Miten se lisää työllisyyttä, jos ansiosidonnaista lyhennetään?
Ihmiset putoavat nopeammin köyhyyteen, jos (kun) ansiosidonnaisen päivärahan maksuaikaa lyhennetään. Sitäkö ne haluaa, lisää köyhiä suomeen, toimeentulotuki luukulle?
Ei mitään järkeä, mutta sitähän ei ole ollut pitkään aikaan.
KUN EI NIITÄ TYÖPAIKKOJA OLE!
Kommentit (94)
Jos ja kun olen työtön vielä ansiosidonnaisen päätyttyä niin olen oikeuttettu asumistukeen. Sitä siis riennän hakeamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen tarkoitus ei ole tarjota parin vuoden palkallista lomaa työpätkien välissä, tämä ihan vasemmistolaisille tiedoksi.
Ei siinä mitään rajoituksia ole. Kyllä sen "tarkoituksen" voi ihan itse päättää.
Itse pidin 35 työvuoden jälkeen 500 päivää "sapattivapaata". Sitten jaksoi painaa vielä 10 vuotta töitä.
Nyt olen eläkkeellä. Olen siis tuplaloinen ja se on mukavaa.
Hölmöläisten touhua. Nyt sitten alennetaan kai veroja? Joo. Itsellä se muutama kymppi vuodessa, mitä ilmeisesti jää nettona enemmän käteen sujahtaa nopeasti kasvaneisiin lääkemenoihin.
Työpaikat eivät lisäänny eikä vienti vedä, vaikka työttömiltä otettaisin pois kaikki korvaukset. Ei ole mitään järkeä siinä ideassa, että esimerkiksi yliopistoista valmistuneet ryhtyisivät joukolla siivoojiksi tai puhelinmyyjiksi. Siivoojan työ edellyttää osaamista, jota ei kartu sillä, että kotonasi siivoat. Miksi maistereitten pitäisi viedä vähemmän koulutettujen työt?
Ei mene jakeluun useakaan hallituksemme linjaus. Maan asioita hoidetaan kuin kyse olisi kempeleläisestä pk-yrityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaisen tarkoitus ei ole tarjota parin vuoden palkallista lomaa työpätkien välissä, tämä ihan vasemmistolaisille tiedoksi.
mä ole joutunut tuolle "lomalle" vouden 2009 jälkeen jo kaksi kertaa ilman omaa haluani lomailla. Nyt olen työmarkkinatuki + sossu lomalla eikä sekään ole mun valinta. Mutta jatkakaa vaan väsynyttä provoilua työhaluttomista kun teidät jo tunnetaan kirjoitustyylistänne.
Kannattaisiko hakea sitä työtä niin ei tarvitsisi päivät pitkät koittaa tunnistaa anonyymejä kirjoitustyylistä.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/201206-paaluottamusmies-teemu-hiilinen-…
Tuossa on yksi vasemmistolainen joka tuntuu kuvittelevan että ansiosidonnaisessa on kyse työntekijän oikeudesta käyttää työttömyysturvaansa eli siis palkallista lomaa jos ei satu työnteko nappaamaan.
Vartiaisen mukaan eräs yrittäjä kertoi työttömiksi jääneiden suomalaisten vastanneen työtarjoukseen, että haluavat ensin olla ansiosidonnaisella. Pääluottamusmiehen työskentelevän Teemu Hiilisen mielestä kyse on työntekijöiden oikeudesta käyttää työttömyysturvaansa.
– Ensimmäisessä tarinassa Vartiainen ihmettelee kuinka konkurssiyrityksen työntekijät eivät suoraan lähde töihin toiseen yritykseen. Hän luo kuvan laiskoista työntekijöistä, joilla ei ole oikeutta käyttää ansiosidonnaista työttömyysturvaansa katsomallaan tavalla. Vartiaisen liberaalinen maailma ei ulotu työntekijöiden vapauteen käyttää omaa vapaa-aikaansa katsomallaan tavalla, vaan jos työntekijä ei suostu käyttäytymään työnantajien haluamalla tavalla on hän laiska ja saamaton, Hiilinen kirjoittaa.
Jatka vaan niin helpottaa tuo kateutesi... ;=)
Vierailija kirjoitti:
Siis liitothan sen ansiosidonnaisen maksaa. Ei siihen kulu valtion rahoja. Luulisi, että pitäisivät ihmiset mielummin mahd.pitkään poissa valtion luukuilta.
Liitot maksavat ruhtinaalliset 5% ansiosidonnaisista! Lopun maksavat yrittäjät ja veronmaksajat. Huom: myös yhteiskunnan vähäosaiset, jotka eivät itse ole ansiosidonnaisen piirissä edes!
Tilastoissa näkyy selkeä työllistymispiikki juuri ennen ansiosidonnaisen päättymistä. Toisin sanoen ansiosidonnaisella makaa paljon sellaista porukkaa, jotka pääsisivät kyllä töihin, mutta menevät vasta kun ansiosidonnaisella on lekoteltu se täysimääräinen aika meidän muiden kustannuksella. Tästä syystä aikaa lyhennetään, koska ylimääräistä lekottelua kansantaloutemme ei tässä tilanteessa kestä. Suomessa on myös kansainvälisesti vertaillen huomattavan pitkä ansiosidonnainen.
No senhän tajuaa lapsikin, ettei yhtään mitenkään, mutta hallitus valitettavasti ei tajua. Olen alkanut tosissani pelätä, että koko Suomi tulee tuhoutumaan niiden idioottien takia ja kohta ollaankin osa Venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena tässä on, että ihmiset aktivoituvat enemmän työnhakuun kunanssit alkaa loppua. Toinen juttu on, että valtio säästää ja muusta viis.
Mitä se auttaa, jos yhtään uutta työpaikkaa ei synny?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena tässä on, että ihmiset aktivoituvat enemmän työnhakuun kunanssit alkaa loppua. Toinen juttu on, että valtio säästää ja muusta viis.
Mitä se auttaa, jos yhtään uutta työpaikkaa ei synny?
Niin, totta. ja eikö se ole hyvä että joku on pari vuotta poissa työelämästä ja antaa jollekin työtä vailla olevallekin mahdollisuuden?
Kyllähän tuossa ansiosidonnaisessa omat ongelmansa on. Kesto on esimerkiksi aivan liian pitkä. Ensin lomailemaan vuodeksi ja sitten aletaan katselemaan duuneja pikkuhiljaa. Ja vaikka avllä jokainen on työnsankari, niin todellisuudessa näitä sapattivapaan pitäjiä toisten piikkiin on aivan helvetisti. Työpaikkoja tähän puuttuminen ei lisää, mutta kulut pienenevät.
Tavoitteena on pienentää eläkkeitä! Jo nyt 50v rajapyykki on se, jonka jälkeen on hankala saada töitä. Jos tulee tuossa iässä irtisanotuksi, on edessä noin 14 vuoden työttömyys eli eläke pienenee rajusti. Ansiosidonnainen ei enää pehmittäisi tilannetta, joten meillä olisi melko iso porukka osaavia, viitsiviä ja tekeviä 50+ ikäisiä, jotka laitettaisiin ilmaistöihin, josta ei kerry eläkettä. Kansantalous nousuun!
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuossa ansiosidonnaisessa omat ongelmansa on. Kesto on esimerkiksi aivan liian pitkä. Ensin lomailemaan vuodeksi ja sitten aletaan katselemaan duuneja pikkuhiljaa. Ja vaikka avllä jokainen on työnsankari, niin todellisuudessa näitä sapattivapaan pitäjiä toisten piikkiin on aivan helvetisti. Työpaikkoja tähän puuttuminen ei lisää, mutta kulut pienenevät.
Missähän todellisuudessa oikein elät? Työpaikkojen haku alkaa viimeistään samana päivänä kun YT-neuvotteluista ilmoitetaan ja monilla jo aiemmin eli huhujen alkaessa kiertää työpaikalla. Kun ansiosidonnaiselle päädytään on aikaa kulunut YT - neuvotteluiden 6 viikkoa, irtisanomisaika ja irtisanomisen yhteydessä mahdollisesti laskettujen lomarahojen, palkkioiden ja muiden korvausten "jyvittäminen" kuukausipalkkoina laskettuna. Yleensä siis useamman kuukautta.
Kulut eivät yhtään pienene kun ansiosidonnaista lyhennetään. Ne vain siirtyvät ja muuttuvat toisenlaisiksi eli tulee KELAn asumistuki ja työmarkkinatuki ja kuntien maksama sossun toimeentulotuki. Niin ja tietenkin ostovoiman väheneminen, mikä vähentää kotimaista kulutusta ja valtion verotuloja.
Hölmöläisten hommaa ja populismia siis. Tehkää uusien oikeiden työpaikkojen luominen helpommaksi ja lopettakaa tempputyöllistäminen 9 euron päiväpalkalla "harjoitteluun". Puuttukaa myös AY - liikkeen verottomiin bisneksiin jolloin sekin raha lähtee liikkeelle ja toiminta voi työllistää veroa maksavia yrityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tavoitteena on pienentää eläkkeitä! Jo nyt 50v rajapyykki on se, jonka jälkeen on hankala saada töitä. Jos tulee tuossa iässä irtisanotuksi, on edessä noin 14 vuoden työttömyys eli eläke pienenee rajusti. Ansiosidonnainen ei enää pehmittäisi tilannetta, joten meillä olisi melko iso porukka osaavia, viitsiviä ja tekeviä 50+ ikäisiä, jotka laitettaisiin ilmaistöihin, josta ei kerry eläkettä. Kansantalous nousuun!
Tämä eläkkeen pienentäminen tavoitteena on ollut jo pitkään. Sitä pohjustettiin siirtämällä eläkkeen kertyminen nimenomaan viimeisille työvuosille, jolloin todennäköisyys olla työttömänä on suurimmillaan. Näin saatiin maksimoitua ikääntyvien työttömyyden vaikutus eläkekuluihin. Kyynistä kurjistamispolitiikkaa joka tuntuu uppoavan kansaan täysillä ja jota vastaan ei edes nouse kapinaa.
Aina on niitä, jotka käyttää tukia väärin, minusta siitä ei pidä rankaista niitä, jotka tarvii oikeasti sen tuen. Mutta ymmärtän pointin tuossa takana, tuttu on sairaanhoitaja, piti eka kaksi äitiyslomaa ja maksimihoitovapaat, sit oli ansiosidonnaisella, kunnes omasta kunnasta tarjottiin töitä, mutta siinäkin laski, että ansiosidonnaista olis ollu vain parikk jäljellä, ni sai taas kerrytettyä tuolla vuoden pätkällä sen täyteen.. siis ettei tarvis laittaa lapsia hoitoon ja sit kuitenki toinen noista oli virikehoidossa, että äiti sais omaa aikaa. Pikkuse keitti, ku itellä oli hankala saada omille lapsille hoitopaikka, ku olin lähdössä töihin. Mistään virikehoidoista ei tarvi haaveillakaan, kun on "liikaa lapsia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään rajoituksia ole. Kyllä sen "tarkoituksen" voi ihan itse päättää.
Itse pidin 35 työvuoden jälkeen 500 päivää "sapattivapaata". Sitten jaksoi painaa vielä 10 vuotta töitä.
Jaa ei? Tyypillinen vasuri ei näemmä ole tajunnut että sitä maksetaan tyottömälle, ei muista syistä. Työttömän taas on sekä haettava että otettava vastaan työ jos sellaista tarjotaan. Jos työ ei kelpaa niin lain mukaan siitä annetaan karenssi eli sitten ei tipu mitään rahaa.
Puheet siitä että vasuri lepäilee tässä muiden veronmaksajien maksamalla ansiosidonnaisella kun ei ihan nappaa työnteko ei ainakaan lisää muun yhteiskunnan halukkuutta kustantaa moista etuutta. Jos ansiosidonnaisen pituutta leikataan niin syyttäkää näitä vasureita jotka juoksee mainostamassa että ansiosidonnainen on ihan ansaittua lomaa jonka vasuri saa pitää miten haluaa.
Minun puolestani koko ansiosidonnaisen voisi lopettaa. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa kaiken maailman persaukisten asuntolainoja ja muuta yli varojensa elämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa ei? Tyypillinen vasuri ei näemmä ole tajunnut että sitä maksetaan tyottömälle, ei muista syistä. Työttömän taas on sekä haettava että otettava vastaan työ jos sellaista tarjotaan. Jos työ ei kelpaa niin lain mukaan siitä annetaan karenssi eli sitten ei tipu mitään rahaa.
Puheet siitä että vasuri lepäilee tässä muiden veronmaksajien maksamalla ansiosidonnaisella kun ei ihan nappaa työnteko ei ainakaan lisää muun yhteiskunnan halukkuutta kustantaa moista etuutta. Jos ansiosidonnaisen pituutta leikataan niin syyttäkää näitä vasureita jotka juoksee mainostamassa että ansiosidonnainen on ihan ansaittua lomaa jonka vasuri saa pitää miten haluaa.
Minun puolestani koko ansiosidonnaisen voisi lopettaa. Miksi yhteiskunnan pitää maksaa kaiken maailman persaukisten asuntolainoja ja muuta yli varojensa elämistä.
tämäkin.
Oojaa. Maksat sitten kotikuntaasi enemmän veroja, kun ansiosiosidonnaiselta pudonut siirty fattan asiakkaaksi.
Hassua, että työttömiä ja sellaiseksi jatkossa joutuvia kurittaa ennennäkemättömällä tavalla entinen ay-jäärä "heikompien asialla" olevasta Perussuomalaisesta puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tosiaanko sä kuvittelet että työttömät makaa ensin ansiosidonnaisella sen 500 päivää sohvalla ja aktivoituvat vasta sen jälkeen hakemaan töitä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se rajapyykki on 40 vuotta.
Miksi ei voi tunnustaa, että työ ei kiinnosta, koska helpommin saa rahaa kotona maaten. Tarjotun työn täytyisi olla vähintään yhtä hyvin palkattua kuin entinenkin. Sitten kun ansiosidonnainen on loppumassa alkaa hanttihommatkin kelvata tai siirrytään sossun luukulle. Kyllä tämän ministeriö tietää ja siksi haluaa lyhentää ansiosidonnaista. Kuka väittää muuta ei näe totuutta.
Kannattaisiko hakea sitä työtä niin ei tarvitsisi päivät pitkät koittaa tunnistaa anonyymejä kirjoitustyylistä.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/201206-paaluottamusmies-teemu-hiilinen-…
Tuossa on yksi vasemmistolainen joka tuntuu kuvittelevan että ansiosidonnaisessa on kyse työntekijän oikeudesta käyttää työttömyysturvaansa eli siis palkallista lomaa jos ei satu työnteko nappaamaan.
Vartiaisen mukaan eräs yrittäjä kertoi työttömiksi jääneiden suomalaisten vastanneen työtarjoukseen, että haluavat ensin olla ansiosidonnaisella. Pääluottamusmiehen työskentelevän Teemu Hiilisen mielestä kyse on työntekijöiden oikeudesta käyttää työttömyysturvaansa.
– Ensimmäisessä tarinassa Vartiainen ihmettelee kuinka konkurssiyrityksen työntekijät eivät suoraan lähde töihin toiseen yritykseen. Hän luo kuvan laiskoista työntekijöistä, joilla ei ole oikeutta käyttää ansiosidonnaista työttömyysturvaansa katsomallaan tavalla. Vartiaisen liberaalinen maailma ei ulotu työntekijöiden vapauteen käyttää omaa vapaa-aikaansa katsomallaan tavalla, vaan jos työntekijä ei suostu käyttäytymään työnantajien haluamalla tavalla on hän laiska ja saamaton, Hiilinen kirjoittaa.