Kirjoita tähän sen koulun nimi missä sinua on kiusattu
Ja voit myös kertoa miten sinua on siellä kiusattu?
Kommentit (956)
Horkan koulu. Kiusaamista kesti päivästä yksi viimeiseen päivään, eli kuusi vuotta. Ja myös opettaja täysi k*sipää. Onneksi kyseinen kauhulaitos on jo lakkautettu.
Vierailija kirjoitti:
Vastuu kiusaamisesta varsinkin kouluissa on aina koulun aikuisilla, ei lapsilla. Aikuisten, opettajien ja rehtoreiden,käytös on sallinut kiusaamisen, jos kiusaamista on ollut.
En ymmärrä, mitä näiden aikuisten päässä on liikkunut. On turha väistää asiaa sillä, että ei ole huomannut asiaa. Kyllä kiusaamisen huomaa, jos vain uskaltaa ja haluaa välittää nuorten olosta.
Pitäisi lähteä selvittämään kiusaamista niin, että tutkitaan, mitä tekijöitä on niissä kouluissa, joissa ei ole juurikaan ilmennyt väkivaltaista käytöstä. Näistä kouluista pitäisi ottaa mallia.
Yksi ehkäisevä asia on koulun johdon auktoriteetti, selvät säännöt ja asenne.Käytämme satoja miljoonia kiusaamisen vuoksi terapioihin, masennuksen hoitoon ja työkyvyttömyyseläkkeisiin. Osa kiusatuista ei saa edes hoitoa psyykkisiin vammoihinsa.
Olen aika samaa mieltä, mutta mitä arvelette, voiko olla niin, että joidenkin kiusaajien vanhemmat puolustaa jälkikasvuaan niin tehokkaasti ja kieltää kaiken, että kiusaamisen lopettaminen on melkein mahdotonta. Ja voiko olla, että tällaiset vanhemmat ovat ehkä vaikutusvaltaisia ja saavat jotain kaupungin johtoa tai päättäjiä puolelleen? Mietin, että tällaistakin voi olla.
Sama koulu, 1986-1992. Kylän "silmäätekevien" perheiden lapset asialla. Yksi aloitti juorun, joka vieläkin kulkee perässäni ja vaikeuttaa elämää ja ihmissuhteita. Koulun johtajaopettaja, joka opetti meille tytöille liikuntaa, avitti kiusaajia kiusaamisessa tekemällä liikuntatunneilla tahallaan tilanteita joissa kiusaajat pääsivät niskan päälle. Jos puolustauduin, opettaja rankaisi minua esimerkiksi jälki-istunnolla.
Pulpin koulu -Nimittelyä, ivaamista, selän takana juoruamista, muiden manipulointia minua vastaan, päälle puhumista.
Joutsenon koulukeskus -Täydellistä porukan ulkopuolelle sulkemista, nimittelyä, juoruilua.
Menin noiden jälkeen lukioon, jonne ei tullut ketään tuttua, ja se oli minulle maanpäällinen taivas. Nyt 11 vuotta lukion päättymisen jälkeen seurustelen yhden pojan, tai nykyään miehen, kanssa, joka oli lukiossa samalla luokalla.
Ai niin. Pulpin koulussa minua kiusasi myös miesopettajamme, joka meillä oli luokilla 2-5 luokan syksy. Kiusaajani olivat hänen lellipentujaan ja sain kuulla mm. "Oletko kantelupukki?" "Sehän on niin mukava tyttö!" "Etkö osaa sanoa vastaan?" Hän myös nauroi vastauksilleni, vähätteli ym.
Kummastuttaa, ettei pikkuapinoita saa aikuiset kuriin. Oma jälkeläiseni lopetti jonkin aikaa kestäneen kiusaamisensa niin kovalla takaisin potkulla jalkaan, että kiusaajalle tuli asiaa lääkäriin ja poissaoloakin koulusta. Eikä perästäpäin kuulunut jupinaa kiusaajan vanhempien eikä koulunkaan taholta.
Pohjois-Porin yläaste 2000-luvun alkupuolella.
Jämsänkosken yläaste 1986-1989. Hävetkää saatana, kaikki! Ja kuolkaa koronaan! Ei tule ikävä!
Vierailija kirjoitti:
Jämsänkosken yläaste 1986-1989. Hävetkää saatana, kaikki! Ja kuolkaa koronaan! Ei tule ikävä!
Jäätävää sakki, tehdastyöläisten kiusaajakakaroita. Tiedänpä yhden nykyisen erkkaopenkin täältä ja juurikin mainittuna ajanjaksona. Omaa lastani en totta tosiaan laittaisi tämän luuskan huollettavaksi - huh!
Puistokadun koulu loimaa ja loimaan lukio.
Tikkakosken ylä-aste Ysärillä. Karmea paikka.
Riihimäen tiilikoulu, riihimäen jukolankoulu ja riihimäen harjunrinteenkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Tikkakosken ylä-aste Ysärillä. Karmea paikka.
On sitä yhä, ollut joko 2000-luvun.
Vierailija kirjoitti:
Liinalammin koulu ja Tikkakosken yläaste.
Aika monta kertaa oli Tikkakoski kokoonsa nähden mainittu, se siitä kivasta koulusta.
Kiusaajakylä.
Vierailija kirjoitti:
Oulaisten yläaste. Aivan kamala pikkukaupunki pohjois-pohjanmaalla. Onneksi asun muualla. Joskus ohimennessä käyn. Edelleen ihmiset kuin jostakin Syvä joki elokuvasta.
Minä vuonna? Olen itsekkin Oulaisista alunperin. En kiusaaja. En kiusattu. Mutten suosittukkaan.
Vm.80.
(ent.) Töölön yhteislyseo, Hki
mm. eräät opettajat kiusasivat julkisesti eikä siitä tietenkään mitään seurannut
Pajalan ala-aste, Järvenpää 80-luvulla. Ja kiusaa teki itse ope. Ka oli ala-asteella 6,2 ja yläasteen jälkeen 8,3, vaikken sen enempää opiskellut tai tehnyt tehtäviä. Lisäksi hän yritti keksiä syitä, miksen juuri minä saisi tulla luokkaretkille tms. Kerran onnistuikin ja jäin yksin koululle siksi aikaa. Rehtori kysyi, miksen mennyt mukaan, niin sanoin, että ope oli pyytänyt minut eri aikaan esitysharjoituksiin kuin muut ja olin päikalla väärään aikaan. Sain merkinnän lintsauksesta. Rehtori sanoi, että turhaan yksin olen, että pidä nämä 2 päivää vapaata. Luokkaretken jälkeen ope sai puhuttelun ja pyysi anteeksi. Sanoin vaan, ettei tainnut tulla sydämestä vaan käskystä. Hän myös jakoi ryhmät aina siten, että jouduin sekaryhmään poikien kanssa. Poikia ei haitannut ja sain ryhmässä aina valita kivimmät hommat. Koko koulu tiesi opesta ja hänen pimeästä puolesta. 6lk jälkeen hän muutti muualle ja vasta vuosien jälkeen kuulin, että oli saanut kenkää. Ehti se silti jättää traumat. Hän myös sai hyvän ystäväni kääntymään minua vastaan ja lopulta ystävyytemme katki. Vasta aikuisena me saatiin tietää tämä. Nykyään ollaan taas hyviä ystäviä.