Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu

Vierailija
17.08.2016 |

Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?

Kommentit (956)

Vierailija
761/956 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkasen koulu

Vierailija
762/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenjostakin kirjoitti:

Helsingissä tämä koulu. En halua nimeä mainita. Ala-asteella kiusasi opettaja. Koko ajan kritisoi mua ja mun tekemisiä esim. käsityötunneilla näytettiin kaikille, kuinka huono olen. Ja kirjoitustunnilla en osannut kirjoittaa oikein k-kirjainta. Opettaja arvosteli mua kaikesta ja muiden oppilaiden kuullen ja tunneilla oli sellainen synkkä, p ainostava ja pelottava tunnelma. En oppinut mitään ekan puolen vuoden aikana ja sitten sain vaihtaa koulua.

En tiedä miten paljon koulutusta nuo kiusaavat opettajat ovat saaneet, mutta ilmeisesti heissä on myös muodollisesti päteviä. Kun tuo koulutus kestää useita vuosia, niin herää kysymys onko siinä koulutuksessa jotakin perin juurin pielessä. Kun voisi nimittäin kuvitella että oppilaan kohtaamisen ja kohtelun eli siis arvostavan ja kunnioittavan sellaisen perustavimmat periaatteet olisi mahdollista opettaa ja tuoda esille jo ensimmäisen yhden tunnin luennon aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mun lasta kiusattais koulussa kävisin itse henkilökohtaisesti "tapaamassa" kiusaajan isää. Joka helvetin kerta ja niin kauan kun kiusaaminen jatkuisi. 

Tässä on vaan se, että saisi itse syytteen, jos nyt ymmärrän oikein mitä tarkoitat. Kakarakiusaajilla sensijaan (pahoinpitelijöillä) on vaan oikeuksia, eräskin isä vit**ili sillä, että hänen pahoinpitelijäpoikansa kun on alle 15, niin ei rikosilmoituksetkaan auta.

Mitenkähän noita kiusaamisrikoksia luokitellaan.

Nimittäin vaikkei alle 15 vuotiaalla olekaan rikosoikeudellista vastuuta, niin hänellä on kuitenkin vahingonkorvausvelvollisuus. Eli vahingon aiheuttamisesta häntä vastaan siis pitäisi voida ajaa vahingonkorvauskannetta. Ja onkohan noita korvauskanteita mahdollista ajaa myös mielenterveyden horjuttamisesta yms.

Vierailija
764/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Palokan koulu

Palokan koulu

Vierailija
765/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen iltakoulu

Vierailija
766/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro koska en halua tulla tunnistetuksi. Eräs saman pikkukaupungin pikkujulkkis kirjoitti juuri paikallislehteen liikuttava. kirjoituksen, jossa väitti olleensa itse koulukiusattu. Tekisi mieli virkistää hänen muistiaan siitä, että hän oli itse kiusaaja. Voisi vaikka näin jälkikäteen maksaa repeytyneen uuden talvitakkini.

Vierailija
767/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkuun ala-aste, Tyrnävä.

Kiusaamisongelma paheni koulun loppua kohti, kun puolet koulun oppilaista tuli herätysliikeperheistä ja nämä olivat loukkaamattomia.

Vierailija
768/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolahden yläaste ja lukio, Virolahti, 1980- ja 90-lukujen taitteessa. Minua ei enää lukiossa kiusattu, mutta joitakin luokkalaisiani ja muiden luokka-asteiden oppilaita kyllä. Asialla olivat luokasta riippuen joko tytöt tai pojat tai sekä että. Nälvimistä, pilkkaamista, nimittelyä, ulkopuolelle jättämistä. Joissain tapauksissa myös fyysisesti kiinni käymistä. Yhden tytön mielenterveys lopulta kärsi todella pahasti ja hän joutui lopettamaan koulunkäynnin, kun luokan "sanavalmiit" neidit olivat pitäneet muutaman vuoden jöötä. Nössöjen opettajien tunneilla kiusaamista tapahtui avoimesti, tiukempien tunneilla ei ollenkaan. Olen jälkeen päin miettinyt, mitä opettajainhuoneessa keskusteltiin asiasta ja miten esim. tuon rajusti syrjityn tytön tapaukseen oli reagoitu. Ei ainakaan tarpeeksi eikä ajoissa :/

Vierailija
769/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näsin koulu Porvoossa v2001.

Simpeleen yhteiskoulu v2006.

Haukkumista, ulkopuolelle jättämistä, pilkallisia "stipendejä" koko koulun edessä, juorujen levittämistä ja julkista nolaamista.

Vierailija
770/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierumäen ala-aste ja Korson koulu. 

Vierailija
771/956 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa kouluissa on varmasti kiusattu jotakuta.

Minua kiusattiin pikkukylässä. Erikoisen nimeni takia, siksi kun olin pitkä ja hoikka. Ja muuten vaan.

Mutta paljon pahemmin minua kiusattiin kotona, minua paljon vanhempi sisarpuoleni käytti fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Kun olin siihen syntynyt ja kasvanut, on ollut vaikea huomata milloin minua kohdellaan huonosti. Kun lähes kaikki kohtelevat kuitenkin paremmin kuin hän.

Vierailija
772/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen Raamattuopisto, Kauniainen 1993-1994.

Tuosta olisi mielenkiintoista kuulla hieman yksityiskohtaisempaa kuvausta.

Vierailija
773/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Martinlaakson koulu (Vantaa), 2000-luvun alussa.

Vantaan Sanomat -lehdessä oli juuri hiljattain uutista että tuolla Martinlaaksossa olisi kehitelty jotain sellaista pysyväistä systeemiä ja menettelyä, jonka mukaisesti heti puututaan kiusaamiseen. Se kuvauksen perusteella vaikutti niin hyvältä että jotain sellaista pitäisi säätää menettelyksi kaikissa kouluissa.

Vierailija
774/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahmon koulu Siilinjärvellä. Olen yllättynyt, ettei sitä ole mainittu vielä kertaakaan. Ei ollut mikään maailman mukavin paikka monille nuorille.

Aloin lukea tätä ketjua odottaen milloin Siilinjärven Ahmon koulu mainitaan. Olen kuullut, että siellä kiusataan, ikinä en ole tuota koulua käynyt.

Kiusataanko siellä vieläkin?

Vierailija
775/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niva-Kaijan koulu

Vierailija
776/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommolan koulu, Heinola

Lyseonmäen koulu, Heinola

Hakattiin, potkittiin, haukuttiin, tönittiin ym.

Vierailija
777/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putaan koulu. Siellä muuten joku oppilas teki itsemurhan pari vuotta sitten, kuulemma oltiin kiusattu häntäkin. Ei yllätä.

Vierailija
778/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kerro koska en halua tulla tunnistetuksi. Eräs saman pikkukaupungin pikkujulkkis kirjoitti juuri paikallislehteen liikuttava. kirjoituksen, jossa väitti olleensa itse koulukiusattu. Tekisi mieli virkistää hänen muistiaan siitä, että hän oli itse kiusaaja. Voisi vaikka näin jälkikäteen maksaa repeytyneen uuden talvitakkini.

APUA?!?

Mun pahin koulukiusaaja, joka aikuisena sanoi "mä olin sillo lapsi, joten miks muistelet tollasia?" Kun kerroin kuinka minua satutti koulussa... (hän voisi vieläkin pyytää anteeksi yms koska ollaan tekemisissä) ....niin ryhtyi koulukiusaamisvastaiseen työhön.

Vierailija
779/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siikasalmen peruskoulu.

Vierailija
780/956 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suru kirjoitti:

Juankosken ala- ja yläaste sekä lukio. Melkein kaikki ikätoverini olivat kiusaajia.

Juankosken yläasteen kävin, joten kuulostaa tutulta kuvauksesi. Pari oppilasta muistan luokaltani, tosin toinen näistä oli pahempi: hän ei kertaakaan pitänyt taukoa puhuessa minusta koulussa, jaksoi sitä ahkerasti minunkin kuullen ja etenkin jos olin lähellä. Kaikkein eniten jäi mieleen nämä sanat: "X näyttää vammaiselta, kuulostaa vammaiselta ja on vammainen".

Minua ei sitten hävetä, jos tunnistat itsesi tästä kuvauksesta. Toivon mukaan ei ole dementia iskenyt kymmenen vuotta sitten sanotuista sanoistasi, joilla kuvailit minua.

Mitäh? Pakko näin ohiksena kommentoida, että eiköhän tuo kirjoittaja ollut kiusattu itsekin - ei kiusaaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä