Te joilla terveelliset elämäntavat (siis ruokavalio, liikunta ym.), kuinka usein juotte alkoholia?
Kommentit (21)
1annos yhden kerran kuukaudessa tai kahdessa (viinilasi tai lonkero). Jos irrotelemaan erehtyy (n. 1kerran vuodessa) niin saattaa mennä 6-8 annosta, mutta krapula on sitte ihan järkyttävä...
Kerran tai pari vuodessa vedän kännit (juhannus, uusi vuosi). Tuntuu tuostakin olevan vielä vähentymään päin käyttö. Tänä vuonna en ottanu ees juhannuksena.
Juon kerran tai kaksi viikossa oluen tai lasin viiniä. Humalassa olen varmaan kolmen viikon välein, lomalla useammin. Kun treenaan kisoihin, alkoholia menee vähemmän, koska näin päälle kolmikymppisenä se alkaa tuntua. Tykkään kyllä monista alkoholijuomista ja humalassa olemisesta.
Joskus saatan juoda tuopin tms, ja ehkä jos pitää seurajuomana jotain ottaa niin juon. Kännissä en ole enää nykyisin ikinä, koska se nyt vaan tuntuu ihan p*skalta eikä siinä ole mitään järkeä. Ei viitsi käyttää vapaapäiviään krapulassa.
on terveelliset elämäntavat, mutta en harrasta kyllä hirveästi liikuntaa..hyötyliikuntaa lähinnä.
juon 0-4 alkoholiannosta viikossa yleensä. viime viikonloppuna olin festareilla ja join pe-la yhteensä 6 annosta.
Viimeksi join alkoholia vappuna vuonna 1996.
Kesäaikaan ehkä kerran pari kuussa kun nähdään kavereiden kanssa puistossa/terassilla/baarissa, talvella paljon harvemmin. Joskus juodaan vähemmän ja joskus tosi paljon. Lisäksi noin kerran viikossa juon yhden ykkösoluen.
Olen sen verran outo, että viikolla syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa, mutta viikonloppuisin vedän kännit ja annoksia menee useampi. Juu, tiedän, ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran outo, että viikolla syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa, mutta viikonloppuisin vedän kännit ja annoksia menee useampi. Juu, tiedän, ei hyvä.
Ei kun tää on just hyvä! Kun alkosta tykkää niin liian kuivakaksi menisi muuten.
En juo nykyään ollenkaan, ei tee mieli.
Käyn salilla ja crossfitissa, syön terveellisesti mutta kerran viikossa cheat meal, ja saatan syödä hampurilaisen tai pizzan. Lenkkeilen myös koiran kanssa. Juon alkoholia aina silloin ku on tiedossa bileet, festarit, juhannukset vaput uv. Yleensä kunnon kännit 2-3 kertaa kk , haluan elää enkä rajoittaa mitenkään itseäni joskus saatan juoda harvemmin! Ikää on juuri 18
En juo ollenkaan alkoholia, en ole juonut kohta kymmeneen vuoteen. Se on tarpeetonta ja haitallista.
HEHHEH kirjoitti:
Käyn salilla ja crossfitissa, syön terveellisesti mutta kerran viikossa cheat meal, ja saatan syödä hampurilaisen tai pizzan. Lenkkeilen myös koiran kanssa. Juon alkoholia aina silloin ku on tiedossa bileet, festarit, juhannukset vaput uv. Yleensä kunnon kännit 2-3 kertaa kk , haluan elää enkä rajoittaa mitenkään itseäni joskus saatan juoda harvemmin! Ikää on juuri 18
Jos haluaa elää niin se on = kännit :D
Elämättä sitten on tämä elämä jäänyt. Alkoholia olen juonut kaksi kertaa, ensinmäisen ja viimeisen juurikin 18 vuotiaana. Jota olin vuonna -94.
En juo säännöllisesti, siis tyyliin kerran viikossa pari annosta mutta juon aika paljon, kun on joku spesiaalitilaisuus. Niitä on ehkä kymmenkunta vuodessa, jos laskee uudet vuodet, juhannukset, vaput + erilaiset illanistujaiset. Eli sanotaanko, että n.40 viikonloppua ilman päihteitä (ja tietty arkipäivät aina) ja sitten se reilu kymmenen viikonloppua tai kertaa otan kunnolla. Lue: 10-20 annosta riippuen onko yksi tai kaksi päivää. Tupakkaa menee silloin myös, mitä muuten en polta ollenkaan. Ja ikää on 45-v. En oikein ymmärrä, miten mulla pysyy toleranssi niin hyvänä, ettei tule hirveetä krapulaa vaikka juon kerralla paljon...Nuorempana tuli paljon vähemmästäkin vaikka join useammin.
Syön terveellisesti ja harrastan liikuntaa 5-7 krt viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Hmm, vaihtelee.
Viimeksi join juhannuksena kaksi olutta ja sitä edellisen kerran huhtikuussa 6 olutta.
Sitä edellinen kerta oli joskus talvella, join myös jotain 6kpl silloin.Viimeksi viime viikonloppuna olin ystävien kanssa terassilla ja clubeilla tanssimassa, mutta en juonut taaskaan yhtään alkoa.
Eli menoja alkottomuus ei hidasta, vaikka jotkut niin luulee.:)
Menen ja tulen paljon, mutta en vain juo alkoholia.
Pilveä poltan noin 1-2krt kuukaudessa ja mämmiä, kolaa sekä piriä menee noin 1-3krt vuodessa.Joskus voi olla joku villimpi (kesä)kuukausi/loma jolloin tulee pidettyä jonkinlainen päihdeputki/käytettyä useammin, mutta keskimäärin käytän jotain päihdettä kerran kuussa.
Ja se harvemmin on alkoholia.
Ja sinulla terveelliset elintavat?
1-3 lasia viiniä kahden viikon sisällä, nyt syksyn ja talven tullen tuskin sitäkään. Humalassa (+4 annosta/ilta) olen ehkä max 3 kertaa vuodessa, en nauti kys. olotilasta.
Humalaa en muista koska olisi viimeksi ollut, alle 20v varmaan. Pienessä iloisessa hiprakassa rapujuhlissa kerran vuodessa, nykyisin mieluummin kuskina.
Kesällä kun oli muutama päivä lämmintä saatoin ottaa n kerran viikossa lasillisen Aperol spritziä tai rose-viiniä ruuan kanssa. Normiaikana jos ei ole ruokavieraita n 2 lasia viiniä per kk, sekin jakautuen 2 päivälliselle. Illallisilla vajaa lasi viiniä alkupaloille ja samoin pääruualle, ei avecia mutta joskus alkumalja.
Ulkomailla ollessa lasillinen viiniä joko lounaalla tai illallisella.
Ei mikään himoliikkuja - kerran viikossa pilatesta, terveelliset ruokatavat mutta vähän herkkuja joka päivä.
t 56v normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, vaihtelee.
Viimeksi join juhannuksena kaksi olutta ja sitä edellisen kerran huhtikuussa 6 olutta.
Sitä edellinen kerta oli joskus talvella, join myös jotain 6kpl silloin.Viimeksi viime viikonloppuna olin ystävien kanssa terassilla ja clubeilla tanssimassa, mutta en juonut taaskaan yhtään alkoa.
Pilveä poltan noin 1-2krt kuukaudessa ja mämmiä, kolaa sekä piriä menee noin 1-3krt vuodessa.Joskus voi olla joku villimpi (kesä)kuukausi/loma jolloin tulee pidettyä jonkinlainen päihdeputki/käytettyä useammin, mutta keskimäärin käytän jotain päihdettä kerran kuussa.
Ja se harvemmin on alkoholia.Ja sinulla terveelliset elintavat?
Kyllä, on terveelliset.
Vai meinaatko, että keskimäärin noin kerran kuussa jonkin päihteen käyttäminen tarkoittaa sitä, että elintavat eivät voi olla terveelliset?
En käytä alkoholia. Ainoastaan joskus jonkun onnittelumaljan voin juoda. Jos on tarjolla alkoholiton vaihtoehto otan sen.
Ei minulla ole aikaa, tarvetta ja halua huseerata alkoholin kanssa.
Hmm, vaihtelee.
Sitä edellinen kerta oli joskus talvella, join myös jotain 6kpl silloin.
Viimeksi viime viikonloppuna olin ystävien kanssa terassilla ja clubeilla tanssimassa, mutta en juonut taaskaan yhtään alkoa.
Pilveä poltan noin 1-2krt kuukaudessa ja mämmiä, kolaa sekä piriä menee noin 1-3krt vuodessa.
Joskus voi olla joku villimpi (kesä)kuukausi/loma jolloin tulee pidettyä jonkinlainen päihdeputki/käytettyä useammin, mutta keskimäärin käytän jotain päihdettä kerran kuussa.
Ja se harvemmin on alkoholia.