kokonaan. Kaikki hakekoon postinsa suoraan lähettäjältä. Siinä saa samalla liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Parasiitti elitistit kovin yrittävät kyykyttää kansaamme.Köyhyyttä lisätessä voittoa voittoa lisää rahaa voittoa.
Sanoo anarkisti vaatiessaan kansalaispalkankorotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis liitothan sen ansiosidonnaisen maksaa. Ei siihen kulu valtion rahoja. Luulisi, että pitäisivät ihmiset mielummin mahd.pitkään poissa valtion luukuilta.
Valtio rahoittaa osuuden ansiosidonnaisesta.
Valtio ja yritykset maksavat ansiosidonnaisesta 95%
Lopusta 5%, eli "kassamaksusta" on vielä verovähennysoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parempi ehdotus: Postin jakaminen on lopetettava kokonaan. Kaikki hakekoon postinsa suoraan lähettäjältä. Siinä saa samalla liikuntaa.
Jokainen käyköön poimimassa oman postinsa jostain kasasta jakelukeskuksesta.
No kun siis meillähän on tämä työvoimapula. Nyt pitää vaan saada työttömät lusmuilijat tajuamaan tämä. Lisäksi pitää ryhtyä yrittäjäksi, olipa edellytyksiä tai ei. Sillä säästetään pitkä penni, sillä yrittäjät ovat huomattavasti heikomman sosiaaliturvan piirissä kuin työntekijät.
t. viiskymppinen, 25 v:n työkokemuksella varustettu koulutettu työtön, joka hakenut kymmeniä paikkoja, mutta kun on joka paikkaan liian vanha, ja kouluttamaton esim. siivoojaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, siis kassan jäsenmaksu on vain pieni osuus, sillä ei ole kovin suurta merkitystä. Kuukausittain maksetaan palkasta erikseen työttömyysvakuutusmaksua, joka on se merkittävä osuus.
Valtio voisi kustantaa työttömille lopetuspillerin, niin ahtaalle ihmiset ajetaan ettei elämä ole elämistä vaan jokapäiväistä kitumista ja kärsimistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtio ja yritykset olemme loppujen lopuksi "me".
En ole ikinä ollut päivääkään työttömänä eikä sellaista uhkaa ole näköpiirissä nytkään. Silti mua raivostuttaa ihan suunnattomasti tämä nykyisen hallituksen loputon tarve kyykyttää työttömiä, vanhuksia, lapsiperheitä, sairaita. Ihan kuin työttömät/työkyvyttömät vain laiskuuttaan "vetelehtisivät" kotona ja eläisivät "pummilla". Tämä on se sanoma, jota hallitus haluaa tuoda esille näillä jatkuvilla toimillaan. On suorastaan törkeää vielä syyllistää näitä ihmisiä laiskoiksi loisiksi, kun ovat juuri saaneet potkut yt-neuvotteluissa. Hallitus ja ek ilmiselvästi haluavat Suomeen orjatyön takaisin, näin omistajat saavat vieläkin suuremmat voitot kun palkkakustannukset jäävät kokonaan pois.
Samaan aikaan meitä töissäkäyviä pieni- ja keskituloisia kuritetaan vähän lisää; palkat pienenee, työnantajamaksuja siirretään meidän maksettaviksi, työaika lisääntyy, bensan hinta nousee taas, kilometrikorvaukset pienenee jne. Ihan vakavissani tässä mietin, että ryhtyisin oikeasti kotona laiskottelevaksi sosiaalipummiksi, kun kerran hallituksen mielestä semmoisia on muutenkin maa pullollaan. Suunnilleen saman toimeentulon saan sosiaalitoimistostakin, kuin nyt töissä käyvänä.
Tuntuu että mitä vain teet, niin keppiä tulee hallitukselta kuitenkin koska en ole sitä rikasta ökyeliittiä. Muilla ei tunnu olevan ihmisarvoa enää tässä maassa.