Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea huoli siitä, jos ekaluokkalainen ei saa kavereita :(

Vierailija
16.08.2016 |

Tyttömme pari parasta kaveria eskarista ei tullut samaan kouluun ja nyt tuntuu, että tyttö on ollut muutaman koulupäivän hieman surullinen ja alakuloinen. Ei kauheasti halua puhua kenen kanssa on välkällä leikkinyt. En tiedä pitäisikö udella opettajalta vai onko parempi että suhteet alkavat muodostua itsekseen. Mutta pelkoni on etteivät muodostukaan.

Onko vastaavasta tilanteesta kokemuksia ja ekaluokan opet - kertokaa kuinka paljon kiinnitätte huomiota lasten kavereiden saamiseen ja siihen että kukaan ei jäisi yksin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kutsua kavereita kotiin leikkimään. Ja jos joku kysyy jonnekin ei ainakaan kaheasti kannata estellä.

Vanhempain illassa sitten heti kysellä vanhempien puhelinnumeroita jotta voi kysellä kavereita.

Ja jos itse menee johonkin puistoon lapsi vo pyytää vaikka jotain kaveria mukaan.

Rohkaista kannattaa ja mennä vaikka itse alussa mukaan kysymään kaveria ulos ja samala esittäytyä vanhemmille.

Itse tunnen lapseni tyttöjen vanhemmat myös viimeksi tulleet.

Vierailija
2/4 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kutsua kavereita kotiin leikkimään. Ja jos joku kysyy jonnekin ei ainakaan kaheasti kannata estellä.

Vanhempain illassa sitten heti kysellä vanhempien puhelinnumeroita jotta voi kysellä kavereita.

Ja jos itse menee johonkin puistoon lapsi vo pyytää vaikka jotain kaveria mukaan.

Rohkaista kannattaa ja mennä vaikka itse alussa mukaan kysymään kaveria ulos ja samala esittäytyä vanhemmille.

Itse tunnen lapseni tyttöjen vanhemmat myös viimeksi tulleet.

Hyviä vinkkejä. Olen itse hieman ujo mutta pitää kai vain rohkaistua lähestymään vanhempia.  Jospa tyttöni osaisi nimetä jonkun joka voisi lähteä kyläilemään. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä opettaja että ekaluokkalaisen äiti. Ymmärrän huolesi ja voit toki huolenaiheesi välittää opettajallekin. Luokassa opettajan tehtävä on huolehtia siitä, että kukaan ei jää yksin ja alun tutustumiseen sekä ryhmäyttämiseen varmasti panostetaan koulussa. Välitunneilla taas ujo lapsi ei aina uskalla tai osaa lähestyä muita lapsia. Asiaa voi kuitenkin harjoitella, ja keskustella, miten itse voisi olla aktiivinen kavereiden saamisen suhteen. Vanhempainilloissa voi ottaa asian rohkeasti esille ja vaihtaa yhteystietoja, jos oppilaat tutustuisivat myös vapaa-ajalla.

Vierailija
4/4 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla opettajaan yhteydessä, niin hän voi auttaa lasta saamaan kavereita. Usein ekaluokalle tulee oppilaita monesta eri eskarista, joten kaikki eivät tunne toisiaan. Opettajan tehtävä on edistää ryhmäytymistä. Itse olen ekaluokan opena ensimmäisen viikon kaikilla välitunneilla, jotta voin havainnoida lasten kaverisuhteita ja olla tarvittaessa oppilaiden apuna.