Nainen vaikuttaa mukavalta, mutta ei osaa matematiikkaa
En puhu nyt korkeatasoisesta matematiikasta, vaan ihan perusmatematiikasta. Esim. ihan perus derivointi ja integrointi on hukassa, lisäksi myös prosenttilaskut. Itseäni jotenkin häiritsee. Muuten nainen on mukavan oloinen, mutta itse olen käynyt pitkän matematiikan ja osaan matematiikkaan hyvin niin jollain tasolla häiritsee. Mitä olette mieltä, olisiko tämä turn off teidän mielestä?
Kommentit (47)
Naisten tarvitsee tietää matematiikasta vain numerot 1-6. Yksi on miedoin lämpö ja kuusi korkein lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Ehe ehe. Älä yritä verrata toisen ketjun yhdyssanojen osaamista tähän.
Miksi ei? Ihan hyvä analogiahan toi on. Yhdyssanat ja matematiikka molemmat oleellisia arkielämän taitoja.
Hehe. Minä olen kirjoittanut ällän pitkästä matikasta, mutta en kyllä muista derivoinnista mitään. Prosenttilaskut toki sujuu, jopa päässä, mutta niitä nyt onkin tarvinnut arjessa.
Yllättävän monella on perusmatikka hukassa, ja nyt siis puhun tavallisia yhteen/vähennys/kerto/jakolaskuja. Siis niitä, joista on hyötyö jokapäiväisessä elämässä. Lukujen suhteet uupuvat myös, valtionbudjetin luulevan olevan satoja miljoonia tai biljoonia.
Mutta tuon monimutkaisempia asioita en sisällyttäisi silti perustaitoihin.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaminen on yksi ilmaisutaidoista - asia, jota tarvitaan päivittän kommunikaation välineenä. Siksi se ei ole verrattavissa matematiikan kanssa. Mutta jos Sinua häiritsee naisen matemaattinen lahjattomuus, niin se on ihan ok, koska me kaikki haluamme kumppaneiltamme erilaisia asioita.
Eipäs mene näin. Tytöt pienestä asti kirjoittelevat enemmän mm. päiväkirjojen, runojen, ja omien novellien muodossa. Lisäksi he käyttävät enemmän sosiaalista mediaa, joten kirjoitustaidon kehittyminen paremmaksi on luonnollista. Pojat taas ovat jo syntyjään fiksumpia loogista ajattelua koskevissa asioissa, ja lisäksi panostavat enemmän aikaa matemaattisiin aineisiin. Täten he ovat matemaattisesti naisia osaavampia, joten alkuperäinen vertailu on ihan verrattavissa oleva.
No ei mene noin. Sinulla on vanhanaikaisen sovinistinen kuvitelma poikien ja tyttöjen sukupuolieroista. Todellisuudessa tytöt ovat yhtä lahjakkaita matematiikassa, heitä ei vain samalla lailla tyhmät opettajat osaa kannustaa matikassa, kun se mukamas on poikien alaa.
Se on toisaalta todistettu, että tyttöjen kielelliset ja sosiaaliset taidot ovat paremmat kuin poikien. Oikeinkirjoituksen kanssa asialla kuitenkin on hyvin vähän tekemistä. Enemmänkin kyse tässäkin on yksilöllisistä eroista.
N49
Prosenttilaskut pitäisi kyllä jokaisen osata. En tajua, miten se voi olla niin vaikeaa ihmisille, jotka kuitenkin kertotaulun osaavat. Derivointia ei tartte, jos ei tartte jotain optimointia tehdä. En muista mitä integroimalla laskettiin...vaikka lukion pitkä matikka taustalla. Pinta-alojako se oli?
Todellakin on Turn off! Ei kannata sekaantua sellaisiin. Korkeintaan panemassa humalassa, mutta muuten jätä väliin.
Derivointi ja integrointi perusmatikkaa? Inssinäkin vedin nuo matikan kurssit uusintojen kautta ja säälillä ykkönen todistukseen. Vaikka peruskoulun todistuksen matikan numero oli jotain aivan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Prosenttilaskut pitäisi kyllä jokaisen osata. En tajua, miten se voi olla niin vaikeaa ihmisille, jotka kuitenkin kertotaulun osaavat. Derivointia ei tartte, jos ei tartte jotain optimointia tehdä. En muista mitä integroimalla laskettiin...vaikka lukion pitkä matikka taustalla. Pinta-alojako se oli?
Derivaatta=kulmakerroin ja integrointi käänteinen derivaatta. Muistaakseni meni jotenkin x^3+1 oli dervoituna 3x^2 ja joka integroituna on x^3+c ellen nyt väärin muista. Ihan perseestä olivat ja ei kyllä tartte sitten yhtään missään.
Opeta naistasi matematiikassa. Minulla on varmaan aika hyvä matikkapää, mutten viitsinyt lukea pitkää matikkaa ja se nyt vähän harmittaa. Tuollainen matikkanero mies olisi just hyvä minulle. Saisi joka ilta pitää muutamat laskuharjoitukset.
Tapasin miehen joka ei ollut edes kiva ja oli lisäksi tyhmä niinkuin miehet yleensäkin on.
Kunhan ymmärtää olevansa 2. nainen. Se riittää.
Minua naisena ainakin häiritsisi, jos mies ei osaisi, varsinkin tuo prosenttilaskutaidottomuus. Häiritsisi myös, jos mies ei hallitsisi yhdyssanoja.
Kyllä stondis laskee sängyssä sekunneissa, jos derivointi jää esileikeistä pois. Uuh.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaminen on yksi ilmaisutaidoista - asia, jota tarvitaan päivittän kommunikaation välineenä. Siksi se ei ole verrattavissa matematiikan kanssa. Mutta jos Sinua häiritsee naisen matemaattinen lahjattomuus, niin se on ihan ok, koska me kaikki haluamme kumppaneiltamme erilaisia asioita.
Juuh, elikkäs ei.
Kyllä potenssiin korotus on tärkein, jos se ei mieheltä suju, lasken vikkelästi kympistä nollaan ja häivyn. N25
Ei erityisemmin turn off. Löytyy seurustelukumppaneista hyvin ja huonosti matematiikkaa osaavia. Loppupeleissä yllättävän vähän eroa käytännössä.
Vierailija kirjoitti:
Ehe ehe. Älä yritä verrata toisen ketjun yhdyssanojen osaamista tähän.
Mutta nyt, arvon mamma, ei ole kyse siitä. Te mamma kuvittelette vain!
Mun mies on 20 vuotta tehnyt uraa matemaatikkona ja tienaa erittäin hyvin sillä. Häntä ei kiinnostanut osaanko matematiikkaa alkujaan sitten yhtään oli muut jutut jotka kiinnosti enemmän, työpäivän jälkeen olin varmasti hyvä väline aivojen nollaamiseen:)Mutta vakiintumista ajatellessaan yksi iso vaatimus naiselle hänen puoleltaan oli että olen tarkkamarkka-ihminen talouden suhteen. Ollaan kumpikin intohimoisia mutta pitkän päälle käytännöllisiä ihmisiä:)
Mä sanoisin että jätä se nainen rauhaan kunnes olet valmis kohtaamaan vastakkaisen sukupuolen oman mukavuusalueesi ulkopuolella!
En mäkään osaa. Miestä ei haittaa.
Jännittävä keskustelu. Itse olen aina unelmoinut miehestä, joka olisi huippulahjakas telinevoimistelussa. olisin valmis hyväksymään melkein mitä tahansa puutteita, jos miehen laadulliset ominaisuudet riittäisivät olympiatason telinevoimistelijaksi. Itse olen hyvin kömpelö, joten erilaisuus viehättää.