Mitä naiset kompensoivat sekopäisellä koiraharrastuksellaan?
Koko ajan pitää viedä jonnekin "kisoihin", jossa saa "palkintoja". Mistä? Siitä, että koira on tietyn näköinen. Aika sairasta, kompensoivatko nämä naiset omaa huonoa itsetuntoaan tai yksinäisyyttään tuolla? Miksi lemmikkiharrastus menee naisilla aina yli?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet käyttävät jättiosan tuloistaan autojen tuunaamiseen? Minkä ihmeen takia pitää joka helvatin viikonloppu päästä jonnekin radalle joihinkin "kisoihin". Kompensoivatko huonoa itsetuntoaan tai pientä sukuelintään?
Haha! No nyt suutuit. Et pystynyt vastaamaan kysymykseen, vaan heitit jonkun huonon argumentin, joka liittyy lähinnä amismieheen. Kylläpä oot raivoissas! Tyypillinen nainen, reagoi ja ragee tunteella, argumentteja ei ole eikä tule.
Joo mulla on yks tämmönen koiranainen tuttavana ja en voi käsittää miten sen elämään ei mahdu mitään muuta kuin koirat.
Miksi et lakkaa hakkaamasta vaimoasi?
Mitä miehet sillä kompensoivat? Ja kissanäyttelyharrastuksellaan myös? Käypäs vilkaisemassa vaikka Suomen kennelliiton henkilökunnan tai minkä tahansa näyttelyn osallistujien sukupuolijakaumaa ja ylläty.
Koiraharrastajana ihmettelen itsekin niitä, jotka vetävät ihan överiksi eikä elämään mahdu koirien ja näyttelyiden lisäksi mitään muuta. He ovat rasittavia - luulevat lisäksi että minä koirallisena ihmisenä jaksaisin puhua koirista ympäri vuorokauden.
Silti ajattelen, että ihan minkätahansa voi vetää samalla lailla överiksi, niin että elämä on yhtä jalkapalloa, metsästystä, punttisalia, voimistelua tai ihan mitä vaan...
Mitä itse kompensoit omilla harrastuksillasi?
Koira on vähän tapauksesta riippuen joko miehen tai lasten korvike. Joskus molempien (voi koira raukkaa). Yritetään poistaa yksinäisyyttä ja ahdistusta, helpottaa neuroottista käytöstä. Yleensä näillä tapauksilla on miehille niin kovat kriteerit että ainoastaan tahdoton ja pyyteetön eläin voi ne täyttää.
Jollain tasolla ymmärrän yhden harrastuskoiran ellei pidä kenneliä, mutta useampi koira (tai kissa) yksinäisellä naisella on mielestäni jo jonkin sortin merkki mt-ongelmista.
Itse olen eläinrakas mutta allerginen ja siksi nämä "erikoistapaukset" jäävät heti rannalle, koska tiedän etteivät pystyisi luopumaan lemmikeistään.
Vastauksista päätellen, osui TODELLA arkaan paikkaan. Niin tyypillistä naisilta vetää hernarit nenään oikein kunnolla ja sen jälkeen niitä argumentteja ei enää tule, koska olotila on jo "pahempi" kuin se aika kuukaudesta. Jokainen kitinä tässä topicissa sataa vain minun laariini.
AP
Täällä haukutaan tasaiseen tahtiin räksyttäviä ja riehuvia piskejä, mutta jos sitten kouluttaa koiransa kulkemaan nätisti hihnassa (kuten koiranäyttelyt ja muut koirakilpailut edellyttää) niin sekin on sitten väärin?
Mulla on myös yksi tällainen tuttava. Koko elämä pyörii koirien ympärillä, mitään muuta ei ole ja mistään muusta ei osaa myöskään puhua. Hänellä ei ole miestä eikä perhettä, joten osaksi varmaan siksi koirat on niin tärkeitä. Vaikka toisaalta, mulla on mies ja lapsia, mutta tarvin silti muutakin sisältöä elämääni...
En tiedä. En ole koskaan tuntenut sellaista sekopäistä koiranaista.
Vierailija kirjoitti:
Koira on vähän tapauksesta riippuen joko miehen tai lasten korvike. Joskus molempien (voi koira raukkaa). Yritetään poistaa yksinäisyyttä ja ahdistusta, helpottaa neuroottista käytöstä. Yleensä näillä tapauksilla on miehille niin kovat kriteerit että ainoastaan tahdoton ja pyyteetön eläin voi ne täyttää.
Jollain tasolla ymmärrän yhden harrastuskoiran ellei pidä kenneliä, mutta useampi koira (tai kissa) yksinäisellä naisella on mielestäni jo jonkin sortin merkki mt-ongelmista.
Itse olen eläinrakas mutta allerginen ja siksi nämä "erikoistapaukset" jäävät heti rannalle, koska tiedän etteivät pystyisi luopumaan lemmikeistään.
Hieno analyysi, mutta entäs sitten perheelliset parisuhteessa elävät naiset ja miehet, jotka myös tykkäävät käydä koiriensa kanssa näyttelyissa, agilitykilpailuissa, rallytokossa? Sulla on varmaan heistäkin vedenpitävä analyysi?
Todella läskejä naisia näkee näyttelykehissä, miksiköhän? PK puolella taas kiroilevia röökimuijia jotka käyttäytyvät kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, kun koiraihmisellä on puoliso ja lapset, mutta silti täytyy käydä joka hemmetin näyttely ja kisa läpi ja hankkia uusi koira? Lapsen harrastukset koetaan rasitteena ja johon ei ole aikaa eikä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Todella läskejä naisia näkee näyttelykehissä, miksiköhän? PK puolella taas kiroilevia röökimuijia jotka käyttäytyvät kuin miehet.
Tämä on muuten niin totta! Sattumaako? I don't think so! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet käyttävät jättiosan tuloistaan autojen tuunaamiseen? Minkä ihmeen takia pitää joka helvatin viikonloppu päästä jonnekin radalle joihinkin "kisoihin". Kompensoivatko huonoa itsetuntoaan tai pientä sukuelintään?
Haha! No nyt suutuit. Et pystynyt vastaamaan kysymykseen, vaan heitit jonkun huonon argumentin, joka liittyy lähinnä amismieheen. Kylläpä oot raivoissas! Tyypillinen nainen, reagoi ja ragee tunteella, argumentteja ei ole eikä tule.
Olen ollut tässä viimeiset päivät kipeänä, jonka aikana oppinut tunnistamaan jo tuon sinun kirjoitustyylisi ja sen, että olet niitä harvoja, jotka kerkeävät aamupäivästäkin/normityöaikoihin kommentoimaan. Lisäksi kommentointitahdin perusteella kyttäät täällä putkeen ainakin pari tuntia. Olisiko aika sulkea se tietokoneesi ja miettiä hetken yksin hiljaa elämänvalintojasi? Tehdään se vaikka yhdessä, sillä minullakin jotain mietittävää, kun tunnistan teitä vakkareita täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista päätellen, osui TODELLA arkaan paikkaan. Niin tyypillistä naisilta vetää hernarit nenään oikein kunnolla ja sen jälkeen niitä argumentteja ei enää tule, koska olotila on jo "pahempi" kuin se aika kuukaudesta. Jokainen kitinä tässä topicissa sataa vain minun laariini.
AP
Mikähän se on se arka paikka? Itselläni on ollut koiria ison osan elämästäni, mutta on ollut myös perhe ja parisuhde. Koirien jalostamista nykyisessä muodossaan en hyväksy. En ole aikuisiälläni kertaakaan käynyt koiranäyttelyssä enkä menisi. Tällä hetkellä ei ole koiria, mutta miesystävä on alusta alkaen hyväksynyt sen ajatuksen, että niitä on (oli kun aloimme seurustella) ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Koira on laumaeläin ja niille on lajityypillisempää olla porukassa. Kaksi koiraa on merkki koirien tarpeiden huomioimisesta.