Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään sovittelussa. Hirveä olo.

Vierailija
17.08.2016 |

Halusin siis tavata entisen ystävän jonka hakkasin yli 10v.sitten. Istuin hommasta 2,5v. Ei ollut antanut anteeksi. Enkä ihmettele. Oli vaikeaa mennä tapaamaan häntä. Poltin hänen naamansa. Ikinä voi itselleni antaa anteeksi. Korvauksia maksan hänelle lopun ikääni. Onneksi olen töissä. Ensi viikolla menen toiseen sovitteluun. Ja sitten kolmanteen. Ainoa keino päästä näistä painajaisista on edes pyytää anteeksi. Kadun tekemisiäni oikeasti. Enään en löisi ketään, vaikka minua lyötäisiin. Osaan keskustella. Linnassa opin sen. Enkä käytä enään mitään. Ikinä.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisitko uhrisi tehdä sinulle halutessaan saman mitä teit hänelle, jos sitä haluaisi hyvitykseksi?

Vierailija
22/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vitun sovittelussa käydään tuomion jälkeen? Teitkö hälle uudestaan jotain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitko uhrisi tehdä sinulle halutessaan saman mitä teit hänelle, jos sitä haluaisi hyvitykseksi?

Miksi ehdotat silmä silmästä ratkaisua? Eikö riitä, että aloittaja katuu omia tekojaan ilman että uhrinkin pitäisi jälkeenpäin katua luvallista väkivaltaansa? 

Vierailija
24/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro mitä olet tehnyt. Vaikea uskoa muuten.

Et kuitenkaan uskoisi. Yatäväni heitin maahan ja kaadoin grillistä hiiliä kasvoille. Yhdeltä mieheltä hakkasin hampaat viinapullolla. Kaverin koiran tapoin veitsellä. Riittääkö? Eli en ole ylpeä itsestäni. ap

Vierailija
25/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45000 joudun maksamaan. Oli tuomioita jo alla. Pahoinpitelyjä ja muuta. Onneksi jouduin linnaan. Herätti minut. Mutta noilla palkoilla maksaminen kestää. Maksan kuitenkin. ap

Joudut maksamaan 45000 euron korvauksia "lopun ikää"?

Anteeksi nyt kun puutun tähän, mutta oletko kenties eläkeiässä, vai ajatellut tulevaisuuttasi jonkinlaisena sossupummina tms.? Normaaleissa ja säännöllisissä töissä käyvä ihminen saa 45000 euroa maksetuksi helposti kymmenessä vuodessa, ellei nopeamminkin.

Vierailija
26/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan uskoisi. Ystäväni heitin maahan ja kaadoin grillistä hiiliä kasvoille. Yhdeltä mieheltä hakkasin hampaat viinapullolla. Kaverin koiran tapoin veitsellä. Riittääkö? Eli en ole ylpeä itsestäni. ap

Et sentään ole tappanut ketään. Saat olla siitä iloinen.

Vierailija
27/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin siis tavata entisen ystävän jonka hakkasin yli 10v.sitten. Istuin hommasta 2,5v. Ei ollut antanut anteeksi. Enkä ihmettele. Oli vaikeaa mennä tapaamaan häntä. Poltin hänen naamansa. Ikinä voi itselleni antaa anteeksi. Korvauksia maksan hänelle lopun ikääni. Onneksi olen töissä. Ensi viikolla menen toiseen sovitteluun. Ja sitten kolmanteen. Ainoa keino päästä näistä painajaisista on edes pyytää anteeksi. Kadun tekemisiäni oikeasti. Enään en löisi ketään, vaikka minua lyötäisiin. Osaan keskustella. Linnassa opin sen. Enkä käytä enään mitään. Ikinä.

Kannatan kuolemanrangaistusta Suomeen.

Vierailija
28/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä provo vai ei, mutta kirjoitan nyt kuitenkin. Surullista, mitä olet jonkun elämälle tehnyt :( mutta hienoa, että halusit pyytää anteeksi ja kadut tekojasi. Uhrille oli varmasti paljon, ettei suostui edes näkemään sinut. Ja varmasti myös sinulle iso asia. Teitkö teon päihteiden alaisuudessa?

Oma läheiseni on joutumassa myös pian vankilaan. Pahoinpitelyjä yms :( olen siitä surullinen. Toivon hänelle vain kaikkea hyvää ja että vankilassa "heräisi" mitä oikeasti haluaa elämältä. Voisitko kertoa hieman vankila ajastasi? Millaisia ajatuksia siellä nousee mieleen? Ketä/mitä kaipaat tai ikävöit eniten? Mikä on vaikeinta?

Vierailija
29/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki mikä se tämmöinen sovittelu tuomion jälkeen on? Etkö osaa antaa uhrisi jo elää rauhassa? Vieläkö pitäisi kärsiä jotta saat pyydettyä anteeksi? Täytyy olla provo. Mun talon yrittäjä on lusinut tuomionsa, vain 2v, eikä tos ole mitään sovitteluja ollut sen koommin enkä edes menisi.

Vierailija
30/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toki mikä se tämmöinen sovittelu tuomion jälkeen on? Etkö osaa antaa uhrisi jo elää rauhassa? Vieläkö pitäisi kärsiä jotta saat pyydettyä anteeksi? Täytyy olla provo. Mun talon yrittäjä on lusinut tuomionsa, vain 2v, eikä tos ole mitään sovitteluja ollut sen koommin enkä edes menisi.

No sen takia minäkin hieman ihmettelen, että miten tekijän annettaisiin ehdottaa uhrille sovittua. Toisinpäin ymmärrän.

Vierailija
31/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ehdotat silmä silmästä ratkaisua? Eikö riitä, että aloittaja katuu omia tekojaan ilman että uhrinkin pitäisi jälkeenpäin katua luvallista väkivaltaansa? 

Miten yksinkertainen oikein olet? :D Kyseessä on ajatusleikki ja moraalinen dilemma liittyen siihen miten pitkällä tekijän katumisprosessi ja empatiantunto uhriaan kohtaan on. Vai onko kaikki vain puhetta ja silmänlumetta. Ap:n vastausta odotellessa. Se paljastaa paljon, jos sellainen tulee..

Vierailija
32/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

45000 joudun maksamaan. Oli tuomioita jo alla. Pahoinpitelyjä ja muuta. Onneksi jouduin linnaan. Herätti minut. Mutta noilla palkoilla maksaminen kestää. Maksan kuitenkin. ap

Joudut maksamaan 45000 euron korvauksia "lopun ikää"?

Anteeksi nyt kun puutun tähän, mutta oletko kenties eläkeiässä, vai ajatellut tulevaisuuttasi jonkinlaisena sossupummina tms.? Normaaleissa ja säännöllisissä töissä käyvä ihminen saa 45000 euroa maksetuksi helposti kymmenessä vuodessa, ellei nopeamminkin.

Eiköhän se korvaussumma kasvanut korkoa koko vankeusajan. Pienellä palkalla sitä ei paljoa voi lyhentää. Korot juoksee edelleen koko ajan. Siksi sen maksaminen kestää. Luulis normaalilla järjellä varsutetun tämän ymmärtävän, vaan aina sitä yllättyy kun joku ilmestyy ihmettelemään ja kummastelemaan. Laskee maksuajan oman palkkansa mukaan ja on ihmeissään kun muut ei tienaakaan niin paljon. On se kumma juttu.

Vierailija
33/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin aloittajan puolella, mutta kun luin koiran tappamisesta, mieleni muuttui.

En hyväksy eläimiin kohdistuvaa pahuutta.

Varmastihan nuo ihmiset ovat olleet itse jollain tavoin ärsyttäviä mulkkuja, eläin on kumminkin viaton.

Koira on eläimenä vielä niin kohtuuttoman lojaali ihmisille, että etenkin koiriin kohdistuva pahuus on mielestäni sellaista jota inhoan yli kaiken.

Vierailija
34/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi olin aloittajan puolella, mutta kun luin koiran tappamisesta, mieleni muuttui.

En hyväksy eläimiin kohdistuvaa pahuutta.

Varmastihan nuo ihmiset ovat olleet itse jollain tavoin ärsyttäviä mulkkuja, eläin on kumminkin viaton.

Koira on eläimenä vielä niin kohtuuttoman lojaali ihmisille, että etenkin koiriin kohdistuva pahuus on mielestäni sellaista jota inhoan yli kaiken.

Suomessa vielä on siitä erikoinen käytäntö, että aikaisemmista rikoksista saa paljousalennusta.

Vierailija
35/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä provo vai ei, mutta kirjoitan nyt kuitenkin. Surullista, mitä olet jonkun elämälle tehnyt :( mutta hienoa, että halusit pyytää anteeksi ja kadut tekojasi. Uhrille oli varmasti paljon, ettei suostui edes näkemään sinut. Ja varmasti myös sinulle iso asia. Teitkö teon päihteiden alaisuudessa?

Oma läheiseni on joutumassa myös pian vankilaan. Pahoinpitelyjä yms :( olen siitä surullinen. Toivon hänelle vain kaikkea hyvää ja että vankilassa "heräisi" mitä oikeasti haluaa elämältä. Voisitko kertoa hieman vankila ajastasi? Millaisia ajatuksia siellä nousee mieleen? Ketä/mitä kaipaat tai ikävöit eniten? Mikä on vaikeinta?

En tullut uskoon, mutta siellä tajusin että jotain on tehtävä. Hylkäsin entiset kaverit. Muutin tänne maalle. Pääsin kassalle töihin ja nyt on sikäli kaikki hyvin. Nuo tehdyt asiat painaa mieltä aikas pahasti. Joskus tekisi mieli vetää piikki. Mutta en sitä tee. Ja joka ihmetteli miten kestää maksaa 450 00. Rahaa jää vuokran ym.laskujen jälkeen 580. Koitan kuitenkin maksaa edes jotain. Yksin asun. ap

Vierailija
36/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet asiaan? Hyvä että olet halunnut muuttaa suunnan elämässäsi! Se on hienoa!

Vierailija
37/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kuitenkaan uskoisi. Ystäväni heitin maahan ja kaadoin grillistä hiiliä kasvoille. Yhdeltä mieheltä hakkasin hampaat viinapullolla. Kaverin koiran tapoin veitsellä. Riittääkö? Eli en ole ylpeä itsestäni. ap

Et sentään ole tappanut ketään. Saat olla siitä iloinen.

Tappoihan se koiran. Sehän on järkyttävää. Koira ei voi puolustaa itseään.

Vierailija
38/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto mikä ihmissaasta olet.

Vierailija
39/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet? Miten vanhempasi ovat suhtautuneet asiaan? Hyvä että olet halunnut muuttaa suunnan elämässäsi! Se on hienoa!

28v olen. Vanhempiini en ole ollut yhteydessä aikoihin. Veljeni kävi lauantaina vaimonsa kanssa. Oli kiva nähdä. Veljen vaimo häpeää minua. Hänen vanhempansa on ns.parempaa väkeä. Veljeni ei onneksi häpeä. Vaikka tarvitsisi. Haukuin hänen vaimonsakin aikoinaan kaikella tavoin. Yritin häntäkin lyödä. Onneksi veli pääsi väliin. Tuli veljellekkin musta silmä.ap

Vierailija
40/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto mikä ihmissaasta olet.

*olit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän