Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänään sovittelussa. Hirveä olo.

Vierailija
17.08.2016 |

Halusin siis tavata entisen ystävän jonka hakkasin yli 10v.sitten. Istuin hommasta 2,5v. Ei ollut antanut anteeksi. Enkä ihmettele. Oli vaikeaa mennä tapaamaan häntä. Poltin hänen naamansa. Ikinä voi itselleni antaa anteeksi. Korvauksia maksan hänelle lopun ikääni. Onneksi olen töissä. Ensi viikolla menen toiseen sovitteluun. Ja sitten kolmanteen. Ainoa keino päästä näistä painajaisista on edes pyytää anteeksi. Kadun tekemisiäni oikeasti. Enään en löisi ketään, vaikka minua lyötäisiin. Osaan keskustella. Linnassa opin sen. Enkä käytä enään mitään. Ikinä.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon joudut korvauksia maksamaan?

Vierailija
2/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos istuit asiasta 2½ vuotta niin paljonko tuomio oli? 6-7 vuotta? Eikö tuollaisella tuomiolla saa käytännössä jo tappaa jonkun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltit hänen naamansa?

Vierailija
4/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut miettiä silloin? Olisiko?

V*tun nisti.

Vierailija
5/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen sovittelu kärsityn tuomion jälkeen?

Vierailija
6/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Miksi on sovittelu jo suoritetun tuomion jälkeen? Taitaa olla provo.

Vierailija
7/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahasti olet sitten hakannut jos istuit yli kaksi vuotta. Tässä maassa kun ei nuo tuomiot  päätä huimaa...

Vierailija
8/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, rankkaa joutua kohtaamaan omat tekonsa ja niiden seuraukset. Mutta auttaa tuo varmasti asian käsittelyssä, kun ymmärtää mitä on tullut tehtyä ja saa pyydettyä anteeksi. Ja pystyy ymmärtämään senkin, että vastapuolella voi mennä todella pitkään ennen kuin pystyvät antamaan anteeksi, jos koskaan. Tehtyä ei saa tekemättömäksi ja uhrit voivat joutua kärsimään seurauksista koko ikänsä. 

Hienoa, että olet saanut edes työpaikan ja pystyt maksamaan ainakin osan sinulle määrätyistä korvauksista. Ja muutenkin, että olet päässyt kuiville ja saanut elämäsi paremmalle tolalle. Ehkä jossain kohtaa elämää pystyt esimerkillä olemaan rohkaisuksi nuorille, jotka ovat vaarassa joutua väärille teille.

Vierailija
9/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta... miten poltit hänen naamansa? En kyllä mäkään tollasta ikinä antaisi anteeksi. Eikö ole ihan oikein, että kärsit omantunnontuskia loppuelämäsi, kuten uhrisi joutuu kärsimään tekosi takia?

Vierailija
10/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H kirjoittelee provoja

Vierailija
11/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Miksi on sovittelu jo suoritetun tuomion jälkeen? Taitaa olla provo.

Se taitaa olla mahdollista vain jos uhri tekee aloitteen rikosseuraamusvirastolle.

Vierailija
12/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

45000 joudun maksamaan. Oli tuomioita jo alla. Pahoinpitelyjä ja muuta. Onneksi jouduin linnaan. Herätti minut. Mutta noilla palkoilla maksaminen kestää. Maksan kuitenkin. ap

Vierailija
13/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos olet nyt inhimillisempi ja pidättäydyt aineiden käytöstä. Etkä pahoinpitele muita.

Toivottavasti pahoinpitelemäsi ystävä voi antaa anteeksi, vaikka se on vaikeaa.

Eletään ihmisiksi :)

Tsemppiä!

Vierailija
14/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se taitaa olla mahdollista vain jos uhri tekee aloitteen rikosseuraamusvirastolle.

Itse halusin sitä. Pyytää anteeksi. Kuten haluan anteeksi pyytää muiltakin. Onneksi se entinen ystävä edes tuli tapaamiseen. Anteeksi ei antanut tosiaan. Ymmärrän,mutta sainpahan pyytää.ap

Vierailija
15/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin siis tavata entisen ystävän jonka hakkasin yli 10v.sitten. Istuin hommasta 2,5v. Ei ollut antanut anteeksi. Enkä ihmettele. Oli vaikeaa mennä tapaamaan häntä. Poltin hänen naamansa. Ikinä voi itselleni antaa anteeksi. Korvauksia maksan hänelle lopun ikääni. Onneksi olen töissä. Ensi viikolla menen toiseen sovitteluun. Ja sitten kolmanteen. Ainoa keino päästä näistä painajaisista on edes pyytää anteeksi. Kadun tekemisiäni oikeasti. Enään en löisi ketään, vaikka minua lyötäisiin. Osaan keskustella. Linnassa opin sen. Enkä käytä enään mitään. Ikinä.

Mountain?

Vierailija
16/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse halusin sitä. Pyytää anteeksi. Kuten haluan anteeksi pyytää muiltakin. Onneksi se entinen ystävä edes tuli tapaamiseen. Anteeksi ei antanut tosiaan. Ymmärrän,mutta sainpahan pyytää.ap

Kuulostaa hieman omituiselta, että vankilaan tuomittu rikoksentekijä saisi ehdottaa sovittelua uhrille.

Vierailija
17/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hieman omituiselta, että vankilaan tuomittu rikoksentekijä saisi ehdottaa sovittelua uhrille.

Saahan. Jos uhri tai hänen omaiset suostuu. Vapaasta tahdosta molemille. Veljeni tapettiin muutama vuosi sitten. Kävin tappajan kanssa juttelemassa. Ei ollut hyötyä, mutta tapasin tappajan. Huumehörhöjä kumpikin.

Vierailija
18/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan. Jos uhri tai hänen omaiset suostuu. Vapaasta tahdosta molemille. Veljeni tapettiin muutama vuosi sitten. Kävin tappajan kanssa juttelemassa. Ei ollut hyötyä, mutta tapasin tappajan. Huumehörhöjä kumpikin.

Ok, enpä väitä parempaa tietoa vastaan.

Vierailija
19/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro mitä olet tehnyt. Vaikea uskoa muuten.

Vierailija
20/91 |
17.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katumuksesi vaikuttaa aidolle. Toivon että uhrisi on saanut ja saa parasta hoitoa ja avun.Uskon että haluaisit hänen paranevan. Toivon että saat rauhan. Minua pahoinpideltiin henkisesti ja fyysisesti miltei 20 v ja olen antanut anteeksi, tekijät ei ole pyytäneet anteeksi kertaakaan mitään aiheuttamaansa, joten arvostan nöyryyttäsi ja haluasi hyvittää. Se voi kuitenkin merkitä uhrille vielä vaikka hän ei nyt sitä haluaisi kuulla kipunsa tähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi