Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Klaukkalan yläasteella talvikenkäni heitettiin johonkin monttuun. Asia viduddaa edelleenkin sen verran, että jos tietäisin kuka olit - niin kääntäisin sinut edelleenkin tuhannen piddun päreiksi!
Ao kunta on lopettanut tarjottimien käytön ruokailusta, varmaan ei haittaa, että kiusatut ei enää saa syödä ruokaansakaan rauhassa kun pitää kytätä, että hakiessasi maitoa joku ei sormeile lautastasi. Nurmijärvi!!! Fäk off!!
Peltolan koulu, Tikkurila, Vantaa
Täällä myös Ollikkalan ala-aste. Porukasta eristämistä, nimittelyä, tavaroiden ja vaatteiden rikkomista, päälle syljeskelyä, tönimistä.
Vierailija kirjoitti:
Eikai nyt missään lukiossa enää kukaan alistu mihinkään kiusaamiseen? 16-19 vuotiaita nuoria jo!
Kerrotko vielä, miten lukiossa ollaan alistumatta porukasta eristämiseen ja somekiusaamiseen?
Väkisinkö vaan mennään mukaan vaikka toiset lähtevät pois kun tulet paikalle, tai eivät halua samoihin ryhmiin tai eivät puhu kanssassi. Otetaanko kännykät takavarikkoon ja poistetaan sometilit. Anna nyt joku vinkki ettei tarvitse alistua.
Vierailija kirjoitti:
Peltolan koulu, Tikkurila, Vantaa
Sama, Peltolan yläkoulu, Tikkurilan urheilupuiston vieressä Vantaalla.
On lyöty, potkittu, käyty ryntäisiin kiinni. nimitelty, rikottu tavaroita mm. polkupyörää, haukuttu ja nimitelty, eristetty porukasta, uhkailtu niitä jotka olleet mun seurassa, ruokalassa vaihtavat pöytää jos istun samaan, välitunnilla paikkaa jos tulen sinne, provososidaa, ärsytetään ja kuvataan kännyköillä tilanne ja laitetaan snäppiin, uhkaillaan, kehotetan itsemurhaan , ajetaan takaa.
Karamzinin koulu
Karakallion koulu, espoo
Vainoamista, syrjintää, haukkumista, kevyttä väkivaltaa, uhkailua, vihjailua yms
Patajärven ala-aste, nykyinen Tikkalan koulu. 2000 - luvulla
Savion koulu, Sompion koulu, Jaakkolan koulu KERAVA!! Saatanan ”paras ystävä” levitti koko kylään netissä jotain omia leikkaa-liimaa-muokattuja kuvia. Kaikkea pahaa hänelle ja terveisiä myös. Elossa ollaan 🤩
Kivimaan ala-aste, vuodet 2002-2007. Pelkkää helvettiä.
Korivaaran ala-aste, Muhos. Pääpahis oli tietenkin rehtori itse (on jo ollut eläkkeellä pitkään, onneksi.)Pääsi lehtiinkin, mutta ei valitettavasti jäänyt koskaan kiinni.
Lotilan ala-aste Lahdessa, 80-luvulla. Koulun vieressä oli slummialueet Asemantausta ja Paavola, josta tuli se roskasakki kouluun. Jostain syystä tähän kouluun laitettiin myös musiikkiluokkalaiset sinne keskelle helisemään. Hirveitä muistoja noilta ajoilta. Asemantaustan ja Paavolan ränsistyneet puutalot on nyt jo purettu aikaa sitten, ehkä se rupujengi savustettiin samalla pois sieltä.
Iitin yläaste. Jyväjemmareitten junttikakarat saavat nykyään loistaa white trashina. Onneksi pääsin Helsinkiin lukioon ja eroon tuosta per*slävestä.
Eskolanmäen koulu, ylä-aste, Kouvola.
Melko pieni maalaiskoulu, nimeä en kerro. Porukasta eristämistä, halveksien katsomista, selän takana puhumista, valehtelua, joukolla teilaamista. Koulukaverit miltei kaikki maanviljelijöiden lapsia, joukossa jonkin verran kunnan viranhaltijoiden lapsia. Itse olin lähikaupungin yhden teollisuusyrityksen toimitusjohtajan ja toisen yrityksen kirjanpitäjän lapsi eli todennäköisesti perheessämme matkustettiin ja harrastuksiin laitettiin enemmän rahaa kuin muilla, autot olivat uusia jo vanhempien töidenkin takia, kotimme oli kirkonkylän komeimpia. En mielestäni leveillyt asioilla mitenkään vaan kiusaamisen syy oli kateus ja kiusaajien oma pahoinvointi syistä, joita en kyllä ihan täysin ymmärtänyt. Etenkin kun koulumenestyksenikin oli ihan kohtuullista, vaatteeni samaa tasoa kuin kaupunkikoululaisilla ja ulkonäköni sekä luonteeni ihan normaalia.
Kuninkaanhaan yläaste, Pori. Kiusaajat saman ja rinnakkaisluokkien tyttöjä. Pojat eivät varsinaisesti kiusanneet, mutta kaikenlaista häirintää kyllä tuli heidän osaltaan jatkuvasti.
Itse olin kiusaaja ala-asteella, enkä ole antanut itselleni anteeksi, vaikka kiusattu antoikin. Kiusaaminen kesti noin 1 kk ajan. Ei kuitenkaan ollut onneksi mitään väkivaltaa, vaatteiden varastelua, toisen omaisuuden tuhoamista tai tuollaista onneksi. Olin sivustakatsoja eli kiusaaja kuitenkin. Kuitenkin opettajat eivät antaneet asian olla vaan PUUTTUIVAT asiaan heti, mitä jotkut opettajat eivät näytä ottavan edes näissä vakavammissa kiusaamistapauksissa, mitä en oikeasti ymmärrä lainkaan. Opettajat kerran ottivat meidät puhutteluun ja kiusaaminen loppui siihen (oli lähtenyt erimielisyydestä kahden kaverin välillä, sellaista tyttölaumakinaa mutta lasken sen kiusaamiseksi kumminkin koska uhri kärsi). Minä idioottina lähdin herkästi mukaan, koska perheessäni suhtaudutaan ns. erilaisiin vähän kielteisesti... Sitten yläasteella minua alettiin kiusata samasta syystä, mutta olen ajatellut ansainneeni sen (aloitin eri yläasteen kuin muut). Minun kiusaamiseni toisaalta levisi nettiin, leviteltiin huhuja, minulle naurettiin kun avasin suuni (kärsin puhevaikeuksista) ja muuta. En viitsi kertoa tarkemmin koulujen nimiä mutta Satakunta kyseessä kuitenkin. Olen iloinen, että ala-asteen kiusaamiseen tai tähän erimielisyysjuttuun puututtiin heti, mutta en käsitä, miksi näihin vakavampiin puolestaan ei. Onko sitten vika näissä kiusaajissa, kun eivät usko toisin kuin me vai eivätkö opettajat yritä tai kuuntele tarpeeksi? Voi olla molemmat kyseessä...
Merikadun koulu, Raahe. 2004-2007. Luojan kiitos ehdin yläasteen käydä ennen suomen tuloa.
Muistan ikuisesti sen hetken eri paikkakunnan lukiossa, kun rentouduin ja ymmärsin, että täällä ei tarvitse olla koko ajan jännittynyt.