Monelta heräät aamuisin ja monelta työt alkaa?
Mulla alkaa työt klo 07.
Haluaisin herätä jo klo 05 jotta ehtisin ulkoiluttaa koiran, käydä pikaisesti suihkussa, keittää kahvit ja lukea aamun lehden.
Tosiasiassa torkutan klo 05-06.20 välisen ajan, sitten herään, päästän koiran takapihalle, keitän kahvia jonka juon kiireessä, pesen ehkä kainalot jos tuntuu sille, puen, koira sisään ja lähen töihin .
Mikä avuksi?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on liukuva työaika, eli töissä voi olla klo 7-9 välisenä aikana. Saliaamuina herään puoli 4 aikoihin, että ehtii käydä treenaamassa ennen töitä. Muina aamuina herätys 5-6 välillä. Joskus sitä miettii, että pitäiskö opetella käymään salilla töiden jälkeen, mut sitten taas toisaalta tää systeemi toimii mulla. Torkkua en käytä, vaan nousen heti kellon soidessa.
Miksi tätä on alapeukutettu? :D itsellä suht samat ajat heräämiselle ja työt alkaa klo 7.30. Tais siis 5-6 välillä, ei luojan kiitos tarvi sen aiemmin herätä.
Nousen n. 7.45 ja aloitan klo 8 tai vähän sen jälkeen. Käyn vain suihkussa ja avaan sitten työkoneen, teen etätöitä.
Olen niin tottunut tähän etänä olemiseen, että joka päivä toimistolle raahautuminen olisi jo kauhistus 😂
Herään viideltä aamulenkkieni vuoksi. Tarvitsen myös päivästä omaa aikaa, johon tämä soveltuu. Työt alkavat klo 8-9.liukuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Herään joka aamu vaihtelevasti klo 3.30-5.30 välillä, myös vapaapäivinä. Työt alkaa vaihtelevasti 5.30, 8.00, 12.00 tai 14.00
Miks alapeukku?
mulla on paskin unirytmi ikinä kun on välillä sekasin aamuvuoroa ja iltavuoroa samalla viikolla. aamuvuoro alkaa 6.45 ja joudun heräämään 5.20 että kerkeän töihin ajoissa. iltavuoro taas alkaa 14.15 ja silloinha mä nukun vaikka puoleenpäivään jos vaan nukuttaa. yleensä ne aamuvuorot meneekin vaa parin tunnin unilla silmät ristissä... ihan kamalaa mutta mä vaa en osaa kääntää mun rytmiä nii että heräisin joka aamu aikaisin oli sit aamu tai iltavuoro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä työt alkavat noin aikaisin?
Meillä yhtä vuoroa tekevässä tehtaassa aloitetaan seiskalta. Ei siinä mielestäni mitään järkeä ole, mutta kun aina on tehty niin, niin tehdään edelleen. 8 olisi paljon inhimillisempi.
Kun aloittaa ajoissa, niin päivää on aika helppo jatkaa jos tulee tarve ylitöihin. Monet asennusporukat aloittaa siksi jo klo 5 ja tekvät 10h päivän plus sitten ylitunteja siihen päälle tarpeen mukaan.
Aamuvuoroon herään kello 04:25, työt alkavat kello 6:00, mutta lähden töihin 05:30. Vihaan kiirettä aamuisin, kun aamulla aika tavallaan häviää ja kuluu tavallista nopeammin. Olen käytännön kokeissani havainnut, että tarvitsen tunnin aikaa aamulla ennen töihin lähtöä että en menetä hermojani. Minun on ehdittävä rauhassa pestä hampaat ja syödä jotain aamupalaa ja ruokittava kissat. Herään helposti aamulla, mutta iltavuoroon kun herään 8-10 aikoihin, niin en meinaa päästä sängystä ylös.
Työt alkaa 8.00, herään kuudelta. Vaatteet niskaan, koiran kanssa 45-60min lenkki, sitten syön ja lähdenkin pian jo töihin.
Herään 6.00, joskus loikoilen 6.15 asti. 6.30 lähen töihin. 6.50 töissä, virallinen työaika alkaa 7.00.
Niin ja usein tossa 6.15-6.30 usein joutoaikaa eli voisin lähtee aikasemminkin.
Herään 7:15-7:30. Menen heti herättyäni vessaan kakkoselle. Sitten pesen naaman ja laitan piilolinssit silmiin. Sen jälkeen laitan rasvaa naamaan. Sillä aikaa kun se kuivuu keitän kahvia. Kun odotan että kahvi on valmista luen ipadilta uutisia.
Kun kahvi on valmista otan kupillisen ja menen meikkaamaan ja laittamaan hiukset. Sitten puen päälle ja lähden. Työt alkavat yhdeksältä joten lähden joskus puolelta.
Aamulla en pysty syömään mitään. Oksettaa ja tulee todella huono olo jos jotain syön ennen kun tulee oikea nälän tunne. Tuntuu että vatsani herää vasta joskus kymmeneltä ja on vasta silloin valmis ottamaan ruokaa sisäänsä. :D juon kupin kahvia ja juon vettä vaan. Joskus kymmenen maissa syön jonkin hedelmän.
Voisin ihan hyvin herätä kahdeksalta ja keretä ihan hyvin töihin. Aamulla on vaan kivempi vähän hidastella.
Herään 4.15 ja työt alkaa 6.00. Mä kans ennen torkutin ja tuli joko kauhee kiire tai jopa myöhästyin. Nykyään laitan puhelimen (jossa herätys) niin kauas sängystä että on pakko nousta ylös sängystä kokonaan sammuttamaan se. En sentään takas sänkyyn enää mee sen jälkeen.
Pitää lähteä 6.30 - työmatka 100 km. Herään klo 4.00 - 4.30. Haluan tehdä aamutoimet rauhassa.
6.30 herätys, työt alkaa 8. Matka 20 min.
Vierailija kirjoitti:
Herään 4.15 ja työt alkaa 6.00. Mä kans ennen torkutin ja tuli joko kauhee kiire tai jopa myöhästyin. Nykyään laitan puhelimen (jossa herätys) niin kauas sängystä että on pakko nousta ylös sängystä kokonaan sammuttamaan se. En sentään takas sänkyyn enää mee sen jälkeen.
Kokeilin tuota - tuloksena se että nousin ylös sammuttamaan herätyskellon ja äkkiä takaisin lämpöisen peiton alle ..
Ap
Voi apua, miten nopeasti suurin osa täällä suoriutuu aamutoimista. Itse herään 6.05 ja työt alkaa 8.00 (pelkkään työmatkaan menee tästä tosin jo 40 min).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä työt alkavat noin aikaisin?
Meillä yhtä vuoroa tekevässä tehtaassa aloitetaan seiskalta. Ei siinä mielestäni mitään järkeä ole, mutta kun aina on tehty niin, niin tehdään edelleen. 8 olisi paljon inhimillisempi.
Kun aloittaa ajoissa, niin päivää on aika helppo jatkaa jos tulee tarve ylitöihin. Monet asennusporukat aloittaa siksi jo klo 5 ja tekvät 10h päivän plus sitten ylitunteja siihen päälle tarpeen mukaan.
Näinhän se, jos on tarvetta ylitöille. Tuolla meidän puljussa on tehty ylitöitä viimeksi joskus Neuvostoliiton aikaan.
Ennen olin aamuntorkku, mutta sitten tuli nämä vaihdevuodet ja aloin herätä aamuyön tunneilla. Yleensä siinä klo 4-5, tänään klo 3. Työt alkaa klo 8-11.30, tänäänkin menin töihin klo 7 (aiemmin en kehdannut) ja lähdin sitten tuntia aiemmin kotiin. Mulla on hormonikorvaushoitokin tässä aloitettu, ja hikoilut jäi kyllä pois mutta ei nämä aikaiset aamuyön heräämiset.
Herään aina tunnin ennen työpäivän alkua. 20 minuuttia menee työmatkaan. 40 minuutissa ehdin hyvin siistiytymään ja syömään aamupalan.
Heräilen siinä vähän ennen kasia ja töihin siinä 9-9.30 kieppeillä. Jos sovittu palavereja aiemmin, niin sitten menen aiemmin, mutta harvoin näin on. Työaikaa ei ole säädelty mitenkään, mikä on valkokaulustyön hyviä puolia, mutta joskus saa vastapainona kivoille etuuksille sitten vetää pitkää päivää ja venyä joskus aamuyönkin puolelle.