Uimahallit ovat niin ällöttäviä :(
Joka kerta uimahallissa tai kylpylässä käydessä löytyy jostain altaasta lillumasta laastaria, tamponia ja kondomia. Yhden kylpylän suihkutiloissa nainen (venäläinen?) liimasi pokkana suihkutilan seinään verisen siteen ja jätti siihen.
Muistan kun ala-asteella kävin koulu-uinnissa ja miehiä asteli pokkana naisten suihkupuolelle käyskentelemään, silloin sille naurettiin ja miehiä pidettiin "hulluina" ja "noloina", nyt vanhempana keksii uusia motiiveja miesten toiminnalle. Samoin allaspuolella tuli nähtyä vilahtelevaa penistä, mutta sekin oli hassu kikatuksen aihe jolle vain naurettiin jälkeenpäin kun "se tyhmä äijä ei tajunnut että pippeli näkyi, se oli varmaan jotenkin vammainen".
Tänään kävin lasten kanssa uimahallissa kun oli alennus, eikä ihan heti tarvitse mennä uudestaan. Suihkutiloissa oli äiti pienen pojan kanssa ja poika oksensi lattialle, oksennus oikein sekoittui muuhun lattian veteen ja levisi, onneksi lattia oli kallellaan suihkukaivoon joten oksennus ei levinnyt muualle. Kuitenkin vielä lähtivät allaspuolelle. Me olimme juuri lähdössä enkä onnekseni joudu tietämään, kuinka tilanne jatkui.
Kommentit (42)
"Aikuisena kunnolla huomaa nuo hirveydet"
Niinpä. Lapsena ja teininäkin vielä olin oikein vesipeto, viihdyin uimahalleissa ja kylpyläaltaissa ihan mielin määrin, sukeltelin tunteja kuvitellen olevani merenneito.
Sittemmin tajusin miten saastaisia paikkoja tuollaiset yleiset kylppärit ja altaat ovat. En ole halunnut mennä minnekään uimaan enää vuosiin, ällöttää ja inhottaa liikaa.
Käyn säännöllisesti eteläsuomalaisen kaupungin uimahallissa ja olen varsinainen siisteysfriikki, enkä ole kuvaamianne törkyjä ikinä nähnyt. Paikkakuntaa en kerro, ettei törkyhemmot keksi sinne tulla.
En kyllä yleensä käy missään lämpimissä altaissa, mutta mieheni kertoman mukaan niissäkään ei paskat pyöri.
Hyi helvetti. Onneksi uin vain pitkäsä altaassa, johon ei sottapytyt yleensä tule.
Uimahallit eivät ole ällöttäviä. Tutustuisit itä-euroopan uimahalleihin niin huomaisit miten hyvät oltavat meillä Suomessa on! Juuri kävin uudessa Uimahalli Polskis uimahallissa, enkä ole niin hygieenisessä hallissa ennen ollut! Voin suositella.
Itse pidän uimahalleista ja yleisesti ne ovat kyllä varsin siistejä. Vesikin lienee luonnonvesiä puhtaampaa heittämällä. Ainoastaan inhoan sitä, kun monissa uimahalleissa sisäilma on niin kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Missä hemmetissä te oikein olette käyny uimassa?
Porvoossa.
AP
Minua inhottaa, kun Suomessa ei saada halleihin uimalakkipakkoa. Mikään ei ole typerämpää kuin antaa ihmisten liottaa vapaana hulmuavia pesemättömiä hiuksiaan altaassa, johon niitä sitten irtoaa muiden uimarien suuhun ja sormien väliin tunkeutuen ja lopulta altaan viemäreitä tukkimaan. Olisi maailman halvin ja tehokkain keino parantaa veden puhtautta ja huoltokustannuksia.
Espanjassa ja Ranskassa ei oikeisiin uima-altaisiin ollut mitään asiaa ilman uimalakkia. Valvoja tuli ajamaan pois ne harvat jotka edes yrittivät.
Uimahalleissa voisi olla autopesun kaltainen pesukäytävä ennen allasta. Tulisi kaikki sottapytyt ja hienostelevat naiset pestyä ennen altaaseen menoa. Käytävän ohi ei olisi altaille kulkua.
Uimahallit ovat pääsääntöisesti tosi mukavia ja siistejä.
Helsingissä Urheiluhallien (Fix) uimahallit ovat mukavia ja siistejä. Kiitos siivojille! Suurin osa henkilökunnastakin on positiivisella mielellä töissä. Toisinaan jotkut saunat haisevat pahalle, koska henkilökunta ei huuhtele saunoja päivän aikana. Halleissa on yleensä vesiletku, jolla asiakkaat voivat huuhdella saunoja, mikä pitääkin jotkut saunat raikkaana, kun muutama vakiokävijä huuhtelee saunoja säännöllisesti.
Sen sijaan Helsingin kaupungin suoraan pyörittämä Uimastadion on asiakaspalvelun kannalta tyly paikka kassasta lähtien. Kieltolappuja on siellä täällä. Saunaa ja vessoja eivät saa pestyksi. Letkuakaan eivät anna asiakkaille käyttöön, että he voisivat itse huuhdella saunoja.
Niin, ovathan ne uimahallit ällöttäviä paikkoja, kun niissä näkee niin monenlaisia ja -muotoisia ihmisiä. Kaikki eivät näyt misseiltä tai adoniksilta, vaan laardi löllyy karvaisen tai karvattoman alakerran päällä. On se paljon viisaampaa pysytellä vain kotosaunassa ja suihkussa.
Monta vuotta sitten innostuin käymään ahkerasti uimahallissa (Oulun seudulla) ja pian sitten sainkin todella ärhäkän ja ällön jalkasienen sieltä. Kävin lääkärissä ja hänen mukaansa siitä kyseisestä uimahallista moni oli saanut tartunnan. Siellä ei silloin ollut sitä desinfiointisuihkua jaloille. En ole enää uimahalleissa käynyt, vaikka uinti/vesijuoksu olisivat mulle sopivia lajeja.
Töissä tulee käytyä noissa uimahalleissa remppailemassa ja vettä vaihtamassa blaa blaa ja blaa. 12 vuoteen en ole käynyt uimassa uimahallissa ja 12v olen ollut tässä firmassa töissä. Yksikään työkaveri ei ole käynyt hallissa uimassa. kun ovat tulleet töihin tähän firmaan. Voin sanoa rehellisesti, että ennemmin uin itämeren paskasimmassa kohdassa. Aina välillä halleista on juttua, mutta jonain päivänä tulee se ISO juttu. Halliuutiset menee olan kohautuksella aina ja kukaa ei oikein ajattele sen syvemmin asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä jo uimahallien paikkakuntia heitetty, tuskin on monia vaihtoehtoja...
Kenties olen jokin törkymagneetti, mutta joka kerta uimahallissa löytyy jotain ikävää, vähintään tekokynsi tai kondomi. Tämän vuoksi käyn harvoin.
Joopajoo.
Kun trollaattorilla ajelee Porvoolaiseen uimahalliin, mitä muutakaan sieltä löytyy kuin ihan aina, vähintään kortsuja lillumassa altaassa.
Voisitte edes yrittää kuulostaa hauskoilta jos kerran pitää pelleillä.
UImataidottomuuttaan ei muuten tarvitse häpeillä, aikuisillekin on ihan alkeiskursseja.
Mitäpä jos tämän ketjun vatipäät menisitte ja opettelisitte uimaan, niin loppuisi tämäkin itkeminen?
Minä taidankin sitten uida oikein korkealaatuisessa uimahallissa, kun vastaani ei ole tullut kasoittain törkyä. Kerran olen nähnyt irronneen laastarin ja pari kertaa hiuslenkin. Muuten on kyllä siistiä ollut.
Viime kylpyläkokemuksesta on jo aikaa mutta muistan kyllä paikan olleen siisti. Ja yleensä mentiin uimaan aina aamusta heti kun pääsi niin sai aika kauan olla rauhassa ennenkuin muita tuli paikalle.
Enpä ole koskaan törmännyt siteisiin, kortsuihin tms.
Lapsia kyttäävät pervot ovat uimahallien riesa, mutta aika hyvin valvojat heidät häätävät.
Käyttekö te uimahallien likaisuudesta valittajat kuitenkin luonnonvesissä uimassa? Tässäkin ketjussa huomasin ainakin yhden viestin jossa ylistettiin että luonnonvesissä sentään voi käydä. Nehän ovat vielä moninkerroin likaisempia kuin uimahallit, ihmisten ja eläinten eritteitä, saasteita, roskia, kalojen, lintujen yms. ruumiit hajoaa veteen...
Itse kyllä käyn sekä uimahalleissa että luonnonvesissä, ’ällöys’ on ihan luonnollista.
Kenties olen jokin törkymagneetti, mutta joka kerta uimahallissa löytyy jotain ikävää, vähintään tekokynsi tai kondomi. Tämän vuoksi käyn harvoin.