Mies ei tiskaa kunnolla
Olen sanonut monta kertaa, mutta ei mene perille. Muun siivouksen hosuminen ei haittaa, mutta minusta astioiden on oltava puhtaita. Varsinkin lasien ja aterimien - nehän menevät kirjaimellisesti suuhun! Miten ne voi jättää likaiseksi?
Aina, kun ottaa miehen tiskivuoron jälkeen kaapista astian, on siinä sisäpuolella kovettuneita ruoantähteitä ja ulkopuoli tuntuu öljyiseltä. Juomissa on ollut tiskiaineen vivahdus.
Ärsyttää. Olen painottanut, että huuhtele ja liota, tiskaa valot päällä, katso ja kokeile onko astia puhdas, puhdista se joka puolelta, huuhtele kunnolla, käytä kuumaa vettä, jne. Pyytää anteeksi ja sanoo korjaavansa tapansa, mutta sama meno jatkuu ja jatkuu. Tiskiharjat ovat täynnä ruoantähteitä ja tiskisienet lilluvat likavedessä.
Miehen muoviset eväsboksit ovat aina öljyisiä ja värjäytyneitä. Tämä häiritsee häntäkin. Niitä ei kuulemma millään saa puhtaaksi, vaikka miten yrittää. Kuulemma tiskaa kunnolla. Tiedostaa, että minä saan ne puhtaaksi, mutta ei silti suostu myöntämään, ettei itse tiskaa kunnolla.
Muita? Miten saan hänet tiskaamaan kunnolla?
Kommentit (43)
On hygieenisempää laittaa jokaiselle lautaselle uusi tujaus astianpesuainetta ja sitte voi huuhdella nopeasti sen pois vedellä.
Menee nopeammin kuin että samassa likavedessä pesee kaikkia astioita.
Terveisin mies
Laita astiat likoamaan veteen puoli tuntia tai vaikka puoli vuorokautta ennen tiskausta. Päästä altaasta vesi pois. Siirrä astiat syrjään. Täytä allas hyvin lämpimällä vedellä lisäten samalla tiskiainetta. Tiskaa liotetetut astiat. Aloita laseista ja kupeista. Jatka lautasiin ja aterimiin. Lopuksi kattilat. Jos tiskaus sujuu hitaasti ja vesi viilenee, vaihda vesi. Lisää astianpesuainetta tarvittaessa tiskauksen aikana. Kattilat voi liottaa tiskipöydällä niin että täytät kattilat vedellä.
Tiskatkaa molemmat omanne. Näin edelleen tiskaatte puolet ja puolet tai ainakin sen, mitä tuotatte. Tämä toki vaatii sitä, että miehen astioille on oma hyllynsä, jotta tunnistatte ne toisistaan. Yksi vaihtoehto on myös se, että mies pesee ja ap huuhtelee ja jos joku huuhteluun tuleva astia on törkeän likainen, se palautuu pesuun.