Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Ketju on aloitettu vuonna 2016 ja kattaa koko Suomen. Surullinen yhteenveto: ihan kaikkialla kiusattu ja aina. 😔
Sama aika ja kiusaaminen tyttärelläni tässä koulussa. Lähtikin sitten Staineriin ja homma helpotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on surullista ja järkyttävää luettavaa. Kaikille kiusatuille, ihan jokaikiselle, toivon sydämeni pohjasta kaikkea hyvää. Olette todellisia selviytyjiä. Älkää koskaan antako kiusaajillenne sitä iloa, että jäisitte murehtimaan niitä kamalia aikoja. Kiusaajat kyllä jossain elämänsä vaiheessa saavat vastata teoistaan, tavalla tai toisella. Minua aikoinaan pahimmin kiusannut hyppäsi junan alle.
Mitähän selviytymistä se on jos vielä keski-ikäisenä on mentaalisesti ihan sekaisin? Hengissä olen, mutta nimenomaan en ole selvinnyt tuosta. Eläkä usko mihinkään karmaan, mikään ylempi taho ei rankaise noita. Omat kiusaajani pärjäävät hiton hyvin elämässä, on unelmaduunia, parisuhde, perhe ja mikäs siinä on purjehtia elämän aavalla kun on luonne sellainen että mennään vaikka muita runnoen.
Mikä sinä olet mulle sanomaan että älä usko karmaan. Tottakai uskon. Olen sen nähnyt monta kertaa elämässäni, että kyllä se olemassa on. Ja tämä sitten vain mun kokemus. Anteeksi kauheasti kun tsemppasin kiusattuja. Taidat itse olla yksi perkleen kiusaaja.
oppikujan koulu (kankaankoulu nykyään) ja eskolanmäki
Pukinmäen ylä-aste!En ollut kiusattu vaan kiusasin kaikkia heikkoja!
Vierailija kirjoitti:
OAMK.
Luulisi, että ammattikorkeaan hakee ja pääsee fiksut tyypit.
Millaista kiusaaminen oli`?
Vierailija kirjoitti:
Ketju on aloitettu vuonna 2016 ja kattaa koko Suomen. Surullinen yhteenveto: ihan kaikkialla kiusattu ja aina. 😔
Se on ihmisluonto. Ihminen kilpailee aina ja kaikkialla. Koko elämä on kilpailua eri resursseista. Eihän meitä muuten edes olisi eriarvoisia ja eriarvoisessa asemassa. Näin tämä menee, vaikka teeskenneltäisiin mitä kivakouluja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OAMK.
Luulisi, että ammattikorkeaan hakee ja pääsee fiksut tyypit.
Millaista kiusaaminen oli`?
Yliopistoissakin kiusataan.
Kiveriön kansakoulu, Lahti 1970-luvun alku: pilkkaamista, liikunnanopettaja simputti
Tiirismaan yläaste, Lahti 1975-76: pilkkaamista
Tiirismaan lukio 1977-1980: pilkkaamista
Siinä välissä oli Tiirismaan oppikoulu 1972-74, ei kiusausta
ja Kärsämäen kansakoulu, Turku, 1968-69, vain opettaja kiskoi kädestä kun en kuullut ohjeita
Lisäys, lukiossa tokalla vanhojen juhlissa myös laulettiin pilkkalaulu minusta ja kahdesta muusta tytöstä, olimme kuulemma koulun kammotukset ja rumilukset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihmisluonto. Ihminen kilpailee aina ja kaikkialla. Koko elämä on kilpailua eri resursseista. Eihän meitä muuten edes olisi eriarvoisia ja eriarvoisessa asemassa. Näin tämä menee, vaikka teeskenneltäisiin mitä kivakouluja ym.
Eri. Ihmisiä on joka lähtöön. Ei ole olemassa yleistä ihmisluontoa, älä yritä oikeuttaa pahuutta ja muuntaa sitä miksikään "kilpailuksi". Jotkut ihmiset myös raiskaavat ja kiduttavat ja tappavat. Se ei myöskään ole "kilpailua" eikä yleinen ihmisluonto ja oikeutus sille, että niin on ollut ja niin tulee olemaan, joten hip hurraa rikolliset.
Joten eipä lähdetä ylistämään rikollisen tai sadistin tai moraalittoman maailman näkemystä. Sellaisilta puutuu selkärankaa ja kuuluvat lieroihin, joilla on lieron luonto. Lierot "kilpailevat" lieruudesta, ei kunniaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tullaan aina kiusaamaan. Muodot ja kohteetkin vain muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Ihmisiä on joka lähtöön. Ei ole olemassa yleistä ihmisluontoa, älä yritä oikeuttaa pahuutta ja muuntaa sitä miksikään "kilpailuksi". Jotkut ihmiset myös raiskaavat ja kiduttavat ja tappavat. Se ei myöskään ole "kilpailua" eikä yleinen ihmisluonto ja oikeutus sille, että niin on ollut ja niin tulee olemaan, joten hip hurraa rikolliset.
Joten eipä lähdetä ylistämään rikollisen tai sadistin tai moraalittoman maailman näkemystä. Sellaisilta puutuu selkärankaa ja kuuluvat lieroihin, joilla on lieron luonto. Lierot "kilpailevat" lieruudesta, ei kunniaa.
Ei ehkä jokainen yksilö ole kilpailuhenkinen, mutta fakta on, että ilman kilpailua edes jossain määrin, ei pärjää tässä maailmassa. Lähtien opiskelupaikoista, työpaikoista, kumppanin valinnasta, harrasteryhmistä, kilpaharrastuksista jne. Jos kaikki ovat sinua parempia, jäät ilman. Näin siis pääsääntöisesti. On myös poikkeuksia. Tästä johtuu myös ryhmien muodostuminen, syrjiminen, oman aseman pönkittäminen, huomion hakeminen jne. Joidenkin kohdalla se oman aseman hakeminen kärjistyy muiden kiusaamiseksi. Emme tule koskaan pääsemään siitä.
1967 Olarin kansakoulu, opettaja jonka nöyryytti köyhän lasta ja 2 Olarissa asuvaa poikaa jonka takia jouduin tekemään kotimatkan kiertotietä. 1971.Tuomarilan kansakoulu, pää perkele oli Harri S. Hänen lempiharrastus oli tyttöjen kiusaaminen, minä yhtenä. Karma hoitakoon nämäkin
Vierailija kirjoitti:
1967 Olarin kansakoulu, opettaja jonka nöyryytti köyhän lasta ja 2 Olarissa asuvaa poikaa jonka takia jouduin tekemään kotimatkan kiertotietä. 1971.Tuomarilan kansakoulu, pää perkele oli Harri S. Hänen lempiharrastus oli tyttöjen kiusaaminen, minä yhtenä. Karma hoitakoon nämäkin
Itse kävin Tuomarilan koulua 80-luvulla. Ei ollut enää Harri S. maisemissa, mutta pari muuta kiusaajaa oli.
Rovaniemen eräs yläaste ja lukio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ehkä jokainen yksilö ole kilpailuhenkinen, mutta fakta on, että ilman kilpailua edes jossain määrin, ei pärjää tässä maailmassa. Lähtien opiskelupaikoista, työpaikoista, kumppanin valinnasta, harrasteryhmistä, kilpaharrastuksista jne. Jos kaikki ovat sinua parempia, jäät ilman. Näin siis pääsääntöisesti. On myös poikkeuksia. Tästä johtuu myös ryhmien muodostuminen, syrjiminen, oman aseman pönkittäminen, huomion hakeminen jne. Joidenkin kohdalla se oman aseman hakeminen kärjistyy muiden kiusaamiseksi. Emme tule koskaan pääsemään siitä.
Ei. Kyse ei ole "kilpailemisesta" eikä "kilpailuhenkisyydestä" vaan kiusaamisesta. Samoin kuin väkivallassa on kyse väkivallasta ja päävikaisuudesta.
Voi olla että sekoitat kilpailemisen sairaalloiseen, rikolliseen dominoinnin tarpeeseen. Pelkuruudesta lähtevä alistaminen ja oman aseman korottaminen toisen kustannuksella, se on halveksittavaa. Siitä voi päätyä vaikka vankilaan.
Yhteiskunta ja maailma tulisi paremmin toimeen ilman näitä pahaperäisiä tapauksia, jotka nimenomaan vievät resursseja muulta yhteiskunnalta ja ovat haitaksi. Näin kärjistetysti.
Sitten on ihmisiä jotka pystyvät muuttumaan, katuvat kiusaamista oikeasti, kehittyvät parempaan. Varmaan vähemmistö. Koska luonne on mikä on monilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsestä on alkanut tuntua, että pienet ilkeämieliset ja sisäänpäin lämpeävät tuppukylät ovat kaikkein pahimpia kiusaamisen kehtoja, joissa touhulla on pitkät perinteet ja sitä katsotaan läpi sormien varsinkin jos kiusaajat ovat jonkun paikallisen "parempiosaisen" kersoja. Terveisiä vaan Simpeleelle ja teille entisille koulun kingeille/kuningattarille, jotka tänä päivänä olette keski-ikää lähestyviä, tuppukylään jämähtäneitä luusereita.
Mikä siinä onkin, että nuo kingit ja kuningattaret usein jämähtävät sinne tuppukyliin siinä vaiheessa kun ikätoverit lähtevät muualle opiskelemaan? Tajuavat itsekin etteivät olisi mitään ns. valtakuntansa ulkopuolella, vaikka peruskoulussa uho on ollut kova? Usein näistä tulee muutenkin väliinputoajia, päihdeongelmaisia, elämänkoululaisia jne...
Joskus käy silti toisinkin päin. Itse olen nyt väliinputoaja, joka ei ole päässyt opiskelemaan ja jolla on tiettyjä kammoja ja pelkoja edelleen. Omat kiusaajat ovat päässeet eteenpäin aika hyvin. Pakko se myöntää, vaikka en tahtoisikaan. Elämä tietenkin omissa käsissä, mutta joitakin kuten minua nuo vuodet lamaannuttivat aika paljon ja on pitkä matka saada muut kiinni ja en tiedä saanko koskaan.
Minua ei koulukiusattu mutta erittäin vaikea kotitilanne sairastutti ja lamaannutti ja olen ollut käytännössä koko nuoren aikuisikäni syrjäytynyt enemmän tai vähemmän. Eteenpäin taistellaan. Halusin vaan sanoa sulle paljon tsemppiä, lämpöä ja valoa!
Eräs kyläkoulu Kiuruvedellä, nyt jo lakkautettu sellainen (ala-aste). En halua enempää asiaa avata, mutta yksi kiusaajista oli opettaja, jonka mielestä minusta ei tule ikinä mitään.
Kiuruveden yläkoulussa ensimmäisenä vuonna kiusaamisen jatkui, vaikka uusi luokka ja uudet ihmiset, joka sisälsi haukkumista, juorujen levittelyä. Sanottiin mm. etten tule saamaan ikinä ketään kun olen ruma.
Nämä kiusaajat juurtuivat tuonne kyläpahaseen. Osa alkoholisoituneita, ei tutkintoa tai työtä alla, eikä puolisoa.
Itse muutin tuolta pois, suoritin korkeakoulututkinnon, nykyisin työelämässä ja naimisissa.
Mun pahin kiusaaja hyppäsi junan alle. Paha sai palkkansa. Oli todella häijy ja inhottava ihminen.