Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tiskaa kunnolla

Vierailija
18.08.2016 |

Olen sanonut monta kertaa, mutta ei mene perille. Muun siivouksen hosuminen ei haittaa, mutta minusta astioiden on oltava puhtaita. Varsinkin lasien ja aterimien - nehän menevät kirjaimellisesti suuhun! Miten ne voi jättää likaiseksi?
Aina, kun ottaa miehen tiskivuoron jälkeen kaapista astian, on siinä sisäpuolella kovettuneita ruoantähteitä ja ulkopuoli tuntuu öljyiseltä. Juomissa on ollut tiskiaineen vivahdus.
Ärsyttää. Olen painottanut, että huuhtele ja liota, tiskaa valot päällä, katso ja kokeile onko astia puhdas, puhdista se joka puolelta, huuhtele kunnolla, käytä kuumaa vettä, jne. Pyytää anteeksi ja sanoo korjaavansa tapansa, mutta sama meno jatkuu ja jatkuu. Tiskiharjat ovat täynnä ruoantähteitä ja tiskisienet lilluvat likavedessä.
Miehen muoviset eväsboksit ovat aina öljyisiä ja värjäytyneitä. Tämä häiritsee häntäkin. Niitä ei kuulemma millään saa puhtaaksi, vaikka miten yrittää. Kuulemma tiskaa kunnolla. Tiedostaa, että minä saan ne puhtaaksi, mutta ei silti suostu myöntämään, ettei itse tiskaa kunnolla.
Muita? Miten saan hänet tiskaamaan kunnolla?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaa itse jos ei kelpaa. Kaikesta paskasta pitääkin tänne tulla avautumaan.

Enkä tiskaa. En minäkään jätä tavaroita lojumaan lattioille ja sano miehelle, että laita sinä ne kaappiin jos häiritsee.

Millaista laatusisältöä kaipaisit vauvapalstalle? Minä ainakin luen mielelläni muiden avautumisia ties mistä.

Vierailija
22/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä ei ole tiskikonetta, niin kuin kaikilla sivistyneillä ihmisillä?

Asunto ei ole lopullinen eikä kahden ihmisen talous mielestäni tarvitse moista, jos kumpikin jaksaa tiskata.

No jaksaako?

No pitäisi jaksaa. Minä en ainakaan mitään tiskikonetta osta vain siksi, että mies ei osaa muljauttaa silmämuniaan oikeaan suuntaan ja tarkistaa onko lautasella vielä tiskauksen jälkeenkin läjä biojätettä.

No osaako?

Luitko viestin? Ei osaa, kuten sanoin. Enkä osta tiskikonetta pelkästään siksi.

No mikäs ongelma tässä sitten edes on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut monta kertaa, mutta ei mene perille. Muun siivouksen hosuminen ei haittaa, mutta minusta astioiden on oltava puhtaita. Varsinkin lasien ja aterimien - nehän menevät kirjaimellisesti suuhun! Miten ne voi jättää likaiseksi?

Aina, kun ottaa miehen tiskivuoron jälkeen kaapista astian, on siinä sisäpuolella kovettuneita ruoantähteitä ja ulkopuoli tuntuu öljyiseltä. Juomissa on ollut tiskiaineen vivahdus.

Ärsyttää. Olen painottanut, että huuhtele ja liota, tiskaa valot päällä, katso ja kokeile onko astia puhdas, puhdista se joka puolelta, huuhtele kunnolla, käytä kuumaa vettä, jne. Pyytää anteeksi ja sanoo korjaavansa tapansa, mutta sama meno jatkuu ja jatkuu. Tiskiharjat ovat täynnä ruoantähteitä ja tiskisienet lilluvat likavedessä.

Miehen muoviset eväsboksit ovat aina öljyisiä ja värjäytyneitä. Tämä häiritsee häntäkin. Niitä ei kuulemma millään saa puhtaaksi, vaikka miten yrittää. Kuulemma tiskaa kunnolla. Tiedostaa, että minä saan ne puhtaaksi, mutta ei silti suostu myöntämään, ettei itse tiskaa kunnolla.

Muita? Miten saan hänet tiskaamaan kunnolla?

Maintiset asiata rauhallisesti keskustellen. Todennäköisesti hän ottaa sen henkilökohtaisena loukkauksena kuten minun tyttöystävänikin. Et saa häntä muuttumaan mutta hän voi itse muuttua niin halutessaan. Se halu ei tule sinulta vaan hänestä itsestään, sinun on yritettävä kestää kuin aikunen asiaa. Turha opn hermostua, koska silloin olet jo menettänyt aikuisuutesi.

Vierailija
24/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu meillä. Ihmettelinkin, kun mies tiskaa niin nopeasti:) En kyllä ota stressiä asiasta tai nalkuta. Ei maailma siihen kaadu.

Vierailija
25/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta sikalasta miehesi on kotoisin? Vai onko pilalle passattu mammanpoika, jonka ei ole koskaan tarvinnut tehdä kotonaan mitään taloustöitä. On saanut rauhassa rassata mopoaan ja tulla sitten kourat moottoriöljyssä ruokapöytään, niinkö? Ja kovakalloinenkin tuntuu olevan, jos ei muutamasta huomautuksesta ymmärrä parantaa tapojaan.

Vierailija
26/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkä tiskaa. En minäkään jätä tavaroita lojumaan lattioille ja sano miehelle, että laita sinä ne kaappiin jos häiritsee.

Millaista laatusisältöä kaipaisit vauvapalstalle? Minä ainakin luen mielelläni muiden avautumisia ties mistä.

Minä ainakin kaipaisin hieman älyllisempää keskustelua kuin ainaista riitelyä kotitöistä. Mutta täällä on niitä kotonaan paljon aikaa viettäviä ihmisiä joiden elämän suurin arvo on se siisti koti. Mikäpä se siinä jos ei jalat yhtään maasta irtoa eikä aivot isompien asioiden pyörittämiseen pysty.

Vierailija
27/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos miehellä ei tiskaaminen suju, voisitko sinä tiskata ja mies teksisi jotain sinulle kuuluvia töitä?

Vierailija
28/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisesta sikalasta miehesi on kotoisin? Vai onko pilalle passattu mammanpoika, jonka ei ole koskaan tarvinnut tehdä kotonaan mitään taloustöitä. On saanut rauhassa rassata mopoaan ja tulla sitten kourat moottoriöljyssä ruokapöytään, niinkö? Ja kovakalloinenkin tuntuu olevan, jos ei muutamasta huomautuksesta ymmärrä parantaa tapojaan.

Passattu ei ole, mutta anoppilassa on kieltämättä kaapit täynnä likaisia astioita.

Vierailija
29/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kaipaisin hieman älyllisempää keskustelua kuin ainaista riitelyä kotitöistä. Mutta täällä on niitä kotonaan paljon aikaa viettäviä ihmisiä joiden elämän suurin arvo on se siisti koti. Mikäpä se siinä jos ei jalat yhtään maasta irtoa eikä aivot isompien asioiden pyörittämiseen pysty.

Taas melkoinen projektio käytössä. Mies tiskaa kerran viikossa ja minä mainitsen asiasta silloin.

Molemmilla on työtehtävät politiikassa ja harrastukset filosofiassa ja kirjallisuudessa, joten ns. highbrow-keskustelua piisaa, vaikkei se meistä muita parempia teekään. Siksi en ole eroamassa kumppanistani likaisten astioiden vuoksi, vaikka moni on sitä tässä ketjussa suositellut.

Vierailija
30/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto ei ole lopullinen eikä kahden ihmisen talous mielestäni tarvitse moista, jos kumpikin jaksaa tiskata.

No jaksaako?

No pitäisi jaksaa. Minä en ainakaan mitään tiskikonetta osta vain siksi, että mies ei osaa muljauttaa silmämuniaan oikeaan suuntaan ja tarkistaa onko lautasella vielä tiskauksen jälkeenkin läjä biojätettä.

No osaako?

Mies ei osaa eikä kykene oppimaan. Ei ole mitään tehtävissä.

Vierailija
31/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

Se oli jos.

Vierailija
32/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

No osaako?

Ratkaisu on tiskikone, mutta sä et jalua ratkaisua vaan jatkaa valittamista. Tiskaa itse sitten.

Vierailija
33/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan tosissanne olette niin sinä hoidat tiskit 100 % ja mies ottaa jotain muuta hommaa vastuulleen. (En kyllä itse jaksaisi tuollaista meininkiä, koska todennäköisesti kaikki muukin tulee tehtyä yhtä vasurilla paitsi joku hänen oma harrastuksensa, jossa sitten viilataan pilkkua ihan viimeisen päälle). 

Vierailija
34/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ihan tosissanne olette niin sinä hoidat tiskit 100 % ja mies ottaa jotain muuta hommaa vastuulleen. (En kyllä itse jaksaisi tuollaista meininkiä, koska todennäköisesti kaikki muukin tulee tehtyä yhtä vasurilla paitsi joku hänen oma harrastuksensa, jossa sitten viilataan pilkkua ihan viimeisen päälle). 

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on tiskikone, mutta sä et jalua ratkaisua vaan jatkaa valittamista. Tiskaa itse sitten.

En halua hoitaa kahden ihmisen tiskejä. Kun muutettiin yhteen ja sovittiin kodinhoidosta, päätettiin tiskauksen menevän puoliksi, kun kumpikaan ei siitä erityisesti pidä. Olen ottanut jo monta muuta tehtävää itselleni ja miehelle tulisi tilalle jokin epämielekäs tehtävä, josta minä taas pidän, joten diili ei olisi hyvä kummallekaan.

Oikeastiko vastaus tässä on, että joko tiskaan miehen osuuden tai ostan miehelle tiskikoneen?

Vierailija
35/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua hoitaa kahden ihmisen tiskejä. Kun muutettiin yhteen ja sovittiin kodinhoidosta, päätettiin tiskauksen menevän puoliksi, kun kumpikaan ei siitä erityisesti pidä. Olen ottanut jo monta muuta tehtävää itselleni ja miehelle tulisi tilalle jokin epämielekäs tehtävä, josta minä taas pidän, joten diili ei olisi hyvä kummallekaan.

Oikeastiko vastaus tässä on, että joko tiskaan miehen osuuden tai ostan miehelle tiskikoneen?

Ette tykkää tiskata mutta ette halua hankkia tiskikonettakaan. Ei voi ymmärtää... mutta jokainen saa elää kuin itse haluaa.

Vierailija
36/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos toinen ei osaa?

Vierailija
37/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ostat itsellesi tiskikoneen... vaihtoehtona.

Vierailija
38/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaksaako?

No osaako?

Mies ei osaa eikä kykene oppimaan. Ei ole mitään tehtävissä.

Oletko koirankouluttaja?

Vierailija
39/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muija ei ota poskeen kunnolla mutten ala tässä erittelemään.

Vierailija
40/43 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette tykkää tiskata mutta ette halua hankkia tiskikonettakaan. Ei voi ymmärtää... mutta jokainen saa elää kuin itse haluaa.

Emme me siivoamisesta nauti muutenkaan, mutta ei silti palkata siivoojaa. Vaikka se onkin epämiellyttävää, se hoituu helposti itsekin.

En ole tiskikoneita vastaan, mutta tähän asuntoon sellaista on vaikea hankkia, eikä mies halua osallistua kustannuksiin, vaikka onkin itse ainoa syy miksi koko härveliä tarvittaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä