Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tiskaa kunnolla

Vierailija
18.08.2016 |

Olen sanonut monta kertaa, mutta ei mene perille. Muun siivouksen hosuminen ei haittaa, mutta minusta astioiden on oltava puhtaita. Varsinkin lasien ja aterimien - nehän menevät kirjaimellisesti suuhun! Miten ne voi jättää likaiseksi?
Aina, kun ottaa miehen tiskivuoron jälkeen kaapista astian, on siinä sisäpuolella kovettuneita ruoantähteitä ja ulkopuoli tuntuu öljyiseltä. Juomissa on ollut tiskiaineen vivahdus.
Ärsyttää. Olen painottanut, että huuhtele ja liota, tiskaa valot päällä, katso ja kokeile onko astia puhdas, puhdista se joka puolelta, huuhtele kunnolla, käytä kuumaa vettä, jne. Pyytää anteeksi ja sanoo korjaavansa tapansa, mutta sama meno jatkuu ja jatkuu. Tiskiharjat ovat täynnä ruoantähteitä ja tiskisienet lilluvat likavedessä.
Miehen muoviset eväsboksit ovat aina öljyisiä ja värjäytyneitä. Tämä häiritsee häntäkin. Niitä ei kuulemma millään saa puhtaaksi, vaikka miten yrittää. Kuulemma tiskaa kunnolla. Tiedostaa, että minä saan ne puhtaaksi, mutta ei silti suostu myöntämään, ettei itse tiskaa kunnolla.
Muita? Miten saan hänet tiskaamaan kunnolla?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei ole tiskikonetta, niin kuin kaikilla sivistyneillä ihmisillä?

Vierailija
2/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto ei ole lopullinen eikä kahden ihmisen talous mielestäni tarvitse moista, jos kumpikin jaksaa tiskata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoviset eväsrasiat ja muut astiat kannattaa vaihtaa laadukkaisiin. Ne muoviset eivät tule hääveiksi millään työllä.

Vierailija
4/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän luettuani taas olen entistä onnellisempi, että olen sinkku. Hyi helvetti mikä ajatus että omassa kodissani joku mäkättäisi tiskauksesta. Minä saan jättää astiat niin huonosti pestyiksi kuin huvittaa, eikä kukaan mäkätä. Aah, autuutta!

Vierailija
5/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto ei ole lopullinen eikä kahden ihmisen talous mielestäni tarvitse moista, jos kumpikin jaksaa tiskata.

Ratkaisu pöytätiskikone

Vierailija
6/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä jos jättäisit sen sian?

Vierailija
7/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

Vierailija
8/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän luettuani taas olen entistä onnellisempi, että olen sinkku. Hyi helvetti mikä ajatus että omassa kodissani joku mäkättäisi tiskauksesta. Minä saan jättää astiat niin huonosti pestyiksi kuin huvittaa, eikä kukaan mäkätä. Aah, autuutta!

Vaikka työtaakka ei jakautuisi kahdella, ainakin vuokraan tulisi pysyvä 50% alennus, jonka johdosta voisit ostaa uuden astiaston vaikka joka kuukausi ja heittää ne vanhat suoraan roskiin tiskaamatta.

Vierailija
9/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toivoo, että jos hän sinnikkäästi tiskaa tarpeeksi huonosti, hän vapautuu lopulta tehtävästä kokonaan kun et kestä enää likaisia astioita ja tiskaat itse.

Vierailija
10/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehesi ei selvästi jaksa, joten tiskikone olisi paikallaan. Harva täällä asuu loppuelämänsä samassa asunnossa, mutta ei se tällaisia kodinkonehankintoja estä. Saa ne tavarat myytyä tai otettua mukaan seuraavaan kämppään.

Vierailija
11/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

No pitäisi jaksaa. Minä en ainakaan mitään tiskikonetta osta vain siksi, että mies ei osaa muljauttaa silmämuniaan oikeaan suuntaan ja tarkistaa onko lautasella vielä tiskauksen jälkeenkin läjä biojätettä.

Vierailija
12/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

No pitäisi jaksaa. Minä en ainakaan mitään tiskikonetta osta vain siksi, että mies ei osaa muljauttaa silmämuniaan oikeaan suuntaan ja tarkistaa onko lautasella vielä tiskauksen jälkeenkin läjä biojätettä.

No osaako?

Vierailija
13/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

Kannattaa erota jo ennen kuin on asuntolaina saati lapsia. Tuollaisesta ei tule mitään, että asutte muka yhdessä mutta sinun ehdoilla.

Vierailija
14/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa nyt ihmeessä se tiskikone, niin säästyy riitelyltä energiaa muuhun. Minä en vain osaa tiskata kunnolla, vaikka kuinka yritän. Aina jää jotain huomaamatta, tai astia rasvaiseksi. Mies motkotti minulle aina lopputuloksesta (mies on meidän pyykki- ja tiskivastaava, minä olen kokki- ja siivousvastaava) No riitely on tyystin loppunut, kun ostettiin tiskikone. On kai elämässä kivempaakin tekemistä kuin pilata parisuhde riitelemällä tiskeistä.

Vierailija
15/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli alkuun tämä ongelma. Auttoi kun lopetin nalkuttamisen ja juteltiin aiheesta asiallisesti. Painotin myös sitä että asia on mulle tärkeä. Nykyään mies tiskaa hyvin ja huolella nappikuulokkeet päässä, jopa pitää siitä... Nyt ollaan sovittu että hän tiskaa, vie roskat ja hoitaa pyykkihuollon, sekä laittaa joskus harvemmin ruokaa. Muut siivoukset hoidan minä!

Osta kumihanskat niin kädet kestää pesun kuumemmalla vedellä. Tälloin ne ruuantähteet irtoavat helpommin etenkin jos miehesi oikaisee liottamisen.

Eipä itselläkään olisi tiskaushaluja jos aina tehdystä työstä saisi vain nalkutusta ja moitteita...

Vierailija
16/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

No osaako?

Luitko viestin? Ei osaa, kuten sanoin. Enkä osta tiskikonetta pelkästään siksi.

Vierailija
17/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos viitsii tapella ja vänkätä samasta asiasta kuukaudesta toiseen sen sijaan että sijoittaa pikkusumman niin se on oma valinta.

Halvimmat pöytäkoneet maksaa alle 200 ja "normikoneet" alkaen 250. Kyllä minä tuon olisin valmis sijoittamaan kahdestaan jatkuvan nalkutuksen sijasta. Tuo nalkutus syö kumpaakin, nalkuttajaa ja nalkutettavaa. 125€ per nuppi ei aivan hirveä summa ole.

Vierailija
18/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli alkuun tämä ongelma. Auttoi kun lopetin nalkuttamisen ja juteltiin aiheesta asiallisesti. Painotin myös sitä että asia on mulle tärkeä. Nykyään mies tiskaa hyvin ja huolella nappikuulokkeet päässä, jopa pitää siitä... Nyt ollaan sovittu että hän tiskaa, vie roskat ja hoitaa pyykkihuollon, sekä laittaa joskus harvemmin ruokaa. Muut siivoukset hoidan minä!

Osta kumihanskat niin kädet kestää pesun kuumemmalla vedellä. Tälloin ne ruuantähteet irtoavat helpommin etenkin jos miehesi oikaisee liottamisen.

Eipä itselläkään olisi tiskaushaluja jos aina tehdystä työstä saisi vain nalkutusta ja moitteita...

Nalkutat jatkuvasti niin, että mies oppi uuden tempun. Oletko koirankouluttaja vai puoliso?

Miksiköhän miehellä on ne kuulokkeet päässä tiskatessakin, oletko miettinyt?

Itse et jaksaisi kuunnella nalkutusta ja et tekisi mitään, ymmärrätkö oman palstamamman aukottoman logiikkasi itsekään?

Vierailija
19/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa jo tiskikone!

Mies ei halua tiskikonetta. Häntä ei haittaa syödä viikon vanhoja ruoantähteitä ja tiskiainetta. Kuten olen jo sanonut, en osta miehelle tiskikonetta palkinnoksi laiskuudesta.

Älä nalkuta!

Kun huomasin ensimmäisen likaisen astian, sanoin siitä yllättyneenä miehelle. Hänkin oli yllättynyt ja pahoillaan. Kun huomasin, ettei kyseessä ollut vahinko vaan tapa, toin aiheen esille asiallisesti. Hän lupasi olla huolellisempi. Muutosta ei ole tapahtunut ja asia on edennyt "hei, tää on vielä likanen, viitsitkö tiskata uudestaan"-tasolle. Mies tiskaa aina uudestaan, mutta ei saa astiaa puhtaaksi.

Erotkaa nyt ihmeessä, miksi menette sinun säännöilläsi?

Kyllä minäkin teen virheitä kodinhoidossa ja mies mainitsee niistä. Sitten korjaan tapani. Minua häiritsee tämä yksi ainoa virhe ja mies ei saa korjattua sitä.

Vierailija
20/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työtaakka ei jakautuisi kahdella, ainakin vuokraan tulisi pysyvä 50% alennus, jonka johdosta voisit ostaa uuden astiaston vaikka joka kuukausi ja heittää ne vanhat suoraan roskiin tiskaamatta.

Rahasta mulla ei ole pulaa sinkkunakaan. Työtaakka - no, se kokemukseni mukaan yhdessä asuessa vaan kasvaa, sinkkuna voi pitää aika rentoa kodinpitoa. Esim pyykkejä pesen kerran kahdessa viikossa, tiskaan kerran viikossa. Eipä onnsituisi parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi